Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?
Kommentit (441)
En tilaa koska yleensä käyn prismassa ja sieltä ostan samalla muuta käyttötavaraa kuten lapselle vaikka uutt vaatetta tai tulostimeen värikasetteja lisäksi valitsen hedelmät itse jotta tulee hyviä eikä liian raakoja tai kypsiä
Vierailija kirjoitti:
Tilaan, kympin maksaa kuljetus. Välillä täydennän myös Woltin kautta Alepasta, kuljetus 1,90 e.
Sisältääkö toi kympin kuljetusmaksu useampia kassillisia, vai onko maksu korkeampi jos tilaa paljon? Tää ei selviä noilta kauppojen sivustoilta.
Ei täällä ole mitään kotiinkuljetuksia ja siihenhän menisi päivän ruokabudjetti, jos riittääkään. Tuskin ne alle kympillä parin kilsan päähän toimittaa?
Vierailija kirjoitti:
Todella kallista puuhaa.
Kauppojen mukaan myös kannattamatonta.
Kaikkia ei maskipakko näytä koskevan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa ja toiseksi haluan valita ostokseni itse.
Kaupassa itse käymällä ei matka eikä ostokset maksa mitään, omalle ajalleenkaan ei kannata laskea mitään arvoa. Selvä....
Sanotaan sitten niin, että käyn ihan huvikseni. Ihan vaan koska voin ja haluan. Ja aion myös jatkaa sitä vaikka se kiukuttais sua kuinka.
Kaupassa sinne tilauskassiin (sitten kun viikkojen odotuksen jälkeen ehtivät niitä kerätä) laitetaan ne tavarat, joissa on päivämäärä jo lähellä, ei ole mahdollisuutta valkata pidempään säilyvää pakettia. Pitää olla pakastin. Tuoretta leipää on vaikea saada.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska tarjouksia ja punalaputettuja tuotteita ei voi tilata.
Tämäkin on totta, normaalisti käyn aina kaupassa vasta ysin jälkeen väijymässä -60% tuotteita. Nyt on kyllä käytävä heti paikalla kahvipaketti hakemassa, kun pääsi loppumaan.
Koska se on liian kallista ja toimitus kestää liian kauan. Jos toimitusmaksu alkaa olemaan 10-20 euroa, niin se on paljon. Sitäpaitsi se pitää huomioida, että se on tuon verran JOKAISELTA ostokerralta. Eli jos sitä alkaa toistuvasti tekemään, niin hintalappu on nopeasti jo useissa kymmenissä tai jopa useissa sadoissa euroissa. Sillä summalla saa isot määrät ruokaa jo muutenkin. Ja se toimituksen kesto taas, en minä voi odottaa toimitusta päiväkausia tai jopa 1-2 viikkoa, kuten se ainakin viime keväänä saattoi pisimillään kestää. Kaupassa on minun siis käytävä. Mutta minulla ei ole koko korona-aikana ollut oikeastaan mitään muita ihmiskontakteja enkä ole liikkunut missään muissa julkisissa tiloissa kuin kaupoissa. Kauppareissujen määränkin olen vähentänyt puoleen.
Siksi, kun yritin Helsingissä tilata, seuraava vapaa nouto olisi ollut viikon päästä.
Olen työtön ja yksinasuva, ja hyvin riittää 3 ruokatilausta kuukaudessa ja rahat on suunnilleen samat kuun lopussa, kun ei ole tullut tehtyä heräteostoksia.
Toi on ihan valintakysymys, kun meikäläinenkin saa työmarkkinatuella tilattua safkat cittarista.
Uusia vaatteita en osta, en alkoholia, enkä kalliita meikkejä.
Laskekaa kuukauden budjetti ja katsokaa mihin ne rahat oikeasti menevät.
Säästän ne palvelut riskiryhmille, karanteenissa oleville tai kiireisille ihmisille. Minulla on aikaa käydä kaupassa itse ja teen ostokset aina fiiliksen mukaan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kallista puuhaa.
Kauppojen mukaan myös kannattamatonta.
Miten niin kannattamatonta? Tilaukset keskittyy niihin kauppoihin, missä tilauspalvelu on parasta, eikä esimerkiksi jakaudu useammalle eri ketjulle kuten tapahtuu silloin kun porukka kävelee itse kauppoihin. Pitää vaan olla paras ja ottaa ne asiakkaat.
Tilaaminen ei ole mahdollista ja toisaalta ihan mielelläni käyn kaupassa itse.
Kyllähän ihmiset tilaavat ruokaa kaupasta kotiinkuljetuksella tämän tästä.
Itselläni ei ole etätyömahdollisuutta, joten työmatkan varrella tulee pari kertaa viikossa tehtyä ruoka-ostokset. Muuten tilaisin kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja yksinasuva, ja hyvin riittää 3 ruokatilausta kuukaudessa ja rahat on suunnilleen samat kuun lopussa, kun ei ole tullut tehtyä heräteostoksia.
Toi on ihan valintakysymys, kun meikäläinenkin saa työmarkkinatuella tilattua safkat cittarista.
Uusia vaatteita en osta, en alkoholia, enkä kalliita meikkejä.
Laskekaa kuukauden budjetti ja katsokaa mihin ne rahat oikeasti menevät.
Ennemmin ostan ylimääräisillä rahoilla kaljaa, kuin maksan jotain kotiinkuljetuksia. Sitä tosiasiaa ei muuta mikään määrä laskelmia.
Mummojen ja pappojen pitää saada virikkeitä ja seurustella tuttavien kanssa kaupoissa, heitä ei koske rajoitukset. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolmen viikon päähän varattu kaikki toimitusajat, joten en jaksa vaivautua jäädä odottelemaan. Käytän kunnon maskia ja pidän huolta turvaväleistä.
Sulla on ollut vuosi aikaa ajoittaa sun seuraavat tilaukset oikein, kun niitä saa muokata vielä vaikka edellisenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Todella kallista puuhaa.
Riippuu tilaajasta ja toimittajasta. Mulle maksaa kotiinkuljetettuna vain pari euroa enemmän kuin jos lähtisin bussilla käymään lähimmässä isossa marketissa. Enkä saisi edes bussissa tuotua viikon ruokaostoksia, kissanhiekkoja yms yms vaan takaisin olisi tultava taksilla, jolloin maksaisin kaupassa käymisestäni enemmän kuin mitä maksan tilatessani kotiinkuljetuksella. Mulle siis tulee halvemmaksi tilata kotiin.
Koska olutta ja nikotiinipurukumia ei saa toimittaa kotiin.
Meillä on kolmen viikon päähän varattu kaikki toimitusajat, joten en jaksa vaivautua jäädä odottelemaan. Käytän kunnon maskia ja pidän huolta turvaväleistä.