Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?

Vierailija
26.02.2021 |

Vaan käyvät edelleen kaupassa

Kommentit (441)

Vierailija
381/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt, mutta ei ole vapaita aikoja.

Onko ap ikinä laskenut, montako kotiinkuljettajaa tarvittaisiin esim Helsingissä, jossa on 600 000 asukasta?...

Miksi ap:n pitäisi laskea mitään? Hyvinhän tuo nettikauppa kaikessa muussa tavarassa toimii. Jotenkin ihmiset nyt vain omassa mielessään tekee tästä ruoan kotiintoimituksesta isomman asian kuin se onkaan. Ei oikein ole logiikkaa tässä.

No kyllähän hänen pitäisi kertoa miten käytännössä toteutetaan kotiinkuljetus jokaiseen kotitalouteen joita oli Suomessa 2,7 miljoonaa vuonna 2017.

Vierailija
382/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tilannut jo n. vuoden.

Harmittaa että kaljojen takia on käytävä silti kaupassa viikottain.

Toivottavasti saavat äkkiä sen muutoksen eteenpäin että kaljatkin saa ruokalähetyksen mukana kotiovelle.

Täällä toimitetaan ruokakaupasta kaikki kaljoista ja viinoista alkaen. Ei kuljetusmaksua.

Mitä sitten. Täällä ei.

Joku aloitus on asiasta tehty eduskuntaan, toivon että etenee pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te koronapelkääjät työttömiä reppanoita ilman ihmiskontakteja ja olette lukkiutuneet neljän seinän sisälle?

Pointti on välttää turhia kontakteja mahdollisuuksien mukaan. Aika monelle se on mahdollista tilaamalla ruoat kotiinkuljetuksella. Toisille ehkä ei ole, mutta olosuhteiden mukaan täytyy jokaisen asiaa arvioida.

Vierailija
384/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ikinä laskenut, montako kotiinkuljettajaa tarvittaisiin esim Helsingissä, jossa on 600 000 asukasta?...

Hienoa kun joku ymmärsi ja tätä justa tarkoitin ettei kaikki voi kotiinkuljetusta alkaa tilaamaan sillä tällaiseen ei olla varauduttu missään. Hyvä kun se sellaisille saadaan jos on karanteenissa,  taudin oireissa tai riskiryhmässä.

Vierailija
385/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne maalle kukaan ei toimita ostoksia. Jos lähden hakemaan niin samalla vaivalla valitsen itse. Toinen syys on se, että kun kerran menen isolle kirkolle ruokakauppaan, käyn sekä Lidlissä, Prismassa että Citymarketissa. Ei ole olemassa palvelua joka keräisi tuotteet kaikista kolmesta kaupasta.

Vierailija
386/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntumani on, että ihmisiä ei kiinnosta tai ei vain onnistu minkäänlainen ennakointi ostosten suhteen. Viikon ruokien tilaus nyt vaan on joillekin ylivoimainen ponnistus suunnittelun osalta.

Mutta annetaan niiden käydä kaupassa, jotka sinne joutuu sitten menemään ja tilataan me muut kotiin. Riittää niitä aikojakin meille sitten. :)

Tässähän se. Suurehko osa porukasta ei ole kovin taitavaa elämisessä. Kaikki asiat tulee aina suurena yllätyksenä, ja syyllistetään muita kun kukaan ei erikseen varoittanut tms.

Sekö sitten on taitavaa, että syytetään koronan levittämisestä ja itsekkyydestä, kun joku haluaa tehdä ostokset menemällä itse kauppaan? Itse suunnittelen aina viikon ruuat suurin piirtein valmiiksi ja teen ruokaostokset kerran viikossa. Silti koen, että on minulle parempi vaihtoehto mennä itse kauppaan. 

Itse en syyllistä. Olen tässäkin keskustelussa jo todennut että mielestäni tasapainoinen maalaisjärkinen näkemys on se, että lähikontakteja kannattaa välttää siinä määrin kuin se omissa olosuhteissa on järkevää. Omalla kohdallani olen tämän perusteella tehnyt arvion että pääsääntöisesti tilaan ruoat kotiinkuljetuksella.

Jotta saisin kaupassa aikaan merkittävän lähikontaktin, siihen pitäisi jo tosissaan panostaa :D

Ei minun käsittääkseni. Jos teen kaupassa isot viikon ostokset, menee siellä kaupassa olemiseen helposti tunti tai enemmäkin. Kyllä siinä on ihan hyvin mahdollisuuksia saada merkittävä lähikontakti. 

Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita että kategorisesti kaupassa ei kenenkään pitäisi käydä, mutta on järkevää ymmärtää että jonkinasteinen riski siihen sisältyy.

TUNTI???? Mitä sinä siellä kaupassa oikein teet? Itse en saa mitenkään menemään edes puolta tuntia, vaikka käyn pääosin ostoksilla isossa Prismassa ja ostan aina viikon ruuat kerralla. 

Toisilla menee pidempään, toisilla lyhyempi aika. Riippuu monesta tekijästä: kuinka paljon erilaista tavaraa pitää ostaa, kuinka pitkäksi ajaksi, kuinka monelle hengelle jne.

Sinulla siis menee ilmeisesti alle puoli tuntia, mutta se ei tannut olla tässä pointti? Lisäksi en ihmettelisi jos arvioisit kaupassaoloajan alakanttiin.

Ei ole vaikea tietää aikaa, kun kello on keksitty ja osaa sitä tulkita. Vaikka ostaisin armeijalle ruokaa, en saisi aikaa menemään tuntia. Ellen sitten jokaista tuotetta erikseen hipelöisi ja silittelisi ja jäisi muuten vaan haahuilemaan hyllyjen väliin. Jos koronan välttäminen on pointti, ei pitäisi olla mitään syytä olla yhtään ylimääräistä minuuttia kaupassa. 

Edelleenkään se että meneekö kaupassa 35 min vai 90 min ei tainnut olla se pointti? Jos koronan välttäminen on pointti, niin henkilö mahdollisesti pyrkii välttämään koko kaupassa käynnin. 

Lisäksi tekisi mieli sanoa että, jos tekisit armeijalle ruokaostokset, et varmaankaan alle tunnissa selviäsi. Mutta jätän nyt sanomatta tällä kertaa =D

Itse asiassa oli. Miksi pitäisi haahuilla kaupassa yli tunti näin riskiaikana, kun asiat voi hoitaa alle puolessa tuosta ajasta. Ei se koronan riski ainakaan vähene, jos kauppaan jää asumaan. Voit tulla koska tahansa kellottamaan, jos et usko, että kaupasta selviää helposti isoillakin ostoksilla reilusti alle tunnissa. 

En nyt ymmärrä. Oletko siis sitä mieltä että kaupassa käyntiin sisältyy sairastumisriski, vai että ei sisälly? Ei nyt oikein saa tuosta selkoa. Periaatteellisella tasolla tämä asia pitää ymmärtää, eikä pitäen kiinni jostakin jostakin mnuuttimäärästä joka itselle on mieluisa.

Sisältyy tietysti. Se nyt luulisi olevan itsestäänselvää. Ja mitä pidempään siellä kaupassa haahuilee, sitä isompi on riski. Toki edes minuutin piipahdus ei ole täysin riskitön. Mutta eipä ole mikään muukaan asia elämässä. 

No tulihan se sieltä. Miksi sitten väitätte että ruokaostosten tilaaminen kotiin on noloa, ja muuta yhtä älytöntä? Jos kerran riski ainakin jossakin määrin on olemassa, niin miksi ei sitten pyrkisi olosuhteiden mukaan poistamaan tuon riskin kokonaan?

Näytäpä viesti, jossa minä olen väittänyt tuollaista niin puhutaan sitten lisää tuosta osiosta väitäTTE. 

P.S. Elämässä mikään ei ole riskitöntä, joten riskin poisto on mahdotonta. Koronan voit saada mistä vaan. 

Edelleenkään se että jossakin muussa tilanteessa on mahdollista saada korona, ei poista sitä tosiasiaa että sitä joka tapauksessa kannattaa yrittää välttää muissa tilanteissa.

Edelleenkin se, että minimoi kaupassaoloajan, on välttämistä. Sitä kuuluisaa lähikontaktien minimoimista. Kun vieläkään minimoiminen ei ole sama asia kuin kokonaan poistaminen.  

Miksi sitä ei sitten pyrkisi minimoimaan tilaamalla kotiinkuljetuksen?

Koska osa haluaa mennä kauppaan itse. Miten h'lvetin vaikeaa sitä on tajuta?!?!?!?!

Haluaahan sitä ihmiset tehdä vaikka mitä, mutta itse olen ymmärtänyt että tämäkin asia täytyy arvioida ottaen huomioon omat olosuhteet. Tähän arviointiin kuuluu mm. mahdollisten riskien miettiminen.

Ihmisiä kuolee päivittäin omaan kotiinsa. Miksi juuri kauppa on sinulle kynnyskysymys? Oletko kokenut jotain traumaattista kaupassa vai mistä tuo pelko kumpuaa?

Eikös lähikontakteja ole kehotettu ihan maailmanlaajuisesti välttämään jo kokonaisen vuoden ajan? Miten tämä voi vielä tulla jollekin uutena asiana.

Mitä sä siellä kaupassa teet, pussailet henkilökuntaa vai mitä lähikontakteja?

Miksi on mitään koronarajoituksia jos se virus tarttuu vain pussailemalla? Olen ymmärtänyt että kyseessä on ilmateitse leviäminen. 

Kahden metrin turvaväli on töissäkin riittävä, miksi ei kaupassa?

Taas joku juntti

Vierailija
387/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 30 vuotta rampannut ruokaostoksilla pari kertaa viikossa. Hihkuin riemusta kun saivat tänne periferiaan kuljetuksen cittarista (15km/9,90€).

Viikko sitten keskiviikkona tein kotoa tilauksen 650km päähän, menimme sinne kakkosasunnolle pe-iltana aamupalatarpeiden kanssa ja aamukahvin jälkeen tulikin jo viesti että viikon ruuat ovat pian ovella. Torstaina aamukahvilla mietittiin hetki viikonlopun ja alkuviikon ruokalistaa, näpytelin tilauksen, ajoimme tänään illaksi kotiin ja huomenna ostokset tulee ovelle. Ihanan helppoa, en enää ikinä halua mennä kauppaan haahuilemaan jonkun jauhelihapaketin vuoksi. Odottelen vaan että saavat ne saunaoluet samaan toimitukseen. Marraskuussa kävin alkossa, keväämmällä tarvinnee mennä uudelleen, ikinä ennen en ollutkaan ostanut "joka sorttia" kerralla ;)

Vierailija
388/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä tilanne on täysin muuttunut. Kuljetushomma on organoitu jotenkin niin että olen aina saanut ajan seuraavaksi aamuksi. Eilen aloin tehdä tilausta sängyssä puolen yön aikoihin kun tuli mieleen että olisi kiva tehdä yhtä tiettyä ruokaa ja siitä še sitten lähti, nyt on taas jääkaappi täynnä kaikkea kivaa ja voi olla että pärjään näillä 10 päivää.

Vierailija
389/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin kuljetusmaksu on sen verran pieni että se säästyy sillä että tulee ostettua fiksummin. Toisaalta se on niin suuri että Helsingissä ruoat voisi tuoda vaikka taksilla 5 kmn säteellä ihan taksien nykytaksoilla. Suomi on täynnä kyytiä odottavia taksikuskeja ja pakun omistajia. Kyllä ruoat saadaan kotiin kuljetettua vaikka joka kotiin jos halua löytyy.

Vierailija
390/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen käyttänyt kotiinkuljetuspalvelua jo yli  3 vuotta. Aika pian opin, että tiettyjä perustarvikkeita kuten maitoa, kurkkua, tomaatteja,  leipää, leikkeleitä, kissanhiekkaa  jne menee tietty määrä viikossa.

Tämä varmasti vaihtelee ihmisten välillä. Jos minulla olisi lemmikki, niin voin uskoa, että sille tulisi ostettua aika lailla samaa ruokaa joka viikko, mutta itselleni en osta mitään vakiona, en edes noita mainitsemiasi ruokia. Syön niin sekalaisesti, että mitään tiettyjä tuotteita ei koskaan löydy varmasti kaapistani, ei edes voita/öljyä.  

Vierailija
391/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympin kuljetusmaksu on sen verran pieni että se säästyy sillä että tulee ostettua fiksummin. Toisaalta se on niin suuri että Helsingissä ruoat voisi tuoda vaikka taksilla 5 kmn säteellä ihan taksien nykytaksoilla. Suomi on täynnä kyytiä odottavia taksikuskeja ja pakun omistajia. Kyllä ruoat saadaan kotiin kuljetettua vaikka joka kotiin jos halua löytyy.

Juuri näin. En ymmärrä miksi tästä ruoan tilaamisestakin pitää tehdä näin vaikea asia.

Ihan selvää on että kontakteja kannattaa välttää, ja jos se onnistuu tällä tavalla niin miksi siitä pitää alkaa valittamaan?

Vierailija
392/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntumani on, että ihmisiä ei kiinnosta tai ei vain onnistu minkäänlainen ennakointi ostosten suhteen. Viikon ruokien tilaus nyt vaan on joillekin ylivoimainen ponnistus suunnittelun osalta.

Mutta annetaan niiden käydä kaupassa, jotka sinne joutuu sitten menemään ja tilataan me muut kotiin. Riittää niitä aikojakin meille sitten. :)

Tässähän se. Suurehko osa porukasta ei ole kovin taitavaa elämisessä. Kaikki asiat tulee aina suurena yllätyksenä, ja syyllistetään muita kun kukaan ei erikseen varoittanut tms.

Sekö sitten on taitavaa, että syytetään koronan levittämisestä ja itsekkyydestä, kun joku haluaa tehdä ostokset menemällä itse kauppaan? Itse suunnittelen aina viikon ruuat suurin piirtein valmiiksi ja teen ruokaostokset kerran viikossa. Silti koen, että on minulle parempi vaihtoehto mennä itse kauppaan. 

Itse en syyllistä. Olen tässäkin keskustelussa jo todennut että mielestäni tasapainoinen maalaisjärkinen näkemys on se, että lähikontakteja kannattaa välttää siinä määrin kuin se omissa olosuhteissa on järkevää. Omalla kohdallani olen tämän perusteella tehnyt arvion että pääsääntöisesti tilaan ruoat kotiinkuljetuksella.

Jotta saisin kaupassa aikaan merkittävän lähikontaktin, siihen pitäisi jo tosissaan panostaa :D

Ei minun käsittääkseni. Jos teen kaupassa isot viikon ostokset, menee siellä kaupassa olemiseen helposti tunti tai enemmäkin. Kyllä siinä on ihan hyvin mahdollisuuksia saada merkittävä lähikontakti. 

Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita että kategorisesti kaupassa ei kenenkään pitäisi käydä, mutta on järkevää ymmärtää että jonkinasteinen riski siihen sisältyy.

TUNTI???? Mitä sinä siellä kaupassa oikein teet? Itse en saa mitenkään menemään edes puolta tuntia, vaikka käyn pääosin ostoksilla isossa Prismassa ja ostan aina viikon ruuat kerralla. 

Toisilla menee pidempään, toisilla lyhyempi aika. Riippuu monesta tekijästä: kuinka paljon erilaista tavaraa pitää ostaa, kuinka pitkäksi ajaksi, kuinka monelle hengelle jne.

Sinulla siis menee ilmeisesti alle puoli tuntia, mutta se ei tannut olla tässä pointti? Lisäksi en ihmettelisi jos arvioisit kaupassaoloajan alakanttiin.

Ei ole vaikea tietää aikaa, kun kello on keksitty ja osaa sitä tulkita. Vaikka ostaisin armeijalle ruokaa, en saisi aikaa menemään tuntia. Ellen sitten jokaista tuotetta erikseen hipelöisi ja silittelisi ja jäisi muuten vaan haahuilemaan hyllyjen väliin. Jos koronan välttäminen on pointti, ei pitäisi olla mitään syytä olla yhtään ylimääräistä minuuttia kaupassa. 

Edelleenkään se että meneekö kaupassa 35 min vai 90 min ei tainnut olla se pointti? Jos koronan välttäminen on pointti, niin henkilö mahdollisesti pyrkii välttämään koko kaupassa käynnin. 

Lisäksi tekisi mieli sanoa että, jos tekisit armeijalle ruokaostokset, et varmaankaan alle tunnissa selviäsi. Mutta jätän nyt sanomatta tällä kertaa =D

Itse asiassa oli. Miksi pitäisi haahuilla kaupassa yli tunti näin riskiaikana, kun asiat voi hoitaa alle puolessa tuosta ajasta. Ei se koronan riski ainakaan vähene, jos kauppaan jää asumaan. Voit tulla koska tahansa kellottamaan, jos et usko, että kaupasta selviää helposti isoillakin ostoksilla reilusti alle tunnissa. 

En nyt ymmärrä. Oletko siis sitä mieltä että kaupassa käyntiin sisältyy sairastumisriski, vai että ei sisälly? Ei nyt oikein saa tuosta selkoa. Periaatteellisella tasolla tämä asia pitää ymmärtää, eikä pitäen kiinni jostakin jostakin mnuuttimäärästä joka itselle on mieluisa.

Sisältyy tietysti. Se nyt luulisi olevan itsestäänselvää. Ja mitä pidempään siellä kaupassa haahuilee, sitä isompi on riski. Toki edes minuutin piipahdus ei ole täysin riskitön. Mutta eipä ole mikään muukaan asia elämässä. 

No tulihan se sieltä. Miksi sitten väitätte että ruokaostosten tilaaminen kotiin on noloa, ja muuta yhtä älytöntä? Jos kerran riski ainakin jossakin määrin on olemassa, niin miksi ei sitten pyrkisi olosuhteiden mukaan poistamaan tuon riskin kokonaan?

Näytäpä viesti, jossa minä olen väittänyt tuollaista niin puhutaan sitten lisää tuosta osiosta väitäTTE. 

P.S. Elämässä mikään ei ole riskitöntä, joten riskin poisto on mahdotonta. Koronan voit saada mistä vaan. 

Edelleenkään se että jossakin muussa tilanteessa on mahdollista saada korona, ei poista sitä tosiasiaa että sitä joka tapauksessa kannattaa yrittää välttää muissa tilanteissa.

Edelleenkin se, että minimoi kaupassaoloajan, on välttämistä. Sitä kuuluisaa lähikontaktien minimoimista. Kun vieläkään minimoiminen ei ole sama asia kuin kokonaan poistaminen.  

Miksi sitä ei sitten pyrkisi minimoimaan tilaamalla kotiinkuljetuksen?

Koska osa haluaa mennä kauppaan itse. Miten h'lvetin vaikeaa sitä on tajuta?!?!?!?!

Haluaahan sitä ihmiset tehdä vaikka mitä, mutta itse olen ymmärtänyt että tämäkin asia täytyy arvioida ottaen huomioon omat olosuhteet. Tähän arviointiin kuuluu mm. mahdollisten riskien miettiminen.

Ihmisiä kuolee päivittäin omaan kotiinsa. Miksi juuri kauppa on sinulle kynnyskysymys? Oletko kokenut jotain traumaattista kaupassa vai mistä tuo pelko kumpuaa?

Eikös lähikontakteja ole kehotettu ihan maailmanlaajuisesti välttämään jo kokonaisen vuoden ajan? Miten tämä voi vielä tulla jollekin uutena asiana.

Mihin päivittäistavaratuotteeseen pitää erityisesti välttää lähikontaktia? En ole sellaista ohjetta nähnyt, joten voisitko kertoa. Osaan sitten varoa. 

Minä olen ymmärtänyt että periaatteena on mahdollisuuksien mukaan välttää kontakteja muihin ihmisiin, joita esim. kaupassa esiintyy.

Jänniä kauppoja teillä päin, kun siellä oikein esiinnytään

Vierailija
393/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En ymmärrä miksi tästä ruoan tilaamisestakin pitää tehdä näin vaikea asia.

Ihan selvää on että kontakteja kannattaa välttää, ja jos se onnistuu tällä tavalla niin miksi siitä pitää alkaa valittamaan?

Kontaktien välttäminen onnistuu myös kaupassa. En ymmärrä, miksi siitä pitää alkaa valittamaan. 

Vierailija
394/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te koronapelkääjät työttömiä reppanoita ilman ihmiskontakteja ja olette lukkiutuneet neljän seinän sisälle?

Pointti on välttää turhia kontakteja mahdollisuuksien mukaan. Aika monelle se on mahdollista tilaamalla ruoat kotiinkuljetuksella. Toisille ehkä ei ole, mutta olosuhteiden mukaan täytyy jokaisen asiaa arvioida.

Miksi sinä menet kauppaan lähentelemään ihmisiä? Eikö se ole aika sairasta?

Vierailija
395/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äsken kaksi rikosta: Kävin kaupassa (jossa muuten ei ollut myyjän lisäksi ketään, johon olla lähikontaktissa) ja olin vieläpä ilman maskia.

Kivittäkää mammat, kivittäkää!

Vierailija
396/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

välitämme toisista ihmisistä, emmekä halua edes vahingossa tartuttaa koronaa toisille, toimimme siis kuten meiltä on jo vuoden ajan toivottu: kaikki menot minimiin ja asioidaan vain välttämätön. minulle kaupassa käynti ei ole välttämätöntä, voin tilata ruoat kotiin ja niin sitten teen.

Vierailija
397/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi 30 euron ostokset tilata kotiin?? Kauhea määrä pahvia, kuljetus ja tämän lisäksi 15-25e kuljetusmaksu täällä Hesassa.

Vierailija
398/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkutti vaikka olisi varaakin niin aika häpeällistä alkaa perustarvikkeita tilata kotiinkuljetuksella täysin terveet ihmiset kun pääsee kävelemäänkin. 

Vuodessa maksaisi 530 euroa tilata kaikki kerran viikossa kotiin. Tuolla summallahan saisi jo paljon ruokaa ja eläisi yksi ihminen monta kuukautta. 

Mulla kerta viikossa käynti Prismassa maksaa omalla autolla 460 euroa, jos autoilun hintana käytetään kilometrikorvausta, joka sisältää kaikki kulut. Siihen päälle muutama heräteostos ja ollaankin kuluttu yhtä paljon rahaa kuin kotiinkuljetuksella olisi mennyt.

Vierailija
399/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

välitämme toisista ihmisistä, emmekä halua edes vahingossa tartuttaa koronaa toisille, toimimme siis kuten meiltä on jo vuoden ajan toivottu: kaikki menot minimiin ja asioidaan vain välttämätön. minulle kaupassa käynti ei ole välttämätöntä, voin tilata ruoat kotiin ja niin sitten teen.

Sinulle ei tule kontaktia kuin sen kuskin kanssa, mutta kyllähän siellä kaupassa joku muu kerää ne ostokset ja kuljettaja ajaa ympäriinsä ja käy ihmisten ovilla siellä täällä.

Vierailija
400/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä toisten tekemisistä narisijoita ja toisten kaupassa käyntien kyttääjiä riittää aina vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän