Kolmekymppisenä joudun rakentaa koko elämäni uudestaan, mistä uskoa tulevaisuuteen?
Minulla on aika rankka kiusamistausta. Koko vuosikymmenen (20-30) meni huonoissa merkeissä, huonossa tuurissa, toipumisessa ja terapiassa. Tämän lisäksi valtavia pettymyksiä ihmisuhteissa, työelämässä.
Koko elämäni on ollut äärimmäisen heiveröinen.
Nyt olen kolmekymppinen, hyvin yksinäinen, rikkinäinen, olisi nyt kuitenkin tarkoitus aloittaa puhtaalta pöydältä täysin rikkinäisenä. Miten onnistun? Uskonpuute on valtava, pelkään ihmisiä aivan valtavasti.
Koska elämäni on tähän asti ollut huono niin se indikoi ettei mun kannata luottaa itseni. Ajattelen asioita huonosti, olen aina ollut tekemisissä kamalien ihmisten kanssa, kokoajan jotain on ollut huonosti.
Olen niin yrittänyt kasvattaa itseäni ja asenteeni mutta epäonnistun kokoajan.
Mun täytyy täällä tyhjästä rakentaa itselleni elämän. Työ, opiskelut KAIKKI! Ylipäätän todella kuormittavaa.
Kommentit (15)
Self help kirjallisuus
Positiiviset affirmaatiot
Meditointi
Sinä tarvitsisit tueksesi jonkun ihmisen, johon oppisit luottamaan.
Mä en halu enää tukea. Ei sen enempää auta jos ei sitä ottaa käyttöön. Menee vaa entistä enemmän sekasin.
Minun olisi nyt tarkoitus ruveta konkreettisesti elää sitä oikeeta elämää. Oikean tekemisen kautta. Voi lukea triljona kirja mutta jos istuu vain kotona niin ei auta.
Tartu toimeen ja tee vaikka lapsia. Lapsi tuo luonnostaan valtavan motivaation aktivoitumiselle.
Kolmikymppisellä on vielä ainakin 50v aikaa aloittaa alusta.
Moni ihminen aloittaa - syystä tai toisesta- uuden elämänvaiheen tuossa iässä.
Tsemppiä.
Nyt on pohjat tehty ja tästä täytyy pärjätä eteenpäin.
Mitä ajattelit lähteä opiskelemaan? Mitä haluaisit opiskella?
Mulla oli aika sama tausta ja tilanne. Pääsin kolmekymppisenä jatkamaan keskeneräisiä yliopisto-opintojani ja niiden yhteydessä löysin sattumalta lyhyen työpätkän, joka kasvoikin useamman vuoden työsuhteeksi. Sen jälkeen olin jaloillani. Vaikka minut on yt-neuvoteltu pariin otteeseen ulos, olen aina pystynyt löytämään uuden työn, koska nyt on sekä koulutus että työkokemusta.
Luota siihen, että elämä kantaa. Minua ne vastoinkäymiset vahvistivat sen verran, että selviän nykyään mistä vaan, vaikka isosti harmittaakin nämä työsotkut.
Moni kolmekymppinen aloittaa alusta. Ehkä jopa ensimmäisen kerran alusta.
Mitä haluaisit elämältäsi? Mieti ensin sitä. Ja sitten lähdet tallustelemaan sitä kohti. Ammatti ja työkuviot ovat useimmille semmoinen tosi tärkeä osa-alue, tapa olla yhteiskunnassa osallinen, tapa olla luova ja tuottava. Lisäksi tapa tienata rahaa.
Paikkakunnan vaihto auttaa myös huomattavasti ikävien ihmisten suhteen. Keskittyminen vain asioihin jotka sinua aidosti kiinnostavat välittämättä lainkaan kenenkään odotuksista saati vaatimuksista.
Kolmekymppisellä alkaa olla kiire perustaa perhe.
Etsi sopivan yhdistyksen vertaistukiryhmä. Parempaa kuin kalliit terapiat. Lisäksi hyvä terapeutti on todella vaikeata löytää.
Vierailija kirjoitti:
Tartu toimeen ja tee vaikka lapsia. Lapsi tuo luonnostaan valtavan motivaation aktivoitumiselle.
Moraaliton neuvo.
Yhdenkään ihmisen ei pitäisi saada lapsia, jos ei pysty huolehtimaan edes itsestään. Koskaan.
Aloittaja, suosittelen terapiaa. Sinä olet hyvä ihminen, jolla on mahdollisuus uuteen ja parempaan elämään. :)
Siitä että sinulla on kuitenkin vielä 10 vuotta hyvää aikaa elää. Minun pitäisi nyt 40 v rakentaa elämä uusiksi ja samaan aikaan tajusin, että naisena arvoni on täysi 0 ikäni takia. Kaikki on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kolmikymppisellä on vielä ainakin 50v aikaa aloittaa alusta.
Moni ihminen aloittaa - syystä tai toisesta- uuden elämänvaiheen tuossa iässä.
Tsemppiä.
Tismalleen. Vaikka ei voi suoraan verrata, esim. itse palasin Suomeen ulkomailta 30v:nä asuttunani poissa koko aikuisikäni. En tuntenut enää ketään sattuneesta syystä täällä ja aloitin käytännössä puhtaalta pöydältä. Uusia elämänvaiheita on monenlaisia. On yllättävän vaikeaa aloittaa tämmöisestäkin tilanteesta, kun ei ole mitään verkostoja Suomessa. Mutta nämä asiat voi ottaa juuri sillä lailla, että on saanut toisen mahdollisuuden ja voi aloittaa uuden elämän.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tarvitsisit tueksesi jonkun ihmisen, johon oppisit luottamaan.
kuka haluaa työttömän, kouluttamattoman hullun
Onko sulla edelleen Terapia? Joku vastaava tuki olisi nyt varmasti hyödyllinen.