Kasveista tietävät! Mikä mun Raitamattia vaivaa?
Ruvennut kääntämään lehtiä ihan rullalle ja lerpattaa sivuille. Ei enää sulkeudu yöksi. Ajattelin, että onko liian kuiva? Vein eilen suihkuun. Sumuttelen myös lähes päivittäin. On pelkässä seramiksessa, jossa on tähän asti viihtynyt.
Kommentit (13)
Ehkä pitää vaihtaa multa voi olla että tämä kevät on saanut ötökät liikkeelle. Tutki olisiko joku tuholainen ruukussa mikä vie kasvin voimat saattaa olla juurissa ongelmaa vaikka ei niin lehdissä näy.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitää vaihtaa multa voi olla että tämä kevät on saanut ötökät liikkeelle. Tutki olisiko joku tuholainen ruukussa mikä vie kasvin voimat saattaa olla juurissa ongelmaa vaikka ei niin lehdissä näy.
Joo. Kannattaisikohan vaihtaa siis pelkästä seramiksesta multaan? :/ tuo seramis on niin kauniin värinen.
Vaihda mullat ja tarvittaessa isompi ruukku. Musta myös lannoittaa helmikuusta syksyyn.
Eipäilen, että kuivahtanut liikaa :(
Mulla ainakin jotkut kasvit vähän paleltui ikkunalaudalla.
Olen kukille vähän hippimutsi: annan olla ja rehottaa, mutta välillä sattuu näitä "onnettomuuksia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kannattaisikohan vaihtaa siis pelkästä seramiksesta multaan? :/ tuo seramis on niin kauniin värinen.
Varmaan molemmat yhtä hyviä.
Se on Nukkumatti. Multa varasti sellaisen jakomäestä nainen ja potilasta sen kaveri ku oli meillä kylässä huomattiin vasta myöhemmin et vei mennessään se oli jo vanha kihlatun äidin antama lahja. Kiitos vaan mut nyt vihaan heitä ikuisesti .
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin jotkut kasvit vähän paleltui ikkunalaudalla.
Olen kukille vähän hippimutsi: annan olla ja rehottaa, mutta välillä sattuu näitä "onnettomuuksia".
Höh olisikohan sitten paleltuminenkin mahdollista. Ollut ikkunan vieressä pöydällä. Harmi, pidin tuosta Matista kovin. Oli hauskaa kun meni illalla nukkumaan suppuun ja aamulla aukesi kun toivotin hyvät huomenet. Muutenkin harmittaa toinenkin kasvini, limoviikuna. Pari hassua lehteä vain, että tekisi mieli heittää roskiin.
Raitamatti! Kenelle muulle tulee Raitamatista mieleen Ristomatti Ratia?
Up