**Huhuu Syystoiveet -06! Viikon 32 pino**
Ollaanpas sitä nyt hiljaisia...
Mitä kuuluu?
Mä oon nyt saikulla ja kuljen kyynärsauvojen kera. Toinen nilkka on kipeenä. Tuli jännetupen tulehdus nilkkaan. Viikko vielä lepoa, sitten töihin. Harmittaa, olisin mieluusti ollut töissä... Muuten kuuluu kyllä ihan hyvää. Mieskin sai töitä syyskuun alusta alkaen ja tyttö hoitopaikan samalta pph:lta, jolla oli jo kesäkuussa 3 viikkoa. Keväällä mies sanoi, että jos syksyllä alkaa työt, niin sitten vois sitä toista lasta yrittää. Ja itse asiassa on tuo mies jo aika useesti puheissaan puhunut toisesta lapsesta. Eli kuumetta aistittavissa myös hänessä.
Oma kuumeenihan on ihan huippulukemissa, kun viime viikolla näin työkaverini 2 kk:n ikäisen pojan. Aivan ihana pikkuinen!!
Nyt täytyy lopetella! Palaillaan!
T. Sanjuska
Kommentit (33)
tuolla toukokuisten pinossa (muitten lisaks) joten tanne kirjoittelu on toistaiseksi vahentyny...
ON kaikki hyvin, tadit tuli ja nyt sais menna jo poiskin! Kp 7 eletaan ja toiveet on tosi korkealla!
Syksyn tilasteesta meidan perheessa ei viela mitaan uutta kun elokuu on meillapain viela tays kesa! Syyskuussa alkaa koulut! Ja kun mieskin on lomalla ei niin hirveesti tuu kirjoiteltua, noh ainakaan pitkia juttuja.
Voikaapa kaikki hyvin jne jne
Kuten Levinia, mäkin olen ollut ahkera tuolla toukokuisissa. Sitä tuhisijaa kun kovin toivotaan.
Nyt istuskelen koneella yksinäni kun ei nukuta. Ukkokulta on reissun päällä, huomenna toki pitäis tulla kotiin. Työ kun kutsuu niin sitä on mentävä. Koko ens viikonkin tuo luuhaa jossain päin Suomenniemeä.
Onneks tulee nyt kuitenkin kotiin JOS toi ovis sattuis ens maanantaille niin tää loppuviikko on ahkeraa pupustelua.
Kuten tuolla toukokuisissakin kirjoitin, itsensä tarkkailu on ihan mieletöntä. En ole ikinä kiinnittänyt niinkään huomiota napani alapuolisiin tapahtumiin, siis millaisia nipistelyjä mahdollisesti tuntuu tai millaista valkkaria / limaa tulee. Nyt tuntuu etten muuta nääkään kuin mahdolliset limat tai valkkarin koostumus ja kaikki pienetkin nipistelyt ja muut alamahalla tulee huomioitua... =)
Jushka, kp9
pakosti kylläkin, työvuoroa vielä muutama tunti jäljellä. Mridän nuoriherra on oppinut kaikkia uusia kivoaj juttuja kuten istumaan ja konttaamaan että siinäpä onkin vahtimista. Ukko-kulta on nyt koti-isän hommissa ja arvata saattaa että ei oo jsut nyt kuume kovinkaan korkealla ;) mutta eiköhän sitä ensi kuussa aloitella yritystä oikein kunnolla. Mutta nyt tarttee mennä töihin..
Työn touhuihin tässä on palattu eikä oikein työvireeseen pääse kun tää helle jatkuu ja jatkuu...sitä on ninkuin sellainen tunne että on lomaa vaan kun kesääkin jatkuu :))
Kyllä on minullekin uusiaihe tämä kehon ja kk-kierron tarkkailu...en ole tainnut edes ylös merkata niitä moneen vuoteen muuta kuin mieleeni että alkukuusta pitäsis menkat aina tulla. No, nyt olen huomannut että AINA alkaa 3.-6. päivien välillä, että sen verta säännölliset. Tiedättekö muuten että miten se vaikuttaa ovikseen tuo kolmen päivän heitto kierrossa?
Iloa viikkoon!
Työt alkoivat ja arkikin alkaa pikku hiljaa. Lomailu oli kyllä ihanaa. Hyvät säät näköjään jatkuvat, joten ainakin voi muka teeskennellä olevansa vielä lomalla.. ;)
Minulla on kuukautiskierrossa pieni heitto: kierto on 26-30, mutta ovulaatioon se ei juuri vaikuta. Ovulaatio on kuitenkin suurin piirtein siinä puolessä välissä, usein tunnen ovulaation lähestymisen aika selvästi. Esikoista ja ainokaistamme tehdessä auttoi varmaan asiaa se, että silloin puuhailtiin väh joka toinen päivä. Silloin kiertoni oli paljon sekaisempi ja pidempi. Nyt muutamia kertoja kierto on ollut jopa tasan 28 päivää. Jos se menee taaskin samalla kierrolla, niin tädin pitäisi kurvata tänään kylään. Vielä ei ole yritystä, joten ei ole mitään toiveitakaan.
Mukavaa viikkoa!
Mikähän nyt mahtaa mättää?! Ehkä te kokeneemmat osaatte sanoa jotain.
Eli, kp 10 tänään, menkat alkoi siis 31.7. Nyt eka kierto menossa ilman pillereitä. Jos olisin ottanut pillerin, olisin ottanut sen perjantaina 4.8. Eli tänään on 6. päivä ilman pillereitä.
Ja nyt, MENKAT?!
Mua on eilen ja edellispäivänä nippaillut eka oikealta alamasulta ja sitten vasemmalta. Ihan vähän. Eilen sattui maha vähän muutenkin, muttei ollut mitään menkkakipua.
Tänään kävin töissä vessassa ja housuissa oli kirkasta punaista verta. Thank god mulla oli siteitä töissä pukukaapissa ja nyt tulee ihan sellaista ruskeaa tuhutusta kuten menkkojen alussakin.
Maha on turvoksissa kuin oisin kuudennella kuulla raskaana, muuten turvotusta ei ole.
Onko mun hormonit heittäneet ihan häränpyllyä vai mistä lie kyse?!
Ovulaatiotahan mä tässä odottelin enkä menkkoja. =/
HJELP!!??
Joskus pillereiden aloittamiseen ja lopettamiseen liittyy tuollaista epämääräisyyttä, tiputtelua ym. Jos kuitenkin vuoto on yhtä runsasta kuin menkojen aikana, niin soittaisin ehkä sairaanhoitajalle tms. Mutta luulen, että hormonit voivat olla kyllä aika sekaisin aluksi. Kuinka kauan olet syönyt pillereitä? Itse en enää muista miten kävi, kun lopetin pillerit. Taisin joutua taas odottelemaan menkoja ikuisuuden, tyylin jotain 50 päivää tms.
Toivottavasti selviää syy vuotoon.
KIITOS. Helpotta heti kun joku on mun kanssa samaa mieltä että se on hormonaalista.
Sehän tässä nimittäin hauskaa onkin kun MÄ OLEN se sairaanhoitaja... =/
Mut silloin kun asiat koskee itseään, ei sitä vaan suostu uskomaan sitä todennäköisintä, mitä mä itsekin sanoisin puhelimessa jos joku vastaavaa asiaa kysyisi... =P Sitä vaan itse kun joutuu " potilaaksi" niin on ihan puolipaniikissa hetioitis.
Tuhru näyttää vähentyvän. Mielenkiintoista.. Ja onneksi. En kuitenkaan mihinkään ovisvuotoon usko, vaikka nippailua olikin alamasulla. Mutta että kp9 ois ollut ovis?! Voiskohan kuitenkaan?! Ja kiinnittymisvuotoon nyt vielä vähemmän!!
Noo, onneksi ei ole Ukkokultakaan tulossa tänään kotiin, joten ei tarvii harmitella sitä ettei voi puuhastella. Ehkä viikonloppuna jo paremmalla tuurilla. =)
Suokaa anteeksi että täytän viikon pinon omilla ihmettelyilläni. Mutta aina kuitenkin löytyy joku joka ois vastaavaa kokenut.
Jään ihmettelemään kroppani toimintaa. =)
Jushka
niin ja västäräkki, mä olen syönyt pillereitä yhtäkyytiä 10 vuotta, joten ei liene ihme että vähän on sekaisin kroppa.. =)
Tosissaan ei yhtään tunnu, että olis jo alkusyksy kun hellettä on yli +25. Sairaslomalla olen ollut flunssan takia koko viikon ja perjantaina pitäisi töihin mennä. On ollut kyllä kiva olla tytön kanssa piiiitkästä aikaa näin monta päivää kerralla yhdessä, vaikka hieman puolikuntoisena kuitenkin.
Taidetaan olla Jushkan kanssa aika samassa tilanteessa, nimittäin lopetin pillerit ja kuukautiset loppu reilu viikko sitten ja nyt on tullut muutaman päivän pientä vuotoa. Kaippa se kuuluu vaan asiaan kun hormonit on hieman sekaisin. Mutta inhottvaa tämä tämmönen! Ovista en ole uskaltanut edes ajatella kun näyttää olevan kierto sekasin..
Vauvakuume jyllää kovasti. Viime viikolla kävin kattomassa kaverin vastasyntynyttä ja olin ihan haltiossani siitä pienestä ihmeestä! Ei oo kauaa kun meidänkin 2-vuotias oli niin pikkuinen:)
Hyvää jatkoa kaikille!
Mekku
hei, kohta päästään piinaileen ekojen kanssa! ketäs kaikkee siihen ilmoittautuu? niin se aika menee nopeeta.
jushka, jotain tollasta mäkin pelkään omalla kohdalla nyt kun pillerit ja rengas on poissa pelistä. saa nähä miten kroppa suhtautuu muutokseen. tänään siis kp1/??, en ookkaan hetkeen oottanu menkkoja näin paljon. koska kohta saa sit oottaa ovista ja pääsee touhuileen, tietty.
mukavaa loppuviikkoa kaikille syystoiveille, koitetaas olla aktiivisia jatkossakin:)
Viime kirjoituksesta onkin vähän aikaa..
Meillä juhlittiin häitä viime lauantaina ja pari edellistä viikkoa meni melko tiiviisti järjestelyiden parissa. Ja tämä alkuviikko menikin häistä toipumiseen ja rouva-elämään totutellessa! ;o)
Täällä piinaviikko menossa..Tänään kp22/28 ja joitakin MAHDOLLISIA oireita olen huomannut eilisen ja tämän päivän aikana -alaselkää särkee jatkuvasti ja tänään kaikki hajut ovat tuntuneet todella voimakkailta. Tänään oli havaittavissa myös lievää pahoinvointia, tiedä sitten mistä johtui..
Kuinkas muut piinailijat??Muistaakseni meitä on useampia...
Vaikka sitä yrittää kuinka paljon toppuutella omia ajatuksiaan, niin pakostakin mahdollinen raskaus ja uusi vauva pyörivät ajatuksissa..Edelleenkin hoen itselleni, ettei toinen raskaus välttämättä tärppää yhtä helposti ja nopeasti kuin ensimmäinen. Vaikka onhan se tietysti mahdollista...
Palailen linjoille viimeistään huomenna..
Eli se on sitten totisinta totta, meille tulee huhtikuussa vauva!!!!!!!! Olen ollut NIIN väsynyt ja töissä tappotahti, etten ole edes palstailemaan sujunut. Rv taitaa olla 6+5 eli hyvässä alussa:-)
Yllätyttiin miten heti tärppäsi, kokemuksia on siitä vuodenkin odotuksesta. Ihanaahan tämä on, vielä ihan epätodellinen olo. Neuvolaa pukkaa reilun viikon päästä ja sitten vaan varaamaan aikaa ultraan. Taidan siis siirtyä tuonne odotuksen puolelle.
Lykkyä pyttyyn kanssasisaret!!
T:pahoinvoiva masunkasvattaja´;-))
ihania uutisia, ja paljon paljon onnea vaan. Meidänkin piti tässä tulevan kuunvaihteessa alotella yritys mutta nyt tämä projekti siirtyy pari kuukautta eteenpäin. tuli yllättäviä juttuja niin nyt ei oo vielä vauvanaika mutta loppuvuodesta kyllä yritys alkaa, että en teitä hylkää :)
SANI75 Miljooooooonasti onnea!!! Aivan ihanaa lukea plussauutisia! Mielettömän ihanaa! Hurjasti tarrasukkia vauvelille ja sulle paaaaljon hyvää vointia ettei pahoinvointi turhan kauan kiusaa.
Toivottavasti perässä tullaan kohtsilleen.
MEKKU Hormonit sekaisin tai ei, meillä on silti yritystä kovasti. On oikeesti aika kurjaa kun ei tiedä mitä kropassa tapahtuu, vaikka taas sitten tietää mitä siellä HALUAIS tapahtuvan. Hedelmöitymisen tietysti! =) Mutta eiköhän tää tästä, ja voihan temppuilevien hormonienkin keskellä kuitenkin aina tärpätä, ja siihen me uskotaan, eiköstäs jeh.
HELTSY Tuttu tunne. En ole IKINÄ odottanut menkkoja niin kuin noita menneitä odotin alkavaksi. Onneksi ne tuli ja meni, nyt on sitten kp11 menossa. Toivottavasti sulle ei tule mitään ihmetyksiä matkaan niinkuin mulle nyt on tullut, mutta eteenpäin, sano mummo lumessa. =)
PIIPIKKÄ Tsemppiä piinapäiviin! Lupailevia oireita.
Ja erityisesti ONNEA TUOREELLE ROUVALLE!! <3
ON (.)
Vuoto tuli ja meni, eli loppui eilen yhtä nopsaan kuin alkoikin, illalla rätti pöksyssä oli ihan puhdas. Tänään EI MITÄÄN. Hyvä vaan, sillä sain parhaan yllätyksen kun Ukkokulta kurvas kotiin aamupäivällä. Tervetuliaistoivotukset oli lämpimät. ; ) Monta simppaa taas kaapattiin talteen meikäläiseen. =)
Tiedä sitten mikä se vuotojutska oli, en jotenkin jaksa uskoa ovikseenkaan noilla kiertopäivillä, mutta onhan se toisaalta mahdollista.
Tässä kohtaa alkaa hillitön itsensä toppuuttelu, koska JOS se ois ollut ovis, me oltiin puuhasteltu just sopivasti ennen, ja JOS simpat ois eläneet mukavasti tuolla sisuksissa, niin...
Ja JOS se oli ovis eilen, niin tänäänkin ollaan ahkeroitu, joten...
Ja nyt mä tarviin AJATUKSILLENI niitä jarrusukkia!! Muuten ne lähtee laukkaamaan ihan hulluna. Siis ajatukset, ei sukat. Pitää vaan odotella rauhassa tulevaa tätiä. Mut jos se ei tuliskaan... =)=)=)
Jushka, kp11
Hienoa, että syystoiveet ovat nyt todella jo vauhdissa ja pian varmaan tipahtelee lisää plussia!
SANI75:lle hurjasti onnea! Ihana lukea aina plussauutisia, antaa toivoa meille perässä tulijoillekin..Eikä ainakaan pääse tämä vauvakuume unohtumaan, vaikkei meinaa päästä muutenkaan.
PIIPIKÄLLE myös onnea naimisiin menon johdosta! Ja oireethan kuulostaa enemmän kuin lupaavilta. Koskas testailet?
Koko ajan vaan tuntuu tulevan konkreettisemmaksi ajatus toisesta vauvasta kun täällä tosiaan tapahtuu. Ja vaikka kesä on ihanaa aikaa niin kummasti sitä jo odottaa lokakuuta ja syksyä. Onneksi on tässä nyt elo ja syyskuussa kaikenlaista tapahtumaa tiedossa niin aika kuluu nopeasti. Ja ainakin kolmet pirskeetkin on vielä edessä, ajattelin jo, että hyvä kun pääsee niissä vielä vähän alkoholiakin ottamaan jos sitten lokakuun jälkeen ei enää..toivottavasti ei ole toiveajattelua!
Viikonloppuja kaikille!
Toivottavasti niitä plussia alkaa tippumaan meille muillekin!
Jushkalle ja jondeliinille isot kiitokset onnitteluista!!
ON: alaselkää särkee edelleen ja lisäksi heikottaa, on huono olo...Hyvältähän nuo oireet toisaalta vaikuttaa, mutta...Realisti minussa nostaa päätään ja hoen itselleni, että voivathan oireet johtua vaikkapa häästressin purkautumisesta..Jondeliini kyseli testaamisesta -luultavasti testailen viikon päästä, mikäli testaamiseen on silloin vielä aihetta.
Ajatukset pyörivät niin vankasti vauva-aiheen ympärillä, että aika tuntuu matelevan ja ensi viikon loppuun tuntuu olevan ikuisuus..! Onneksi töissä on ensi viikolla melkoisesti tekemistä, jos vaikka viikko kuluisi sitten nopeaan.
Olikos joukossa muita, jotka testailevat ensi viikon lopulla??
Nyt nauttimaan aurinkoisesta lomapäivästä!
eipä meilläkään mitään uutta.
Vähän huolestuttaa pojan hoitopaikkatilanne. Lokakuussa pitäis mennä töihin, mutta mitään tietoa ei ole hoitopaikasta. Perhepäivähoitoa ollaan haettu, mutta tilanne tuntuu olevan tosi huono, eikä ole kyllä tarhapaikkojakaan tarjolla. No, jotainhan on pakko järjestyä, tällä tai ensi viikolla lupasivat jotain ilmoitella. Odotellaan siis..
Mukavaa viikkoa!