Suljetaanko kuntosalit pk-seudulla
Sinne meni se viimeinen elämänlanka sitten. Yksi välillinen koronauhri lisää.
Kommentit (206)
Virus ei tällä häivy.
Mitä sitten, kun nyt tämä ”loppukiri” on otettu, ja virus ei häipynytkään?
Siis sulkutila ei toimi - lisää sulkutilaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi ilman kuntosalia tekee monelle itseasiassa hyvää. Lihakset saavat lepoa . Nyt voi lähteä ulos kävelemään tai hiihtämään tai viettää lepokautta ja panostaa pään kehittämiseen vaikka lukemalla kirjallisuutta.
Niinkö? Ymmärtänet, että treenin tuoma euforia voi olla esim.alkoholismista toipuvalle elintärkeää. Kuten mulle.
Opettele nyt siis liikkumaan tehokkaasti muutenkin kuin vain punttiksella.
Tämä on isompi juttu kuin minä, mutta vaikeaa kun jalka leikattu kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänlanka?
Kyllä teidän elämänne on pienestä kiinni, jos joku harrastus loppuu tai menee tauolle.Suomalainen sisu on pelkkä vitsi. Suurin osa on pillittäviä pikkulapsia kun kaikki ei mene omien mielihalujen mukaan
No nii-i. Ulkona voi liikkua ja kuntoilla. Keksiä jotain uutta. Ei voi olla yksi kuntosali, että elämä loppuu. Tai sitten on kyllä kaavoihin kangistunut elämä ja on aikakin tuulettaa vanhoja tapoja..
Kuinkas tuolla ulkona voi liikkua kun maa on yksi jääkentät ja edes hiekotusta ei saa? Lisää potilaita Töölön tapaturma-asemalleko haluat?
Helsingissä nimenomaan on useita ulkokuntoilupaikkoja, missä on uusia kuntoilulaitteita. Ilmaisia vielä. Nastakengät ovat kätevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänlanka?
Kyllä teidän elämänne on pienestä kiinni, jos joku harrastus loppuu tai menee tauolle.Suomalainen sisu on pelkkä vitsi. Suurin osa on pillittäviä pikkulapsia kun kaikki ei mene omien mielihalujen mukaan
No nii-i. Ulkona voi liikkua ja kuntoilla. Keksiä jotain uutta. Ei voi olla yksi kuntosali, että elämä loppuu. Tai sitten on kyllä kaavoihin kangistunut elämä ja on aikakin tuulettaa vanhoja tapoja..
Kuinkas tuolla ulkona voi liikkua kun maa on yksi jääkentät ja edes hiekotusta ei saa? Lisää potilaita Töölön tapaturma-asemalleko haluat?
Nastakengät jalkaan ja ulkoilemaan!
Kävely ei oikein sovi selkävammaiselle, eikä ole oikein edes nyt rahaa ostaa. Työpaikka meni koronarajoitusten takia, säästöt oli pakko käyttää ennen kuin sain toimeentulotukea. Olen hakenut töitä, mutta vaikeaa kun kukaan ei edes vastaa niistä harvoista avonaisista.
Mikäänhän ei estä kulkemista vaikkapa Keravalle, jos salille on päästävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi ilman kuntosalia tekee monelle itseasiassa hyvää. Lihakset saavat lepoa . Nyt voi lähteä ulos kävelemään tai hiihtämään tai viettää lepokautta ja panostaa pään kehittämiseen vaikka lukemalla kirjallisuutta.
Niinkö? Ymmärtänet, että treenin tuoma euforia voi olla esim.alkoholismista toipuvalle elintärkeää. Kuten mulle.
Tsemppiä kaikille kotitreeneihin, ja sulle isommat tsempit, ei se alkoholi auta sua niin älä sitä enää murehdi. Älä myöskään sinnittele liian pitkään sivujuonteilla, ettet retkahda. Eli keskity syyhyn.
Vierailija kirjoitti:
Virus ei tällä häivy.
Pääsiäiseksi avataan sen verran, että Hus:in pomot pääsevät taas koronasta puhdistettuun Lappiin ja rinnebaareihin. Sitten suljetaan taas kaikki Juhannukseen saakka, johon mennessä virus on tukahdutettu Suomessa. Sitten avataan ja ukrainalaiset mansikanpoimijat tuovat uuden virusvariantin, johon rokotteet ei tehoa, Suomeen. Sanna, Ohis ja kumppanit pitävät tiedotustilaisuuden, että nyt pitää malttaa vielä loppuvuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin ryyppääminen vaihtui voimanostoon. Nyt siis paluu entiseen
Aina löytyy syy juomiseen. Kippis sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kaikille kotitreeneihin, ja sulle isommat tsempit, ei se alkoholi auta sua niin älä sitä enää murehdi. Älä myöskään sinnittele liian pitkään sivujuonteilla, ettet retkahda. Eli keskity syyhyn.
Kiitos. Tiedän, että kuulostan epätovoiselta, mutta kuntoilu on oikeasti ainoa henkireikä toipumisen tässä kohdassa. Tiedän, että kaksi viikkoa on lyhyt aika, mutta nyt tuntuu pahalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänlanka?
Pienestä kiinni? Mä olen menettänyt KAIKEN tän koronan takia. Työ, parisuhde, asunto, harrastukset. Kuntosalin avulla olen sentään voinut pitää selkäkipuja kurissa, nyt siis fyysinenkin terveyskin menetetään näille rajoituksille, mielenterveys meni pahaksi jo vuosi sitten. Ja ei, en voi tehdä kehonpainotreeniä.
Ja tämä kaikki muutaman kuolleen vanhuksen takia, jotka menehtyisivät 10 vuoden sisällä kuitenkin.
Tässä ei ole kyse pelkästään vanhuksista vaan koko terveydenhoidosta. Tätä on jankutettu koko vuosi, mutta vieläkään te tampiot ette ymmärrä että tarkoituksena on välttää terveydenhuollon ylikuormittuminen, koska mitä laajemmin virus leviää väestössä sitä useampi vanhus, työikäinen ja nuorikin sairastuu vakavasti vaikka suurimmalla osalla tauti edelleen onkin lievä. Että kun sairaalassa on x määrä tehohoitopaikkoja ja x määrä lääkäreitä ja hoitajia, niin heidän kantokykynsä ei ylittyisi, koska silloin joudutaan siihen ikävään tilanteeseen, missä monissa Euroopan maissa jo oltiin, että joudutaan valitsemaan kenet hoidetaan hyvin.
Paskat on!
34 teholla. Ei voi koko homma kaatua siihen nyt ykskaks.
Teholla ollaan myös monesta muusta syystä kuin koronan takia. Tehohoitopaikkoja tarvitaan leikkausten, onnettomuuksien ja sairauksien yhteydessä. Jos koronapotilaat vievät paikat, muut joutuvat kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virus ei tällä häivy.
Pääsiäiseksi avataan sen verran, että Hus:in pomot pääsevät taas koronasta puhdistettuun Lappiin ja rinnebaareihin. Sitten suljetaan taas kaikki Juhannukseen saakka, johon mennessä virus on tukahdutettu Suomessa. Sitten avataan ja ukrainalaiset mansikanpoimijat tuovat uuden virusvariantin, johon rokotteet ei tehoa, Suomeen. Sanna, Ohis ja kumppanit pitävät tiedotustilaisuuden, että nyt pitää malttaa vielä loppuvuosi.
Ai niin, nämä mansikanpoimijat. Tästä se taas itku alkaa.
Voi luoja miten typerää touhua, vaikka koko maa laitettaisiin kiinni vuodeksi se virus kyllä tulee taas jostain rajan takaa ja leviää uudelleen väestön kesken, aivan kuten se alunperinkin on levinnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoa nyt voi tehdä kotonakin.
Ei voi kunnolla, kehonpaintreeni on täyttä p a s kaa
Kädet vielä menee, mutta jaloille on vaikea pistoolikyykyn lisäksi keksiä muita liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänlanka?
Pienestä kiinni? Mä olen menettänyt KAIKEN tän koronan takia. Työ, parisuhde, asunto, harrastukset. Kuntosalin avulla olen sentään voinut pitää selkäkipuja kurissa, nyt siis fyysinenkin terveyskin menetetään näille rajoituksille, mielenterveys meni pahaksi jo vuosi sitten. Ja ei, en voi tehdä kehonpainotreeniä.
Ja tämä kaikki muutaman kuolleen vanhuksen takia, jotka menehtyisivät 10 vuoden sisällä kuitenkin.
Tässä ei ole kyse pelkästään vanhuksista vaan koko terveydenhoidosta. Tätä on jankutettu koko vuosi, mutta vieläkään te tampiot ette ymmärrä että tarkoituksena on välttää terveydenhuollon ylikuormittuminen, koska mitä laajemmin virus leviää väestössä sitä useampi vanhus, työikäinen ja nuorikin sairastuu vakavasti vaikka suurimmalla osalla tauti edelleen onkin lievä. Että kun sairaalassa on x määrä tehohoitopaikkoja ja x määrä lääkäreitä ja hoitajia, niin heidän kantokykynsä ei ylittyisi, koska silloin joudutaan siihen ikävään tilanteeseen, missä monissa Euroopan maissa jo oltiin, että joudutaan valitsemaan kenet hoidetaan hyvin.
Taas HUSissa joudutaan siirtämään kiireettömiä leikkauksia, jotta resursseja voidaan vapauttaa korona-potilaiden hoitoon. Leikkauksia lykättiin jo viime keväänä, toivottavasti saivat hoitovelkaa kurottua umpeen kesän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänlanka?
Helsingissä nimenomaan on useita ulkokuntoilupaikkoja, missä on uusia kuntoilulaitteita. Ilmaisia vielä. Nastakengät ovat kätevät.
Ulkoliikuntapaikat ovat lähes poikkeuksetta aika kehnoja. En ole käynyt ainoassakaan oikein kunnollisessa. Pääkaupunkiseudulla voi tietysti olla parempi valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoa nyt voi tehdä kotonakin.
Kertoisitko vielä, että miten kotioloissa korvataan esim. 170 kilon jalkaprässi tai 80 kilon kyykky?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tiedän, että kuulostan epätovoiselta, mutta kuntoilu on oikeasti ainoa henkireikä toipumisen tässä kohdassa. Tiedän, että kaksi viikkoa on lyhyt aika, mutta nyt tuntuu pahalta
En usko että tulee olemaan vain kaksi viikkoa... Voivat rajoittaa kahdeksi viikoksi kerrallaan, ja sitten aina uusia. Kuntavaalit eivät ole vielä kahden viikon päästä.
Pari viikkoa pärjää maailmanmestari painonnostajat ilman treenejä. Miksi ei sitten tavallinen suomalainen kuntoilija.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, ettei sulla oikein ole käsitystä urheilusta. Ihan kuin hiihtäminen ei kuormittaisi lihaksia? Ja hiihtämään tuonne loskapaskan keskelle? Jos yhtään on sääennusteita seurannut, niin tietää lumien sulavan tulevina viikkoina. Että sinne vaan sutimaan koirankikkareiden keskelle.