Petteri Orpo jyrähti Twitterissä: Kokoomuksen arvoja ovat suvaitsevaisuus ja välittäminen
Kommentit (53)
Ahkerasti Petteri tekee noita jyrähdysaloituksiaan tänne. Lopeta jo hyvä mies. Tosi noloa.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa Orpo halusi minimoida Suomeen tulevien tur va pai kanhakijoiden määrää.
Viuh vauh takki se vaan heiluu.
En puolustele Orpoa, mutta ihmetyttää tämä, että miten tu rva p. hakij. määrä liittyy siihen onko ihminen ns. suvaitse vainen vai ei?
Minä en ainakaan halua tphakijoita yhtään lisää, koska niitä on jo nyt liikaa, ei se minusta tee ihmistä joka potkii mummoja ja eri värisiä ihmisiä kadulla. Olen ihan empaattinen ja hyväkäytöksinen ihminen siis.
Mutta olen myös realisti.
Petteri on osittain oikeassa, tuo suvakkimaisuus on kokoomuksen linja, arvosta ei kyllä voida puhua tuon sanan yhteydessä.
Kysymys orpolle: miten suvakkiudella voi olla mitään tekemistä - koti, uskonto ja Isänmaan kanssa?
Vastaanpa itse, juuri tuo suvakkius pois sulkee täydellisesti jälkimmäisen.
Kokoomus on kyllä muuttunut todella rajusti. Eiköhän tämäkin jyrähdys tuomita ihan vaan kommunismina.
Kelan toimistossa työntekijät ovat aavikkosaharan vaatteissa puhuu omituista suomea Egyptin slangilla ja haisee ruskealle hennalle.Turvallinen Suomi ja kokoomuksen pahin virhe ikinä oli leikata eläkkeistä ei suurista vaan pienimmistä ja tämä Ylen Novosti TV veronmaksajien rahoilla.Kotoutumisraha muumaalaisille 900€ kk työttömät ja eläkeläiset 700€ kk.Tämä se on yhdenvertaisuutta.
Missä maassa suomalainen saa kotoutumisrahaa ,asunnon ja vaatteet ilmaiseksi sekä vapaasti varastella raiskata ryöstellä??? Kertokaa muutamme heti siihen maan osaan.
Vierailija kirjoitti:
Petteri on osittain oikeassa, tuo suvakkimaisuus on kokoomuksen linja, arvosta ei kyllä voida puhua tuon sanan yhteydessä.
Kysymys orpolle: miten suvakkiudella voi olla mitään tekemistä - koti, uskonto ja Isänmaan kanssa?
Vastaanpa itse, juuri tuo suvakkius pois sulkee täydellisesti jälkimmäisen.
suvakkius ei ole sama asia kuin suvaitsevaisuus.
Suomi nimenomaan edustaa yhteiskuntana suvaitsevaisuutta, ei diktatuuria.
Se ei tarkoita sitä että meidän pitäisi ottaa tänne lisää tphakijoita.
Kuka tietää mikä sai Pihan perumaan aikeensa? Ensin ollaan niin "stadi lähellä sydäntä" ja sitten täysikäännös? Kuka ilkiö tunnustaa kiusanneensa? Jotain vääntöä siellä kikkareiden pimeimmässä ytimessä on käyty?
Ne etsivät ulkomailla välittämistä. Sinne siis.
Niin, rahasta välittäminen ja pääomien vapaan liikkumisen ja verojenkierron suunnittelun suvaitseminen.
Tosiaan. En ollu ennen hokannu, mutta Petterin ansiosta nyt tajusin nää kivat arvot, joita kaikki muutkin kannattaa.