Itiksessä maskipakko!
Hienoa vastuullisuutta kauppakeskukselta, onhan työntekijöitä suojeltava. Nyt itä-Helsingissä on erittäin paljon tartuntoja ja isoa osaa tartuntojen lähteistä ei voida enää selvittää.
https://www.itis.fi/fi/ajankohtaista/kauppakeskuksessa-maskipakko
Kommentit (510)
Ihan hyvä, että on maskipakko siellä, mutta pieni kevennys löytyy täältä linkin alta, näin jenkeissä:
Tehohohoidon tarve on myös koronassa hyvin harvinaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai etkö vain lue uutisia? Ongelmana ei ole kuolleisuus, vaan sairaalakapasiteetin ylikuormitus. Myös nuoria alkaa kuolla tuohon tautiin jos kaikkia ei pystytä enää hoitamaan, loppuu tehohoitajat jne kesken. Ja nyt on muuta terveydenhuoltoa jouduttu tosi radikaalisti ajamaan alas, esim leikkauksia perutaan jne. Olistko itse kovin iloinen jos leikkauksesi siirtyisi moneen kertaan, syöpäseulonta jäisi välistä tms?
Tehohoitokapasiteetista on Suomessa korkeimmillaan ollut noin 15% käytössä korona"pandemian" aikana. Missä tämä hourimasi ylikuormitus on tapahtunut? Kailtaistesi hysteerikkojen takia muut sairaudet jäävät hoitamatta kun taistellaan mielikuvituksellsiia pandemioita vastaan.
Ongelma onkin siinä, että ne kaikki olemassa olevat paikat eivät ole tarkoitettu koronapotilaille, vaan suurin osa niistä on muiden potilaiden (leikkaukset, onnettomuudet, muut sairaudet) käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että on maskipakko siellä, mutta pieni kevennys löytyy täältä linkin alta, näin jenkeissä:
Bändiharkat:
Olen miettinyt, että kuinka moni näistä maskittomista on koronan jo sairastaneita. Ja pitääkö sairastaneidenkin (esim. minun) oikeasti käyttää maskia? Tähän asti olen käyttänyt ryhmäpaineen takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että kuinka moni näistä maskittomista on koronan jo sairastaneita. Ja pitääkö sairastaneidenkin (esim. minun) oikeasti käyttää maskia? Tähän asti olen käyttänyt ryhmäpaineen takia.
Vain koronahörhöt kulkevat vaippa naamalla, heitä vaippa roskiin minne se kuuluukin
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa lähikauppaani maskipakko. En tiedä mihin kellonaikaan siellä pitäisi edes liikkua, kun aina tulee joku hönkäilemään selän taakse kassajonossa. Ihmiset ei ymmärrä pitää turvaväliä.
Sama juttu omassa lähikaupassa. Marketeissa ihmiset ovat oppineet pitämään maskia, mutta pienessä lähikaupassa sikaillaan menemään, tullaan persiiseen kii ja maskia ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa Worldometerin yksinkertaisessa tilastossa pitäisi olla mitään epäselvää. Jos et kykene sen tietoja kiistämään on aivan turha ruveta linkkaamaan jotain muita sivuja.
Mainittakoon että USA:ssa pahana vuotena jopa 80000 ihmistä on kuollut influenssaan, yleensä kuolleiden määrä on 30000-50000. Nyt korona on vienyt hengen 513 000 amerikkalaiselta eikä loppua ole näkyvillä.
Eiköhän nämä flunssavertaukset voi jo lopettaa, myös kovakalloisimmat meistä?
Ikävää ettet osaa lukea englantia tai edes omaa alkeellista ymmärrystä kuolleisuusasteen laskemisesta. Sitä ei todellakaan lasketa mistään worldometerin höpöhöpö luvuista, luuletko että esim oireettomat tartunnat näkyvät niissä? Mitä jos kuuntelisit asiantuntijoita, arviot koronan kuolleisuudesta vaihtelevat 0.1% ja 0.3% välillä, kukaan lääketieteestä mitään ymmärtävä ei tätä kiistä.
No mistä johtuu että koronaan on nyt kuollut noin kymmenkertainen määrä amerikkalaisia verrattuna tavalliseen kausi-influenssavuoteen?
Todellakin, oletko vähän tyhmä kun et tuollaista eroa huomaa? Alakoululainenkin ymmärtää että kuolleisuudessa on nyt suuruusluokan ero. Eikä siihen liity millään tavalla se kuinka moni on sairastunut - korkea sairastuvuus valitettavasti on koronan ominaisuus kun sille ei väestössä ole immuniteettia.
Worldometerin data kelpaa mm. sellaisille toimijoille kuin UK, Oxford, John Hopkins CSSE, BBC, NYT etc.
otapa opiksesi nyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa Worldometerin yksinkertaisessa tilastossa pitäisi olla mitään epäselvää. Jos et kykene sen tietoja kiistämään on aivan turha ruveta linkkaamaan jotain muita sivuja.
Mainittakoon että USA:ssa pahana vuotena jopa 80000 ihmistä on kuollut influenssaan, yleensä kuolleiden määrä on 30000-50000. Nyt korona on vienyt hengen 513 000 amerikkalaiselta eikä loppua ole näkyvillä.
Ikävää ettet osaa lukea englantia tai edes omaa alkeellista ymmärrystä kuolleisuusasteen laskemisesta. Sitä ei todellakaan lasketa mistään worldometerin höpöhöpö luvuista, luuletko että esim oireettomat tartunnat näkyvät niissä? Mitä jos kuuntelisit asiantuntijoita, arviot koronan kuolleisuudesta vaihtelevat 0.1% ja 0.3% välillä, kukaan lääketieteestä mitään ymmärtävä ei tätä kiistä.
No mistä johtuu että koronaan on nyt kuollut noin kymmenkertainen määrä amerikkalaisia verrattuna tavalliseen kausi-influenssavuoteen?
Todellakin, oletko vähän tyhmä kun et tuollaista eroa huomaa? Alakoululainenkin ymmärtää että kuolleisuudessa on nyt suuruusluokan ero. Eikä siihen liity millään tavalla se kuinka moni on sairastunut - korkea sairastuvuus valitettavasti on koronan ominaisuus kun sille ei väestössä ole immuniteettia.
Worldometerin data kelpaa mm. sellaisille toimijoille kuin UK, Oxford, John Hopkins CSSE, BBC, NYT etc.
Mistä näin yksinkertaisia ihmisiä löytyy? Etkö osaa siihen googleen kirjoittaa "covid mortality rate"? Ei oo rakettitiedettä, sinne 0.2% tuntumiin se jää. Kuolleiden kokonaismäärä on koronassa suurempi koska uutena tautina sille ei ole vielä immuniteettia ja siksi leviää tehokkaammin. Tartuntataudille 0.2% on silti hyvin pieni tappavuus ja sulkutoimien aiheuttamat tuhot tulevat olemaan suuremmat kuin itse taudin.
Hahhah, menihän se per suloidi hiljaiseksi kun laitoin faktat pöytään oikein rautalangasta vääntäen. Eikä se alapeukutus auta mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näin yksinkertaisia ihmisiä löytyy? Etkö osaa siihen googleen kirjoittaa "covid mortality rate"? Ei oo rakettitiedettä, sinne 0.2% tuntumiin se jää. Kuolleiden kokonaismäärä on koronassa suurempi koska uutena tautina sille ei ole vielä immuniteettia ja siksi leviää tehokkaammin. Tartuntataudille 0.2% on silti hyvin pieni tappavuus ja sulkutoimien aiheuttamat tuhot tulevat olemaan suuremmat kuin itse taudin.
Älä enää viitsi lässyttää :) Tämä keskustelu meni jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleisuus ei ole noussut.
Jopa Ylekin tästä raportoi.
Uskot Iltapaskaa joka tahallaan kertoo asiat väärinpäin.
Lisäksi sensuuri.
Miksiköhän?
Nää samat, jotka kieltäytyvät käyttämästä maskia ja mölisevät naamaräteistä ja maskiuskovaisista, itkevät kahden viikon päästä ulkonaliikkumiskieltoa. Kontaktit minimiin ja maskit naamalle niin päästään kaikki helpommalla!
Vierailija kirjoitti:
Mun lähipiirissä tyyliin kukaan ei käytä maskia ja ollaan eletty niin normaalisti kuin ollaan pystytty, esim vietetty aikaa yhdessä viikonloppuisin. Tunnen tasan yhden koronaan sairastuneen (tai no tiedän), hän on mun serkun ex-mies joka ei kuulu tähän meidän joukkoon. No hänelläkin oli vain pientä flunssaa eikä tartuttanut edes nykyistä vaimoaan eikä lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä valkoinen suomalainen, asioitko itä-keskuksessa.
Olen töissä ja kyllä samalla myös asioin.
Vihdoinkin!! Valitsisin heti sen kaupan missä on maskipakko ja ditä myös valvotaan.
Jokin aika sitten Helsingin Stockmannilla kaksi kassamyyjää, eri kassoilla, oli ilman maskia, ilman mitään. Korujen luona.
Maskeista on helppo tehdä vähän "parempia". Niistä paperiläpysköistä voi taivutella sitä rautalankaa niin, että maski jää nenän vierestä ja poskilta selvästi auki. Tai sitten leuan alta. Näin ilma kulkee esteettä, eikä maski juuri häiritse hengittämistä. Kangasmaskin taas jos tekee alunperin jostain hyvin läpäisevästä kankaasta, mikä ei juuri vastusta ilman kulkua, niin elämä on paljon helpompaa. Tai sitten tekee pieniä viiltoja sekä ulko- että sisäkankaaseen. Vähän eri kohtiin, niin ei niin paista läpi.
Täydestä menee ja ilma kulkee!
Vierailija kirjoitti:
Jokin aika sitten Helsingin Stockmannilla kaksi kassamyyjää, eri kassoilla, oli ilman maskia, ilman mitään. Korujen luona.
Krääsäkauppa Tiger copenhagenissa ei myöskään myyjät pidä maskia ja siellä jos jossain ei 2 metrin turvaväliä voi pitää. Lapset räplää kaikkea ja aina liikaa ihmisiä! Kävelen siis päivittäin ohi ja huomannut tämän.