Onko tarkoitus että maskeja käytetään jatkossa ikuisesti
Onko missään ollut puhetta, milloin maskeista voitaisiin luopua, mikä olisi esim. sellainen tartuntamäärä, jolloin niitä ei enää tarvitsisi käyttää, jne? Vai onko tarkoitus että näitä vaan käytetään aina, vaikka tartuntamäärät olisivat samanlaisia kuin viime kesänä?
Itseäni ahdistaa tämä todella paljon, en halua kesää maskien kanssa.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vuosia TOIVONUT että aasialainen tapa käyttää maskeja mm. julkisissa kulkuneuvoissa tulisi tavaksi myös Suomessa. Niin monta kertaa on niska kastunut/hiukset suorastaa hulmunneet kun joku aivastellut tai köhinyt julksissa. Vähentää muitakin tauteja, ei vaan koronaa.
Tämä olisi hyvä. Maski päähän jos on pakko köhiä tai aivastella. Mutta eipä taida toteutua, joten liikun jatkossakin autolla.
Yskimisestä tulikin mieleen. Miksi minä maskiton olen niin paha kun käyn tekemässä ruokaostokset. En ole koko koronaepidemian aikana yskäissyt kertaakaan kaupassa ollessa. Toiset sitten tulevat maskien siunaamana yskimään keuhkonsa pihalle. Aivan kuin ne eivät vuotaisi joka reunasta.
Minusta jatkossa voisi ainakin flunssakaudella olla maskipakko joukkoliikenteessä ja kaupoissa. Säästettäisiin ihmishenkiä. Nythän moni kyseenalaistaa koronarajoitukset sen takia, että annetaanhan ihmisten kuolla influenssaan, mutta asian voi kääntää toisinpäin ja alkaa jatkossa suojelemaan kaikkia myös turhilta influenssakuolemilta. Eli ei yskäisenä bussiin yms.
Milloinkahan joku muistaa taas muoviahdistuksen ja valtameret? Mielestäni kannattaisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jatkossa voisi ainakin flunssakaudella olla maskipakko joukkoliikenteessä ja kaupoissa. Säästettäisiin ihmishenkiä. Nythän moni kyseenalaistaa koronarajoitukset sen takia, että annetaanhan ihmisten kuolla influenssaan, mutta asian voi kääntää toisinpäin ja alkaa jatkossa suojelemaan kaikkia myös turhilta influenssakuolemilta. Eli ei yskäisenä bussiin yms.
Maskinkäytön on oltava täysin vapaaehtoista nyt ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni käyttää samaa maskia kunnes hajoaa
On pahempi asia käyttää samaa maskia uudestaan kuin olla käyttämättä kokonaan.
Jos maskilla suojataan muita, niin mitenkä se muita haittaa, jos pidän jatkuvasti samaa?
Siten että saat sen todennäköisemmin itse. Eikä se maski todellakaan estä koronan leviämistä. Ehkä hidastaa, muttei estä...
Kangasmaskithan levittää koronaa enemmän kuin suojaa, väärinkäytösten takia!
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan joku muistaa taas muoviahdistuksen ja valtameret? Mielestäni kannattaisi kyllä.
Sitten kun siellä on suomen kokoinen lautta muovimaskia kellumassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties koskaan kuullut influenssarokotuksesta?
Taidat olla aika kiimassa maskiisi.
Olen käyttänyt samaa kertakäyttömaskia lokakuusta alkaen. Vedän rätin naamalle kaupassa käydessäni jottei paniikkipirkot hypi seinille. Ehkä vaihdan kohta uuteen.
Aina kun näen kaupassa maskittoman, pidän häntä jotenkin tosi rohkeana. Alkaa olla nimittäin aikamoinen ryhmäpaine maskin käyttöön vaikkei mitään laillista maskipakkoa edes ole.
Vuosi on hoettu sairaanhoidon kapasiteetin riittämistä ja riskiryhmien suojelemista. Eiköhän rajoitukset voi uhohtaa, kun sairaalaan ja teholle ei enää päädy porukkaa ja riskiryhmäläiset on piikkinsä saaneet. Sehän on ihan se ja sama vaikka tartuntoja olisi 10 000 päivässä jos kaikilla tauti on mitätön nuha. Ei ole mitään tarvetta enää edes uutisoida niitä päivittän.
Käytetyt maskit saastuttavat maapallon niin, että kuolemme ilmastonmuutoksen seurauksiin vuosisatoja ennen koronaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt samaa kertakäyttömaskia lokakuusta alkaen. Vedän rätin naamalle kaupassa käydessäni jottei paniikkipirkot hypi seinille. Ehkä vaihdan kohta uuteen.
Kai peset sitä välillä? Kertakäyttöisenkin voi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen kaupassa maskittoman, pidän häntä jotenkin tosi rohkeana. Alkaa olla nimittäin aikamoinen ryhmäpaine maskin käyttöön vaikkei mitään laillista maskipakkoa edes ole.
Moni on jättänyt maskin pois, koska maskittomana saat olla rauhassa eikä kukaan tunge lähelle.
kannattaa laittaa kypärä päähän ja pitää visiiri kiinni , tulee siten myös muu turvallisuus kuntoon.
voihan siellä myös olla maski naamassa jos niin tykkää.
saattaa tulla noita saudien heinäsirkkoja kesäksi niin tulee vielä joku abihaalaripakko.
vapaaehtoinen pakko on niin todei. ei mikään pakko jos hautaat itsesi kallioluolaan.
Maskeja käytetään paljon enemmän kuin vuosi sitten, mutta silti sairastutaan koronaan kiihtyvällä tahdilla🤷🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en oo vieläkään päivääkään maskia käyttänyt
Miten kestät paheksuvat katseet? Ilman maskia kulkeva herättää samanlaisia ajatuksia kuin henkilö olisi ilman housuja - ja peppu pyyhkimättä.
Vierailija kirjoitti:
🤣 eikö siinä ole jo hajuhaittoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai peset sitä välillä? Kertakäyttöisenkin voi pestä.
En käytä maskia ollenkaan, koska uskon 90% käyttävän maskia väärin eli juurikin aina samaa maskia, laittavan sen likaisilla käsillä, jättävän kädet pesemättä. Siltikään tai jopa siitä huolimatta korona ei ole levinnyt tämän enempää. Eikä haittaa vaikka leviäisi, koska suurin osahan saa sen oireettomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties koskaan kuullut influenssarokotuksesta?
Taidat olla aika kiimassa maskiisi.
Olen huomannut maskin aiheuttavan ihmeellistä kiihkoa. Sama maski aamusta iltaan, mutta MASKI. Onnea joillekin.
Eipä noita ole tähänkään asti tarvinnut muuten kuin lääkärissä käydessä. Pahimpien panikoijien takia olen käyttänyt pari kertaa myös julkisessa.