Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla "vain" ystäviä?

Vierailija
26.02.2021 |

Kyllä minusta raja menee jo siinä, että ei sentään saunota yhdessä. En hyväksyisi, että mieheni ilmoittaisi, että lähden saunomaan "Lissun" kanssa illaksi?!?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/f897b7b7-51ce-4dff-93f0-091959d13747

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että ystävyyteni jonkun kanssa perustuu siihen, että hän pitää minua seksuaalisesti epähaluttavana. Toisaalta en halua kokea miehen kanssa eroottista latausta enkä kertoa hänelle henkilökohtaisia asioitani. Joten minulla ei ole miehiä ystävinä. Helppoa!

Vierailija
82/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhää tuollainen "ystävyys". Byäk! 🤮

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Seksuaalista vetoa on molempiin suuntiin ollut jo vuosikymmenet, vaan ei ole toimintaan asti mennyt. Edelleen ystäviä platonisesti. Molemmat naimisissa tahoillaan ihan onnellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "vain" ystävä? Monesti jos vastakkaisen sukupuolen edustajilla synkkaa, mukana on myös jollakin tasolla seksuaalista voimaa (mikä ei mitenkään automaattisesti tarkoita himoa - seksin harrastamisesta puhumattakaan).

Olennainen kysymys on, mitä pahaa tai uhkaavaa tällaisessa - ihmisille täysin normaalissa - seksuaalisuudessa on? Miten kukaan voi mustavalkoisesti kategorisoiden vastata otsikon kysymykseen juuta taikka jaata? Joskus voi olla "vain" kaveri, joskus ei. Eikä asiaa voi aina tietää ennakolta - ja miksi tarvisikaan?

Sinun kumppanisi tekee päätöksen olla "vain" kaveri tai olla olematta. Hänen valintojaan määräilemällä ja kontrolloimalla vain lisäät houkutusta johonkin muuhunkin kuin "vain" kaveruuteen. Kielletty hedelmä tuppaa olemaan maukas.

Vierailija
84/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuttuu niin helposti seksuaalisesti vetovoimaksi ja rakkaudeksi, että ei kannata.

Vierailija
85/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin paljon turhia rakastumisia, että mieluummin ei ollenkaan. Kiitos vaan, nämä on niin nähty.

Vierailija
86/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi olla eri sukupuolten välistä ystävyyttä? Yhtä pöhkö ajatus, kuin että lesbo/homo tuntee vetoa jokaista samaa sukupuolta olevaa henkilöä kohtaan, ei rohjeta olla kavereita.

Miehen naispuolinen ystävä tuli juuri muksuineen kylään. Lupasin hoitaa meidän kaikkien muksut viikonlopun ajan niin saavat kaverukset lähteä mökille. Olen minäkin siellä mökillä omien kavereitteni kanssa käynyt. No sex nor same gender included.

Vierailija
87/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Mulla on jo pikkutytöstä alkaen ollut parhaat ystävät poikia.

Samoin opiskeluaikoina ja työelämässä miehet ovat olleet parhaita kavereitani ja niitä on edelleen.

Mieheni, 50 v yhdessä, on aina ymmärtänyt näitä ystävyyksiä.

Hän tietää, että alkaakseni seksihommiin olen erittäin tarkka miehen taustoista ja hygienista, mitkä asiat ystävyydessä eivät ole oleellisia.

Työelämässä ne miesystävät ovat olleet paljon itseäni nuorempia ja ovat olleet kiinnostuneita elämänkokemuksestani ja ovat tykänneet aina siitä, että osaan keskustella ns miehekkäistä asioista eikä pelkästään vaatteista ja meikeistä.

Aiheet keskusteluihin ovat olleet tekniikka, rakentaminen, tähtitiede yms.

Vierailija
88/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se muuttuu niin helposti seksuaalisesti vetovoimaksi ja rakkaudeksi, että ei kannata.

Kommentistasi huokuu negatiivinen suhtautuminen seksuaalisuuteen. Kannattaa mieluummin opetella näkemään se positiivisena voimavarana ihmisen elämässä.

Vierailija
89/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, aika paksua, että miehen ystävätär jättää lapsensa miehen vaimolle hoitoon ja lähtee miehen kanssa mökille. Sori, mutta mielikuva naurattaa.

Vierailija
90/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on tarpeeksi lihava niin kyllä.

M

Niin. Ja sama pätee myös miehiin. Ei ylipainlista miestänpysty ajattelemaan romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä.

Vierailija
91/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme stereotyyppinen oletus, että naiset puhuvat vaatteista ja meikeistä. En koskaan puhu ystävieni kanssa tuollaisista aiheista. En haaskaa kallista vapaa-aikaani tuollaiseen silloin kun tapaan ystäviäni.

Vierailija
92/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei, mutta yli 80% tapauksissa  se ystävyys pitää takanaan jonkinasteista koettua tai potentiaalista, yksin- tai kaksinpuolista intiimiä oleilua. Lipsumisia, yksipuolisia ihastumisia, FWB:tä, entistä säätelyä jne.

Onhan nämä nähty ja koettu kaikilta mahdollisilta kanteilta itsekin.

Vierailija
93/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten halua mitään seksuaalista ulottuvuutta ystävyyteen, ei tarkoita sitä, että suhtautuisin seksuaalisuuten negatiivisesti.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentistasi huokuu negatiivinen suhtautuminen seksuaalisuuteen. Kannattaa mieluummin opetella näkemään se positiivisena voimavarana ihmisen elämässä.

Vierailija
94/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistäkö tämä elämä nyt sitten on 😟 Kilpaillaan siskojen kesken ja ei voida vastakkaisen sukupuolen kanssa olla kavereita, kun kaikki haluaa vaan panna.

Vierailija
95/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hiton typerä oikein olet kun suostut tuollaiseen?

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi olla eri sukupuolten välistä ystävyyttä? Yhtä pöhkö ajatus, kuin että lesbo/homo tuntee vetoa jokaista samaa sukupuolta olevaa henkilöä kohtaan, ei rohjeta olla kavereita.

Miehen naispuolinen ystävä tuli juuri muksuineen kylään. Lupasin hoitaa meidän kaikkien muksut viikonlopun ajan niin saavat kaverukset lähteä mökille. Olen minäkin siellä mökillä omien kavereitteni kanssa käynyt. No sex nor same gender included.

Vierailija
96/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme stereotyyppinen oletus, että naiset puhuvat vaatteista ja meikeistä. En koskaan puhu ystävieni kanssa tuollaisista aiheista. En haaskaa kallista vapaa-aikaani tuollaiseen silloin kun tapaan ystäviäni.

Miten niin sterotyyppinen, sillä naisena toisten naisten läsnä ollessa lähes aina toiset naiset puhuvat juuri kaikesta pinnallisesta hömpästä ja sen vuoksi pidän miesystävistä enemmin.

Kokemusta on, olen 70+

Vierailija
97/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, aika paksua, että miehen ystävätär jättää lapsensa miehen vaimolle hoitoon ja lähtee miehen kanssa mökille. Sori, mutta mielikuva naurattaa.

Ihan itse tätä kuule ehdotin. Aattele.

Paksu on vain ajatuksesi, etteivät mieheni ystävät olisi ilman muuta minunkin ystäviäni.

Vierailija
98/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37100 kirjoitti:

Olen huomannut, että jos mies ja nainen ovat ystäviä, niin lähes aina kuulee, että he ovat olleet ainakin kerran sängyssä, eli en usko että pystyy olevaan vain ystäviä koko ystävyyssuhteen ajan. Ei ole vielä ainakaan tullut vastaan sellaista ystävyyssuhdetta, jossa ei olisi "kokeiltu" ainakin kerran.

Minun paras ystäväni on mies ja todellakaan ei ole koskaan ”kokeiltu”. Sen sijaan olen ”kokeillut” seksiä yhden naispuoleisen ystäväni kanssa ja olemme edelleen ystäviä. Mitä sitten?

Tässä on pointtinsa. Olen itsekin suudellut melkein jokaista naispuolista ystävääni, mutta eipä kukaan ole vänkäämässä että ihanko oikeasti ollaan vain kavereita? Sen sijaan suurinta osaa miespuolisista kavereista ei ole ollut mitään tarvetta "kokeilla". Ne joiden kanssa on, onkin sitten se juttu että eivät ole vain kavereita, vaan muutakin.

Anteeksi mutta onko tämä yleistäkin? Olen nainen enkä todellakaan ole suudellut yhtä ainuttakaan naispuolista kaveria, ei tulisi mieleenkään. Missä tilanteissa tällaiset suutelut oikein tapahtuu??

Aika yleistä, että kännissä tytöt pusuttelee keskenään :P

Ei varmastikaan kaikki, mutta kuitenkin.

Olen minä kännejä ottanut lukemattomia kertoja kavereiden kanssa mutta eipä ole käynyt mielessäkään alkaa pussailemaan heitä.

Vierailija
99/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, siellä ne saunoo kahdestaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksu on vain ajatuksesi, etteivät mieheni ystävät olisi ilman muuta minunkin ystäviäni.

Vierailija
100/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, siellä ne saunoo kahdestaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, jep! Niinkuin jo viimeiset 15 vuotta, aika, jonka ovat about bestiksiä olleet 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme