Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joita ärsyttää jatkuva kevään, valon ja lämmön hehkuttaminen?

Vierailija
28.02.2021 |

Rakastan talvea ja pimeyttä, enkä jaksa vuodesta toiseen aina jo tammikuussa aletaan puhumaan "kohti valoa menosta" ja laskea päiviä siihen, kun on kevät ja valoisaa ja lämmintä. Ihan kuin jokaisen pitäisi herätä eloon valosta ja rakastaa kevättä. Ärsyttävää.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään elää hetkessä, ja kaikista vuodenajoista! Ei ole mitään kiirettä talvella kevääseen, syksyllä jouluun yms.

Vierailija
22/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri heräsin ajatukseen, että kevät tulee ja melusaaste pihoilla kasvaa lämpötilan nousun myötä. Bassoradiot möykkää, pennut kiljuu, humalaiset seurueet möykkää. Koulujen loppumisen myötä yöllinen moporalli alkaa. 

Kannattaa vakavasti harkita muuttoa kauas muista ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nauttii kaikista päivistä vuodenajasta riippumatta, on vain hyvä asia. Näin saa elämästä eniten irti. Jos kuitenkin häiriintyy siitä, että joku hehkuttaa tiettyä vuodenaikaa, indikoi sitä, ettei nyt kuitenkaan ole itse niin tyytyväinen.

Vierailija
24/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole muita.

Vierailija
25/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri heräsin ajatukseen, että kevät tulee ja melusaaste pihoilla kasvaa lämpötilan nousun myötä. Bassoradiot möykkää, pennut kiljuu, humalaiset seurueet möykkää. Koulujen loppumisen myötä yöllinen moporalli alkaa. 

Kannattaa vakavasti harkita muuttoa kauas muista ihmisistä.

Se tarkoittaisi avioeroa. Puoliso ei suostu muuttamaan.

Vierailija
26/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ärsytä, pidän kaikista vuodenajoista. 

Eniten pidän kuitenkin talvesta ja se minua kieltämättä ihmetyttää, että kun itse hehkutan syksyllä pimeän talven tuloa, jotkut ihmiset lähes raivostuvat ja kokevat että pottuilen juuri heille.

Heille itselleen taas ei kukaan koskaan raivostu vaikka hehkuttaisivat kevättä kuinka. Nekin jotka kärsivät kesästä, pysyvät hiljaa, koska eihän hehkutus keneltäkään ole pois. Jokin nurinkurisuus tässä siis on. Ja kokemukseni mukaan juuri kesäihmiset ovat ne jotka kokevat oikeudekseen määrätä mistä muut saavat nauttia.

No et kyllä voi väittää, etteivät kesää inhoavat ihmisetkin valittaisi :D Joka kesähän täällä on roppakaupalla ketjuja ”hellehulluista” ja jatkuvaa mäkätystä kuumuudesta.

Vierailija
27/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Monet pitävät valosta ja lämmöstä, joten tottakai niistä iloitsevat. Ei se tarkoita, että minun pitäisi niistä innostua. Tykkään kyllä jokaisesta vuodenajasta, mutta jatkuva valoisuus ja helteet uuvuttavat.

Vierailija
28/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Ja heti joulun jälkeen alkava paasaus siitä, että ollaan jo ”paremmalla puolella”. Enää helmi-, maalis-, huhti- ja toukokuu, sitten on KESÄ!!!

Hitto, elämä on tässä ja nyt, ei jossain puolen vuoden päässä. Ihan kuin kaiken muun ajan pitäisi olla kauheaa kärsimystä ja vain auringon paahteessa pystyy elämään.

Eipä kesässäkään noin periaatteessa vikaa ole mutta se ihmetyttää kun jotkut ihastelevat sitä että on kuuma. Tässä on ollut pari sellaistakin kesää että rautakaupoista myytiin viilennyskoneet loppuun ja etenkin sydänsairailla oli vaikeuksia, mitä järkeä sitä on ihastella. Tuommoinen puolipilvinen vähän alle parikymmenenen asteen lämpöinen kesäsää kelpaisi kernaasti.

Vierailija
29/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ärsytä, mutta onhan se hassua, kun oletetaan, että kaikki pitävät valosta ja lämmöstä. Minulla tulee keväisin helposti migreeni kirkkaudesta ja kesällä kuumuudesta, joten odotan jo nyt syksyä. 🤣

Vierailija
30/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ketjun aloittaja. Juuri tuo ajatus, että elämä on elämisen arvoista vain keväällä ja kesällä, on ärsyttävää. Minä nautin elämästäni joka päivä, ympäri vuoden, jopa marraskuun rännässä ja pimeydessä, mutta sehän tuntuu monia ärsyttävän. Silloin "pitäisi" valittaa ja olla surkeana ja odottaa sitä helvetin kevättä. Eli turhaan sanotte, että olen suvaitsematon, kun en ymmärrä valoisan ajan hehkutusta, tehän ette itse ymmärrä sitä, että jollekin se ei ole vuoden parasta aikaa.

Pakko myöntää että kulunut tammi-helmikuu oli poikkeuksellisen hienot! Uimaan pääsi parin päivän välein avantoon, aurinko paistoi ja lumi kimmelsi. Mutta tällaisia talvia on aika vähän täällä etelässä. Nautin kyllä tästä alkuvuodesta. 

14

Vierailija
31/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!! Tämä talvi on ollut erityisen kaunis!! Saatiin lunta ja pakkastakin, kuten asiaan kuuluu. Mäkin rakastan talvea.

Vierailija
32/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi.... suomessa on sairasta porukkaa. Valo, lämpö ja aurinkokin inhottaa.

Vierailija
33/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!! Tämä talvi on ollut erityisen kaunis!! Saatiin lunta ja pakkastakin, kuten asiaan kuuluu. Mäkin rakastan talvea.

Onneksi ei koronan takia joudu kovin paljon autoilemaan. Silti tämäkin talvi aiheutti ihan riittävästi riesaa. Kiinni jäätyneet ovat, jotka sain auki vain vääntämällä työkalulla oven väkisin auki ja aiheutin samalla maalivaurion koriin. Jäätyneitä ovenkahvoja, umpijäätynyt tuulilasi monta kertaa. Takakontti jäätynyt kiinni. Peruutustutka sekoilee. Igluautolla ajamista. Metrin lumikerroksia auton päällä, auton edessä, auton takana jne.

Kevät ja kesä on siitä kiva, että kaikki on niin hemmetin paljon helpompaa ja nautinnollisempaa.

Vierailija
34/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon määrä maaliskuussa on ihan kiva, mutta jo huhtikuussa se alkaa haitata unta. Kesällä unirytmi menee täysin sekaisin pimennysverhoista huolimatta.

Nukun ja voin parhaiten maissa, joissa päivän ja yön ero on selkeä vuoden ympäri.

Vierailija
35/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee itsemurhafiilis aina, kun alkaa aurinko paistamaan ja kesä lähestymään.

Vierailija
36/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei koronan takia joudu kovin paljon autoilemaan. Silti tämäkin talvi aiheutti ihan riittävästi riesaa. Kiinni jäätyneet ovat, jotka sain auki vain vääntämällä työkalulla oven väkisin auki ja aiheutin samalla maalivaurion koriin. Jäätyneitä ovenkahvoja, umpijäätynyt tuulilasi monta kertaa. Takakontti jäätynyt kiinni. Peruutustutka sekoilee. Igluautolla ajamista. Metrin lumikerroksia auton päällä, auton edessä, auton takana jne.

Kevät ja kesä on siitä kiva, että kaikki on niin hemmetin paljon helpompaa ja nautinnollisempaa.

Laita silikonia ovien tiivisteisiin ja hanki sisätilalämmitin.

Vierailija
37/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valon määrä maaliskuussa on ihan kiva, mutta jo huhtikuussa se alkaa haitata unta. Kesällä unirytmi menee täysin sekaisin pimennysverhoista huolimatta.

Nukun ja voin parhaiten maissa, joissa päivän ja yön ero on selkeä vuoden ympäri.

Miten pimennysverhot ei auta? Itse olen herkkäuninen ja suorastaan uniongelmainen, mutta olen todennut pimennysverhot todella toimiviksi.

Vierailija
38/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita silikonia ovien tiivisteisiin ja hanki sisätilalämmitin.

Laitoin heti tuon ongelman jälkeen silikonisprayta. Minulla on sisätilalämmitin, joka muuten sekin on eräänlainen riesa, jota ei keväällä ja kesällä tarvita ollenkaan.

Vierailija
39/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee itsemurhafiilis aina, kun alkaa aurinko paistamaan ja kesä lähestymään.

Kuulostaa tosi terveeltä. Tsemppiä!

Vierailija
40/60 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon myötä joka paikka kotona näyttää pölyiseltä ja ikkunat ihan jäätävän likaisilta. Pimeys, tule takaisin! 🤣🤣