Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te keillä ei ole ylimääräisiä huoneita, missä vieraat nukkuu?

Vierailija
26.02.2021 |

Ei sillä, että nyt korona-aikana ketään meillä kävisi. Mutta aletaan rakentaa taloa piakkoin ja mietin, että ei meillä vaan budjetti riitä ylimääräisiin makuuhuoneisiin. Lapsia on kolme, ja makkareita on varaa tehdä tasan neljä.

Tuntuu että "kaikilla" on isot talot rakenteilla, ja meillä tulossa tavallinen puutalo tavalliselle vuokratontille tavalliselle, uudelle alueelle.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on talossa jonne just muutettiin tasan 100 neliöä ja 4 makuuhuonetta, 3lasta myös. Kyllä meille mahtuisi myös vieraat nukkumaan. Järkevällä huoneiden sijoittelulla saa pieneenkin taloon todella toimivan pohjan, vessojakin mahtuu monta hyvän kokoista ja oleskelutilat aivan riittävät.

Vierailija
42/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat aikuiset ei yökyläile. Menevät kotiinsa tai vaikka hotelliin. Lasten kaverit voi nukkua patjalla lattialla. Miksi aikuiset jäisivät yöksi?

Vierailija
44/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut vieraita, jotka nukkuisivat meillä.

Tämä aloitus herätti uteliaisuuden. Minkälaiset vieraat teillä nukkuvat ja miksi he nukkuvat teillä, eivätkä hotellissa tai kotonaan?

Vierailija
45/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran aulassa on sohva, siinä voi nukkua. Meillä on vanha talo, joka on käytännössä kaksio.

Vierailija
46/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä on vieraita yötä, niin lapsi ei ole kotona. Silloin vieraat nukkuu lapsen huoneessa, sängystä saa levitettyä parisängyn ja laitetaan omasta sängystä paksu välipatja siihen.

Vierailija
47/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vieraita silloin käy kun lapset on kotona? Lasten ei ole hyvä nähdä kotonaan ryypiskelyä.

Vierailija
48/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus herätti uteliaisuuden. Minkälaiset vieraat teillä nukkuvat ja miksi he nukkuvat teillä, eivätkä hotellissa tai kotonaan?

Asutaan periferiassa, joskus tulee ystäviä viettämään iltaa ja jäävät yöksi. Hotelleja ei ole lähimaillakaan ja taksi maksaa maltaita. Yleensä itseasiassa aina sama ystävä, joka asuu kauimpana. Jos tulevat miehensä kanssa, niin toinen yleensä ajaa.

Vierailija
49/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kohtuullisen lähellä Helsinki-Vantaan lentokenttää ja aikoinaan muualta Suomesta reissuun lähtevät sukulaiset ja kaverit aina kysyivät, voivatko yöpyä meillä. Tulivat siis edellisenä iltana ja lento lähti varhain seuraavana aamuna. Siihen aikaan mulla oli varavuoteita ja -petivaatteita, koska lapsetkin asuivat vielä kotona ja heillä oli välillä kavereita yökylässä. Kun lapset muuttivat omilleen, luovuin myös "majatalon pitämisestä". Vaikka mulla tilaa onkin yhdelle ihmiselle yllinkyllin (4h + k), en enää varastoi varavuoteita yms. Mulla ei  ole enää edes sohvaa. Molemmat lapsilta vapautuneet huoneet olen ottanut muuhun käyttöön. Olen ajatellut asian niin, että jos on varaa lähteä lomareissulle, on varmasti varaa maksaa myös yksi yö jossain lentokentän lähellä olevista hotelleistakin. 

Vierailija
50/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy paljon yövieraita vaikka neliöitä on suht vähän. Lasten yökylään tulevat kaverit nukkuvat lasten huoneissa ylimääräisellä patjalla lattialla. Aikuisia vieraita varten pumpataan ilmapatja olohuoneeseen tai sitten nukkuvat sohvalla. Kesäisin voivat nukkua myös piharakennuksessa. Lapsetkin ovat joskus halunneet laittaa teltan pihalle ja nukkua siellä :D sopu sijaa antaa.

Vierailija
51/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin yksiössä, vieraat nukkuivat vuodesohvalla. Välillä vieraina oli jopa itselleni entuudestaan tuntemattomia couchsurfereita. Jos vieraita oli kaksi, saivat he sänkyni ja nukuin itse sohvalla.

Nykyisin meillä on vieras-/työhuone käytössämme ja sen sohvasänkyyn mahtuu kaksi nukkumaan. Joskus vieraat ovat eri seuruetta, jolloin lisäpetejä saadaan olohuoneen sohvasta sekä patjasta olohuoneen lattialla.

Itse kun olen yötä ystävieni luona saatan nukkua sohvalla tai samassa sängyssä tai sitten lastenhuoneessa ja lapsi nukkuu vanhempansa kanssa.

Vierailija
52/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös mietin, keitä he ovat. Ymmärrän esim. isovanhemman, joka on tullut maalta kaitsemaan lapsenlapsia, mutta keitä ne muut yövieraat voisivat olla?

On meilläkin tuttuja mökkiseudulla ja käyvätkin isolla kirkolla, mutta ei heidän mieleensäkään tulisi ängetä meille yöksi, sitä varten on hotellit. ja ystäviä on myös ulkomailla ja kun tulevat Suomeen, hankkivat airbnb-asunnon tai hotellimajoituksen siksi ajaksi.

Vierailija
53/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin meillä yövieraita on, mutta olohuoneesen laitettaisiin pedit. Ei meille oikeastaan mahdukaan kuin kaksi vierasta yökylään. Jos joku haluaa vierailla perheen voimin niin sitten hotelliin.

Vierailija
54/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on yövieraita. Lapset nukkuvat patjalla meidän lasten huoneissa, aikuiset vuodesohvalla olohuoneessa.

Vierailija
55/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim siskoni perheineen. Lapsista on kivaa kun serkut ovat yökylässä ja meillä aikuisillakin riittää juttua aamuyölle. En halua ajaa ketään ulos kahdelta aamuyöllä. Kiva jutella viinipullon äärellä terassilla ilman että tarvitsee vilkuilla kelloa. Myös ystäväni ovat toisinaan yötä. Tuntuisi jotenkin tylyltä ajaa hotelliin yöksi.

Vierailija
56/56 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa. Miksi meidän pitäisi maksaa lisäneliöissä muiden majoituskulut?