Ns. navettahuivit aikuisella naisella = YÖK!
Ulkosuomalaisena kesälomaa Suomessa viettäneenä en voinut kuin ihmetellä, että nyt on sitten suomalaisilta naisilta kadonnut se viimeinenkin tyylinhiven. Navettahuivisia (tiedättehän, kukallinen, mielellään Marimekon huivi taiteltu kolmioksi ja sidottu korvien takaa pään ympäri) naisia pihat, puistot ja huvipuistot pullollaan! Suomalaiset leveät, meikittömät kasvot navettahuivin kehystämänä, ja sitä jo melkein tuntee lannan hajun sieraimissaan. Mitään järkevää perustetta ei sellaisen hirvityksen päällepukemiselle voi olla! Hyvät ystävät, suokaa navettahuiville arvonsa ja jättäkää se sellaisten käytettäväksi, jotka sitä oikeasti tarvitsevat - navetoissa työskentelevät ihmiset!
Kommentit (66)
Minusta tuollainen " navettahuivi" sopii pidettäväksi omassa pihassa tai uimarannalla, aurinkosuojana päässä kun muutenkin vaatetus siihen tyyliin sopiva. Ei missään nimessä sovi esim. kaupungille.
jos ollaan vaikka koko päivä huvipuistossa tms. niin pakko laittaa " navettahuivi" päähän.
Mikään hattu ei mulle sovi, ja tyylittömämpiä lippikset on naisilla ainakin mun mielestä!! Mutta makunsa kullakin ja nämä on niitä makuasioita kai?!
Minusta huivi on maailman kätevin päähine hieman tuuliselle, viileälle kelille. Ja nimenomaan ulkoilukäyttöön, ei miksikään citypäähineeksi.
Mutta ne navettavaatteet riisutaan pois sen jälkeen, kun on hommat tehty. Vaihtoehtoja edellisille vastaajille:
PESE HIUKSET! Yök, vielä hirveämpää jos navettahuivin alta löytyy rasvaklimppi! Lippis, lierihattu, ja ihan vaan varjossa oleileminen, jollei mitään muuta vaihtoehtoa ole. Jos kerran tulee helposti huono olo, niin eikö se kerro jo yksinkertaisemmallekin, että kannattaisi pysyä pois auringosta!?
Vierailija:
Mutta ne navettavaatteet riisutaan pois sen jälkeen, kun on hommat tehty.
niiden alkuperän vuoksi... ;)
itelläs on varmasti nenässäs syylä. Se tulee kun kyylää.
Navettahuivi ei tuo kenenkään parhaita puolia esiin, vaan se saa kantajansa näyttämään yksinkertaiselta tallukalta ja lapselliselta. Huivi viestii, että kaikki toivo on menetetty, sen kantaja ei välitä enää ulkonäöstään pätkääkään.
ap
lapsenssaannin ja imetyksen jälkeen päästä lähtee tukka!!!!
Vähiä hiuksiani on vaikea saada siedettävään kuntoon (en ole värjännyt enkä jaksa aamuisin väkertää kun hiusharjaan jää miljoona hiusta) ja huivi on helppo sitaista päähän menettämättä katu-uskottavuutta. En tosin sivo huivia niskaan vaan rokkihuivityylisesti vähän ylemmäs takaraivolle.
Ovatko lierihattu ja lippis tosiaan parempia vaihtoehtoja? Jotenkin lierihatusta tulee mummofiilis ja lippis on vähän hassu hameen kans. Käytän tosin niitäkin joskus, kun en tosiaan viitsi montaa kertaa kuumana kesäpäivänä pestä tukkaa (ja kun tällainen ohut tukka on, se näyttää kerrankin hikeentyneenä kamalalta).
Vierailija:
Navettahuivi ei tuo kenenkään parhaita puolia esiin, vaan se saa kantajansa näyttämään yksinkertaiselta tallukalta ja lapselliselta. Huivi viestii, että kaikki toivo on menetetty, sen kantaja ei välitä enää ulkonäöstään pätkääkään.ap
Monet äidit ovat opettaneet myös tyttärensä käyttämään kyseistä huivia. Auringolta pitäisi suojata niska, jotta välttyy huonolta ololta. Eli huivin pitäisi siihen tarkoitukseen olla isompi kuin vain kolmio takaraivolla. Lierihattu varjostaa niskaa hyvin.
Onneksi kohta on syksy ; )
Ja mä mitään lierihattuu tai lippistä päähäni laita...Lierihattu ei sovi kyl muun vaatetuksen kanssa ja on aikas tanttamainen:O)...
Mulla on usein sellainen aurinkolippa, johon olen vielä sitonut huivin päälle. XD
Mahtaa ap:n kaltaiset ihmiset pyörtyä shokista kun näkevät minut.
NO onneksi olen käyttänyt tuota huiviaurinkolippasysteemiä ainoastaan omalla pihallani.
Miksi sitten muumimaailmat, linnanmäet ja korkeasaaret olivat pullollaan huivipäitä? Hyvät naiset, lapsia ja heidän kanssaan vietettyjä hetkiä ei saa käyttää tekosyynä siihen, että antaa itsensä repsahtaa navettahuivitasolle. Korostan vielä, että kesällä yksikään vastaantullut huivipää ei näyttänyt millään tavalla hyvältä, vaan mikä tahansa muu päähine olisi näyttänyt heidän päässään paremmalta. Rohkeasti vain kokeilemaan muita, fiksuja vaihtoehtoja.
Ihmetyttää muutenkin tämä hirveä tarve pitää päässä jotain kesäaikaan. Kuten eräs edellinen kirjoittaja sanoi, navettahuivi ei suojaa auringolta niskaa, eikä myöskään kasvoja. Mitä se sitten suojaa? Jakausta? Suosittelen mieluummin kunnon suojakertoimia.
ap
Minusta lippis on mauton. Siitä tulee mieleen formulakisoissa persettään miesten iloksi keikuttavat blondit.
Ja kuten joku kirjoitti, farkut ovat taustansa perusteella vähintään yhtä mauttomat kuin huivi.
Voin vaikka lyödä vetoa, että olet Suomessa asuva tavismamma, jonka oma kesäpäähine on - mikäs muukaan kuin huivi! :D
navettahuivi näyttää hyvältä ainoastaan niiden mielestä, jotka sellaista käyttävät. Minä ainoastaan toimin meidän muiden puolestapuhujana: jättäkää jo ne huivinne! Yhtään huivitonta täällä ei nimittäin navettahuivia puolusta.
niin kuin olisin muotinäytökseen menossa. Kaiken karmeuden lisäksi se mauton navettahuivi sattuu sopimaan mun muutenkin mauttomaan pukeutumiseen. Pellavahameen ja topin kanssa se näyttää oikein hyvältä työasulta päiväkodin pihaan tai sinne muumimaailmaan.
kolealle ja tuuliselle säälle. En käytä huivia helteellä, vaan nimenomaan viileämpinä päivinä, sillä korvani kipeytyvät tuulesta tosi herkästi. Ja KYLLÄ, vedän huivin korville!
Minulla ei ole henkilökohtaisesti huiveja vastaan yhtään mitään, mutta silloin tällöin olen miettinyt vaihtoehtoja sille. Kypärämyssyäkään en viitsisi kiskoa päähäni, puhumattakaan korvaläpistä. Pipokin kuuluu käsitykseni mukaan talveen.
Itse sorrun joskus kesällä moiseen huiviin, jos on hiukset tosi likaiset ja olen menossa suihkuun vasta myöhemmin. Mieheni v-tuilee mulle tuosta huivista. Mutta kerrohan nyt, mitä voi sitten laittaa päähän, jos haluaa peittää hiuksensa? Ihan tositarkoituksella kyselen.