Robotti-imurin käyttökokemuksia ja vinkkejä?
Olen muutaman kuukauden imuroinut Roomballa.
Aluksi ajattelin, että onpa tehokas, kun pölysäiliö tuli täyteen parin imurointikerran jälkeen. Nyt kumminkin epäilen, että se vaaleanharmaa massa onkin mattoni nukkaa!
Eli riipiikö Roomba pikkuhiljaa matoistani tuftit pois! Matot on Ikeasta, mutta sieltä kalleimmasta päästä.
Putsaatteko imurin joka käytön jälkeen? Olen todennut, että kyllä kannattaisi. Tuntoviiksiin tarttuu pitkiä hiuksia, jotka pitää poistaa käsin, kun ovat kiertyneet tiukasti, samoin pyörien ympärille.
Asun ihan keskenäni, eikä kotieläimiäkään ole. Imurin siivoustyö ei siis ole mitenkään vaativa.
Spotti-imurointi pieneltä alueelta on tosi kätevä ominaisuus. Huono puoli tuossa pyöreässä laitteessa on se, ettei mahdu nurkista vetämään mitään, eli nurkkaukset ja kapeat välit pitää lakaista tai pyyhkiä itse.
Mites teillä?
Kommentit (98)
Olen ollut tosi tyytyväinen, koska näen tuloksen ihan omin silmin, että ihan oikeasti imuroi ne pölyt ja roskat pois. Mitä tarkoitat tuolla putsaanko imurin käytön jälkeen? Kyllä puhdistan imurin aina käytön jälkeen vai onko jotain erityisiä puhdistusjuttua?
Ihmiskunnan paras keksintö, käytössä RoborockS5.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tosi tyytyväinen, koska näen tuloksen ihan omin silmin, että ihan oikeasti imuroi ne pölyt ja roskat pois. Mitä tarkoitat tuolla putsaanko imurin käytön jälkeen? Kyllä puhdistan imurin aina käytön jälkeen vai onko jotain erityisiä puhdistusjuttua?
Niin ja oma imurini vetää myös nurkat hyvin kun muoto ei ole vain pyöreä muoto. Todella super ostos pitkästä aikaa enkä vahtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa luokkaa kuin pyykinpesukone ja astianpesukone aikoinaan. Nyt miettii miksi ihmeessä en tuotakaan ostanut aiemmin.
Kyllä tuo mun pyöreä imuri nurkat ihan hyvin putsaa, tietenkin vain harjalla, mutten nurkkia ole ikinä erikseen joutunut putsailemaan.
Kohta palstadenialisti tulee ja sanoo, että mahdotonta, että pyöreä imuri putsaa nurkat. Eikä robotteja ole edes olemassa.
Minulla oli ensimmäinen roomba jo yli 10 vuotta sitten. Asunto oli 75 neliön kolmio, ilman kynnyksiä ja mattoja. Silti en koskaan tykästynyt siihen, vaikka se vuosia imuroi.
1) Se pitää kovaa ääntä (nykyiset ovat kyllä hiljaisempia)
2) Imurit naarmuttaa kalusteita ja lattialistoja (kulmia) vaikka mitä sanoisitte.
3) Ei se kuitenkaan pääse joka paikkaan ja imuri pitää ottaa huomioon sisustuksessa.
4) Ei se poista siivouksen tarvetta, joskin pidentää väliä.
Siivousasian ratkaisin palkkaamalla siivoojan. Paras hankinta koskaan.
Paremminhan tuo imuroi, kun minä itse. Ei ole kärsivällisyyttä imuorida noin hitaasti joka paikat ja varmasti lähtee kaikki roskat ja pölyt matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ensimmäinen roomba jo yli 10 vuotta sitten. Asunto oli 75 neliön kolmio, ilman kynnyksiä ja mattoja. Silti en koskaan tykästynyt siihen, vaikka se vuosia imuroi.
2) Imurit naarmuttaa kalusteita ja lattialistoja (kulmia) vaikka mitä sanoisitte.
3) Ei se kuitenkaan pääse joka paikkaan ja imuri pitää ottaa huomioon sisustuksessa.
Oikeastaan joka kohta kokemuksessasi on paremmin nykysukupolven imureissa. Ei mulla ainakaan koskekaan listoihin koko imuri muutakuin harjalla. Tietysti ei voi jättää mitään johtoja lattioille lojumaan. Nykyimureille voi kertoa, minne ne saavat mennä ja minne eivät jos tuntuu siltä. Myös imurointiajat ovat lyhyemmät paremman logiikan vuoksi. Jos haluaa, että imuri imee, niin se pitää ääntä joka pätee ihan kaikkiin imurimalleihin,
Vierailija kirjoitti:
1) tarpeeksi hiljainen on mielestäni
2) en ole huomannut vielä naarmuja, pitääpä tsekata tarkemmin
3) Sohva on ainoa paikka, jonka alle ei pääse. Imuroin siis sohvan ja alustan silloin tällöin ihan itse ja kuten myös listat ja tietyt muut paikat
4) Siivoan ihan samaan tahtiin kuitenkin kuin ennenkin, mutta en imuroi samaan tahtiin kuin ennenkin.
Minä luovuin nyt siivoojasta, kun robotti-imurikin on apuna. Paras päätös koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kovempia kolhuja sillä normaalilla imurilla kalusteisiin ja listoihin tulee kuin nykyaikaisella roboimurilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ylittää Roborock kynnykset ja imuroi matot, ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovempia kolhuja sillä normaalilla imurilla kalusteisiin ja listoihin tulee kuin nykyaikaisella roboimurilla.
Samaa mieltä. Sitä vanhaa imuria tuli vedettyä perässä niin kovaan tahtiin, että myös kolhuja tuli.
Koronan myötä luovuin siivoojasta ja ostin uusia siivoustarvikkeita. Yksi oli robotti-imuri ja toinen oli ikkunanpesijä. Robotti-imuri oli kyllä yksi ihan parhaista ostoksista ja on tuonut arkeen huomattavasti helpotusta. Toisekseen ikkunoidenkin pesu hoituu nyt tosi nopeasti ja hyvää jälkeä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Roborock S6 Vmax ja on kyllä hyvä. Ei jumittelua ja osaa kiertää johdot ja sukat.
Nurkista voi harjalla sipaista roskat vapaammalle lattialle. Pölysäiliö on helppo tyhjentää joka käytön jälkeen, samalla voi kopistaa suodattimen puhtaaksi. Oma robomme mahtuu koluamaan sohvan aluset ja nekin ahtaat paikat, jotka jäivät tavan imurilla usein puolisiivotuiksi. Mainio peli, suosittelen.
Asun kaksiossa ja robotti-imuri jynssää tätä kämpäää noin 45 minuuttia. Itse imuroin kaiken 15 minuutissa enkä todellakaan niin hyvin kuin robotti-imuri. Siirrän tuolit pöydälle ja kaikki muutkin tarpeettomat asiat pois robotin tieltä. Seuraavaksi ostan sellaisen sohvan, jonka alle robotti-imurikin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Asun kaksiossa ja robotti-imuri jynssää tätä kämpäää noin 45 minuuttia. Itse imuroin kaiken 15 minuutissa enkä todellakaan niin hyvin kuin robotti-imuri. Siirrän tuolit pöydälle ja kaikki muutkin tarpeettomat asiat pois robotin tieltä. Seuraavaksi ostan sellaisen sohvan, jonka alle robotti-imurikin pääsee.
Minulla ei ole kuin ehkä sentistä kiinni sohvan alle pääsy, voisi tutkia josko jalat voisi helposti korottaa sen sentin.
En uskalla ostaa, koska mulla on pölyallergia. Joudun ottamaan kaiken pölyliinoill tai harjalla.
Up eli nosto!