Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekkiin meni rahaa ja maksusitoumusta ei hyväksytty

Vierailija
26.02.2021 |

Nyt on 15 euroa rahaa ja pitäisi suunnitella kauppalistaa. Viikon pitäisi selvitä ja kuivakaapissa on makaronia, riisiä, perunamuussijauhetta, kaurapuuroa, makrillia tomaattikastikkeessa. Pakastimessa on jauhelihaa, naudan sisäpaistia, makkaraa, broileria ja kasvispakasteita. Kysyn siksi koska minulla on vaikeuksia järjestellä miettiä asioita. Kiitos jos joku teistä sanoisi mitä ostaa 15 eurolla kaupasta jotta viikon pärjään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fattan mee!! Sano et nyt rahaa heti jase on nin se ovi auki jokaon! Se joa on raha

Vierailija
22/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tammikuussako sulla ei ollut toimeentulotukipäätös voimassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaminen auttaa minua paljon. Niin olen 2012 joutunut eläkkeelle sairastan masennusta, pakko-oireista häiriötä ja psykoosin olen läpi käynyt.

AP

Vierailija
24/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tammikuussako sulla ei ollut toimeentulotukipäätös voimassa?

Ei ollut ja ei ollut helmikuussakaan vaan olen erityisasumisryhminen asiakas ja sieltä sain maksusitoumuksen tälle kuulle.

Vierailija
25/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta perunoita, sipulia ja porkkanoita ja valkosipulia ja lopuilla rahoilla mandariineja. Voit tehdä liha- ja broileriruokia. Onhan öljyä tai muuta paistoon sopivaa rasvaa?

Vierailija
26/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta perunoita, sipulia ja porkkanoita ja valkosipulia ja lopuilla rahoilla mandariineja. Voit tehdä liha- ja broileriruokia. Onhan öljyä tai muuta paistoon sopivaa rasvaa?

On rypsiöljyä ja voita.

Vierailija
27/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Hienoa että tiedostat tilanteesi ja kysyt apua 🙂 Täältä saa aina välillä kökköä päähän mutta älä anna sen masentaa.

Sinulla on siis seuraavia:

makaronia, riisiä, perunamuussijauhetta, kaurapuuroa, makrillia tomaattikastikkeessa. Pakastimessa on jauhelihaa, naudan sisäpaistia, makkaraa, broileria ja kasvispakasteita.

Katsotaanpa tarkemmin. Makaronia kuinka paljon? Pussillinen vai enemmän? Mites riisiä? Kokonainen paketti vai vähemmän? Kuinka paljon perunamuussijauhetta? Näitä olisi hyvä olla mielellään kaksi täyttä pakkausta kaapissasi. Jos on vähemmän niin osta sen verran lisää että on 2 pussia makaronia, 2 pakkausta riisiä ja kaksi perunamuussijauhepakkausta.

Kaurapuuro. Kuinka paljon sitä on? Kokonainen pakkaus (1kg) vai vähemmän? Jos vähemmän niin osta sitäkin lisää.

Kuinka paljon on pakastimessa lihaa/makkaraa/broileria? Useampi kilo varmaankin. Se kyllä riittää.

Mites ne kasvispakasteet? Kuinka monta niitä on? Hyvä olisi jos söisit kasviksia 300g/pvä joten 7 päiväksi tarvitset 2,1kg niitä. Toki osa voi olla myös tuorekasvista eli kurkkua, tomaattia ja hyvä olisikin syödä myös tuoreita kasviksia. Osta kurkkua ja tomaattia kaupasta. Esim. 2 kurkkua ja 6 isoa tomaattia.

Mandariineista joku puhuikin jo. Osta niitä kilo. Omenoita myös kilo.

Onko kotona maitoa? Jos ei niin sitä olisi hyvä ostaa. Muusista tulee parempaa kun sen tekee maitoon. Mites leipä? Pidätkö sen syömisestä? Jos kyllä niin osta esim. 2 pakettia reissumiestä. Jos ei ole levitettä osta sitä. Juusto leivän päällä antaa kalsiumia.

Eli osta ainakin: kurkkua, tomaattia, mandariineja, omenoita, leipää, levitettä jos sitä ei ole kotona, maitoa jos sitä ei ole kotona, juustoa, riisiä/muusiainesta/makaronia/kaurahiutaleita/vihannespakkauksia jos niitä ei ole tarpeeksi.

Vierailija
28/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Hienoa että tiedostat tilanteesi ja kysyt apua 🙂 Täältä saa aina välillä kökköä päähän mutta älä anna sen masentaa.

Sinulla on siis seuraavia:

makaronia, riisiä, perunamuussijauhetta, kaurapuuroa, makrillia tomaattikastikkeessa. Pakastimessa on jauhelihaa, naudan sisäpaistia, makkaraa, broileria ja kasvispakasteita.

Katsotaanpa tarkemmin. Makaronia kuinka paljon? Pussillinen vai enemmän? Mites riisiä? Kokonainen paketti vai vähemmän? Kuinka paljon perunamuussijauhetta? Näitä olisi hyvä olla mielellään kaksi täyttä pakkausta kaapissasi. Jos on vähemmän niin osta sen verran lisää että on 2 pussia makaronia, 2 pakkausta riisiä ja kaksi perunamuussijauhepakkausta.

Kaurapuuro. Kuinka paljon sitä on? Kokonainen pakkaus (1kg) vai vähemmän? Jos vähemmän niin osta sitäkin lisää.

Kuinka paljon on pakastimessa lihaa/makkaraa/broileria? Useampi kilo varmaankin. Se kyllä riittää.

Mites ne kasvispakasteet? Kuinka monta niitä on? Hyvä olisi jos söisit kasviksia 300g/pvä joten 7 päiväksi tarvitset 2,1kg niitä. Toki osa voi olla myös tuorekasvista eli kurkkua, tomaattia ja hyvä olisikin syödä myös tuoreita kasviksia. Osta kurkkua ja tomaattia kaupasta. Esim. 2 kurkkua ja 6 isoa tomaattia.

Mandariineista joku puhuikin jo. Osta niitä kilo. Omenoita myös kilo.

Onko kotona maitoa? Jos ei niin sitä olisi hyvä ostaa. Muusista tulee parempaa kun sen tekee maitoon. Mites leipä? Pidätkö sen syömisestä? Jos kyllä niin osta esim. 2 pakettia reissumiestä. Jos ei ole levitettä osta sitä. Juusto leivän päällä antaa kalsiumia.

Eli osta ainakin: kurkkua, tomaattia, mandariineja, omenoita, leipää, levitettä jos sitä ei ole kotona, maitoa jos sitä ei ole kotona, juustoa, riisiä/muusiainesta/makaronia/kaurahiutaleita/vihannespakkauksia jos niitä ei ole tarpeeksi.

Kiitos minä tiedostan etten osaa hallita elämääni mitenkän hyvin. Minulla on kahviin maitojauhetta.

Vierailija
29/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken osaa neuvoa, haluan toivottaa ap:lle tsemppiä tilanteeseen. Hyvä, et pakastimessa ja kuivatavarakaapissa on ruokaa, muista täydentää niitä kun näet hyviä tarjouksia ja on edes jonkin verran rahaa.

Mä olen entinen köyhä ja nykyinen hyvätuloinen, jopa varakas. Muutamia kirjoittajia täytynee muistuttaa siitä, että me ollaan kaikki yhtä arvokkaita.

Vierailija
30/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä minulla on vaikeuksia elämässä ja en käy täysillä joten osaan kirjoittaa mutta en hallitse onko se jauhelihapaketti vai valmiit jauhelipihvit parempi vaihtoehto.

Vierailija
31/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksusitomusta ei hyväksytty?

Kuulemma lääkkeet oli tilattu jo tammikuussa. Hieman outoa kun maksusitoumus voimassa 1.2 -  28.2 ja laskun eräpäivä 24.2 !

Tilattu? Milloin on tarvinnut apteekista tilata lääkkeet? 

Tietääkseni maksusitoomuksella ei saa maksettua jo tilattuja ostoksia. Sinun pitää lähettää se kelaan ja he korvaavat sieltä sitten rahan takaisin. 

Minulla on lääkkeet annosjakelussa saan viikon pillerit vain kerralla.

Mielenkiintoista, Kelan sivuilla kuitenkin puhutaan 2 viikosta, ei yhdestä. 

Jotkut ihmiset saavat lääkkeet päivittäin apteekista.

Vierailija
32/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ruoka-aineilla ruokkisin perheeni ainakin viikon. Miksi valitat?

Vierailija
33/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksankohan veroissani näitä maksusitoumuksia(kin)?

Kyllä. Toivottavasti saat jonkun viheliäisen sairauden, menetät työsi ja päädyt tarvitsemaan niitä itse :)

Vierailija
34/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimita apteekkikuitti/maksettu lasku sinne paikkaan, josta sinulle myönnettiin maksusitoumus. Josko korvaisivat sen sinulle, Kela ainakin toimii näin. Apteekki taas ei voi laskuttaa helmikuun maksusitoumuksella tammikuun ostoja.

Vierailija
35/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet ruokitaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän