Onko parisuhde on rasite naisille?
Mulle on kyllä muodostunut lähipiiriä seuranneena ja myös oman kokemuksen pohjalta tämä tunne.
Eronnut nainen on helpottunut ja alkaa nauttia ihan erilailla elämästään ja usein myös jää yksin asumaan.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde tekee elämästäni huomattavasti onnellisemman. Hyvästä parisuhteesta saa myös lisää voimaa jaksaa haasteita muilla elämän osa-alueilla. (Huono vaikuttaa päinvastoin.) Kumppanini on ihana ihminen, ja nautin hänen seurastaan.
Ei asuta yhdessä eikä ole lapsia.
Tummentamassani kohdassa lukee ne ehdot, joilla nainenkin voi saada suhteesta jotain hyvää.
En tiedä yhtäkään naista, joka olisi pitemmän päälle onnellinen miehen ja lasten kanssa asuessaan.
Ai...? Et varmaan tunne sitten vaimoani. Ollaan oltu 20 vuotta naimisissa ja ainakin vakuuttaa olevansa onnellinen kanssani. Kaksi lastakin on.
Vierailija kirjoitti:
Miehistä ei ole mitään plussia tai hyötyjä.
Mä koen, että on ollut kyllä. Mutta mieheni onkin valioyksilö.
🇺🇦🇮🇱
Riippuu täysin parisuhteesta. Hyvä parisuhde ei ole rasite, päinvastoin, huono parisuhde on rasite.
Eronneet naiset ovat tietenkin helpottuneita, eivät he kai muuten olisivat eronneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde tekee elämästäni huomattavasti onnellisemman. Hyvästä parisuhteesta saa myös lisää voimaa jaksaa haasteita muilla elämän osa-alueilla. (Huono vaikuttaa päinvastoin.) Kumppanini on ihana ihminen, ja nautin hänen seurastaan.
Ei asuta yhdessä eikä ole lapsia.
Tummentamassani kohdassa lukee ne ehdot, joilla nainenkin voi saada suhteesta jotain hyvää.
En tiedä yhtäkään naista, joka olisi pitemmän päälle onnellinen miehen ja lasten kanssa asuessaan.
Minä olen ihan äly onnellinen mieheni kanssa ja hän on pirun hyvä tyyppi ja sen mutan aiheuttaa ainostaan miehen lapsi. Joka toinen viikonloppu mies on kuin ihan eri ihminen. Hiljainen ja kireä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se rasite kun pitää yhtäkkiä alkaa elää jonkun muun kellon mukaan. Kaikki parisuhteet rasittaa ihmistä. Kokoajan pitää vatvoa sitä suhdetta ja kuka sano mitä ja miksi. Riidellä ja sopia. Raha sitä ja raha tätä. Kuka muuta väittää valehtelee.
Katkeruuden kitkerään höttöä.
Miehesikö huutaa tossusi alta?
Vierailija kirjoitti:
Niin, jokainen joutuu meistä tekemään tiettyjä myönnyksiä parisuhteen/perheen myötä. Vastapainoksi näistä myönnyksistä saa lisää sisältöä elämäänsä. Jos kokee, että joutuu tekemään liikaa ja ennen kaikkea liian raskaita myönnytyksiä siihen nähden mitä parisuhteesta saa, ei kannata jatkaa parisuhdetta.
Kaiken tämän "peruminen" on toki hankalampaa, jos on jälkikasvua, mutta silloinkin pitäisi osata erottaa, onko rasite perhe-elämä vai parisuhde.
No jos päätyy siihen, että rasite on perhe-elämä, niin miten ne lapset perutaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainakaan minulle. Jaksan tätä elämää paljon paremmin parisuhteeni takia. Meillä on hyvä rakastava parisuhde enkä voisi kuvitella elämääni ilman miestäni.
N30
Saatatte olla epäterveessä riippuvuussuhteessa.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä ei ole mitään plussia tai hyötyjä.
Mä koen, että on ollut kyllä. Mutta mieheni onkin valioyksilö.
Sinä vaikutatkin viestiesi perusteella poikkeuksellisen vahvaluonteiselta naiselta. Et olisi varmaan alistunutkaan suhteeseen huonon miehen kanssa. Mutta suurin osa naisista alistuu.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä varmaan on, että parisuhteessa naisenkin pitää tehdä jotain.
Nykyään nainen saa älylaitteen kautta ilmaista lisäarvoa 24 tuntia vuorokaudessa ottamalla vastaan ihailua, huumoria ja hauskuutusta miehiltä. Yli 20% myöntää käyneensä treffeillä vain ilmaisen aterian takia.
Kun tuo vaihe asioista on niin epätasa-arvoista ja helppoa, alkaa helposti pullamössöytymään ja tulee yllätyksenä, kun parisuhteessa pitää itsekin kantaa jotain kekoon.
Saathan sinäkin joka päivä ilmaisen aterian äidiltäsi. Ja jos noin kovasti kaipaat ihailua, huumoria ja hauskuutusta miehiltä, keksit varmaan siihenkin jonkin keinon.
Ensimmäinen parisuhteeni oli rasite, kun huonoja puolia oli enenmän kuin hyviä. Mies töksäytteli ikävästi, kylvi kalsareitaan maahan ja oli aina oikeassa. Tämä toinen parisuhde taas tuo elämääni onnea. Löysin ihanan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on rasite ihmiselle, sukupuolesta riippumatta.
Iso virhe muuttaa samaan osoitteeseen toisen kanssa.
No ei se kyllä miehille ole. Onnellisimpia ovat sinkkunaiset ja onkettomimpia sinkkumiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jokainen joutuu meistä tekemään tiettyjä myönnyksiä parisuhteen/perheen myötä. Vastapainoksi näistä myönnyksistä saa lisää sisältöä elämäänsä. Jos kokee, että joutuu tekemään liikaa ja ennen kaikkea liian raskaita myönnytyksiä siihen nähden mitä parisuhteesta saa, ei kannata jatkaa parisuhdetta.
Kaiken tämän "peruminen" on toki hankalampaa, jos on jälkikasvua, mutta silloinkin pitäisi osata erottaa, onko rasite perhe-elämä vai parisuhde.
No jos päätyy siihen, että rasite on perhe-elämä, niin miten ne lapset perutaan?
Niin, sitä tarkoitinkin, että jos perhe-elämä on se ongelma, niin ei se siitä helpotu, jos erilleen muutetaan. Jos parisuhde on se ongelma, voi se erilleen muuttaminen auttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutatkin viestiesi perusteella poikkeuksellisen vahvaluonteiselta naiselta. Et olisi varmaan alistunutkaan suhteeseen huonon miehen kanssa. Mutta suurin osa naisista alistuu.
Kiitos!
Olen kyllä ihmetellyt samaa. Varsinkin alhaisen koulutustason naiset (poikkeuksiakin toki löytyy) tekevät parisuhteesta ja äitiydestä uran. Kova saavutus on heille se naimisiin pääsy ja kakaroita pitää olla ja sitten alkaa se valitus. Eikä siitä tule loppua. Kun ei ole muuta identiteettiä kuin se vaimona ja äitinä olo ja siitäkään ei oikein meinata selviytyä.
Itse en ole koskaan osannut ajatella, että miehen saaminen ja lasten laittaminen olisi joku saavutus. Kai nyt jokainen osaa jalkansa levittää.
🇺🇦🇮🇱
Parisuhde on rasite kummallekin sukupuolelle. Mutta oleellista on että se parisuhde antaa enemmän kuin ottaa, jolloin se ei tunnu rasittavalle. Ja tämän takia en enää koskaan muuta saman katon alle vaikka olisinkin parisuhteessa naisen kanssa.
SinkkuM-42
Eikö parisuhde voi olla rasite myös miehelle?
Itse olen kokenut parisuhteen miehenä rasittavammaksi kuin sinkkuna olemisen. Tosin sinkkuajoista on jo todella kauan.
Tällä hetkellä ainakin olen sellaisessa tilanteessa - parisuhteen ja sen kautta muodostuneen perhe-elämän myötä - että itselläni ns. vapaa-aikaa on ainoastaan töissä tauoilla (kuten tätä kirjoittaessa), WC:ssä, suihkussa tai nukkuessa.
Muu aika meneekin lähes kokonaan erilaisissa kotitaloustöissä, lastenhoidossa ym. ym. Vasta kun kirjoitan tätä, tajuan, että minulla ei ole ollut omaa aikaa lasten syntymän jälkeen kuin muutaman kerran, kun lapset ovat olleet vaimon kanssa poissa kotoa.
En harrasta mitään. Käytännössä en näe juuri koskaan kavereitani. Vapaa-aikaa on vain lasten mentyä nukkumaan, lukuun ottamatta niitä päiviä, kun on vielä iltayhdeksänkin jälkeen kotitöitä, kuten pyykkien viikkausta ym.
Ei ainakaan minulle.
En voisi kuvitella elämääni ilman rakasta miestäni, joka jaksaa olla päivästä toiseen tukenani.
Sitähän se perhe-elämä on. Paskaa.
🇺🇦🇮🇱
miksi te ette kulje niitä omia voimaantuneita polkujanne, vaan edelleenkin räksytätte miehistä?
kun kerran elätte ilman miehiä onnellisina?
Ei ole ainakaan minulle. Jaksan tätä elämää paljon paremmin parisuhteeni takia. Meillä on hyvä rakastava parisuhde enkä voisi kuvitella elämääni ilman miestäni.
N30