Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?
Kommentit (441)
Vierailija kirjoitti:
- voit valita tuotteet netissäkin itse. Ja kuten todettua, kauppiaat ei lähetä huono tavaraa
- voit tehdä ostokset netissä silloin kun itse haluat, ja valita toimitusajaksi sen minkä itse haluat
Tiedän, olen käyttänyt näitä palveluita pari kertaa.
Tiedän kyllä että tuotteet voi "valita itse", mutta tuoretuotteet kuten vaikka omenat kerää silti myyjä kaupassa = en siis voi valita itse.
Toimitusajaksi on voinut valita esim. klo 14-16 eli tarkkaa kellonaikaa ei tiedä. Eli täytyy sitoutua max. 2h ajaksi olemaan kotona - menen mielummin kauppaan itse juuri silloin kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tlaan! Aivan huippua! Kotisohvalla shoppaillet ja tuodaan suoraan kotiin. On niin hyvä, että en luovu tästä enää. Säästää hitosti aikaa ja vaivaa.
Ja kunto kivasti romahtaa, kun ei yhtään tule liikuntaa. Mutta kukin tavallaan.
Tuota, jos ainoa liikunta on kerran viikossa ruokakauppaan löntystäminen, niin ehkä etsisin huonolle kunnolle muita syitä kuin ruokaostosten nettitilaamisen =D
Kuka on sanonut, että se olisi AINUT liikunta?
Tuossahan tuo sanoi: kunto kivasti romahtaa, kun ei yhtään tule liikuntaa.
Eihän tuo tarkoita, että kaupassa kävijän ainut liikunta olisi kauppamatka. Luetunymmärtämistä kannattaa treenailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- voit valita tuotteet netissäkin itse. Ja kuten todettua, kauppiaat ei lähetä huono tavaraa
- voit tehdä ostokset netissä silloin kun itse haluat, ja valita toimitusajaksi sen minkä itse haluat
Tiedän kyllä että tuotteet voi "valita itse", mutta tuoretuotteet kuten vaikka omenat kerää silti myyjä kaupassa = en siis voi valita itse.
Toimitusajaksi on voinut valita esim. klo 14-16 eli tarkkaa kellonaikaa ei tiedä. Eli täytyy sitoutua max. 2h ajaksi olemaan kotona - menen mielummin kauppaan itse juuri silloin kuin haluan.
No se on sinun valintasi, mutta itse en ymmärrä mitä väliä tuolla on tuleeko lähetys klo 14:15 vai 15:30, sitten vain aikatauluttaa menemisensä siihen sopivaksi. Joka tapauksessa niitä menoja ei nyt korona-aikana juuri ole.
Lisäksi varmaan ymmärrät että ne omenat on jo "valittu" moneen kertaan ennen kuin sinä otat ne pussiisi siellä kaupassa. Ne on poimittu, mahdollisesti laivattu Suomeen, jaettu kauppaan jne. ennen kuin sinä tiedät niistä mitään. Miksi se hetki kun sinä otat sen kyseisen omenan hyllystä on niin merkityksellinen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on että yhtäkkiä on raivon vallassa pakko päästä ruokakauppaan haahuilemaan? Tilataanhan kaikki muutkin asiat jo netistä.
En ole koko elämäni (37v) aikana tilannut netistä kuin bussi- ja junalippuja. Jos sitä nyt tilaamiseksi voi edes kutsua. Yllättävä fakta: ihmiset ovat erilaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tlaan! Aivan huippua! Kotisohvalla shoppaillet ja tuodaan suoraan kotiin. On niin hyvä, että en luovu tästä enää. Säästää hitosti aikaa ja vaivaa.
Tuota, jos ainoa liikunta on kerran viikossa ruokakauppaan löntystäminen, niin ehkä etsisin huonolle kunnolle muita syitä kuin ruokaostosten nettitilaamisen =D
Eihän tuo tarkoita, että kaupassa kävijän ainut liikunta olisi kauppamatka. Luetunymmärtämistä kannattaa treenailla.
Tarkoittaahan. Henkilö tuossa ilmaisee että jos ei käy kaupassa, niin ei tule yhtään liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa on kadun toisella puolella vastapäätä asuntoani. Ei ole vielä tullut pakottavaa syytä tilata ruoka autolla tien yli
Ei kannatakaan, mikäli sinulla on kymmeniä tunteja ylimääräistä aikaa per vuosi, joiden täytteeksi et parempaakaan keksi.
Meinaatko, että netistä tilaamiseen ei mene aikaa vai mikä olikaan pointtisi?
No ei kyllä nettitilaamiseen menee aikaa kuin sen eka kerran ja sen jälkeen voin tilauksen kopioida ja tehdä mahdolliset muutokset siihen. Ei todellakaan mene aikaa kuin pari minuuttia.
No kiva jos sinulla on niin suppea ostoslista, että aina tilaat samaa. Osa meistä haluaa vaihtelua. Se 10-15min, joka minulla matkoineen menee kauppareissuun, ei mielestäni ole maata mullistava aika. Varsinkin kun saan siinä samalla raitista ilmaa. Se jäisi saamatta, jos vain naputtelisin ostokset koneelle.
Eiköhän aika moni kuitenkin osta ne perustarvikkeet sitten netistä tai kaupasta ja tee tiettyjä muutoksia vain? Raistista ilmaa muutenkin kuin käymällä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on että yhtäkkiä on raivon vallassa pakko päästä ruokakauppaan haahuilemaan? Tilataanhan kaikki muutkin asiat jo netistä.
Ei kukaan ole kauppaan menossa raivon vallassa. Sen sijaan nettiostelijoilla on joku käsittämätön pillastuminen meneillään siitä, että kaikki eivät tilaa netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaahan. Henkilö tuossa ilmaisee että jos ei käy kaupassa, niin ei tule yhtään liikuntaa.
Juuei ilmaise. Se on vain sinun tulkintasi.
t. tuon kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kahden vuoden aikana ehkä yksi tai korkeintaan kaksi omenaa todettu syömäkelvottomiksi (meidän kriteereillämme). Omenoita tulee joka viikko yksi pussillinen.
Noutopalvelussa on se hyvä puoli, että aikaikkunan sisällä voi tavarat hakea oman aikataulunsa mukaan. Ihan samalla tavalla täytyisi etukäteen katsella jääkaappiin ja suunnitella, milloin kaupassa tarvitsee käydä ostoksilla. Ei varsinkaan lapsiperheessä kauppaan "milloin tahansa" fiilispohjalta marssita kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa on kadun toisella puolella vastapäätä asuntoani. Ei ole vielä tullut pakottavaa syytä tilata ruoka autolla tien yli
Ei kannatakaan, mikäli sinulla on kymmeniä tunteja ylimääräistä aikaa per vuosi, joiden täytteeksi et parempaakaan keksi.
Meinaatko, että netistä tilaamiseen ei mene aikaa vai mikä olikaan pointtisi?
No ei kyllä nettitilaamiseen menee aikaa kuin sen eka kerran ja sen jälkeen voin tilauksen kopioida ja tehdä mahdolliset muutokset siihen. Ei todellakaan mene aikaa kuin pari minuuttia.
No kiva jos sinulla on niin suppea ostoslista, että aina tilaat samaa. Osa meistä haluaa vaihtelua. Se 10-15min, joka minulla matkoineen menee kauppareissuun, ei mielestäni ole maata mullistava aika. Varsinkin kun saan siinä samalla raitista ilmaa. Se jäisi saamatta, jos vain naputtelisin ostokset koneelle.
Millä perusteella ajattelit sen olevan suppea? Mistä sinä tiedä millainen ostoslista hänellä on?
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa ja toiseksi haluan valita ostokseni itse.
No tuossa ne syyt juuri ovat, miksi minäkään en tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en oikein näe marketeissa haahuilua kovin kummoisena kuntoiluna. Ainakin silloin, kun vielä marketeissa kävin, aika hitaasti joutui kävelemään ja pysähdellä piti usein odottaen, että toinen asiakas siirtyisi eteenpäin. Joskus jotkut asiakkaat pitivät "torikokouksiaan" keskellä hyllyjen välistä käytävää. Kassajonossa seisominenkaan ei mielestäni ole mitään kovin tehokasta hyötyliikuntaa.
Mulla on koira ja käytän senkin ajan, mikä menisi marketeissa maleksemiseen, mieluummin koiran kanssa raittiissa ilmassa lenkkeillen.
- eri -Markettiin voi kävellä. Tiesitkö?
Ja kantaa 5 kilometrin päästä viikon ruokaostokset ja muut päivittästavarat kissanhiekkapusseja myöten kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuei ilmaise. Se on vain sinun tulkintasi.
t. tuon kirjoittanut
No kerro sitten täsmällisemmin mitä tarkoitit. Koska juuri noin tuon tekstin ymmärtää.
Itse tilaamme ruoat netistä kotiinkuljetuksella ja hoidamme liikunnan mieluummin jossakin luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en oikein näe marketeissa haahuilua kovin kummoisena kuntoiluna. Ainakin silloin, kun vielä marketeissa kävin, aika hitaasti joutui kävelemään ja pysähdellä piti usein odottaen, että toinen asiakas siirtyisi eteenpäin. Joskus jotkut asiakkaat pitivät "torikokouksiaan" keskellä hyllyjen välistä käytävää. Kassajonossa seisominenkaan ei mielestäni ole mitään kovin tehokasta hyötyliikuntaa.
Mulla on koira ja käytän senkin ajan, mikä menisi marketeissa maleksemiseen, mieluummin koiran kanssa raittiissa ilmassa lenkkeillen.
Ja kantaa 5 kilometrin päästä viikon ruokaostokset ja muut päivittästavarat kissanhiekkapusseja myöten kotiin?
Onnistuu, jos laittaa onnistumaan. On olemassa apuvälineitä, joilla raskaatkin ostokset saa kävellen suht kevyesti kuskattua. Ja kun kaikilla ei ole kissanhiekkapusseja kannettavanaan, onnistuu vielä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu, jos laittaa onnistumaan. On olemassa apuvälineitä, joilla raskaatkin ostokset saa kävellen suht kevyesti kuskattua. Ja kun kaikilla ei ole kissanhiekkapusseja kannettavanaan, onnistuu vielä helpommin.
Juuri näin. Aina löytyy joku tekosyy miksi juuri minun ei tarvitse tehdä asiaa x.
Kerrotko ap. miksi itse käyt kaupassa, etkä tee kotitilausta, kun tunnut olevan noin hyvin asiasta perillä?
Itse en osaa vastata, kun ruokalähetus tulee viikon välein, enkä tiedä miten paljon ihmiset tekevät itse kauppareissuja.
Näistä tuskin löytyy mitään tilastoja?
MInulla oli aluksi periaatteellinen, enakkoluuloihin ja puhtaasti tietämättömyyteenkin perustuva vastustus. Luulin esimerkiksi virheellisesti, että kauppalasku kasvaisi kaikkine palvelumaksuineen (perheen kulu-Excel kertoo päinvastaisen totuuden).
"Ongelmana" pidin myös sitä, että vieras ihminen klähmii ostoksia tuotteita keräillessään, mutta samalla tavallahan ne kaupan kassalla klähmiintyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole kauppaan menossa raivon vallassa. Sen sijaan nettiostelijoilla on joku käsittämätön pillastuminen meneillään siitä, että kaikki eivät tilaa netistä.
Minä olen taas saanut sellaisen käsityksen, että on jotenkin huonompaa tilata ruuat netin kautta. On jopa laiska kun ei kaupassa käy