**Huhuu Syystoiveet -06! Viikon 32 pino**
Ollaanpas sitä nyt hiljaisia...
Mitä kuuluu?
Mä oon nyt saikulla ja kuljen kyynärsauvojen kera. Toinen nilkka on kipeenä. Tuli jännetupen tulehdus nilkkaan. Viikko vielä lepoa, sitten töihin. Harmittaa, olisin mieluusti ollut töissä... Muuten kuuluu kyllä ihan hyvää. Mieskin sai töitä syyskuun alusta alkaen ja tyttö hoitopaikan samalta pph:lta, jolla oli jo kesäkuussa 3 viikkoa. Keväällä mies sanoi, että jos syksyllä alkaa työt, niin sitten vois sitä toista lasta yrittää. Ja itse asiassa on tuo mies jo aika useesti puheissaan puhunut toisesta lapsesta. Eli kuumetta aistittavissa myös hänessä.
Oma kuumeenihan on ihan huippulukemissa, kun viime viikolla näin työkaverini 2 kk:n ikäisen pojan. Aivan ihana pikkuinen!!
Nyt täytyy lopetella! Palaillaan!
T. Sanjuska
Kommentit (33)
Ensiksi Sanille suuuuuret onnittelut raskautumisesta.
Ja Piipikälle naimisiinmenon johdosta. Voi vitsi miten sitä muistaa omatkin häät kuin eilisen päivän, (ja niistä on jo reilu viisi vuotta aikaa) vaikkei muistakaan paria edeltävää kuukautta ennen häitä... Mun anoppini kuoli juuri kaksi kuukautta ennen häitä n 25vuotta kärsineen sairauden uuvuttamana : (. (oltiin la laitettu kutsut postiin kun ma hän kuoli... Muuten oltais peruttu häät.) Mutta nyt taas vähän iloisempiin asioihin...
Meidän esikko eilen täytti jo puoli vuotta, voi vitsi miten nopeesti aika meneekin, justhan se vasta synty! Ja joka päivä opetellaan uusia asioita. Ja vauhtia olis vaikka muille jakaa, mutta taitoa ei vielä ole niin hirveän paljon. Mutta kaikki aikanaan. Tänään käytiin heti aamusta neuvolassakin ja hyvinhän tuo jätkä kasvaa...
Eilen illalla sitten puhuttiin miehen kanssa tulevasta, lähinnä tästä vauvajutusta ja sitten mun töihinpaluusta. Totesi vaan mies että vuoden päästä minä menen töihin ja jos raskaudun ennen sitä, niin sitten katotaan uudestaan, mutta epäilenpä vähän kun ei tuo esikkokaan nyt niiin helpolla tullut... Kolmen vuoden tulos, ja vähän käytettiin hormoneita apuna... Mutta mulla on muutenkin vähän sellainen olo että tää meidän vauvajuttu varmaan kestää, jo siksikin että imetän vielä eikä mulla ole ollut menkkojakaan synnytyksen jälkeen, mutta hiljaa hyvä tulee, ja nyt nautitaan ajasta tuon esikon kanssa. Mutta toki saa vauva tulla kun on tullakseen. (onpa sekavaa!!! Sorry! Olen väsy, kun tuo pikku-ukko herää aamuisin klo 5 ja on sitä mieltä että nyt on aamu) Mutta aina kun ajattelen että nyt saa olla tää vauvahömpötys, niin löydän itteni tuolta odotuspuolelta tai täältä kuumeilupuolelta... Minkäs ihminen ittelleen mahtaa???
Mutta nyt taidan mennä syömään jotain, maha huutaa ruokaa!!!
K@tk@
Urheiluasiasta: itsellä oli kyllä esikoista odottaessa niin kipeät rinnat jo aika alussa, ettei kyllä tehnyt mieli esim. hyppiä yhtään, sattui ihan kamalasti. Jos on kauan harrastanut jotain urheilulajia ja ei ole mitään terveydellisiä esteitä harrastuksen jatkamiseen, niin kai niitä harrastuksia useammat jatkaa. Itse miettisin sitten myös asiaa mahdollisesti neuvolan terkan tms. kanssa, jos aihe vaivaa. Eri asia on, miten raskaus kelläkin sujuu. Itsellä onneksi oli pahoinvointia vain viikkoa, joten se ei estänyt mitään. Kaverini taas oksensi 2 kuukautta putkeen, joten ei pystynyt kyllä ottamaan kuin varovaisia askelia ilman, että piti syöksyä vessaan. Kai sen harrastuksen suhteen voi katsoa asiaa sitten, kun testi näyttää plussaa ja oman olon mukaan.
Ihania uutisia!!!!
Toivottavasti kuullaan lisää tällaisia pian=)
Niin se on taas tääkin viikko takana. Mukavaa mukavaa. Tai no, mä menen kyllä viikonlopuksi vielä töihin ja menetän sunnuntaina vielä Ukkokullankin taas työmatkalle koko ensi viikoksi. Mutta no, sen kanssa nyt on elettävä.
HELTSY niinpä, parin viikon päästä saadaan piinailla, mulla tänään kp12.
Piinailusta puheen ollen, mä piinailen nyt jo ajatuksineni, sillä se mun vuotohässäkkäni tuossa keskiviikkona tuntuu todella olleen ovis. Nimittäin limat on muuttuneet, tai siis kokonaan kadonneet tänään, eikös oviksen jälkeen tule kuiva kausi.. Ja kun ke-to oli varsin limakkaa aikaa. Ja ollaan niiiiin sopivasti pupusteltu, että...
No niin, kovassa toiveessa mopo lähtee keulimaan. Tulis nyt piinaviikko edes niin menis sit ohikin, että tuleeko vai eikö tule. =/
On tää niinpal kamalaa että! =)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Jushka, kp12
Tarvis varmaan vetää tietokoneen johdot irti seinästä, etten eksyis tänne jatkuvasti!! :o)
Kiitos heltsylle ja k@tk@lle onnitteluista! Heltsy kyseli matkasta; ei käyty vielä missään, kun meillä kummallakin on vaan tämä viikko vapaata ja arveltiin, että häiden jälkeen viikko kannattaa varata lepäämiseen -ja oikeassa oltiin!!Suunniteltiin, että lähdetään kunnolliselle häämatkalle vuoden päästä syksyllä ja ehkä tämän vuoden lokakuussa tehdään jokin pienempi reissu kahdestaan..
Olotila on sama kuin aiemminkin. Kaupassa käydessä hajut voimistivat pahaa oloa ja valmistauduin jo hakemaan hedelmäpussin..Niin ja oli ihan pakko ostaa apteekista raskaustesti, kun siellä käytiin.. :o) Voi kun ensi viikko kuluisi nopeaan!!!
Ihanaa kuulla plussauutisia! Pistätähän lasketunajan esittelypinoon, niin voin sen sinne sitten päivittää.
ON: Ärsyttää ihan kympillä. Mulla kp 39/28-32 ja menkkoja ei vaan kuulu. Tänä aamuna tein raskaustestin, kirkkaan puhdas nega. :(
Alavatsaa on välillä jomottanut ja rintoja myös, mutta silti ei tätiä vaan kuulu kylään. Raskauden todennäköisyyskin on melko pieni ja tuon aamuisen negan jälkeen en usko siihen sitäkään vähää... Edellisen kierron pituus oli 19 pvä, joten taitaa olla meikäläisen kierrot ihan sekaisin. Tosi hämmentävää, koska viimeksi pillereiden jälkeen tasaantui kierto heti 28-30 paikkeille. Anteeksi negatiivisuuteni, mutta haluaisin niin kovasti päästä yrittämään vauvan tekoa, että masentaa tuo kierron temppuilu. Milloin pitää mennä gynelle, jos menkat ei ala?
Tuutupii ja mustan synkkä pilvi pään päällä
Sanille isot onnittelut + / ja Piipikalle vihkimisonnea ja puhtia eloon nuorena rouvana!
Ma olen aivan innoissani pidellyt nyt eilisen ja taman paivan pienta vastasyntynytta! Nuuhkinut ja ihmetellyt tuota onnea ja iloa! Miehen sisko synnytti 9.8 ja siella taa aika on nyt vierahtanyt autellessa!
ON: kp 10 eletaan ja tanaan on ollu vatsakipuja- aivan ihmeissani kylla olen etta olis ovis nainkin alussa?! Yleensa on siina kp 12-17 vaihtelee mulla hiukan... katsellaan ja ihmetellaan!
Pupuiltua alettiin jo eilen ja mennaan nyt taa kierto sillai joka toinen paiva (noin) jos sita ens viikolla olis ahkerampi...
Nyt hyvat yot kaikille ja mukavaa viikonloppua!
Ensiksi satelee Onnitteluja:
Sani: Onnea plussasta!! Toivon sydämestäni, että pikkuisella on tarrasukat tukevasti jalassa ja saatte pikkuisen nyytin keväällä.
Piipikkä: Onnittelut naimisiinmenon johdosta! Oliko teillä isot häät? Ja tosiaan, hää-uutiset saa aina mieleen omat häät. Laskeskelin just, et ens viikolla on meillä jo 8. hääpäivä. Niin se aika rientää...
Hyviltä kuulostaa myös noi sun oireet ;)
Laittakaahan piinailijat nyt viesteihinne KP:t, niin tiedämme me muutkin jännäillä ja pitää peukaloita pystyssä teille.
Jondeliini: Olipa kiva huomata, et teil alkaa yritys lokakuussa, ehkä me sit piinaillaan samaan aikaan...
Omat kuulumiset: Jalkani alkaa jo olla parempi, enkä oo tarvinnut enää kyynärsauvojakaan. Tytöllä on nyt nuhaa ja todellakin toivon, että menisi pian ohi, eikä tulis korvatulehdusta. Korvien putkitus kun olis 2 viikon kuluttua, eikä sitä tehdä jos on kipeenä. :(
Tuohon vauvakuume-asiaan... tuntuu, et välillä soudan ja huopaan... Toisaalta voisin haluta vaik heti raskaaksi, mut... töissä olis nyt syksyllä tarjolla mielenkiintoisia koulutuksia, yks Ruotsissa asti. Jos nyt tulisin raskaaksi ja alku olis samanlaista pahoinvointia kuin edellisen raskauden aikaan, niin se tarkoittais sitä, et oisin paljon saikulla... hmm... mut sikäli hyvä, et noi kaikki koulutukset olis syys-lokakuun aikana, joten tietysti sen jälkeen sit heti raskaaks. Toinen syy, miks soudan ja huopaan, on mun ylipaino. Edellisen raskauden tuomia kiloja kun olis vielä jäljellä 6 ja siihen päälle jo " valmiina" ollut 6-8 kg:n ylipaino. Pitäis laihduttaa... :(
Mites teillä muilla on hävinnyt raskauden tuomat kilot? Ja paljonko on tullut raskauden aikana? Mulle kertyi painoa kaikkiaan 14 kg.
Nyt tää toivottelee Hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua!!
T. Sanjuska
Olipa mukava käydä katselemassa kuulumisia ja löytää itsensä useimmista...eli tarkoitan että mieltä kovasti lämmitti onnittelut:-))
On tää niin ihmeellistä, että ei oikein tiedä miten pystyy keskittymään töihinkään...Musta tuntuu, että masu alkaa jo venyä vaikka eihän se vielä...tai sit mä olen syönyt liikaa;-) Välillä on mega paha olo ja sit syötättää ihan miljoonaa. Hienoa. Toisaalta onhan se jo monta kertaa ehtinyt venyä...
Onnea avioliiton satamaan rantautuneille ja toki kaikille onnea jostain syystä voi aina toivottaa...sitähän me kaikki tarvitsemme. Nää jutut on niin pienestä kiinni.
Alustava laskettu aika nettilaskurin ja kiekon mukaan olisi 8.4. eli ihanasti kevään korvalla. Katotaan se ultra ja ilmoittelen sitten. Kuopuskin syntyi " valmiina" kuukauden etuajassa, lääkäri meinasi et oli tullut virhearviointi lasketun ajan kanssa, tiedä näistä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Sanjuskan ' galluppiin' heti laittaen (niin kauan kuin muistan) etta ekasta tuli 17kg; jotka lahti pois n. puolen vuoden kuluessa kaikki. Kakkosesta tuli 11kg ja kolmessa kuukaudessa oli pois. Kolmosesta tuli 17kg ja lihoin siihen viela imettaessa paalle ainakin 5 kg!! Ne lahti tosi pikkuhiljaa pois; kolmen vuoden sisalla tosi kumilanka -systeemilla. Nelosesta tarkkailin taas painoani, ja silti pomppas 14kg; jotka lahti puolentoista vuoden sisalla pois. Nykypainossa mulla olis n. 5kg ' ylipainoa' ; enemman tuolla reisissa ja mahassa tietysti (sukuvika).
Mutta ei sillai estetta raskautumiseen tms. Mulla ei yhdestakaan muksusta oo ollu oksennuksia joten paino nousee aina ekasta kk- laakarien harmiksi: aina ovat muistuttamassa...
Ite oon paattany ' nauttia' tulevasta viimeisesta lapsestani; tosin ei liikaa makeeta. Kunhan nyt tarppais ja pysyiskin viela... Kaikille mukavaa lauantaita!
Mulla tuli raskauden aikana yhteensä joku 16kg painoa. Synnäriltä lähtiessä painoa oli pudonnut joku 9kg. Loput putosi sitten ihan itekseen. Pari kiloa on ehkä jäänyt. Tai tullut takaisin syömisellä:) Tietysti kroppa ei ole ehkä yhtä ' timmi' kuin ennen, mutta ihmeen hyvin nuo kilot karisi. Oon 173cm pitkä, joten ei nuo 16kg näkynyt pahemmin muualla kuin kasvavassa masussa:) Olisi niitä kiloja varmaan tullut jonkin verran vielä lisää, mutta sektio tehtiin rv38, joten loppuraskauden kilot jäi saamatta=)
Mekku
Harmikseni poika heräs jo seitsemältä (nukkuu yleensä vähintään yhdeksään) ja mun täytyi kömpiä ylös sängystä. On raasu vähän sairaana ja sen vuoksi yöt on melko levottomia.. :o( Mua väsyttää ihan tosissaan, täytyy mennä nukkumaan uudestaan kun poitsu väsähtää viimeistään tunnin päästä.
Sanjuskalle kiitokset onnitteluista! Meillä oli varmaan keskisuuret häät -reilut 150 vierasta. Oli aivan ihanat häät, harmitti vaan kovasti, kun ei millään ennättänyt jutella kaikkien vieraiden kanssa.
Gallup: mulla tuli ekassa raskaudessa 14 kiloa, joista yhdeksän jäi laitokselle ja loput lähti imetyksen myötä. Löysäähän toki on jäänyt, mutta ajattelin, että jos toinen lapsi saakin alkunsa melko pian, niin turhaan stressaan mahamakkaroista, kun toisen raskauden myötä vatsa kasvaa taas kuitenkin! ;o) Vakavissaan, olen ollut tosi laiska liikkumaan pojan synnyttyä ja muutaman aktiivisemman viikon jälkeen huomasi kyllä heti vatsan pienentyneen, että kyllä sen saisi pois, kun jaksaisi vaan liikkua enemmän. Nyt pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni ja suunnistaa salille vähintään pari kertaa viikossa!
ON: ne samat oireet... :o) Välillä oon aivan 100% varma, että olen raskaana, mutta suurimman osan ajasta epäilen sitä suuresti..Oireet vaikuttaa melko hyviltä, mutta koska esim. rinnat eivät olen kipeytyneet ollenkaan (näin siis tapahtui ensimmäisessä raskaudessa), en toisaalta usko raskauteen. Tänäänhän on siis kp25/28 (noin paljon jo!!!) ja periaatteessa voisin testailla torstaina..Ostin apteekista sen Aconin herkän testin ja ohjeissa luki, että positiivinen tulos voi tulla ja 2-3 päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää..Onko joku testaillut noin aikaisin??Kannattaako?Sehän tarkoittaisi sitä, että voisin testailla jo vaikka huomenna! Ehkä kuitenkin paras odottaa muutama päivä. Nyt alkaa ihan tosissaan jännittää...!!! :o)
onnittelut täältäkin sani75:lle! mukavaa kuulla plussauutisia, kaikkea hyvää odotukseesi.
ja piipikälle myös parhaimmat onnittelut häiden johdosta. olitteko jossain matkalla? ei nyt enää muista, vaikka olet saattanut siitä puhuakin.
itsekin toivon ensiviikon (ja sitä seuraavan..) menevän nopeasti. olisi niin ihanaa jo olla piinailemassa. mutta eiköhän nämä viikot tässä mene kun saa lukea ja elää mukana jo teidän piinailujanne.
taas vaivaan teitä yhdellä kymymyksellä. aikaisemmin tätä samaa jo pohdinkin, mutta vielä uudestaan. nimittäin urheilua raskaana ollessa. harrastan yhtä pallopeliä suht vakavissani ja mietin (ja lähinnä mies miettii!) voinko vielä siinä alussa pelata ja reenata ihan normaalisti. aikomukseni ei siis olekaan jatkaa samaan tahtiin raskauden edetessä, mutta mies on sitä mieltä että heti kun testi näyttää plussaa en enää saisi pelata. vaikea selittää, ristiriitainen tunne kun haluaa jo niin kovasti raskautua mutta on haikea mieli kun tää laji on ollut mun elämä jo 11 vuotta.. no, joo tää oli tällanen purkaus. jos jollain ois kokemusta vastaavasta, ja muutenkin, niin mielipiteitä otetaan vastaan.
pohdiskeleva heltsy