Mies hidas lähtijä. Menee hermot!!
Nytkin piti olla lähdössä varttia vaille 8 niin tuo juo vielä kahvia.. No sanoi, että 8 lähdetään niin kello jo yli senkin. Menee hermo, että mies ei ikinä kerkeä sovittuun aikaan lähteä. Onko muilla kokemusta hitaista lähtijöistä? Ja minulla ei ole ajokorttia niin pitkille matkoille joudun odottamaan miestä. Mistä tuollainen hiimailu ja hidas lähteminen kertoo? Itsekin olen rauhallinen ja tarvin aikaa aamulla, mutta siksi herään hyvissä ajoin ja pysyn silti aikataulussa. Menee hermo tähän. Puhumattakaan siitä, että mies hakee minut vaikka juna-asemalta. Hän on valehtelematta kymmenestä kerrasta yhdeksän myöhässä siitäkin vaikka tietää monelta saavun.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-miestä sai aina odottaa, ikinä ei ollut lähdössä ajoissa. Jos häntä hoputti, hän alkoi kostoksi tekemään valmistelutoimia korostetun hitaasti.
Mutta jos se ympäristö saa aikaan sen, hanavesissähän on paljon kaikenlaista. Tai jos hänellä onkin sellainen lääkitys, eikä tunne sivuvaikutuksia?
https://dosis.fi/wp-content/uploads/2020/09/242-Dosis_3-2020_Aysto.pdfTai jokin juoma, jota hän käyttää usein, voi sisältää sellaista ainetta - tässä tapauksessa levetirasetaami, jota löytyy tuolla:
https://www.helcom.fi/wp-content/uploads/2019/08/BSEP149.pdf
"There is a need for data for many highlyconsumed pharmaceuticals, on which
monitoring data are missing currently, and
especially for the following substances:
• Allopurinol
• Gabapentin
• Levetiracetam
• Mesalazin
• Valsartan
R e s e a rc h a n d d at a a re n e e d e d o n
concentrations of pharmaceuticals in sewage
sludge and soil. The fate of pharmaceuticals
in sewage sludge needs further research
in order to assess the risk of emerging of
pharmaceuticals in soils and their possible
runoff to surface waters and infiltration to
groundwater."
Vihannesten huuhtelussa käytettäviä vesiä tuskin hoksaa kukaan edes valvoa?
Olen mies jolla on ajokortiton vaimo ja tunnistan tämän hyvin.
Miksi minun pitää lähteä ajokortitonta eukkoa aina hakemaan asemalta (matkaa 1500m) kun hän ilmoittaa? Sama juttu ruokakaupan kanssa, koska ei ajokorttia niin ei hän voi käydä yksin kaupassa vaan tarvitsee minut _aina_ mukaan. Ei voinut käydä edes kävellen kaupassa kun minulla oli keuhkoputhkentulehdus ja kuume, odottelin sitten täristen autossa kun vaimo kävi kaupassa. Ja kauppaankin on matkaa sellanen 800 metriä että siitä ei ole kiinni.
Anteeksi vaan mutta kyllä siitä tulee tämän seurauksena sellainen passiivis-agreessiivinen hidastelija. Jos on yhteinen meno juhliin tms olen kyllä ajoissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää tosiaan ole sukupuolesta kiinni vaan persoonasta ja opituista tavoista. Joko ei osaa hahmottaa aikatauluja ja ajan kulumista, tai sitten on ylioptimistinen arvioissaan, kuinka paljon aikaa asioiden tekemiseen menee.
Lisään listaan vielä sen, että ei hahmota kaikkia vaiheita, joita jonkin asian tekemiseen menee. Esim. kun on autolla liikkeellä, ei muista varata aikaa ikkunoiden raaputtamiseen jäästä, parkkipaikan etsimiseen ja parkkipaikalta kohteeseen siirtymiseen. Tai jos pitäisi vaikka maalata seinä, niin ei hahmota, että itse maalamisen lisäksi aikaa menee värin valinnassa, maalin ja välineiden ostamisessa, paikkojen suojaamisessa jne.
-sama
Ei tarvikaan, jos ei aio urakkapalkkaa laskea siitä:-D
Mut edelliseen postaukseen:
https://www.solunetti.fi/fi/histologia/sensorisk_muskelspole/
tuleeko sanonta "nyt paloi käämit!" tuosta?
Jos itse olen lähdössä jonnekin, niin viimeinen asia mitä teen on palstalla roikkuminen.
Onko aloittajan taas pakko päästä ostamaan tähtityynyjä ja live-love-laugh-tarroja, ja mies hyppii aloittajan pillin mukaan? Kiire ei ole aloittajallakaan mihinkään. Mutta hyvää miesten haukkumista taas saatu aikaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitää lähteä ajokortitonta eukkoa aina hakemaan asemalta (matkaa 1500m) kun hän ilmoittaa? Sama juttu ruokakaupan kanssa, koska ei ajokorttia niin ei hän voi käydä yksin kaupassa vaan tarvitsee minut _aina_ mukaan. Ei voinut käydä edes kävellen kaupassa kun minulla oli keuhkoputhkentulehdus ja kuume, odottelin sitten täristen autossa kun vaimo kävi kaupassa. Ja kauppaankin on matkaa sellanen 800 metriä että siitä ei ole kiinni.
Anteeksi vaan mutta kyllä siitä tulee tämän seurauksena sellainen passiivis-agreessiivinen hidastelija. Jos on yhteinen meno juhliin tms olen kyllä ajoissa!
Lopeta cucktossukkana oleminen, saman neuvon antaisin tälle aloittajan miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää tosiaan ole sukupuolesta kiinni vaan persoonasta ja opituista tavoista. Joko ei osaa hahmottaa aikatauluja ja ajan kulumista, tai sitten on ylioptimistinen arvioissaan, kuinka paljon aikaa asioiden tekemiseen menee.
Lisään listaan vielä sen, että ei hahmota kaikkia vaiheita, joita jonkin asian tekemiseen menee. Esim. kun on autolla liikkeellä, ei muista varata aikaa ikkunoiden raaputtamiseen jäästä, parkkipaikan etsimiseen ja parkkipaikalta kohteeseen siirtymiseen. Tai jos pitäisi vaikka maalata seinä, niin ei hahmota, että itse maalamisen lisäksi aikaa menee värin valinnassa, maalin ja välineiden ostamisessa, paikkojen suojaamisessa jne.
-sama
Mikä estää sinua maalaamasta tai raaputtamasta niitä auton ikkunoita?
Ah, tuo on niin mun mies. Se myöhästyi ennen minua joka ikisestä asiasta. Töistä (liukuva työaika, niin ei ollut niin haittaa itselle), kaikista, todellakin kaikista, tapaamisista, kokouksista. Laivasta myöhästynyt kahdesti ihan vain sen takia, ettei saanut lähdettyä ajoissa. Illat venyy.
Aina saa olla motottamassa, mutta se on kyllä tuottanut tulosta. Nykyään saan sen aipissa lähtemään, koska se tietää, että siitä seuraa niin ikävää mäkätystä, että mieluummin lähtee ajoissa.
Täydellinen prokrastinoija on myös, mitään ei saa aikaiseksi, jos ei joku muu sano, että nyt on aloitettava hommat.
Kun meille syntyi lapsi, niin tein selväksi, että tämmöinen peli ei vetele, vaan hommat on hoidettava edes suurinpiirtein ajoissa. Mutta edelleen, kun ollaan lähdössä, niin minä pidan huolen, että sekä lapsi, että mies ovat ajoissa lähtemään. Mitään ei voi jättää tuon varaan näissä asioissa, pitää ihan sanoa, että koska pitää nousta pöydästä jne jne ihan kuin lapselle.
Ollaan monet perheneuvottelut pidetty siitä, että milloin on noustava viikonloppuna kotihommia tekemään. Lapsiperheessä ei toinen voi maata puoleen päivään ja odottaa että lapsi ja koti hoituu itsestään.
Voisi luulla, että mies ärsyyntyisi ja olisi hävinnyt. Mutta ei. Se on prokrastinoija, ei laiska. Jos joku toinen pitää huolen, että aloittaa hommat ajoissa, niin se on itse itse asiassa ihan tyytyväinen lopputulokseen.
Yksi perussyy tähän on tuo prokrastinointi ja toinen on käsittämättömän ylitiöoptimistinen käsitys ajan kulumisesta. Mies ihan oikeasti ajattelee, että se aika jotenkin venyy ja sinne laivaan ehtii, vaikka on lähtenyt liian myöhässä. No ei ehdi.
Mutta juten sanoin, niin hyvä mies, en voisi kuvitella parempaa. Olen täysin hyväksynyt sen, että minä olen se, joka pitää huolta siitä, että asiat tulevat tehtyä ja tapahtuvat ajallaan. Joskus harvoin kiukuttaa, mutta todellisuus on se, että tykkään ”johtaa joukkoja”. Töissäkin johdan muutaman hengen tiimiä. Joten hyvä pari me ollaan, täydennetään toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Tahallinen hidastelu ja myöhästely ei auta tilanteessa mitenkään. Se auttaisi, että avaisit suusi ja pyytäisit, että vaimo hankkii kortin tai alkaa muuten hoitaa kulkemiset itsenäisesti parhaaksi katsomallaan tavalla, koska et enää jaksa etkä halua toimia taksikuskina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sama
Minä en kyllä lähtisi ravaamaan auton ikkunoita miehelle, että hän pääsee ajoissa lääkäriin. Sen verran pitää aikuisen ihmisen huolehtia itsestään.
Meillä mies on kyllä ihan hyvin ajoissa, mutta kun meillä on kaksi pikkulasta, minä olen se, joka pakkaa hoitolaukun, pissattaa ja pukee lapset. Kyllä mies itsensä saa valmiiksi siinä ajassa kuin minä kolme ihmistä.
Hmm aihe herättänyt keskustelua. Joo ajokorttia minulla ei ole, koska olen asunut koko aikuisiän kaupungissa eikä siellä luonnollisesti tarvi. Nyt olemme tosin muuttaneet kauemmas kaupungista ja tätä ennenkin ajelimme mökille säännöllisesti
Itse olen nyt puhunut ajokortin hankkimisesta ja mies jopa välillä sanonut, että en minä tarvi ja se ajaminen on tarkkaa puuhaa. Hän myös itse on lupautunut kuskaamaan minua kun minulla alkaa työt kauempana. Kauhulla jo odotan, mutta mies itse kannusti minua hakemaan sitä työtä. Ja sanoi mielellään vievänsä. Miehellä siis itsellään etätyö ja liukuva työaika. Tosin tätä ennen hän oli tehtaassa töissä ja ei kyllä omista töistä myöhästellyt.
Mies ei ole ilkeä eikä hän ole maininnut että kuljettaminen häiritsisi. En usko, että tekee tahallaan vaan hänellä on tapa hiimailla eikä hahmota juuri tuota miten paljon aikaa eri vaiheisiin menee. Mies ei ole myöskään mikään stressaaja joten tuntuu, että hänen maailma ei kaadu tuohon jos vaikka hän myöhästyykin. Nyt kyllä silti vakavasti mietin ajokortin tai edes sähkopyoran hankintaa, koska on ruvennut ärsyttämään tuo jatkuva vitkastelu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hän myös itse on lupautunut kuskaamaan minua kun minulla alkaa työt kauempana.
Kai se työpaikka on kuitenkin niin lähellä, että voit tarvittaessa (esim. mies sairaana) mennä kävellen tai pyörällä, tai sinne pääsee julkisilla? Toki taksikin on satunnaisesti vaihtoehto.
Sinuna järjestelisin työssäkäynnin ja säännölliset kulkemiset niin, että pärjäät myös ilman miestä, ja jos mies kuitenkin haluaa kuskata ja pystyy olemaan ajoissa, se on sitten kiva plussa. Ajokortti ei ole pakollinen, jos julkiset kulkee tai viitsit vaikka pyöräillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt puhunut ajokortin hankkimisesta ja mies jopa välillä sanonut, että en minä tarvi ja se ajaminen on tarkkaa puuhaa.
Jos susta itsestäsi tuntuu vähänkään siltä, niin hanki ihmeessä se kortti! Mieheltä uskomattoman tökeröä päättää sun puolesta, tarvitsetko korttia vai et (miksi hän haluaa sinun olevan riippuvainen itsestään?) ja vihjailla, että olisit huono kuski. Kohtelee sinua kuin lasta tässä asiassa.
Ei oo siis ihmeiden aika ohitse. Että sellaisiakin miehiä on jotka ovat hitaita lähtemään !
Mun ukko jos tietää että lähtö on vaikka 3 tunnin kuluttua, niin kun lähtö lähenee ja juodaan vaikka kahvit ennen lähtöä, niin mie oon vielä juomassa kahvia kun ukko jo kaasuttelee autoa pihalla ❗
Ja sama JOKA KERTA ! Oon joko vessassa, syömässä, pukemassa tai meikkaamassa kun " ukko ajaa autolla
kiekkoo " pihassa ❗ Siis PITELEMÄTÖN ⛷️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän myös itse on lupautunut kuskaamaan minua kun minulla alkaa työt kauempana.
Kai se työpaikka on kuitenkin niin lähellä, että voit tarvittaessa (esim. mies sairaana) mennä kävellen tai pyörällä, tai sinne pääsee julkisilla? Toki taksikin on satunnaisesti vaihtoehto.
Sinuna järjestelisin työssäkäynnin ja säännölliset kulkemiset niin, että pärjäät myös ilman miestä, ja jos mies kuitenkin haluaa kuskata ja pystyy olemaan ajoissa, se on sitten kiva plussa. Ajokortti ei ole pakollinen, jos julkiset kulkee tai viitsit vaikka pyöräillä.
Julkiset ei kulje, mutta tarvittaessa pääsen pyörällä kyllä vaikka kilsoja toki tuleekin. Taksillakin toki hätätapauksessa. Työ on vain muutaman kuukauden määräaikainen niin siksi suostuin tähän järjestelyyn että mies kuskaa... Kortti kyllä tulee pakolliseksi tulevaisuuden työkuvioissa, joten meinaan sen hommata. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt puhunut ajokortin hankkimisesta ja mies jopa välillä sanonut, että en minä tarvi ja se ajaminen on tarkkaa puuhaa.
Jos susta itsestäsi tuntuu vähänkään siltä, niin hanki ihmeessä se kortti! Mieheltä uskomattoman tökeröä päättää sun puolesta, tarvitsetko korttia vai et (miksi hän haluaa sinun olevan riippuvainen itsestään?) ja vihjailla, että olisit huono kuski. Kohtelee sinua kuin lasta tässä asiassa.
Joo välillä olen ihmetellyt miksi mies puhuu, että häntä pelottaa, jos minä olen ratissa, että ei se kortti ole välttämätön... Hieman omituista minustakin kieltämättä. Miksi se nyt niin vaarallista olisi, jos minä ajaisin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sama
Nää nyt oli vaan esimerkkejä, joita tuli äkkiseltään mieleen. Eivät suoranaisesti liity omaan elämään. Esim. auton ikkunoiden raaputtamisen estää se, että meillä ei ole autoa. :)
hfsdhfhhh kirjoitti:
säädä kellot "omaan" aikaasi ja eikun menoks
joo tai ala kulkea taksilla,se on kuukaudessa aika iso siivu talousrahoista ja kun ukko herää ainaiseen sopan syöntiin niin sanot vaan että mitäs et lähde ajoissa
Omassa suvussa paljon näitä tapamyöhästelijöitä. Ei siihen puhe auta. Tekisin niin, että kertoisin mikä tavassa on vikana. Sanoisin myös, että jos vielä kerran myöhässä lähdet, en jää enää odottamaan, vaan otan taksin.
Kun hän tulee kuitenkin taas myöhästymään, toteuttaisin uhkauksen ja ottaisin taksin, mies maksaa. Tekisin näin niin kauan, kunnes viesti menee perille.
Minusta tällaiset myöhästyjät ovat narsistisia. Pitää siis opettaa perustapoja, kuten lapselle. Tee väärin -> tulee seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahallinen hidastelu ja myöhästely ei auta tilanteessa mitenkään. Se auttaisi, että avaisit suusi ja pyytäisit, että vaimo hankkii kortin tai alkaa muuten hoitaa kulkemiset itsenäisesti parhaaksi katsomallaan tavalla, koska et enää jaksa etkä halua toimia taksikuskina.
Hahaha sorry olen 15 vuotta odottanut että se hommaisi kortin. Ja se on helppo sanoa että neuvottele, on tästä juteltu ja vaimo sanoo että kyllä hän voi kävellä. Lupauksen asteelle jää. Sitten on mykkäkoulussa, jos sanon että aurinko paistaa voit ihan hyvin kävellä junalle/junalta.
Ei tää muutu kun avioerolla. Jos lopettaisin taksikuskina olon niin varmaan lentäisin viikossa pihalle. Ei siinä mitään, mutta kun noin muuten rakastan häntä ja parisuhde on hyvä niin en tämän takia halua kaikesta luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha sorry olen 15 vuotta odottanut että se hommaisi kortin. Ja se on helppo sanoa että neuvottele, on tästä juteltu ja vaimo sanoo että kyllä hän voi kävellä. Lupauksen asteelle jää. Sitten on mykkäkoulussa, jos sanon että aurinko paistaa voit ihan hyvin kävellä junalle/junalta.
Ei tää muutu kun avioerolla. Jos lopettaisin taksikuskina olon niin varmaan lentäisin viikossa pihalle. Ei siinä mitään, mutta kun noin muuten rakastan häntä ja parisuhde on hyvä niin en tämän takia halua kaikesta luopua.
Jos parisuhde on hyvä, niin ei se mihinkään sua heitä, vaan alkaa oikeasti kävellä tai jättää menemättä jos ei ole tärkeä meno. Tosin mun mielestä parisuhde ei ole hyvä, jos toinen toistuvasti lupaa jotain mutta ei pidä sitä, tai jos siinä joutuu pelkäämään pihalle lentämistä ellei tee niin kuin toinen käskee.
Tai jokin juoma, jota hän käyttää usein, voi sisältää sellaista ainetta - tässä tapauksessa levetirasetaami, jota löytyy tuolla:
https://www.helcom.fi/wp-content/uploads/2019/08/BSEP149.pdf