Onko muita joiden mies ei ole käsistään kätevä? Kuka korjaa tai rakentaa jotain jos täytyy?
Oma mies ei ole yhtään kätevä, osaa kyllä vaihtaa lampun tai pystyttää teltan, mutta muuten ei osaa juuri mitään kätevää ja se harmittaa / ärsyttää tosi paljon. Haluaisin kesäksi valaistun terassin ja mies sanoo vain, että ei hän osaa sellaista tehdä, vaikka näytän Pinterestistä kuvia. Kaikki täytää aina tilata jostain tai hommata joku rakentamaan ja se maksaa rahaa, vaikka voisi säästää tekemällä itse.
Muita kädettömien miesten vaimoja?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kädetön mies = munaton mies.
onko kädettömät naiset vituttomia?
Onhan ap:n perheessä tytöillä vaaleanpunaiset ja pojilla siniset vaatteet?
16, niin TYHMYYS on asia jota moni ei huomioi. Meidänkin naapurit laittoi ulkoporealtaan ja tottakai meni kaadot veetuiksi ja muut pohjatyöt kun LUULLAAN että osataan vaikka mitään ei edes pysähdytä miettimään. Ja naapurin rouva laittoi tiilipalasia nuotiopaikalle (savimaahan) ja hehkutti instassa kun ei ole koskaan ennen laatotattanut :))) no luojan kiitos että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua rakentamasta?
Terassin rakentamiset on miesten töitä. Mieti nyt mikä alemmuuskompleksi tulisi, jos vaimo rakentaisi terassin :D
sun pitää vaan niellä alemmuuskompleksisi ja rakentaa se terassi. miehesikin olisi ylpeä sinusta
Mitä jos nainen ei osaa kokata tai ommella verhoja? Täytyykö se nauraa ulos talosta?
Mun mies. Mutta ei ole mikään ongelma meillä, kun tykkään itse korjata, rakentaa ja remontoida senkin edestä.
Aika harvoin tulee tilanteita, kun tarvitsee varsinaisesti rakentaa jotain. Toki korjata tai koota tarvitsee. Mun mies on myös aika kädetön niissä hommissa. Esim. jos pitää huonekaluja koota, niin se skippaa sivuja tai ei katso tarkkaan, miten päin mikäkin osa on. Sitten pitää palata takaisin ja tehdä uudestaan. Mulla puolestaan on hyvä avaruudellinen hahmotuskyky ja osaan koota vaikeammatkin huonekalut jne. Mutta mies ei anna. Kai se on joku miehinen juttu. Vähän outoa, kun hän itsekin aina myöntää, että on kaksi vasenta kättä.
Jos meidän kotona tarvitsee rempata jotain, niin mies kutsuu isänsä auttamaan. Isä johtaa hommaa ja mies on siinä mukana tekemässä. Miehen isä on juuri sellainen perinteinen mies, joka osaa tehdä käsillään ihan mitä vain. Todella taitava. Mies puolestaan on itse taitava tietokoneiden rakentamisessa sekä esim. pelien modaamisessa.
Mä osaisin ohjatusti rakentaa, mutta en omatoimisesti. Ei mun annettu tehdä sellaisia asioita lapsena. Kasvoin hyvin sukupuolittuneen lapsuuden. Ja vaikka oma ammatti onkin osin käsityötä, niin se on kaukana rakentamisesta.
miten minä vihaankaan noita avuttomia akkoja
Itse osaan ja teen kaikkea, mihin työkalut riittää. Muistakaa, että terassin rakentamiseen tarvitaan työkaluja iso määrä, niiden hankkiminen tai vuokraaminenkin maksaa. Ja missä sitten säilytät ne vehkeet jos ne hankit? No autotallissa/varastossa tms. Ja senkin hankkiminen maksaa...
M -50
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos nainen ei osaa kokata tai ommella verhoja? Täytyykö se nauraa ulos talosta?
Ehdottomasti. Naisen pitää myös osata kutoa itse mattonsa ja lypsää lehmät.
Näitä ei kukaan itseään kunnioittava nainen voi ostaa ostopalveluina
Mun mies ei ole mikään rakentajatyyppi. Minä olen. Ja olen tehnyt mm. terassin. Mies ei siitä mitenkään henkisesti kärsinyt, eikä miehuus kadonnut, vaikka vaimo teki terassin. Tehdään molemmat niitä asioita, jotka on omaa sydäntä lähellä.
miehen homma on rakentaa terassi ja naisen homma on julkaista someen belfieitä terassilta
Ai ap:n mielestä olis cool jos mies rakentaisi terassin, vaikka se sitten olisi hengenvaarallinen ja ruman näköinen? Koska miehen pitää osata.
Meillä nikkaroi molemmat, jos haluttais terassi niin tehtäis se yhdessä.
Mieheni ei osaa rakentaa eikä korjata mitään. Jos Ikean huonekaluja ostetaan, niin minä kasaan ne. En kuitenkaan harmittele asiaa, tiesin tämän aika varhaisessa vaiheessa eikä se estänyt minua rakastumasta häneen. Hänessä on niin paljon muita hyviä puolia että joku remppataidottomuus ei paljon paina.
Ehkä tässä auttaa sekin että isäni oli samanlainen. Meille ostettiin kaikki rakennus-, korjaus- yms. palvelut. Tätä ollaan sitten mieheni kanssa jatkettu, hänenkin kotonaan tehtiin samoin. Ei siis tunnu uudelta ja vieraalta maksaa ammattilaiselle noiden juttujen hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei osaa rakentaa eikä korjata mitään. Jos Ikean huonekaluja ostetaan, niin minä kasaan ne. En kuitenkaan harmittele asiaa, tiesin tämän aika varhaisessa vaiheessa eikä se estänyt minua rakastumasta häneen. Hänessä on niin paljon muita hyviä puolia että joku remppataidottomuus ei paljon paina.
Ehkä tässä auttaa sekin että isäni oli samanlainen. Meille ostettiin kaikki rakennus-, korjaus- yms. palvelut. Tätä ollaan sitten mieheni kanssa jatkettu, hänenkin kotonaan tehtiin samoin. Ei siis tunnu uudelta ja vieraalta maksaa ammattilaiselle noiden juttujen hoidosta.
kuinka paha aivovaurio pitää olla, jos ei osaa kasata ikean huonekaluja? niissä on vielä ohjeetkin mukana.
Miksi miehen pitäisi olla kätevä käsistään, kun minäkin olen olemassa? Mies voisi vaikka siivota, sellainen mies olisi kiva.
Mun mieskään ei osaa rakentaa mitään. Osaa tehdä kyllä hienon pinon polttopuista. Eikä myöskään nikkaroi eikä remontoi. Minä teen sellaiset työt itse. Hän ei myöskään ymmärrä tietokoneista tai muista nykyaikaisista teknisistä laitteista mitään. Minä asennan meillä uudet laitteet käyttökuntoon, kyllä hän sitten osaa käyttää niitä. Hän ei myöskään tee paperihommia, kuten veroilmoituksia, tai maksa pankkisovelluksella laskuja. Minä teen nekin. Mies sen sijaan osaa hitsata, rälläköidä yms. metallitöitä. Hän on ammatiltaan raskaiden koneiden kuljettaja, ja todella taitava työssään. Sukupuoliroolit heittävät iloisesti häränpyllyä, kun välillä mieheni on sisällä paistamassa lättyjä, kun minä maalaan ulkona, tai jotain muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka paha aivovaurio pitää olla, jos ei osaa kasata ikean huonekaluja? niissä on vielä ohjeetkin mukana.
Naisethan sitä paskaa sieltä Ikeasta ostaa. Miksi miehen ne pitäisi kasata?
Noloa on se, jos mies ei osaa koodata edes yksinkertaista ohjelmaa.