Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joita ärsyttää jatkuva kevään, valon ja lämmön hehkuttaminen?

Vierailija
28.02.2021 |

Rakastan talvea ja pimeyttä, enkä jaksa vuodesta toiseen aina jo tammikuussa aletaan puhumaan "kohti valoa menosta" ja laskea päiviä siihen, kun on kevät ja valoisaa ja lämmintä. Ihan kuin jokaisen pitäisi herätä eloon valosta ja rakastaa kevättä. Ärsyttävää.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään, koska olen kevät- ja kesäihminen. En näe ihmisiä paljoa nyt korona-aikana, niin en ole kuullut vielä yhtään mitään hehkutusta. Eilen kyllä itse ulkona kävellessä hehkutin itselleni, kuinka lämpimästi aurinko paistoi, kuului linnun laulua, ja kuinka tuli etäisesti sama fiilis, kuin joskus lapsena keväällä nauttiessa ulkona kevään lämmöstä, lumen sulamisesta ja valosta.

Vierailija
2/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syksy-ja talvi-ihminen mutta kyllä mullekin tulee hyvä mieli valon lisääntyessä ja kevään lähestyessä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua. Yhtään en ihmettele, että eniten itsemurhia tehdään juuri keväisin.

Vierailija
4/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää. Lähinnä se kun suhtaudutaan päivänselvään asiaan kuin pikkulapset. Ihastellaan ja intoillaan jostain vuodenajan vaihtumisesta ikä kuin se ei tulisi joka vuosi.

Vierailija
5/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap sinua ärsyttää se, että muut ovat eri mieltä jostain asiasta kuin sinä? Mikä ihmeen mielipidenatsi sinä olet?

Ei minua ainakaan häiritse, että joku pitää pakkasesta, räntäsateesta ja pimeästä. Hyvä vaan, että se ei harmita kaikkia.

Vierailija
6/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää. Lähinnä se kun suhtaudutaan päivänselvään asiaan kuin pikkulapset. Ihastellaan ja intoillaan jostain vuodenajan vaihtumisesta ikä kuin se ei tulisi joka vuosi.

Hyppiihän lehmätkin innoissaan kevätlaitumelle joka vuosi. Se on ihan luonnollista, että kaikki elävät olennot intoutuvat tästä luonnon heräämisestä. Itse ihmettelen, mikä mahtaa olla kevään inhoajilla taustalla. Joillain ihan itsemurhaan asti.

Vierailija
7/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppiihän lehmätkin innoissaan kevätlaitumelle joka vuosi. Se on ihan luonnollista, että kaikki elävät olennot intoutuvat tästä luonnon heräämisestä. Itse ihmettelen, mikä mahtaa olla kevään inhoajilla taustalla. Joillain ihan itsemurhaan asti.

Hyppisit sinäkin jos pääsisit ekaa kertaa kuukausiin ulos.

Vierailija
8/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Ja heti joulun jälkeen alkava paasaus siitä, että ollaan jo ”paremmalla puolella”. Enää helmi-, maalis-, huhti- ja toukokuu, sitten on KESÄ!!!

Hitto, elämä on tässä ja nyt, ei jossain puolen vuoden päässä. Ihan kuin kaiken muun ajan pitäisi olla kauheaa kärsimystä ja vain auringon paahteessa pystyy elämään.

Vierailija
9/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi tulee kevätmasennus. Tykkään syksystä ja talvesta ja surettaa kun pitää taas odottaa pitkä aika ensi syksyyn.

Ärsyttää kun kesä tulee ja taas alkaa taistelu joka paikkaan tunkevia muurahaisia vastaan, helteen takia unettomia öitä, juoppoja notkumassa kaupungit täynnä ja häiritsemässä ohikulkijoita, punkkeja joutuu varomaan ym.

Ainoa hyvä asia keväässä ja kesässä on se että on valoisampaa.

Vierailija
10/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muiden ajatukset ja ilonaiheet häiritsevät henkilön normaalia elämä, henkilö ei ole psyykkisesti terve.

Hyvin monista tämäntyyppisistä aloituksista näkee, ettei aloittajan nuppi ole kunnossa.

Eri mieltä asioista saa olla, mutta että alkaa sunnuntaiaamuna siitä vaahdota, huh huh. Pimennysverhoja saa kaupasta ja psyykenlääkkeitä lääkäriltä. Ei häiritse valo eikä muiden ilo.

Vierailija
11/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella mukavalta varsinkin näin oikean pakkastalven jälkeen. Huhti-kesäkuun välinen aika omasta mielestäni paras vuodenaika.

Vierailija
12/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veit sanat suustani ap!

Luulin olevani ainoa lajissani, mutta en ilmeisesti olekaan.

Vierailija
13/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä, pidän kaikista vuodenajoista. 

Eniten pidän kuitenkin talvesta ja se minua kieltämättä ihmetyttää, että kun itse hehkutan syksyllä pimeän talven tuloa, jotkut ihmiset lähes raivostuvat ja kokevat että pottuilen juuri heille.

Heille itselleen taas ei kukaan koskaan raivostu vaikka hehkuttaisivat kevättä kuinka. Nekin jotka kärsivät kesästä, pysyvät hiljaa, koska eihän hehkutus keneltäkään ole pois. Jokin nurinkurisuus tässä siis on. Ja kokemukseni mukaan juuri kesäihmiset ovat ne jotka kokevat oikeudekseen määrätä mistä muut saavat nauttia.

Vierailija
14/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Mä voisin oikeasti kirkua ilosta keskellä pihaa kun aurinko paistaa ja ensimmäiset pälvet on jo pihassa paljaana!!!!! Elämä alkaa taas 5kk ahdistuksen jälkeen:)

Siitäkin huolimatta että puput ja peurat on syöneet ruusut, marjapensaat ja hedelmäpuiden taimet. Kesä tulee:D

Vierailija
15/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on vuodein hirveintä aikaa. Kaksisuuntainen on suurimman osan ajasta remissiossa ja elämä hyvin (olen ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen), mutta tällainen yhtäkkinen valon määrän lisääntyminen sai nupin prakaamaan. Itkettää, ahdistaa ja masentaa, samaan aikaan ajatukset pyörii ylikierroksilla.

Vierailija
16/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle kiitollista mieltä. ❤️

Vierailija
17/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, täällä yksi ilmoittautuu!

Olen kevään "lapsi", ja parasta aikaa vuodessa on huhti-touko-kesäkuut. MUTTA:inhoan sitä, että etuillaan puheissa ja ajatuksissa aina jonnekin tulevaan. Kesällä jo uutisoidaan syksyn merkeistä ja sieltä se tulee, syksy, syksy. Ja nyt sydäntalvella jo puhutaan keväästä, ei helkkari, huomenna alkaa kevättalvi! Kevättalven hanget, aurinko ja lorina. Mutta kevät, se todellakin on vielä kaukana ja tosi ihanaa on sitten kun se tulee ja on. Ei tuhlata ajatusta etukäteen!!!

Vierailija
18/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas kevättalven aurinko on parasta. Ihana sininen taivas ja maisema kuin Halosen maalaus. Maaliskuu, siitä alkaa valon aika.

Vierailija
19/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjun aloittaja. Juuri tuo ajatus, että elämä on elämisen arvoista vain keväällä ja kesällä, on ärsyttävää. Minä nautin elämästäni joka päivä, ympäri vuoden, jopa marraskuun rännässä ja pimeydessä, mutta sehän tuntuu monia ärsyttävän. Silloin "pitäisi" valittaa ja olla surkeana ja odottaa sitä helvetin kevättä. Eli turhaan sanotte, että olen suvaitsematon, kun en ymmärrä valoisan ajan hehkutusta, tehän ette itse ymmärrä sitä, että jollekin se ei ole vuoden parasta aikaa.

Vierailija
20/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri heräsin ajatukseen, että kevät tulee ja melusaaste pihoilla kasvaa lämpötilan nousun myötä. Bassoradiot möykkää, pennut kiljuu, humalaiset seurueet möykkää. Koulujen loppumisen myötä yöllinen moporalli alkaa.