Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avioero. tarvitsisin lohduttavia sanoja.

Vierailija
25.02.2021 |

Meillä on pitkä liitto takana. Lapset jo nuoria aikuisia. Tämä koko talvi on ollut syvenevää kriisiä. En saa mitään vastakaikua mieheltäni, yhteenkään keskusteluun hän ei lähde mukaan. Olen yrittänyt herätellä häntä hyvällä ja pahalla. Hän on työssä käyvä ja hoitaa ilmeisesti työnsä hyvin mutta kotona kaikki asiat junnaa. Hän kyllä tekee arkisia apuja, ruokaa, siivoaa, kolaa pihaa. Meillä pitäisi tehdä remonttia mutta hän ei tee mitään sen eteen, kaikki jäisi minun harteilleni. Hän on sen mallinen että kaikkina näinä vuosina minun vastuulleni on jäänyt kaikki rempat ja suuremmat asiat. Esim kaikki joululahjat ja valmistelut ovat täysin minun harteillani. Kaikki matkat olen itse saanut järkätä perheelleni, hän on ollut niissä mukana mutta passiivisena. En ole ikinä saanut mitään yllätystä häneltä, itse ostin hänelle tasavuosilahjoiksi matkat Eurooppaan. Itse sain illallisen paikallisessa raflassa. Vuosien varrella olen tullut hieman katkeraksi tästä, viime joulu oli eka kerta kun en kirjoittanut lahja-antajaksi hänen nimeään kun itse lahjan hommasin ja maksoin. Noh, nyt minulla alkaa olla mitta täys, en jaksa enää. Olen väläytellyt eroa aikaisemminkin ilman mitään vastakaikua. Hän uskoo että en saa sitä aikaiseksi. Tänään sitten sanoin että ilmeisesti minun täytyy alkaa katsomaan vuokra-asuntoa itselleni kunnes talo saadaan myytyä. Hänen vastaus oli että "tee kuinka tahdot". Tämä on tosi loukkaavaa. Pahaa on myös se että aikuinen tyttäreni poltti päreensä kun kerroin kuinka minulla on tässä suhteessa huono olo ja sanoi että en saa kaataa asiaa hänen niskaansa enää ja selvittäkää itse omat välinne. Joten olen aivan yksin. Ja se tuntuu pahalta. Voisko joku sanoa minulle jotakin ystävällistä tänään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja iloa tulevaan. Aika näyttää, miten menee, mutta varmasti paremmin, koska haluat sitä. Peukut pystyyn täältä yhdeltä eron kokeneelta ja tunteesi ovat tuttuja minullekin.

Vierailija
22/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna jos tilanne on tuo et miehesi kanssa saattohoitoon edetessä saa yhtään empatiaa etkä tarvitsemaasi tukea. Itse hankkisin loppuelämäksi parempaa laatua. Eikö sun lapsi/ lapset tue saattohoidossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ilkeät kirjoittelijat, toivottavasti ette itse ole tänne purkamassa sydäntänne koskaan.

Vierailija
24/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos mies ei tee asioita juuri niinkuin sinä haluat -> mies jättää asiat sinun harteillesi että ne toteutuisi juuri niinkuin sinä haluat.

Kauhea sika!

Vierailija
25/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää mikä tämä "remontti" on joka APn mielestä on pakko tehdä ettei talo lahoa mutta miestä ei kiinnosta.

Vierailija
26/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies on kuullut "aina sä teet noin" tai "sä et koskaan tee sitä tai tätä"?

Vierailija
27/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt vaan on epäkypsää porukkaa. Osa ei ymmärrä, että elämä voisi olla muutakin kuin panemista. Osa ei ole kokenut sitä, kun itse antaa ja antaa, muttei saa mitään takaisin. 

Vaikuttaa siltä, että olet todella väsynyt tilanteeseen. Mitä jos kävisit juttelemassa jonkun ammattiauttajan kanssa asioista? Varsinkin, kun sinulla on krooninen sairaus. Tämän palstan kommenteista ei välttämättä tule yhtään viisaammaksi

Vierailija
28/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies ei tee haluamaani remppaa, mies ei ei osta minulle tarpeeksi hienoja lahjoja, mies ei ei vie matkoille, mies ei toteuta unelmiani.

mies osta joululahjoja ja tee jouluvalmisteluja :D

Nyt oli sen luokan ongelma, että lensi kahvit näytölle.

Vierailija
30/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä: mies ei tee sitä tai tätä- vastakommentointi. Kasvakaa jo miehet oikeasti aikuisiksi, ei teinielämän jatkokausi tuo sitä naista elämäänne.

Vierailija
31/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies ei tee haluamaani remppaa, mies ei ei osta minulle tarpeeksi hienoja lahjoja, mies ei ei vie matkoille, mies ei toteuta unelmiani.

Niin.  :) Sellainen olisi sitä toisen ihmisen huomioimista. Taitaa olla sinulle kovin vieras ajatus?

Vierailija
32/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ilkeät kirjoittelijat, toivottavasti ette itse ole tänne purkamassa sydäntänne koskaan.

No, en...sitä varten on ystävät. Tuossa on tainut käydä niin, että on eletty vain sen miehen ja lasten kautta. Ylläpidetty hotellitason palvelua niin miehelle, kuin lapsillekin. Tehty omia valintoja ja päätöksiä omassa elämässä, mutta nyt vika onkin  miehessä. Ikää kuin nainen olisi se tahdoton olento vailla vastuuta, jota paha paha  mies on silkkaa pahuuttaan  pitänyt nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.

Vierailija
33/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.  :) Sellainen olisi sitä toisen ihmisen huomioimista. Taitaa olla sinulle kovin vieras ajatus?

Kyllä. Elän itseäni varten.

Vierailija
34/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en...sitä varten on ystävät. Tuossa on tainut käydä niin, että on eletty vain sen miehen ja lasten kautta. Ylläpidetty hotellitason palvelua niin miehelle, kuin lapsillekin. Tehty omia valintoja ja päätöksiä omassa elämässä, mutta nyt vika onkin  miehessä. Ikää kuin nainen olisi se tahdoton olento vailla vastuuta, jota paha paha  mies on silkkaa pahuuttaan  pitänyt nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.

Mies taitaa tietää, että ap on tahdoton olento jonka sanat on yhtä tyhjän kanssa. Pikku nyhverö, joka aina kiltisti tekee kaiken uhraten itsensä.

Vierailija
35/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, kevät on pian, linnut alkavat taas laulaa ja aurinko lämmittää. Minkä ratkaisun teetkin, se on sinun elämäsi. Kiinnitä katseesi tulevaan, älä menneeseen tai nykyhetken murheeseen. Muista vaikeuksien keskellä nähdä itsesi kauniina, elämä polkuna ja erilaiset ajanjaksot kirjan sivuina.

- Ritari

Vierailija
36/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa tietää mikä tämä "remontti" on joka APn mielestä on pakko tehdä ettei talo lahoa mutta miestä ei kiinnosta.

No, tämä olkoot viimeinen vastaukseni. Kylpyhuoneen lattialta on nousseet kaakelit täysin irti, ovat siis nostettavissa pois kokonaan. Ei kaikki kaakelit mutta tietty rivistö kaakeleita. Olisko tarpeeksi vakava syy alkaa miestäkin kiinnostamaan?

37/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuunnellut yhtä paljon tyttäresi omia huolia kuin mitä olet itse hänelle vuodattanut? Tytär ei välttämättä pysty kertomaan sinulle kaikkea, jos pelkää kuormittavansa sinua.

Lapsille ei oikeastaan edes kuulu vanhempien eron selvittely.

Vierailija
38/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät arvostavan materiaa vähän liikaa... Äitini oli samanlainen. Nyt hän on ihan yksin.

Vierailija
39/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa matkoihinkin kai sulla on varaa palkata remppamies?!?

Vierailija
40/44 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on taloudellisesti mahdollisuus niin vuokraa ensin pieni asunto itsellesi ja muuta sinne. Katsot mitä mies siihen tuumaa. Jos ei tuumaa mitään niin sitten asia on selvä, hän ei rakasta sinua enää. Otat eron ja asut omassa asunnossasi. Joskus.... tai aika useinkin miehet herää kun on ensin tuupattu jyrkänteeltä alas, heräävät huomaamaan että kappas se "itsestäänselvä nalkuttaja" olikin tosissaan. Miehet on yksinkertaisia. Itse en jaksaisi päivääkään noin kylmän miehen kanssa asustella. Suhteessa pitää olla molemmin puolin aloitteita ja yhteiseen hiileen puhaltamista. Voimia ja jaksamista! Ansaitset paljon enemmän, ota se mitä tarvitset, elämä on liian lyhyt.