Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 43 -vuotiaalla jo olla kuumia aaltoja?

Vierailija
28.02.2021 |

Yhtäkkiä tulee kuuma ja naama ja tissinaluset hikoaa, että pitää avata parvekkeen ovi. Etenkin jos ajattelen asiaa, on varma että kohta naama punoittaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perimenopaussi", koska suomalaiset ei ennen vanhaan vaivautuneet vääntämään kieltään sanomaan "pre"?

Ei kun Suomessa päästään perille ja sitten pidetään paussi. Ei tarvitse enää yrittää olla hehkeä ja teennäisen nuorekas vaan saa olla oma itsensä, vihdoinkin.

Minuakin tympäisee tämä hehkeyden vaatimus, jota tuputetaan koko ajan enemmän Suomessakin. Kammottava ajatus että naisen arvo on hänen seksikkyydessään. Kyllä se elämänilo on jotain ihan muuta eikä liity ikään mitenkään. Näitä ihonnhehkeyttäjiä ja pikakaunistajia myydään jotta saataisiin naiset ahdistumaan pausseistaan.

Nuorekas on typerä sana. Elinvoimainen sen sijaan voi olla vanhuskin. Melkein mieluummin vaikka lapsenmielinen kuin nuorekas!

Samaa mieltä! En aio antautua sille ihanteelle, että vain nuoruus on hyvää aikaa. Tämä ikä on erilaista, moni asia on myös paljon paremmin/helpompaa kuin nuorena.

N42

Vierailija
22/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime keväänä gynellä ja hän totesi, että munasarjoissa riittää edelleen vauhtia ja vaaratilanteita ja kuivaa ei ole kuin huumorini. Kuuma mulla on ollut aina, ehkä olen vain kuumaverinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta mulla liian rankka liikunta nelikymppissenä aiheutti yöhikoilua. Samoin Rakel Lignell kertoi aikanaan että liian kova fyysinen rasitus johti johonkin hormonihäiriöön. Luulin että vaihdevuodet alkoi, mutta hikoilu loppui kun lopetin kehon ylirasittamisen.

Vierailija
24/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin voimakkaasti niin että kuukautiset loppui joksikin aikaa. Muutuin alapäästä kuivaksi kuin sahara ja sain armottomia yöhikoilukohtauksia. Onneksi menkat palautui painon palauduttua itselle sopivampiin lukemiin ja jäi nuo vaihtarioireetkin. Ihan kauhea säikäytys siitä, mitä saattaa olla luvassa jossain vaiheessa. Oon nyt myöskin 43 ja kuukautiskierto on lyhentynyt jo johonkin 24-26 päivään.

Vierailija
25/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei voi olla. Tämä palsta on just siunattu näillä joilla alkaa vaihdevuodet 32 ja tulee raskaaksi kondomin, pillereiden ja sterilisaation kanssa. Tai pyyhkeestä.

Hävettää.

Vierailija
26/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 53v, joka ei tiedä vaihdevuosioireista mitään. Ei siis mitään. Ja ihan ilman mitään hormonikorvaushoitoja.

Vierailija
27/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavalio kunnosa. Heti alkoholi, kahvi, sokeri, vehnä ja muut huonot hiilarit pois!

Vierailija
28/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin alkaa. Mulla alkoi nelikymppisenä yöhikoilulla, työterveyslääkäri tuhahti ja kehotti viilentämään makuuhuonetta.

Gyne otti tosissaan, ja verikokeissa löytyi ennenaikaiset vaihdevuodet (en nyt muista mitä hormoniarvoja siellä tutkittiin).

Hormonilaastareilla tässä on nyt vuosia pärjännyt jotenkuten.

Äidillä alkoi samassa iässä, joskin vähäisemmillä oireilla.

Hormoneilla on pelottavan suuri vaikutus (naisen) elämään ja vointiin.

Vierailija
29/30 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta minulla on kuuma aina vanhemmillani kun siellä patterit posottaa täysyllä ja äitini aina sanoo että minulla vaihdevuodet kun tulee kuumia aaltoja. Olen 37 vuotias ja tätä hokemista on jatkunut jo vuosia.

Vierailija
30/30 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tähän mitään. Silloin kun oli kuukautiset niin elämä oli yhtä tuskaa (endomterioosi).

Olen 58-vuotias ja elämä helpottunut kun ei ole enää kuukautisia. En ole mielestäni kärsinyt vaihdevuosista lainkaan, en ainkaan niin, että olisin huomannut. En ole käyttänyt hormoonikorvaushoitoa. 

Toisaalta tämä elämä on luopumista eli ikuisesti ei voi olla nuori. Vanheneminen alkaa jo oikestaan siitä, kun syntyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan