Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?

Vierailija
26.02.2021 |

Vaan käyvät edelleen kaupassa

Kommentit (441)

Vierailija
201/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja itse asiassa kukaan minun perheestäni ei ole töissä. Kerran pari viikossa käyn kaupassa ja ostan niitä peruelintarvikkeita mitä tarvitsemme, ja niiden on paras olla tuoreita ja hyviä. Ei ole varaa heittää roskikseen ruokaa. 

Vierailija
202/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tlaan! Aivan huippua! Kotisohvalla shoppaillet ja tuodaan suoraan kotiin. On niin hyvä, että en luovu tästä enää. Säästää hitosti aikaa ja vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä toimiteta muualle kuin suurempien kaupunkien keskustoihin

Vierailija
204/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäisin eniten asioida lidlissä, koska kauppa on pieni ja siellä saa ostokset tehtyä nopeasti + jonot ei tule niin pitkiksi kuin peruscittarissa, koska lidlissä on aktiivisempi ote kassapalveluissa. Mutta harvemmin tulee käytyä, koska minua ärsyttää lidlissä se ettei kauppaa voi kiertää poikkittaissuunnassa, vaan pitää aina kulkea hyllyvälit alusta loppuun asti. saksalaista logiikkaa, jonka uskotaan olevan tehokasta, mutta todellisuudessa ei ole

Vierailija
205/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tlaan! Aivan huippua! Kotisohvalla shoppaillet ja tuodaan suoraan kotiin. On niin hyvä, että en luovu tästä enää. Säästää hitosti aikaa ja vaivaa.

Ja kunto kivasti romahtaa, kun ei yhtään tule liikuntaa. Mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
206/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaupassa töissä. Siinä kai syy. Vuosi sitten tilasin muutamasti kyllä kotiinkin äitiyslomalla, ja kävihän se tavallaan dietistäkin kun herkut jäi niin vähälle.

Vierailija
207/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko painokäyrä ylöspäin kun ei tarvitse ottaa yhtään ylimääräistä kävelyaskelta edes kauppareissun takia?

Vierailija
208/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän sitä toimiteta muualle kuin suurempien kaupunkien keskustoihin

asun kaupungissa, en suuressa ja toisella puolen kaupunkia ruoan kotiinkuljetuskauppaan verrattuna. Toimittavat ruokaa meidänkin nukkumalähiöön. Toimitusaikoja ei ole jokaiselle päivälle näin kauas, mutta 1-2 kertaa viikossa on ja se riittää 100% hyvin meille. toinen asuntoni on sitten pienellä maalaispaikkaunnalla, sielläkin toimii ruoan kotiinkuljetus, kuljetusfirma on yksityinen ja hoitaa tuon kylän + viereisten kylien ruokkien kotiinkuljetukset. sielläkään ei saa joka päivä ruokaa kotiinkuljetettuna, mutta jos on päässä edes vähän järkeä, niin osaa kyllä tilata viikon ruoat kerralla, tai jopa kuukauden, jos sille päälle tulee.

Vierailija
209/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, jos ainoa liikunta on kerran viikossa ruokakauppaan löntystäminen, niin ehkä etsisin huonolle kunnolle muita syitä kuin ruokaostosten nettitilaamisen =D

Vierailija
210/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, jos ainoa liikunta on kerran viikossa ruokakauppaan löntystäminen, niin ehkä etsisin huonolle kunnolle muita syitä kuin ruokaostosten nettitilaamisen =D

Kuka on sanonut, että se olisi AINUT liikunta?

Vierailija
211/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en oikein näe marketeissa haahuilua kovin kummoisena kuntoiluna. Ainakin silloin, kun vielä marketeissa kävin, aika hitaasti joutui kävelemään ja pysähdellä piti usein odottaen, että toinen asiakas siirtyisi eteenpäin. Joskus jotkut asiakkaat pitivät "torikokouksiaan" keskellä hyllyjen välistä käytävää. Kassajonossa seisominenkaan ei mielestäni ole mitään kovin tehokasta hyötyliikuntaa. 

Mulla on koira ja käytän senkin ajan, mikä menisi marketeissa maleksemiseen, mieluummin koiran kanssa raittiissa ilmassa lenkkeillen. 

- eri - 

Vierailija
212/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiden, ei riskiryhmään kuuluvien pitääkin käydä itse hoitamassa ostoksensa eikä kuormittaa turhaan tukkoon sitä kotiinkuljetuspalvelua jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Ei kauppiaiden resurssit riitä tyhjillään pitää avoinna suuria liiketiloja ja kuljettaa ihan kaikille ne tavarat sieltä. Kassoilla ei olisi enää ketään vaan ne kuljettaisivat tavaraa kotioville. Ainoastaan järkevintä olisi ettei kauppaan tuoda turhaan koko perhettä jos yksi tai kaksi pystyy ostokset hoitamaan. Maksamattomia asiakkaita joilla ei ole rahaa, kuten pieniä lapsia niin ei tarvitse tuoda sinne aikaansa vain kuluttamaan turhaan. 

kuule, kun harvemmin ne kauppiaat niitä ostoksia kuljettaa, vaan erillinen kuljetuspalvelu. joskus tuon kuljetuspalvelun työntekijät keräävät myös ostokset kaupoissa. tässä on toki kauppakohtaisia eroja, mutta helpommalla kauppias siinä pääsee, että asiakkaat ovat kotona ja tilaavat ja maksavat ostoksensa kotona.

Älä nyt paskaa jauha. Ei siellä sitten kaupoissa tarvitsisi olla kallista henkilökuntaa ollenkaan ja voitaisiin kalliit kauppaliikkeet lopettaa ihan kokonaan. Jostain tukkuhallista kaikki tilaisivat kotiin kaikki. Ei tarvitsisi kulkutilaa eikä mitään asiakaspalvelutiskejä. Kyllä halpenisi ruuan ja kaikkien hinnat. Ihmisiltä menisi shoppailun ilot eikä tulisi heräteostoksia kun ei näe mitään ihanaa siinä vaellellessa kauppakäytäviä ruokaosastolle. Kamalaa jos menisi niin helpoksi tämä elämä ettei perusterpeitakaan enää tarvitsisi itse käydä hakemassa. 

Olen ymmärtänyt ettei mennä kauppaan jos on vähäisiäkin oireita ja silloin voi käyttää kotiinkuljetusta mutta jos on ihan terve niin ei ole hallituksen suosituksia olla käymättä perustarvikkeita hakemassa. 

Poikkeusolot

Hallitus esittää, että 8.3. alkaisi kolmen viikon mittainen sulkutila. Sen jälkeen sulku olisi osittainen.

Hallituksella on valmius päättää poikkeusoloihin siirtymisestä ensi viikolla.

Poikkeusolot koskevat leviämis- ja kiihtymisvaiheessa olevia alueita, mutta ei perustason alueita. Pirkanmaa on kiihtymisvaiheessa.

Ravitsemisliikkeet: Ehdotetaan poikkeusoloissa suljettavaksi 8.–28. maaliskuuta. Ruuan ulosmyynti asiakkaille on kuitenkin sallittua. 

Koulut: 8. maaliskuuta alkaen yläkoulut ja toinen aste ohjataan siirtymään tilapäiseen etäopetukseen. Yli 12-vuotiaiden ryhmäharrastustoiminta voidaan keskeyttää. 

Lisätoimet

Leviämisvaiheen alueille ohjataan välittömästi otettavaksi käyttööntäysimääräisesti kaikki koronaepidemian leviämisvaiheen toimet. Lisäksi kiihtymisvaiheen alueille, eli myös Pirkanmaalle suositellaan samoja toimia:

• Yli 6 hengen kokoontumisrajoitus

• Yli 6 hengen yksityistilaisuuksien välttäminen

• Kunnat ja kuntayhtymät tehostavat toimenpiteitään karanteenin ja eristyksen toteutumisen seurannassa

Lisäksi:

• Laaja etätyö- ja kasvomaskisuositus

• Riskiryhmien suojaaminen

• Korkeakoulujen etäopetus

• Julkisten tilojen käytön rajoittaminen sekä sulkeminen (suositukset ja päätökset)

• Aikuisten ryhmäharrastustoiminnan keskeyttäminen (suositukset ja päätökset)

• Mahdolliset henkilöliikenteen matkustajamäärien rajoitukset

Kerro nyt löytyykö tästä listasta syytä miksi ei voi mennä kauppaan terve ihminen. 

Vierailija
213/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka sen maksaa, että tuovat kassit ovelle? Sinä? Sossu?

Niin, mieti sitä.

Sen lisäksi ei paljon maksa vaivaa käyttää käsidesiä tai hanskoja, sekä maskia ja pitää turvaväliä ja kävellä lähimmäiseen kauppaan.

Vierailija
214/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en oikein näe marketeissa haahuilua kovin kummoisena kuntoiluna. Ainakin silloin, kun vielä marketeissa kävin, aika hitaasti joutui kävelemään ja pysähdellä piti usein odottaen, että toinen asiakas siirtyisi eteenpäin. Joskus jotkut asiakkaat pitivät "torikokouksiaan" keskellä hyllyjen välistä käytävää. Kassajonossa seisominenkaan ei mielestäni ole mitään kovin tehokasta hyötyliikuntaa. 

Mulla on koira ja käytän senkin ajan, mikä menisi marketeissa maleksemiseen, mieluummin koiran kanssa raittiissa ilmassa lenkkeillen. 

- eri - 

Markettiin voi kävellä. Tiesitkö?

Vierailija
215/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut, että se olisi AINUT liikunta?

Tuossahan tuo sanoi: kunto kivasti romahtaa, kun ei yhtään tule liikuntaa. 

Vierailija
216/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska sillä noin 10e kuljetusmaksulla ostan mielummin lisää ruokaa, lisäksi haluan valita tuotteet itse. Ja haluan käydä kaupassa silloin kun minulle sopii enkä odotella kotona, kun joku kuskaa.

Vierailija
217/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri - 

Sinä et olekkaan vammautunut mutta minulle jalkavammaisena kun ulkona ovat liukkaat ja vaativat kelit niin ilman nastakenkiä ja varomista, pelkoa kaatumisesta on ihanaa päästä kävelemään rennosti jossain jätti marketissa kesäkengillä ilman jännittämistä jalat harallaan että pysyykö pystyssä vaiko ei. Olet tervejalkainen. Liikuntarajoitteisille talvella isoissa marketeissa käyminen on kuule liikuntaa kun ulkona on niin haastavat kelit ettei sinne juuri pääse. 

Vierailija
218/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppa on kadun toisella puolella vastapäätä asuntoani. Ei ole vielä tullut pakottavaa syytä tilata ruoka autolla tien yli

Ei kannatakaan, mikäli sinulla on kymmeniä tunteja ylimääräistä aikaa per vuosi, joiden täytteeksi et parempaakaan keksi.

Kaikilla ei ole varaa käyttää satoja euroja vuodessa ruuan kotiinkuljetuksiin. Toki sinä voit käyttää, jos et keksi rahalla muuta käyttöä

Ei tarvitse ottaa kotiinkuljetusta. Maksa keräilystä, nouda itse (jos asut suhteellisen lähellä kauppaa). Pääset halvemmalla. Heräteostokset jäävät pois, jolloin rahaa itse asiassa säästyy. Köyhimpään kymmenykseen kuuluva ei tietenkään heräteostoksia voi edes tehdä, mutta kaikille muille suosittelen. Säästyy aikaa ja rahaa.

Vierailija
219/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ei kiinnosta osallistua teidän koronahysteeristen harhoihin.

Vierailija
220/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska sillä noin 10e kuljetusmaksulla ostan mielummin lisää ruokaa, lisäksi haluan valita tuotteet itse. Ja haluan käydä kaupassa silloin kun minulle sopii enkä odotella kotona, kun joku kuskaa.

- voit valita tuotteet netissäkin itse. Ja kuten todettua, kauppiaat ei lähetä huono tavaraa 

- voit tehdä ostokset netissä silloin kun itse haluat, ja valita toimitusajaksi sen minkä itse haluat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi