Kiusaajaäiti
Paljon puhutaan koulukiusaamisesta, ja Koskelan tapaus toi sen esille raa’alla ja julmalla tavalla.
Minä tapasin äitiyslomalla tälläisen kiusaajaäidin, jonka toiminta ryhmässä on niin erikoista, että on pakko jakaa se tiedoksi, jotta ei ihmetellä miksi lapset kiusaavat.
Tämä äiti halusi olla ns johtajatyyppi, ja halusi että kaikki menee hänen tavallaan, ja häntä selvästi ärsytti jos joku oli ns pärjäävämpi.
Hän toimi määrätietoisesti siten, että sai meidät ulkopuolelle yhdestä äiti-vauva harrastuksesta (ystävystyi harrastusta vetävän tahon kanssa, ja sai hänet ilmoittamaan meille että meille ei ole paikkaa enää siellä, vaikka oli itse tullut em harrastuksen piiriin meidän kutsumana) sekä perusti selän takana oman messenger-ryhmän, jossa kirjoittelee ja nyt viimeisimpänä järjestää kutsuja joihin muut lapset on kutsuttu. Some on nykyään niin ”paha” tai hyvä kun se paljastaa tälläisen kiusaamisen, kun aina joku innokas lataa kaikkien lasten kuvat sinne näkyville.
Olin kuullut ystäviltäni että lasten tarhassa on ollut tälläisiä vanhempia, jotka ovat mm Whatsappissa haukkuneet tai kiusanneet toisen perheen lapsia, mutta nyt sattui omalle kohdalle. Mitään syytä en keksi, muuta kuin että en ole ollut samaa mieltä hänen kanssaan, ja en ole ehtinyt oman elämän kiireiltä olemaan niin sosiaalinen.
Minua ei haittaa että ei olla kutsuttuna. Minua ei haittaa, jos häntä ei kiinnosta meidän syyt miksi ei vaikka pysty vastaamaan heti viestiin... Mutta mikä on se todellinen ja oikea syy, että joku aikuinen näin järjestelmällisesti ja monella tavalla jättää ihan pienen lapsen ja perheen ulkopuolelle.
Itse asiassa olen vain tyytyväinen, että selvisi heti että hän ei ole meidän kanssa samoilla arvoilla varustettu ihminen. Olen vain niin häkeltynyt, että pakko jakaa, kun esim Koskelan tapausta ihmetellään... ei ihme, kun ihan pienten lasten vanhemmat toimivat näin.
Kommentit (2)
Anna arvaan?
Hänellä ei ole ydinperhe, eli kyseessä on ns eronnut tai eronneeseen sekaantunut? Ja aplla on rakkausavioliitto?
Hänellä ei ole varaa asua hyvällä alueella, ja aplla on?
Hänellä ei esim imetys onnistu, ja tunne-elämässä tai äitiydessä haasteita, sen takia pitää päteä tai sulkea sellaiset ulos, joilla ei näissä ole ongelmia? Muiden osaaminen alkaa rassata ja omat epäkohdat korostuvat
Isovanhemmat auttavat apn perhettä?
Hän on jollain tapaa kateellinen, kateus on voima jolla jätetään ihmisiä ulkopuolelle.
Tässä jotain syitä mistä nimenomaan äidit ovat kateellisia toisille äideille.
Voi kuule. Luehan mammafoorumin lisäksi esim. heppatallia, niin alat tajuta miten sairaita ja ilkeitä naisia Suomesta löytyy pilvin pimein.