Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinulla korona vaikuttanut ihmissuhteisiin?

Vierailija
28.02.2021 |

Toivon, ettei tämä käänny nyt miksikään trolliketjuksi. Mutta onko teillä tämän koronan aikana tullut välirikkoja/muuttunut suhtautuminen tuttuihin ihmisiin?

Itse en juurikaan päivittele fb:n mitään, mutta hämmennyn todella paljon kun näen mitä jotkut (fiksuna) pitämäni ihmiset jakavat. Jotain ihan random tyyppien kirjoituksia, miten maskit eivät suojaa mitään. Tai miten jotkut ottavat baareista kuvia kun vielä juoksevat niissä, tai lomailevat tai jotain.

No nuo lomareissut/ baareissa käymiset vielä tavallaan hyväksyn (menee sinne ei pitäisi, mutta olkoon kategoriaan omassa moraalikäsityksessä) , mutta joidenkin linkittämä sisältö alkaa todella ketuttaa.

Mitään keskustelua en tästä ala luomaan noissa julkaisuissa, tulee vaan outo olo, että jotkut ihmiset käyttäytyvät noin. Viimeksi tänään mietin, että poistan kavereista yhden linkittäjän.

Eli miten teillä muilla? Onko vaikuttanut käsityksiinne ihmisistä ja oletteko antaneet olla,vai mitä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ohitan linkit jotka ei kiinnosta.

Vierailija
2/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Itse menin tämän lukemaan yhden ja olin todella hämmentynyt, että fiksuna pitämäni ihminen jakoi jotain salaliittohörhojen juttuja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jaksanut välittää muiden ihmisten kotkotuksista, joten tämä aika ei tee siihen muutosta.

Vierailija
4/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Itse menin tämän lukemaan yhden ja olin todella hämmentynyt, että fiksuna pitämäni ihminen jakoi jotain salaliittohörhojen juttuja. Ap

En itse välttämättä ole edes huomannut jos joku kaveri olisi tuollaista postannut. Ja vaikka huomaisinkin en jää sitä lukemaan tai pohtimaan onko se mielestäni fiksua vai ei, hänestä kai se sitten on sitä ollut.

Vierailija
5/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miten teillä muilla? Onko vaikuttanut käsityksiinne ihmisistä ja oletteko antaneet olla,vai mitä?

Käsitykseni ihmisistä on muotoutunut jo ennen koronaa muiden asioiden kautta. Koko ilmiö johtuu siitä että nykyisin, kun tieto kulkee vauhdilla joka paikkaan, on tavattoman vaikeaa olla oikeassa minkään yleisestä mielipiteestä poikkeavan ajatuksen kanssa. Ja kumminkin ainakin osalla ihmisistä on aika lailla pakonomainen tarve olla eri mieltä ja vielä samalla oikeassa. Siitä sitten syntyy koronan kieltäjiä, kuulentojen kieltäjiä, litteän maan porukkaa, rokotevastaisia ja sen sellaisia.

Vierailija
6/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin ihmissuhteita korona-aika on parantanut. Nyt kun ei tarvitse säätää sitä milloin ehdittäisi näkemään (kun ei tavata kasvokkain lainkaan), niin kaikki on selkeämpää. Soitellaan viikottain, ja se on meille hyvä.

Vierailija
7/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koko suku ällistyi, kun yksi sukulainen hehkutti kesällä Tegnellin linjaa. Pakko se sitten oli uskoa, kun sama tyyppi nyt talvella lobbasi koronarokotetta vastaan, koska rokote on vaarallinen.

Olin aiemmin pitänyt häntä melko täyspäisenä ihmisenä.

Vierailija
8/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kuin että pandemia on saanut mut ymmärtämään, ketkä ovat mulle  kaikista rakkaimpia,  läheisimpiä  ja tärkeimpiä.

Vierailija
9/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävät loitontuneet. Emme enää kysele toisiltamme miten oikeasti voimme. Itselläni ainakin koronan rajoitusten myötä tullut niin paljon vastoinkäymisiä elämääni ettei minua jaksa kiinnostaa miten muilla menee. No eivät hekään minulta kysele. Eli keskittyvät omaan elämään pelkästään.

Ja tämä on erikoista koska tämä on tapahtunut kaikille ystävälleni.

Ihmisistä on koronan myötä tullut itsekkäämpiä ha heidän todellinen luonne on tullut hyvin esiin.

Vierailija
10/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissä ei ole onneksi salaliittoteoreetikkoja löytynyt, niin siltä osalta ei ole vaikutuksia.

Sen sijaan olen kyllä ymmärtänyt tämän aikana, miten vähän ihmiset välittää ja miten yksin oikeasti olen. Nyt kun kaikki on käpertyneet ydinperheisiinsä, niin olen yksinelävänä sinkkuna jäänyt tosi yksin. Vielä kesällä ja syksyllä jaksoin yrittää saada ystäviä ja sukulaisia seuraksi (edes videopuhelun välityksellä jos ei livenä), mutta nyt olen enemmän tai vähemmän luovuttanut. Jos (ennen koronaa) parhaimmat ystävätkään eivät saa aikaiseksi edes soitettua silloin tällöin, vaikka olen melko selkeästi kertonut, että tunnen oloni tosi yksinäiseksi ja alakuloiseksi, niin tuskin he välittävät.

Tätä olen nyt sitten yrittänyt käsitellä ja hyväksyä. Ja samalla toki miettiä, että miten tästä eteenpäin.

Vierailija
11/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, mulla ei nykyään ole yhtäkään kaveria tai muutakaan läheistä. Päivät menee yksin ollessa, on korona tai ei. Ensiksi vuosia sitten kun loppui parisuhde, niin kuin taikaiskusta ei enää tullut kutsuja mihinkään eikä seura juuri muutenkaan kelvannut. Sitten kun lähes kaikilla oli lapsia ja itsellä ei, niin en kelvannut käytännössä mihinkään. Vaikka en kaikkein sosiaalisin olekaan, niin on tämä yksinäisyys musertavaa. Ehkä tää kuulostaa naisen jutuilta, mutta mies nyt kuitenkin olen.

Vierailija
12/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut kun ei ole muutenkaan kavereita tai mitään mutta tuntuu että tuntemattomat ihmiset ovat puheliaampia ja ystävällisempiä kuin ennen.

Vierailija
13/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman vuoden etäsuhteessa. Nyt koronan aikana kukaan ei ole kysynyt kuinka jaksan kun emme näe miesystäväni kanssa.

Itse olen myötäelänyt ystävien ja sukulaisten kanssa jos eivät voi nähdä hoitokodissa olevaa puolisoa tai ovat saaneet irtisanomisen työstään.

Mutta tämä korona on avannut mun silmät sille tosiasialle ettei mulla ole enää aidosti välittäviä ihmisiä ympärilläni, joten tämä päätös oli nyt helppo tehdä:

Nyt olenkin päättänyt muuttaa miesystäväni luokse toiseen maahan :)

Vierailija
14/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttanut yhtään mitenkään. Yksin olin ennen koronaa ja yksin olen edelleen. En ole Facebookissa, kun mulla ei ole sinne mitään postattavaa. 

Vierailija
15/15 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ihmissuhteet tämä korona on näivettänyt, Niin ystävä kuin sukulaissuhteetkin. Fb:n käyttämisen olen lopettanut, kun se alkoi jostain - itsellekin tuntemattomasta- syystä ällöttää. Olen perheellinen ja meidän perheessä on ollut tämän vuoden sisällä vakava kriisitilanne, josta valtaosa minun aiemmista "läheisistä" eli ystävistä ja sukulaisista ei edes tiedä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi