Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla "vain" ystäviä?

Vierailija
26.02.2021 |

Kyllä minusta raja menee jo siinä, että ei sentään saunota yhdessä. En hyväksyisi, että mieheni ilmoittaisi, että lähden saunomaan "Lissun" kanssa illaksi?!?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/f897b7b7-51ce-4dff-93f0-091959d13747

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se harvinaista. Niissä se mies on ollut oikeasti hyvä mies, ja ilmeisen rakastunut vaimoonsa yhä, pitkän liiton jälkeenkin.

Tunnen kaksi tämmöistä miestä. Heillä ei tosin ole mitään haluakaan tavata kahden, nähdään siis harrastuksissa.

Eikä ulkonäkö liity asiaan yhtään, vaikka olen tavannut vaimotkin ja tiedän että olen paljon nätimpi ja nuorempi, heille on vain se oma vaimo seksuaalisesti kiinnostava.

Eikä ole luulo, ollaan tunnettu vuosikymmen, nuo miehet ovat ehtaa.

💏 onpa söpöä. Olisipa kaikki parisuhteet tuollaisia.

Vierailija
62/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs pahimmista riidoista.

Eräs, vaikka Petri, kutsui vaimon eräretkelle hänen kanssaan. Kielsin jyrkästi lähtemästä jos haluaa olla suhteessa kanssani.

Tätä ennen Petri oli pari kertaa työpäivän jälkeen halunut kahville ja kertonut kuinka hankala hänen parisuhteessaan on. Lisäksi oli pikkujouluihin tuonut ainoana lahjan ja antanut sen puolisolleni.

Vaimosta he olivat vain ystäviä

Näissä tällasissa jutuissa on usein sellanen pointti, että jos tällaset Petrit hyväksyis sen, että naisen mieskin tulisi mukaan, niin silloin se on vain ystävyyttä, mutta jos kielletään miestä tulemasta niin on jotain muuta kuin ystävyyttä.

Eli puolison pitää aina olla kyttäämässä vieressä, kun toinen viettää kavereiden kanssa aikaa? Tämä palsta on outo, toisaalla täällä puhutaan siitä kuinka täytyy 100% olla sokea luotto toiseen ja pienikin epäilyksen siemen tarkoittaa suhteen loppua välittömästi. Sitten näissä ketjuissa kuitenkin se luotto on nolla luokkaa, kun ystävä on väärää sukupuolta ja puolison pitäisi päästä mukaan jokaiselle kaveritapaamiselle tai muuten se on ihan varmasti suhde selän takana, vaikka olisi tuntenut kyseisen kaverin ennen puolison tapaamista. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M40:

Tiedäthän, että syyllistyt henkiseen pettämiseen, jos ”virittelet” nettisuhteita puolisosi tietämättä?

Eri asia, jos olet sinkku, toimit kuten toimit, kunhan et pelimiehenä vedätä useita naisia yhtäaikaa tai erikseen.

Moraalia kehiin näissä nettiseuroissa!

Vierailija
64/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Seksuaalista vetoa on molempiin suuntiin ollut jo vuosikymmenet, vaan ei ole toimintaan asti mennyt. Edelleen ystäviä platonisesti. Molemmat naimisissa tahoillaan ihan onnellisesti.

Vierailija
65/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurin osa ei voi olla, kommenteista päätellen, mutta itse olen voinut olla. Mulla on ollut lukuisia heteromiehiä, sinkkuja ja varattuja, ystävinä eikä mitään ole koskaan tapahtunut. On reissattu ja nukuttu yhdessä, yksi asui mun luona hetken kun oltiin sinkkuja, ja mitään seksiin viittaavaakaan ei ollut.

Ehkä joidenkin elämä on pelkkää seksiä ja koska tahansa voi housut pudota ja lipsahtaa. Itse en tätä ymmärrä, kuulostaa oikeastaan aika kuluttavalta elämältä.

Toki se kääntöpuoli on ollut että olen tosiaan se friendzonetettu aina, eli myös silloin kun olen ihastunut sinkkumieskaveriin, ja yrittänyt jotain, olen saanut pakit joka kerta. Enkä ole ruma tai lihava.

Vierailija
66/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37100 kirjoitti:

Olen huomannut, että jos mies ja nainen ovat ystäviä, niin lähes aina kuulee, että he ovat olleet ainakin kerran sängyssä, eli en usko että pystyy olevaan vain ystäviä koko ystävyyssuhteen ajan. Ei ole vielä ainakaan tullut vastaan sellaista ystävyyssuhdetta, jossa ei olisi "kokeiltu" ainakin kerran.

Minun paras ystäväni on mies ja todellakaan ei ole koskaan ”kokeiltu”. Sen sijaan olen ”kokeillut” seksiä yhden naispuoleisen ystäväni kanssa ja olemme edelleen ystäviä. Mitä sitten?

Tässä on pointtinsa. Olen itsekin suudellut melkein jokaista naispuolista ystävääni, mutta eipä kukaan ole vänkäämässä että ihanko oikeasti ollaan vain kavereita? Sen sijaan suurinta osaa miespuolisista kavereista ei ole ollut mitään tarvetta "kokeilla". Ne joiden kanssa on, onkin sitten se juttu että eivät ole vain kavereita, vaan muutakin.

Vierailija
67/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kylläkin itse yhdessä pitkäaikaisen ystäväni kanssa nykyään, mutta muut tuntemani miehet ovat aina olleet ihan vaan kavereita.

Yhtälailla vaikkapa naisten välisestä ystävyydestä voi tulla romanssi, mutta eipä sitä kaikkiin mitään vetovoimaa tunne.

Eli lukitsen vastaukseni että todella hyvin voi vastakkaisen sukupuolen edustajat olla ystäviä eikä siitä mitään sen ihmeempää kehity.

Vierailija
68/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tyhjentävästi vastattu kysymykseen.

Niin no tuossahan oli se osoitettu, että nainen voi olla miehen kaveri, mutta ei toisinpäin.

Vierailija
69/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37100 kirjoitti:

Olen huomannut, että jos mies ja nainen ovat ystäviä, niin lähes aina kuulee, että he ovat olleet ainakin kerran sängyssä, eli en usko että pystyy olevaan vain ystäviä koko ystävyyssuhteen ajan. Ei ole vielä ainakaan tullut vastaan sellaista ystävyyssuhdetta, jossa ei olisi "kokeiltu" ainakin kerran.

En ole koskaan "kokeillut" vastakkaista sukupuolta olevan kaverin kanssa. Ja niitä ystävyyksiä on vuosien varrella ollut kymmeniä.

Vierailija
70/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37100 kirjoitti:

Minun paras ystäväni on mies ja todellakaan ei ole koskaan ”kokeiltu”. Sen sijaan olen ”kokeillut” seksiä yhden naispuoleisen ystäväni kanssa ja olemme edelleen ystäviä. Mitä sitten?

Tässä on pointtinsa. Olen itsekin suudellut melkein jokaista naispuolista ystävääni, mutta eipä kukaan ole vänkäämässä että ihanko oikeasti ollaan vain kavereita? Sen sijaan suurinta osaa miespuolisista kavereista ei ole ollut mitään tarvetta "kokeilla". Ne joiden kanssa on, onkin sitten se juttu että eivät ole vain kavereita, vaan muutakin.

Anteeksi mutta onko tämä yleistäkin? Olen nainen enkä todellakaan ole suudellut yhtä ainuttakaan naispuolista kaveria, ei tulisi mieleenkään. Missä tilanteissa tällaiset suutelut oikein tapahtuu??

Vierailija
71/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37100 kirjoitti:

Anteeksi mutta onko tämä yleistäkin? Olen nainen enkä todellakaan ole suudellut yhtä ainuttakaan naispuolista kaveria, ei tulisi mieleenkään. Missä tilanteissa tällaiset suutelut oikein tapahtuu??

Aika yleistä, että kännissä tytöt pusuttelee keskenään :P

Ei varmastikaan kaikki, mutta kuitenkin.

Vierailija
72/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

58:

Niinpä niin. Teillä lienee avoin suhde, jossa ei tarvitse välttämättä olla kovin totuudenmukainen. Kukin tyylillään.

Vierailija
73/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37100 kirjoitti:

Kannattaa korona-ajan päätyttyä mennä käymään jossain yökerhossa. Siellä varmasti törmäät ilmiöön. Ja ne suutelevat naiset eivät kaikki ole lesboja tai edes biseksuaaleja

Vierailija
74/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58:

Niinpä niin. Teillä lienee avoin suhde, jossa ei tarvitse välttämättä olla kovin totuudenmukainen. Kukin tyylillään.

Ei, meillä ei ole avoin suhde. Me saamme toisiltamme seksin suhteen kaiken tarvitsemamme, joten ei tarvitse käydä vieraissa.

Ja vaikka saanti joskus kotona tyrehtyisikin, niin en varmasti hakisi sitä kavereistani. Miksi pilata hyvä, vuosia kestänyt, ystävyys tuollaisen takia?

Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikea käsittää miehen ja naisen välinen ystävyys, jos itse kykenee vastakkaisen sukupuolen läsnäollessa ajattelemaan vain seksiä.

Vierailija
75/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan, ei ikinä ole miehestä ollut vain kaveriksi. Jonkun ajan kuluttua on alkanut jonkilainen vihjailu, manipulointi, vispilän kauppa, saunaan pyytely.

Moni vois ollakin ok kaveritasolla, mutta kun ei vaan onnistu. Yhden miestyökaverin kanssa olen voinut olla kaverina, muta hän on gay- mies.

Vierailija
76/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-miehellä oli nainen ystävänä, kun tavattiin. Ihmettelin kovasti, miksi kaikki puhelut naisen kanssa piti hoitaa salaa tai niin, että jälkeenpäin ei kertonut kuka soitti, vaikka kuulin naisen äänen puhelimen läpi. Kuulin myös kerran, että sopivat puhelimessa tapaavansa miehen luona, mutta mies ei koskaan kertonut naisen vierailuista minulle mitään.

Kunnes sitten yksi kerta päätti avautua minulle ja kysyä haittaako minua että hänellä on tällainen paras ystävä ”Maija Meikäläinen”, joka on hänelle aina ollut kuin pikkusisko, josta pitää pitää huolta, ja jopa tämän äiti oli miestäni käskenyt, ettei hän saa koskaan hylätä ja unohtaa tätä naista. Oli toivonut heille suhdetta, mutta mieheni oli jalosti todennut heidän olevan vain ja ainoastaan ystäviä. Kuulemma koska moni nainen ei hyväksy tällaisia miehen ja naisen välisiä ystävyyssuhteita, halusi hän kysyä vielä minulta, olenko myös samaa mieltä.

Nyökkäilin ja olin vähän ihmeissäni tästä avautumisesta.

Ei mennyt kovin kauan kun kävi ilmi, että mies oli totta tosiaan ollut vuosia epätoivoisen ihastunut tähän naiseen. Juossut perässä kuin hölmö, muuttanut monen sadan kilometrin päähän naisen perässä ja kaiken lisäksi pyytänyt naista suhteeseen kanssaan vain muutamia viikkoja ennen tätä yllä mainitsemaani avautumista ja meidän suhteemme alkua. Ilmeisesti saatuaan pakit, mies alkoi uskotella itselleen, että nainen on hänelle kuin sisko.

Vierailija
77/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan, ei ikinä ole miehestä ollut vain kaveriksi. Jonkun ajan kuluttua on alkanut jonkilainen vihjailu, manipulointi, vispilän kauppa, saunaan pyytely.

Moni vois ollakin ok kaveritasolla, mutta kun ei vaan onnistu. Yhden miestyökaverin kanssa olen voinut olla kaverina, muta hän on gay- mies.

Mikset anna seksiä näille miehille palkinnoksi siitä hyvästä kun he ovat uhrautuneet sinun kaveriksi? Silloin siitä suhteesta on jotain hyötyä miehellekin.

Vierailija
78/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä ja naisistahan on keskenään "vain ystäviä", mitä te nyt taas höyryätte.

Vierailija
79/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerä lähtökohta ystävyydelle on pitää toista seksuaalisesti epähaluttavana. En kaipaa tuollaista näkemystä ja palautetta keneltäkään.

Vierailija
80/103 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia jotkut saunovat vastakkaista sukupuolta olevien ystävien kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi