Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merikarvian poikamiehet ihmettelevät mikä nykyajan naisia vaivaa: "ehkä heillä on korkeammat tavoitteet"

Vierailija
27.02.2021 |

Merikarvialla sataa nuorta miestä kohden on 7180 samanikäistä naista. Samanlainen tilanne on Pomarkussa, Nakkilassa, Karviassa ja Kokemäellä.

Krister Ristimäki arvelee, että naiset lähtevät, koska he eivät löydä Merikarvialta mieleistään työtä.

Ehkä heillä on korkeammat tavoitteet ja he haluavat jollekin tietylle alalle. Täällä ei oikein ole palveluitakaan. Kela on hävinnyt ja nyt on enää pari kauppaa, pankki ja posti.

Me miehet ehkä tyydytään vähän vähempään. Ei niin kiinnosta tuo kaupunkilaiselämä.

https://www.hs.fi/elama/art-2000007829200.html

Kommentit (1318)

Vierailija
61/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi muuttaa maalta kaupunkiin jossa minulla ei olisi yhtään mitään yhteistä siellä olevien naisten tai muutenkaan kaupunkiympäristön kanssa? Vaikka siellä olisi enemmän töitä tai palveluita niin voisin pahoin siinä ympäristössä koska siellä ei ole minulle mitään, ihmisiä joiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja pelkkiä betonikuutioita valo ja melusaasteen kera. Täällä sentään voi hengittää ja kävellä pimeällä tiellä rauhassa ja kuunnella normaaleja luonnon ääniä eikä sitä jatkuvaa huutoa tai meteliä seinän takaa tai varoa narkkeja tai muita pelottavia tyyppejä.

Täällä pk-seudullakaan eivät kaikki asu kaupunkimaisesti ja ole kiinnostuneita kaupunkielämästä. Olen asunut koko ikäni Espoon pientalolähiöissä enkä ole samanlainen kuin kaupunkilaiset. Jos tästä pitäisi muuttaa 20 km kohti keskustaa tai 20 km kauemmas, menisin ehdottomasti kauemmas.

Täällä kuitenkin on töitä ja pitäisin vastuuttomana muuttoa paikkaan, jossa ei olisi työmahdollisuuksia. Samoin pidän vastuuttomana tyypin kommenttia siitä, ettei muuttaisi työn perässä. Ok, jos pystyy itse elättämään itsensä ilman töitä. Kyllähän minäkin mielummin asuisin pikkupaikkakunnalla omakotitalossa järven rannalla, mutta en voi maksattaa sitä muilla.

Vierailija
62/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi muuttaa maalta kaupunkiin jossa minulla ei olisi yhtään mitään yhteistä siellä olevien naisten tai muutenkaan kaupunkiympäristön kanssa? Vaikka siellä olisi enemmän töitä tai palveluita niin voisin pahoin siinä ympäristössä koska siellä ei ole minulle mitään, ihmisiä joiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja pelkkiä betonikuutioita valo ja melusaasteen kera. Täällä sentään voi hengittää ja kävellä pimeällä tiellä rauhassa ja kuunnella normaaleja luonnon ääniä eikä sitä jatkuvaa huutoa tai meteliä seinän takaa tai varoa narkkeja tai muita pelottavia tyyppejä.

Ei sinun tarvitsekaan, jos löydät kumppanin maalta tai et tarvitse kumppania ollenkaan. Jos nainen muuttaa maalle, yleensä toiveena on siedettävän pituinen työmatka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työpaikka ei ole Ristimäelle sellainen asia, joka saisi hänet vaihtamaan kotikuntaa.

”En jättäisi ystäviä tai perhettä sen takia, että menen johonkin töihin. Töiden perässä en lähtisi.”"

Vierailija
64/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prinsessasyndrooma on tämän ilmiön nimi. Av-mammat huomaavat jossain vaiheessa ettei Suomessa olekaan tuhansia nhl-miljonäärejä, vai huomaavatkohan edes?

Naiset haluaa työllistyä, niin ovat prinsessoja?

Nainen haluaa opiskella, töitä ja lapsilleen hyvän ympäristön ihan muualla kuin Merikarvian metsissä. Onko miehen noin vaikeaa ymmärtää se?

Mitä hyötyä siitä on yhteiskunnan kannalta, että nainen opiskelee pelkäksi käsienheiluttelijaksi ja sitten kun hän on "töissä", niin työpäivä kuluukin pelkästään mammafoorumilla m iesvihan pauloissa. Naisilta puuttuu innovatiivisuus ja nykypäivänä voi tehdä todella monia töitä etänä.

Minä en kuule mieti onko minun tekemiseni tarpeellista yhteiskunnalle. Mietin mitä itse haluan tehdä ja mistä saan tarpeeksi rahaa. Yhteiskunta miettiköön miten ohjaa minut tekemään jotain sille hyödyllistä, jos sillä on jotain sen tyyppisiä tavoitteita. Sinäkö elät elämääsi ollaksesi mahdollisimman hyödyllinen yhteiskunnalle?

Vierailija
65/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein riittää se että käy muutaman vuoden opiskelemassa kaupungissa. Sen jälkeen on enemmän vaihtoehtoja työllistyä siellä maallakin. Minä ja mies ollaan akateemisia ja muutettiin vähän alle kolmikymppisinä takaisin maalle. Toinen on opettajana ja toinen tekee etätöitä.

Vierailija
66/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei näytä tajuavan missä merikarvia on. Poriin pääsee alle tunnissa ja suurin osa käy ammattikoulun Porissa. Monet käyvät Porissa töissä. Eli voitte huoletta asua siellä ja käydä käsiä heiluttelemassa Porissa.

Vierailija
67/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä pikkupaikkakuntien miesten morkkaamista. Artikkelin mies vaikuttaa ihan sympaattiselta. Ei hän valitellut että naisilla olisi ihmeellisiä vaatimuksia, eikä vaatinut naisia muuttumaan ja muuttamaan, ei vinkunut, että hänellä olisi joku ihme oikeus tietynlaiseen naiseen, joka jonkun muun pitäisi hänelle kotiin tarjota (kuten joillakin palstamiehillä tuntuu olevan tapana). Hän tuntui olevan ihan tyytyväinen elämäänsä, ja on varmasti mukava mies. Miksi ihmeessä kaikki ihmiset pitää tunkea samaan muottiin? Jos joku haluaa elää keskenään pikkupaikkakunnalla ja tyytyä sellaiseen elämään, se hänelle suotakoon.

Vierailija
68/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätte monta asiaa kun ajatte autolla Merikarvian läpi.

Kuntakeskuksen läpi kulkee noin kilometrin mittainen tie. Siinä on kaikki.

Vierailija
69/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitteko edes kukaan tuota juttua? Ko. nuori mies ei edes itkenyt naisten perään, vaan jutussa pohdittiin sitä, miksi Suomessa on niin paljon kuntia joissa ei ole nuoria naisia.

On myös monia kuntia, joissa on paljon enemmän naisia.

Ydinkysymys on, että miksi miehet eivät halua muuttaa naisten perässä kaupunkeihin? Miksi he haluavat jäädä maaseudulle yksin? Laiskuus, mielenterveyden ongelmat, ongelmat koulunkäynnissä jne. Kuitenkin kaikki hyvin koulussa pärjäävät miehet muuttavat opiskelemaan muualle. Miksi osa miehistä ei halua muuttaa pois vanhempien luota?

Sitäkin sivuttiin kyllä jutussa. Maalla on enemmän miehille sopivia ammatteja metsä- ja maataloudessa. Miksi ne sitten ovat miehille jotenkin "sopivampia" on se kysymys, ammatit ovat edelleen Suomessa todella sukupuolisidonnaisia. Jos naisia kiinnostaisi työskennellä näillä aloilla niin hekin jäisivät. Tai vaihtoehtoisesti miksi miehet muuttaisivat jos töitä kerran löytyy lähempääkin. Kaikkia ei edes kiinnosta perustaa perhettä.

Vierailija
70/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ongelma on rakenteellinen ja liittyy myös yhteiskunnallisiin tekijöihin.

Milleniaalinaiselle on sosiaalisesti hyväksyttävää etsiä itseään, identiteettiään ja sukupuoltaan Helsingin kalliossa, tehdä pätkätöitä ja sosialisoitua vastaavien hengenheimolaistensa kanssa.

Mlleniaalimiehissä on paljon myös vastaavia tapauksia. Toisaalta miehissä on toisenlainen ryhmä, ja heillä on  usein sitä ongelmaa, ettei heidän arvomaailmamsa ja intressinsä vastaa nykyisiä muotitrendejä. Joku raksarauno tai autoa rassava Ville-Petteri Pihtiputaalta ei ole kovin kiinnostava. Ei sellaisen kanssa voi syödä nyhtökauraa ja hörppiä soijalattea.

No minä ainakin "Jäin" pienen maalaiskaupungin laitamille enimmäkseen sen takia että sain täältä varman ja hyväpalkkaisen duunin matalaan koulutustasooni nähden. Tarjontaa hyvistä työntekijöistä ei juuri ole, joten oli melko pienellä vaivalla helppo tehdä itsestään tarpeellinen työnantajalle. Kaupungeissa kilpailu on kovempaa ja luultavasti olisin siellä ikuisesti osa-aikainen. Toisekseen täältä löytyi edullinen omakotitalo järven rannalta jollainen kaupungissa maksaisi helposti yli puoli miljoonaa.  En kylläkään tykkää rassata autoja vaan mielummin käyn kalassa ja nikkaroin puusta. Nyt verstaassa on valmistumassa ensikesäksi hirsinen terassiryhmä ja kylpytynnyri.

Jos isoon kaupunkiin muuttaisin niin eihän minun koulutustaso ja mahdolliset sosiaaliset puutteeni mihinkään siellä katoaisi? Sama varmaan koskee muitakin, jos ette halua epäsosiaalista maalaispoikaa niin miksi haluaisitte kaupungissa asuvan sellaisen? Pitkien etäisyyksien syrjäkylät on sitten eriasia eikä siellä ole elämän edellytyksiä kuin paljon maata perineillä ja maatilallisilla.

Vierailija
71/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikaan ei näytä tajuavan missä merikarvia on. Poriin pääsee alle tunnissa ja suurin osa käy ammattikoulun Porissa. Monet käyvät Porissa töissä. Eli voitte huoletta asua siellä ja käydä käsiä heiluttelemassa Porissa.

Porissa????? Oot hullu. Porihan on vain merenrannalla sijaitseva Kouvola.

Vierailija
72/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täytyy etsiä se muija muualta kuin nurkan takaa

Hyvä niin. Merikarvialla on ollut sisäsiittoisuus muodissa jo 1700-luvulta lähtien. Sen kyllä huomaa. Mun miehen sukua on sielläpäin 😃

sekö selittää miksi lapsi on niin outo

Vierailija
73/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas taas ala-arvoinen juttu hesarilta.  Käsitellään naisia kuin he olisivat jotain kunnan omaisuutta, jonka hupenemisesta pitää tehdä oikein juttu lehteen. Ihan käsittämättömiä aivopieruja nykyaikana nämä tämmöiset. Suomi on vapaa maa, ja täällä saa, ja monesti kannustetaankin, liikkumaan työn ja opiskelun perässä, sekä muuttamaan mieleiseensä asuinpaikkaan. Kehoitetaan seuraamaan omaa elämänpolkua katsoakseen mihin se johdattaa, "sinusta voi tulla mitä vain!" Älä jämähdä, vaan seuraa unelmiasi.

Sitten tehdään juttu kuin suoraan 1800-luvulta. Kiitos.

Ei siinä käsitelty naisia omaisuutena. Ainoastaan todettiin tilanne ja kerrottiin faktoja sen takana. Olen itsekin nainen, en kylläkään maalta kotoisin joten ihan kiinnostavaa luettavaa.

Vierailija
74/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työpaikka ei ole Ristimäelle sellainen asia, joka saisi hänet vaihtamaan kotikuntaa.

”En jättäisi ystäviä tai perhettä sen takia, että menen johonkin töihin. Töiden perässä en lähtisi.”"

Siinäpä sitten elelee poikamiehenä tyytyväisenä koko ikänsä. Miksi kenenkään naisenkaan pitäisi jättää ystäviään ja läheisiään hänen vuokseen?

Vierailija
75/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porissa????? Oot hullu. Porihan on vain merenrannalla sijaitseva Kouvola.

Toki, mutta ei tarvitse olla työtön merikarvialla vaan voi pitää sitä lasten väriterapiaa porissa

Vierailija
76/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näitä naisia oikein vaivaa kun eivät halua jäädä jäädä kotiseudulle alkeellisiin oloihin emänniksi ja sänkyviihdykkeeksi ilman palkkaa?

Kyllä on nykynaisilla itsekkyys huipussaan.

Jep. Minkähän takia nämä miehet (Tai miehet yleensäkkään)ei lähdet muualle naisten perään, jos se elämän mielekkyys on siitä kiinni?

Eivät halua asua kaupungissa.

Vierailija
77/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Millä nämä peräkylien miehet ovat ajatelleet itsensä elättää? Eihän noilla paikkakunnilla ole elinkeinoja.

Ajatellaanko siellä, että on ihan ok olla koko elämä työttömänä? Yläasteelta suoraan Kelan asiakkaaksi?

Kertoo tytöistä hyvää, että haluavat töihin ja opiskelemaan. Niin minäkin tekisin.

Ainakin jutun mies elätti itsensä työstentelemällä sadan hengen sahalla joten on siellä joku muukin töissä. Yhtään naista siellä luultavasti ei ole paitsi ehkä konttorilla pari. Haastateltu mies sanoi, että "miehet luultavasti tyytyvät vähempään", monille riittää se työ sahalla tms. ja vapaa-aika kavereiden kanssa. Eikä siinä ole mitään vikaa jos se on se mitä on itse halunnut.

Vierailija
78/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mies on täysin kouluttamaton, jonkun tutun sahalla töissä. Asuu lapsuudenkodissaan edelleen eikä ole kiinnostunut edistymään elämässään mihinkään. Vapaa-ajat rassaa autoja ja kaljottelee kavereiden kanssa. Eihän tuollaisella miehellä ole yhtikäs mitään annettavaa nykyisille naisille. Mitä luulette, onko keskustelutsitoa, mukavaa matkusteluseuraa?

Ja sinä räksytät asenteellista paskaasi netin suurimmassa lietekaivossa.

Veikkaan että et ole itsekään mikään saalis. 

Vierailija
79/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä pikkupaikkakuntien miesten morkkaamista. Artikkelin mies vaikuttaa ihan sympaattiselta. Ei hän valitellut että naisilla olisi ihmeellisiä vaatimuksia, eikä vaatinut naisia muuttumaan ja muuttamaan, ei vinkunut, että hänellä olisi joku ihme oikeus tietynlaiseen naiseen, joka jonkun muun pitäisi hänelle kotiin tarjota (kuten joillakin palstamiehillä tuntuu olevan tapana). Hän tuntui olevan ihan tyytyväinen elämäänsä, ja on varmasti mukava mies. Miksi ihmeessä kaikki ihmiset pitää tunkea samaan muottiin? Jos joku haluaa elää keskenään pikkupaikkakunnalla ja tyytyä sellaiseen elämään, se hänelle suotakoon.

Miksi mennä mukaan juttuun jonka idea on mansplaingin? 

Vierailija
80/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten naiset uhriutuvat kun he pakkaantuvat tietyille alueille eikä siellä ole miestä kaikille kun jokaista miestä kohden on 1.5 naista.

Ketju on lukittu.