Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekkiin meni rahaa ja maksusitoumusta ei hyväksytty

Vierailija
26.02.2021 |

Nyt on 15 euroa rahaa ja pitäisi suunnitella kauppalistaa. Viikon pitäisi selvitä ja kuivakaapissa on makaronia, riisiä, perunamuussijauhetta, kaurapuuroa, makrillia tomaattikastikkeessa. Pakastimessa on jauhelihaa, naudan sisäpaistia, makkaraa, broileria ja kasvispakasteita. Kysyn siksi koska minulla on vaikeuksia järjestellä miettiä asioita. Kiitos jos joku teistä sanoisi mitä ostaa 15 eurolla kaupasta jotta viikon pärjään.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksusitomusta ei hyväksytty?

Vierailija
2/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma lääkkeet oli tilattu jo tammikuussa. Hieman outoa kun maksusitoumus voimassa 1.2 -  28.2 ja laskun eräpäivä 24.2 !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma lääkkeet oli tilattu jo tammikuussa. Hieman outoa kun maksusitoumus voimassa 1.2 -  28.2 ja laskun eräpäivä 24.2 !

Heititkö kiven ikkunan läpi kiitokseksi?

Vierailija
4/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilattu? Milloin on tarvinnut apteekista tilata lääkkeet? 

Tietääkseni maksusitoomuksella ei saa maksettua jo tilattuja ostoksia. Sinun pitää lähettää se kelaan ja he korvaavat sieltä sitten rahan takaisin. 

Vierailija
5/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksankohan veroissani näitä maksusitoumuksia(kin)?

Vierailija
6/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heititkö kiven ikkunan läpi kiitokseksi?

:D Tunkin heitin....

Vierailija
7/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksankohan veroissani näitä maksusitoumuksia(kin)?

Maksat.

AP

Mutta eihän sillä maksusitoumuksella saanut mitään, joten nolla euroa meni.

Vierailija
8/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni maksusitoomuksella ei saa maksettua jo tilattuja ostoksia. Sinun pitää lähettää se kelaan ja he korvaavat sieltä sitten rahan takaisin. 

Minulla on lääkkeet annosjakelussa saan viikon pillerit vain kerralla.

Vierailija
9/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maksusitoumus?

Vierailija
10/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat kerran viikossa niistä, vai? Miksi sitten tilasit ne jo tammikuussa? 

Vierailija
11/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, Kelan sivuilla kuitenkin puhutaan 2 viikosta, ei yhdestä. 

Vierailija
12/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oot lääkkeet ostanut tammikuussa, niitä pitäisi olla himassa. Toki jos on mömmöjä, joita käytät yli, niin tätä ei yhteiskunta korvaa. Voi voi.

Vierailija
13/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta apteekkijutusta ymmärtänyt mitään, mutta kyllähän nyt noilla ruoilla viikon pärjää vaikkei ostaisi mitään siihen päälle? Osta mitä tykkäät syödä. Emme me tiedä, mitä tykkäät syödä. Kahvia, jos sitä juot. Hedelmiä, leipää ja päällisiä leivälle? Makaroonin ja riisin yms. määrät eivät tuosta selvinneet, mutta niistä ja noista lihoista saa ruokia. Jauheliha+makarooni esimerkiksi niin osta tomaattimurska ja sipuli niin saat jauhelihakastikkeen. Naudanlihan kanssa osta vaikka kerma, ja tee kastike, lisänä perunamuusia siitä muusijauheesta. Kanalle kerma ja riisin kanssa jne.

Vierailija
14/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat kerran viikossa niistä, vai? Miksi sitten tilasit ne jo tammikuussa? 

Hä !? En minä niitä tilannut apteekki ne tilasi. Minä haen vaan lääkkeet kerran viikossa ja ei minulla ole mitään käsitystä milloin apteekki tilaa ne!

Vierailija
15/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ruokajakoon.

Miksi on näin avuttomia ihmisiä ?

Vierailija
16/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuosta apteekkijutusta ymmärtänyt mitään, mutta kyllähän nyt noilla ruoilla viikon pärjää vaikkei ostaisi mitään siihen päälle? Osta mitä tykkäät syödä. Emme me tiedä, mitä tykkäät syödä. Kahvia, jos sitä juot. Hedelmiä, leipää ja päällisiä leivälle? Makaroonin ja riisin yms. määrät eivät tuosta selvinneet, mutta niistä ja noista lihoista saa ruokia. Jauheliha+makarooni esimerkiksi niin osta tomaattimurska ja sipuli niin saat jauhelihakastikkeen. Naudanlihan kanssa osta vaikka kerma, ja tee kastike, lisänä perunamuusia siitä muusijauheesta. Kanalle kerma ja riisin kanssa jne.

kiitos tuollaista ns. järkipuhetta tarvitsen. Minulla on eläke pääni takia ja keskittyminen on vaikeaa sekä asioiden miettiminen. Joo kirjoitan ihan järkevästi mutta toteuttaminen kärsii. Minun luona käy 3 kertaa viikkoon Stellan työntekijä.

Vierailija
17/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ruokajakoon.

Miksi on näin avuttomia ihmisiä ?

No ei ole ruokajakoa. Ja kai minä sitten olen avuton kun kysyn neuvoa. Mutta mieluummin kysyn neuvoa ja saan aikaan sosiaalista kontaktia ihmisiin. Olen kuitenkin menettänyt vanhempani, sukulaiseni  2 lukuunottamatta ja oman terveyteni. Pahoittelen jos häiritsen sinua.

Vierailija
18/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, Kelan sivuilla kuitenkin puhutaan 2 viikosta, ei yhdestä. 

No minä saan lääkkeet viikonvälein annospusseihin pakattuna. Koska taustalla itsemurha yrityksiä lääkkeillä. Kahdesti teholla kun otin liikaa lääkkeitä...

Vierailija
19/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein listan mitä ostan kaupasta. Kahvipaketin, kidneypapuja 2 x tölkkiä, tomaattimurskaa, valkosipulia ja keltasipulia, ruokakermaa purkin ja pari porkkanaa. Loput rahat säästöön ns. sanotusti ja niillä kaupasta mitä tarvitsee.

Vierailija
20/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka ovat osallistuneet keskusteluun. Minulla on vain niin vaikea tehdä päätöksiä joka kuulostaa hölmöltä. Mutta kirjoittaminen auttaa minua tekemään ne vaikeat päätökset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan