Onko muita, joita ärsyttää jatkuva kevään, valon ja lämmön hehkuttaminen?
Rakastan talvea ja pimeyttä, enkä jaksa vuodesta toiseen aina jo tammikuussa aletaan puhumaan "kohti valoa menosta" ja laskea päiviä siihen, kun on kevät ja valoisaa ja lämmintä. Ihan kuin jokaisen pitäisi herätä eloon valosta ja rakastaa kevättä. Ärsyttävää.
Kommentit (60)
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Pidän kesästäkin, mutta ärsyttää kun sitä haikaillaan ympäri vuoden. Nyt on ollut aivan mahtava talvi ja itse olen surullisena katsonut kuluneen viikon aikana föhn-tuulen sulattamia hankia. Tämä sulaminen olisi saanut alkaa vasta huhtikuussa, jos minulta kysytään. Nyt meni täydelliset hiihtokelit ihan jäisiksi ja kauniit lumiset puut meni ihan paljaiksi. Kevät on minun vähiten suosikki vuodenaika. Syksyä rakastan ja odotan aina talvea, mutta keväällä talvesta irti päästäminen on aina ikävää, varsinkin kun sen joutuu yleensä tekemään liian aikaisin. Kesästä tykkään jahka sinne on päästy, tämä siirtymävaihe on se ikävin.
Kevät on ok, vaikka olenkin syksy- ja talvi-ihminen. Keväällä ärsyttävintä on jalkakäytävien liukkaus, kun lumi sulaa päivällä ja jäätyy yöllä. Valo myös paljastaa kaikki puutteet siivouksessa.
Tavallaan ymmärrän, että keväällä ihmiset masentuvat enemmän. Valo tulee rytinällä, ja sitä on hankala päästä mihinkään karkuun.
Jokaisella on oma lempivuodenaikansa. Makuasioista on täysin turha kiistellä.
Makuasioista on turha kiistellä, mutta keskustella niistä kyllä voi.
Meteorologitkin aina hehkuttavat kevään tuloa ja lämpimiä ilmoja, mutta ovatko ikinä hehkuttaneet lokakuun sateita tai kovia pakkasia? Eivät ole. 😅
Ärsyttää sellaisessa asiayhteydessä kuin esim. meidän esimies - työntää lisää työtehtäviä jo stressaantuneille työntekijöille ja sitten hehkuttaa, kuinka ihanaa on, että päivät pitenevät, tulee valoisaa ja jaksetaan siten paremmin! Hyi yök! Ei todellakaan kevääntulo muuta sitä faktaa yhtään, että kaikki ovat jo aivan täynnä ja kyrpiintyneitä!
Ei. Pidän keväästä ja olen psyykkisesti tasapainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Meteorologitkin aina hehkuttavat kevään tuloa ja lämpimiä ilmoja, mutta ovatko ikinä hehkuttaneet lokakuun sateita tai kovia pakkasia? Eivät ole. 😅
Yrittävät vain mielistellä massoja. Olen joskus lukenut meteorologien haastatteluja ja aika usein ne tuntuu tykkäävän kun taivaalla jotain tapahtuu. Mahtaiskohan sitä meteorologiksi edes päätyä jos tykkäisi vain kesästä ja auringosta?
Näytti mukavalta ulkona, kun oli lämmintä ja aurinkoista, silti osa laski pulkkamäkeä ja hiihti ja toisilla oli kevätpuuhat eli pyöräili ja pelasi korispalloa. :)
Joka kevät huomaa miten se kroppa ja iho ottaa selkään vuosista. Mitä enempi, sitä rumempi.
Pidän talven pimeydestä ..
Linnut ne laulaa ja sirkat soittaa taitaa tulla kevät. Jo joutui armas aika ja suvi suloinen kauniisti joka paikkaa koristaa kukkanen.Kevät toi kevät ...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ap sinua ärsyttää se, että muut ovat eri mieltä jostain asiasta kuin sinä? Mikä ihmeen mielipidenatsi sinä olet?
Ei minua ainakaan häiritse, että joku pitää pakkasesta, räntäsateesta ja pimeästä. Hyvä vaan, että se ei harmita kaikkia.
Mistä talvesta me nyt puhumme? Siitä marraskuun vesisateesta ja paukkupakkasista nietoksineen, jotka saatiin tänä vuonna Helsiinkiinkin? Kyllä minua piristi kovastikin tuo jälkimmäinen siitä huolimatta että naamaa kirpaisi.
Keväässä vähän sama: se ei ole yksiselitteisen mieluista. Saa varoa liukastumista, on sottaisempaa ja kengät kastuvat. Mutta onhan se kontrasti talven pitkään pimeyteen jotenkin ravisteleva. Siitä tietää että aika/elämä taas nytkähtää eteenpäin. Tai jos en minä, niin vuosi ainakin.
Muutosta pelkäämättämät ihmiset tykkäävät vuodenajoista.
Kohta taas huhti ja toukokuun sesonki töissä jolloin taas pitäisi jaksaa puurtaa.
Ei mua ärsytä kuin se, että tammi- ja helmikuusta puhutaan jo keväänä! Joillekin jo tammikuussa on kevättä ilmassa ja helmikuussa paistaa ihana keväinen valo. Tammi- ja helmikuu on talvikuukaisia, sydäntalvea! Vaikka etelässä ei olisi lunta tuolloin ei silti ole kevät.
Minäkin nautin talvikuukausista, mutta kyllä mulle silti kevät (ja alkukesä) on vuoden mieluisinta aikaa ja niitä tulee hehkutettua. Kevään jälkeen heti perässä tulee talvi, sitten syksy ja viimeisimpänä kesä. Jokaisessa vuoden ajassa on kuitenkin sitä jotain josta nautin.
Mun mielestä kevät on epämieluisin vuodenaika. Tulispa ees kesä sit äkkiä.
Reilut kolme ja puoli kuukautta ja alkaa päivät jo lyhenemään! Siinäpä teille, lällällää!!
Jippiiii, niimpä alkavat!! Ihanaa!!!
Vierailija kirjoitti:
No eihän niissä mitään hehkuttamista olekaan.
ylihypetystä kyllä on kun herätyslamput valohoitoa tarvitsevat eivät kestä vuodenaikoja. kuten koronaakaan.
Mua ärsyttää joka vuotinen kevään ja kesän lähestyminen kun sitä pitää toitottaa aina vaikka sieltä ne aina tulee ja elämä jatkuu samalla lailla.
Mua myös ärsyttää joidenkin ihmisten ah niin ihanaa hymyilevä ja energinen asenne aina näin keväisin jonka kyllä huomaa enkä oikein ymmärrä sitä, lienee joku primitiivinen reaktio.
Vuodenajat tulee ja menee. Mä olen kesän lapsi ja olen syntynyt kesällä mutta ärsyttää. Kai mä olen niin tasapaksu ihminen. STANA.
Pimennysverho täytty teipata reunoista kiinni jos ei halua valoa tulevan sieltä välistä.