Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutko ovi kiinni vai auki?

Vierailija
27.02.2021 |

En pysty nukkumaan ovi auki. Syytä en tiedä.. vilkas mielikuvitus? Joku örvelö ilmestyy ovelle?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneen ovesta ilmeisesti kysymys? Makkariin on kaksi ovea, molemmat auki. Ulko-ovikaan harvoin on öisin lukossa. Suljettavia verhoja ei ole koko talossa. Maalaiselämä 5/5

Vierailija
42/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovi auki?? Ainoo ovi mikä mulla on on ulko-ovi. On teillä rikkailla murheet ja huolet, ei boi muuta sanoa.

Mun piti ihan mielenkiinnosta laskea kuinka monta ovea meillä on. Ulko-ovia on neljä + autotallin iso ovi. Yläkerrassa on 10 sisäovea, alakerrassa taas kahdeksan sisäovea. Talomme ei ole edes iso.

No ei tuo ihan pieneltä kuulosta. 10 ovea yläkerrassa kuulostaa jo melkoiselta sokkelolta...

Eipä ole. Yläkerrassa on neljä makuuhuonetta, kylppäri, jonne on kaksi ovea ja sitten kaikissa makkareissa on hyvän kokoiset vaatehuoneet. Olohuoneesta pääsee tietenkin myös ulos. Ihan normaali perheasunto tämä on ja halusimme kotia suunnitellessamme, että vaatehuonetilaa on hyvin, ettei tarvitse kaiken maailman lipastoja ja vaatekaappeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinni on ovi. Sekä siksi, ettei kissat tule herättämään että samaisen örvelöpelon takia, joka ap:tä vaivaa.

Vierailija
44/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovi auki?? Ainoo ovi mikä mulla on on ulko-ovi. On teillä rikkailla murheet ja huolet, ei boi muuta sanoa.

Mun piti ihan mielenkiinnosta laskea kuinka monta ovea meillä on. Ulko-ovia on neljä + autotallin iso ovi. Yläkerrassa on 10 sisäovea, alakerrassa taas kahdeksan sisäovea. Talomme ei ole edes iso.

No ei tuo ihan pieneltä kuulosta. 10 ovea yläkerrassa kuulostaa jo melkoiselta sokkelolta...

Eipä ole. Yläkerrassa on neljä makuuhuonetta, kylppäri, jonne on kaksi ovea ja sitten kaikissa makkareissa on hyvän kokoiset vaatehuoneet. Olohuoneesta pääsee tietenkin myös ulos. Ihan normaali perheasunto tämä on ja halusimme kotia suunnitellessamme, että vaatehuonetilaa on hyvin, ettei tarvitse kaiken maailman lipastoja ja vaatekaappeja.

No vaatehuoneiden ovet selittää paljon. Vaan onhan asunto aika iso jos yläkerrassa on neljä vaatehuoneellista makuuhuonetta.

Vierailija
45/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auki, kissa kuljeskelee yöllä aina välillä ja kaivautuu sitten takaisin kainaloon nukkumaan.

Vierailija
46/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ovi? Ulko-ovi?

Ihan fiksua.

Alkovi

Vierailija
47/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auki koska ei ole kiva herätä aamulla tunkkaisesta pierunhajuisesta huoneesta.

Vierailija
48/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovi auki että koira pääsee yöllä juomaan halutessaan.

Miksi koiran pitää nukkua ihmisten makuuhuoneessa, miksei sillä ole omaa paikkaa juoma-astian vieressä?

Vierailija
49/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haskojen asentaminen (vaikka myös sisä-) oviin ja ikkunoihin rauhoittaa.

Vierailija
50/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet ja verhot ja välillä myös ulko-ovi auki. Okt, alin kerros.

Vierailija
51/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu pitää päivälläkään ulko-ovea auki?

Vierailija
52/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No makkarin ovea jos haetaan niin entisessä asunnossa aina kiinni ja nykyisessä auki. Syytä en osaa kyllä sanoa, mutta ahdistaisi nukkua ovi kiinni nykyään.

Vierailija
53/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu pitää päivälläkään ulko-ovea auki?

Eikös se pysy pitämättäkin?

Vierailija
54/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-ovi on kiinni ja lukittu, samoin ovi terassille, tuulikaapin ovi on kiinni, makuuhuoneen ovi on auki, vessojen ovet kiinni, kylppärin ovi kiinni, työhuoneen ja vierashuoneen ovet ovat auki kun nukun.

Asun yksin.

Haluatko tietää muuta?

Vierailija
55/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi on auki, mutta mies nukkuu oven puolella juuri niiden örvelöiden varalta 😄 Ei voi pitää kiinni, kun kissa on mielestään aina väärällä puolella ovea.

Vierailija
56/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiran pitää nukkua ihmisten makuuhuoneessa, miksei sillä ole omaa paikkaa juoma-astian vieressä?

Koska se on perheenjäsen, noin 3-vuotiaan lapsen tasolla. Koira on onnellisimmillaan kun saa nukkua laumansa kanssa ja vartioida ettei kukaan pääse yllättämään nukkuvaa laumaa. Miksi ottaa koiraa jos ei halua hemmotella sitä rakkaudella? ohis

Vierailija
57/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarin ovi auki kun koira nukkuu omalla patjalla vieressä ja käy välillä juomassa/sille tulee kuuma niin käy maate oven eteen. Herään ovi auki myös paremmin kun pihan liike valonheittimet räpsähtää päälle.

Ulko-ovi nykyään aina lukossa kun viime kesänä murtovaras oli jo sisällä kuistilla tutkimassa.

Vierailija
58/65 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on perheenjäsen, noin 3-vuotiaan lapsen tasolla. Koira on onnellisimmillaan kun saa nukkua laumansa kanssa ja vartioida ettei kukaan pääse yllättämään nukkuvaa laumaa. Miksi ottaa koiraa jos ei halua hemmotella sitä rakkaudella? ohis

Koiran tehtävä on vartioida laumaansa makuuhuoneen ulkopuolella, ei "perheenjäsenenä" emäntänsä sängyssä.

Vierailija
59/65 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auki, ja myös ikkunan sälekaihtimet auki (ei siis ylös vedettynä mut ne rakoset säleissä auki). Koen nukkuvani liian sikeästi jos verhot ja ovi on kii. Joskus olen laittanut kiinni verhot niin olen nukkunut niin syvään etten ole herännyt kelloonkaan :D Helpompi herätä kun ikkunasta tulee vähän valoa.

Joskus harvoin jos katon kauhuleffan, saattaa ovi ja verhot mennä kiinni, kun alkaa mielikuvitus temppuilemaan. x)

Ja mulla koiran lisäksi kissat tykkää nukkua vierelläni, joten niidenkin vuoksi on helpompaa että ovi on auki, niin eivät mekasta oven kahvaa vasten hyppien. Toinen niistä osaa kahvalle hyppäämällä avata oven, eli sulkeminen on lähinnä hidaste jos se sisälle haluaa :D

Vierailija
60/65 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auki, ja myös ikkunan sälekaihtimet auki (ei siis ylös vedettynä mut ne rakoset säleissä auki). Koen nukkuvani liian sikeästi jos verhot ja ovi on kii. Joskus olen laittanut kiinni verhot niin olen nukkunut niin syvään etten ole herännyt kelloonkaan :D Helpompi herätä kun ikkunasta tulee vähän valoa.

Joskus harvoin jos katon kauhuleffan, saattaa ovi ja verhot mennä kiinni, kun alkaa mielikuvitus temppuilemaan. x)

Ja mulla koiran lisäksi kissat tykkää nukkua vierelläni, joten niidenkin vuoksi on helpompaa että ovi on auki, niin eivät mekasta oven kahvaa vasten hyppien. Toinen niistä osaa kahvalle hyppäämällä avata oven, eli sulkeminen on lähinnä hidaste jos se sisälle haluaa :D

Itse en pysty nukkumaan pilkkopimeässä. Jos yöllä herään, minun pitää nähdä ympärilleni ja siten pystyä päättelemään, missä olen. Saattaa liittyä siihen, että nuorena kävelin unissani, siis silmät auki vaikka aivoni yhä osittain nukkuivat. Jännä ja samalla myös pelottava ilmiö, kun silmien kautta nähdyn todellisuuden päällä näkee "lisättyä todellisuutta" unimaailmasta.