Nainen, jonka presidentti armahti
Kyllä piti itkeä kun luin Iltasanomien artikkelin naisesta jonka presidentti armahti (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007829298.html)
Kiitos herra presidentti! Onneksi edes hänellä vielä järki tallella.
Meni usko Suomen oikeuslaitokseen. Eihän tää ole tottakaan että lapsiaan puolustanutta uhria oltiin laittamassa vankilaan.
Kommentit (35)
Joskus, vaikkakin harvoin, oikeus voittaa.
Kaikkea hyvää Minoolle. Opiskele Minoo sosionomiksi, olisit varmasti iso apu kanssasisarillesi.
Kyllä mies on syyllinen kun on värillinen ilman muuta. Mun mies on työntänyt mun pään kymmeniä kertoja ja hakannut niin paljon että puoliakaan kerroista en muista.
Onnellisesti siitä huolimatta yhdessä jo yli 10v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tietty suojellaan vaimonhakkaajia, varsinkin jos vielä ulkomailta haalittuja.
Toki lapsia ois pitänyt suojella paremmin, siinä tehnyt äiti virheen.
Ei luottanut Suomen viranomaisiin mutta eipä ole ainut. Jatkuvasti paljastuu näitä tapauksia ettei ole reagoitu tarpeeksi nopeasti. Pitää puuttua jos jonkun henki vaarassa! Ei saa jatkua pahoinpitelyt vuosikausia.
Vielä enemmän suojellaan miehensä polttamalla surmanneita naisia jotka ei saa syytettä ollenkaan. Täyä on valtiofeminismi.
Ilmeisesti Kyse eri tapauksista.
Puolison pahoinpitelijät hakkaajat pitäisi kyllä tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Sauli armahtaa myös Koskelan teinipojat.
Ei taatusti armahda. Halonen sen olisi voinutkin tehdä.
En ymmärrä edes alkuperäistä tuomiota. Hienosti tehty pressalta.
Toivottavasti miehen uusi perhe on viranomaisten tarkkailussa. Mielestäni pahoinpitelijällä ei saisi olla lapsia.
Oli kyllä melkoista luettavaa. Itse mies, enkä ymmärrä mikä saa miehen kohtelemaan kumppaniaan (ja lapsiaan) noin. Tässä toki kulttuurilliset syyt, mutta paljon niitä naisensa hakkaajia on suomalaisissakin.
Oikeuslaitoksen pitäisi ilman muuta puuttua kovemmin näihin. Suomessa pitäisi olla turvallista elää kaikille, saati että joutuu omassa kodissaan pelkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä melkoista luettavaa. Itse mies, enkä ymmärrä mikä saa miehen kohtelemaan kumppaniaan (ja lapsiaan) noin. Tässä toki kulttuurilliset syyt, mutta paljon niitä naisensa hakkaajia on suomalaisissakin.
Oikeuslaitoksen pitäisi ilman muuta puuttua kovemmin näihin. Suomessa pitäisi olla turvallista elää kaikille, saati että joutuu omassa kodissaan pelkäämään.
Kiitos viestistäsi mies. Olet ensimmäinen mies joka AV:llä
A) Myöntää naisiin kohdistuvan väkivallan olemassaolon
B) Myöntää myös kantismiesten tekevän sitä
C) Ei puolustele miestä
D) On sitä mieltä, että asiaan pitäisi puuttua tiukemmin
Haluaisitko pohtia miesnäkökulmaa asiaan täällä
https://www.vauva.fi/keskustelu/4061259/tutkijoiden-mukaan-yksi-syy-par…
Siis miten väkivaltaa naisia kohtaan voitaisiin vähentää. Sinulla voi olla miehenä sisäpiirin tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viestistäsi mies. Olet ensimmäinen mies joka AV:llä
A) Myöntää naisiin kohdistuvan väkivallan olemassaolon
B) Myöntää myös kantismiesten tekevän sitä
C) Ei puolustele miestä
D) On sitä mieltä, että asiaan pitäisi puuttua tiukemmin
Haluaisitko pohtia miesnäkökulmaa asiaan täällä
https://www.vauva.fi/keskustelu/4061259/tutkijoiden-mukaan-yksi-syy-par…
Siis miten väkivaltaa naisia kohtaan voitaisiin vähentää. Sinulla voi olla miehenä sisäpiirin tietoa.
Väkivaltaa voisi vähentää sillä, että ei sitä siedä. Ei saa koskaan kumppanin antaa lyödä toista kertaa, ei edes lievää läppäisiyä. Ensimmäisen kerran jälkeen hyvästi. Eikä pitäisi tehdä lapsia, ennen kuin tuntee miehen tarpeeksi hyvin.
Eikä pidä mennä liittoon sukulaisten painostamana.
Toivottavasti ne naapurit, jotka naiselle kieltäytyi soittamasta apua, eivät soittaneet apua puukotetulle miehellekään.
Mikään muu tuossa jutussa ei hämmennä kuin ne.
Millainen ihminen ei auta kun ovella sitä joku pyytää? Yksi puhelu, herran jesta! Saastaa ne naapurit.
Omaan oikeustajuun ei mahdu naisen alkuperäinen tuomio. Yksi lyönti olisi riittänyt, kaksi on jo hätävarjelun liioittelua. Eiköhän se toinen isku ole ollut aika refleksinomainen sen ensimmäisen jälkeen, tuskin nainen on sitä sen enempää mietiskellyt. Ymmärrän jos olisi kymmeniä kertoja iskenyt.
Parastahan olisi jos Saella olisi tuon naisen armahtamisen lisäksi ollut valtaa laittaa tuo aviomies lukkojen taakse vaikka viideksi vuodeksi.
Miksi tämä nainen alunpitäenkin lähti hakemaan miestä Iranista asti? Näillä ihmeesti aina rahat riittää kotimaansa matkoihin.
Oliko naapurit ns samanlailla ajattelevia..
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä nainen alunpitäenkin lähti hakemaan miestä Iranista asti? Näillä ihmeesti aina rahat riittää kotimaansa matkoihin.
Mä ymmärsin tän niin, että tarkoitus oli mennä vaan perhettä tapaamaan ja perhe oli sitten löytänyt "mukavan" miehen sulhasehdokkaaksi eikä tämä nainen osannut/uskaltanut kieltäytyä. Se painostus mikä noissa piireissä on kova. Luulen, että naisen mielessä pahin skenaario olisi ollut se, että jos hän ei olisi miestä nainut ei perhe olisi välttämättä laskenut enää takaisin Suomeen.
Kyllä tuli itku, tosi harvoin itken minkään takia mitä luen jostain Iltasanomista tai Iltalehdestä..
Hengissähän tuo mies on edelleen.