Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko robotti-imuri hintansa väärti?

Vierailija
25.02.2021 |

Olen harkinnut Xiaomi Roborock S6 Maxin hankkimista lemmikkitalouteen. Hintaa melkein 500€
Noista robotti-imureista kuulee usein sanottavan että ovat yhtä tyhjän kanssa, pitääkö paikkansa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 täsmentää, että siis tuo Dyson on johdoton varsi-imuri, ei robotti-imuri.

No ihmisen lykkimä varsi-imuri on aika eri asia kuin robottiversio.

Olen harkinnut myös varsi-imuria, koska inhoan yli kaiken normimallin mötikän raahaamista. Mutta varsiversiossa ei taida olla paperista pölypussia, ja vähän inhottaa sekin, jos pitää kopistella ne ryönät erikseen.

Vierailija
22/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kehuvat, mutta miten sitten imuroidaan sohvat, nojatuolit, yms.?

Ei mitenkään tietenkään, mutta onhan se paljon nopeampaa hoitaa imurointi kun itse ei tarvitse tehdä muuta kuin imuroida ne sohvat ja tuolit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17 täsmentää, että siis tuo Dyson on johdoton varsi-imuri, ei robotti-imuri.

No ihmisen lykkimä varsi-imuri on aika eri asia kuin robottiversio.

Olen harkinnut myös varsi-imuria, koska inhoan yli kaiken normimallin mötikän raahaamista. Mutta varsiversiossa ei taida olla paperista pölypussia, ja vähän inhottaa sekin, jos pitää kopistella ne ryönät erikseen.

Totta kai on, etkö lukenut kommenttiani nro 17? Vertailin siinä siis roboa ja varsi-imuria.

Dysonissa on siis tosiaan pölysäiliö, ja ainakin minusta se on vain erittäin hyvä asia, ei tarvitse ostella pölypusseja ja tyhjentäminen on erittäin helppoa. Samalla myös näkee, mitä imuri on ottanut lattioilta

Minulla on kokemusta itse asiassa monesta robosta, koska mieheni on tekniikkalehdes toimittajana ja meillä testattiin käytössä melkein kymmentä roboa. Neato oli niistä kyllä kirkkaasti paras, mutta en pidä sitä siis kätevänä (ja kyllä, perustelut on tuossa ekassa kommentissani, kannattaa vilkaista).

17

Vierailija
24/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään tietenkään, mutta onhan se paljon nopeampaa hoitaa imurointi kun itse ei tarvitse tehdä muuta kuin imuroida ne sohvat ja tuolit.

Höpsis. Ei robotti korvaa viikkosiivousta. Parhaimmillaankin sen imuroi vain näkyvillä olevan lattian, ei nostele tieltä kamaa ja imutehokin on tavallista imuria huonompi.

Eli joudut joka tapauksessa imuroimaan varsinkin lemmikkitaloudessa tuon lisäksi. Ja ennen robotti-imurointia nostelet kamaa lattialta ylös ja imuroinnin jälkeen taas alas, ei se ole mitenkään vaivatonta.

Vierailija
25/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin just eilen siskoani, joka siivosi robotti-imuria varten. Keittiön tuolit pöydälle, roskis ja lattialla olevat kukkaruukut ylös, johdot irti ja ylös jne. Ja sama takaisin kun imurointi on ohi. Vähän huvitti, kun se on siskon mielestä niin kauhean kätsy ja silti siihen edestakaiseen nosteluum menee aikaa vartin verran. Siinä ajassa mä jo imuroin ihan itse oman kämppäni ja paljon huolellisemmin kuin robotti ikinä.

Vierailija
26/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko dyson paras varsi-imuri? Siivoan noin kahden viikon välein ja kaikki apu siihen pskahommaan on erittäin tervetullutta.

Vierailija
27/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössa Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential

Aivan loistokampe

Laite on matala, sopii sohvan jne alle. Halutessasi tekee myös kevyen moppauksen

Vierailija
28/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei nyt taida tulla yhtä selvää äänestystulosta kuin siinä icebug-kyselyssä...

Vierailija
29/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ei robotti korvaa viikkosiivousta. Parhaimmillaankin sen imuroi vain näkyvillä olevan lattian, ei nostele tieltä kamaa ja imutehokin on tavallista imuria huonompi.

Eli joudut joka tapauksessa imuroimaan varsinkin lemmikkitaloudessa tuon lisäksi. Ja ennen robotti-imurointia nostelet kamaa lattialta ylös ja imuroinnin jälkeen taas alas, ei se ole mitenkään vaivatonta.

Eihän tavallisella imurillakaan voi imuroida kuin näkyvillä olevan lattian...? Ihan sama tavaroiden siirtely edessä imuroipa millä hyvänsä. Meillä tosin ei muutenkaan ole juurikaan "kamaa" lattioilla ja robotti pääsee lähes kaikkien huonekalujen alle. Tavaroita ja huonekaluja ei ole pakko nostella kokonaan pois, vaan niitä voi siirtää. Robotin muistissa on kartta huoneista, ja jos se ei esteen takia pääse imuroimaan koko huonetta, se käy myöhemmin kokeilemassa uudestaan pääseekö imuroimaan ne välistä jääneet kohdat.

Imuteho, ja imurointijäljen tarkkuus ja muut ominaisuudet vaihtelevat eri robotti-imurien välillä, itse olen ollut tyytyväinen Roombaan. Listojen päällisiä ja sohvat yms. joutuu imuroimaan tavallisella imurilla, mutta kokonaispölymäärä on selvästi vähentynyt asunnossa, kun robotti tekee kierroksen päivittäin.

Vierailija
30/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko dyson paras varsi-imuri? Siivoan noin kahden viikon välein ja kaikki apu siihen pskahommaan on erittäin tervetullutta.

Testivoittaja ainakin. Ja todella tehokas. V11:ssä myös tehoa piisaa keskiteholla tunniksi eli riittää hyvin koko huushollin siivoukseen, ainakin meillä.

Minulla tosin ei ole kokemusta muista varsi-imureista.

Hintaa on kyllä aika lailla, emmin aika pitkään.... mutta sain sen tarjouksesta viidellä sadalla, kannattaa seurata ilmoituksia ja tarttua niihin, normihinta on reippaasti yli 600.

17

Vierailija
31/31 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tavallisella imurillakaan voi imuroida kuin näkyvillä olevan lattian...? Ihan sama tavaroiden siirtely edessä imuroipa millä hyvänsä. Meillä tosin ei muutenkaan ole juurikaan "kamaa" lattioilla ja robotti pääsee lähes kaikkien huonekalujen alle. Tavaroita ja huonekaluja ei ole pakko nostella kokonaan pois, vaan niitä voi siirtää. Robotin muistissa on kartta huoneista, ja jos se ei esteen takia pääse imuroimaan koko huonetta, se käy myöhemmin kokeilemassa uudestaan pääseekö imuroimaan ne välistä jääneet kohdat.

Imuteho, ja imurointijäljen tarkkuus ja muut ominaisuudet vaihtelevat eri robotti-imurien välillä, itse olen ollut tyytyväinen Roombaan. Listojen päällisiä ja sohvat yms. joutuu imuroimaan tavallisella imurilla, mutta kokonaispölymäärä on selvästi vähentynyt asunnossa, kun robotti tekee kierroksen päivittäin.

Ei voikaan, mutta pointti oli, että samalla siirtelemisen vaivalla voi imuroida itsekin, ja samalla laskea tavaran takaisin lattialle. Jälki on ainakin parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän