Rikosilmoitus vai mitä tehdä?
Uudelle vuokranantajalle pitäisi maksaa takuu, mutta vanha vuokranantaja ei palauta rahoja vaikka kuinka kysyy. Mitään moitteita emme jättäneet vanhaan asuntoon. Puunattu kaksi kertaa katosta lattiaan listoja myöden. Ikkunat pesty kaikki. Ainuttakaan kohtaa emme jättäneet pesemättä. Mitään emme hajottaneet. Todistajia on paljon ja hekin ottivat kuvia asunnosta. Joten nyt on noin kuudella ihmisellä todisteet, että asunto oli todella hyvässä kunnossa kun palautimme avaimet. Vuokranantaja ei suostunut tarkastamaan asuntoa samaan aikaan vedoten koronaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nyt asutte?
Uudessa asunnossa.
Vaikka takuuvuokraa ei ole maksettu? En usko, että yksikään vuokranantaja luovuttaa avaimia ennen kuin takuuvuokra on maksettu.
Kaikki on aina neuvoteltavissa. No ei siinä, maksoimme takuun nyt ja vuokran samalla. Olemme pitäneet aina takuurahan "Kierrossa".
Aloituksessa sanot, että pitäisi maksaa takuuvuokra, ja edellisessä viestissä olet kuitenkin takuun maksanut. Outoa. Ei ihme jos ei palauta takuuta.
Onko pakko venkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa sanot, että pitäisi maksaa takuuvuokra, ja edellisessä viestissä olet kuitenkin takuun maksanut. Outoa. Ei ihme jos ei palauta takuuta.
Onko pakko venkoilla.
Aloituksessa mainitsin, että haluaa takuun. Nyt olemme sen maksaneet. Ymmärrätkö mennyttä aikamuotoa? Ihme jos ei palautua takuuta? Maksoimme vuokran viikon etuajassa jopa aina.
Tiedätkö. Olet aika onnekas ihminen, täytyy kyllä myöntää.
Mäkin olin useassa vuokra-asunnossa ennen kuin sain ostettua omistusasunnon. Yleensä ne kyllä kertoo, mitä pitäisi tehdä, että vuokratakuun saa ulos. Kun mulla oli pieni yksiö Alppilassa, niin siinä ne mokotti mun sävyteseinän päälle maalauksesta (olin maalannut sävyseinäksi oranssilla ja se piti maalata maalarin valkoisella kolmeen kertaan ennen kuin ne hyväksy sen ja samaten uuni piti jynssätä ihan uudennäköiseksi kaikista pinttymistä). Jos siitä tulee riitaa, niin ota ihan kaikista seinä- ja lattiapinnoista ns. panoraamakuvat ja tietysti, jos vuokraesitteessä oli minkäänlaisia valokuvia, niin ne kannattaa kaivaa esille. Jos sulla on kämpässä kotivakuutus (yleensä vuokranantajat vaatii sitä), niin sä saat yleensä kotivakuutuksesta oikeusturvaa asianajajan palkkaamiseen; niissä on 15% omavastuu 10.000 euroon saakka ja en sano jos vaan kun te voitatte keissin, niin saat sen omavastuuosuuden vuokranantajan korvattavaksi, kun se oli väärässä. Mä oon joutunut jättämään vuokratakuun sisään vain kerran, kun asuttiin pitkään kaksiossa Kalliossa toisella linjalla ja meidän husky juoksenteli lattiat naarmuille ja silloin todettiin, että tää ei oo tavanomaista kulumista vaan me joudutaan korvaamaan tästä ja silloin jätettiin vuokratakuu sisään ja korvattiin se parketin hionta ja pintakäsittely ihan suosiolla. Mutta se sovintoteitse tapahtuva on paras ja halvin tie ja äänitä se puhelu sen vuokranantajan kanssa. Tässä ei ole mitään rikollista, joten poliiseja tässä ei kannata vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttotarkastus tehtiin vuokranantajan tai tämän edustajan kanssa?
Itselläni ehdoissa lukee, että vuokralaisen tulee pyytää muuttotarkastusta hänelle sopivanan ajankohtahtana ennen takuuvuokran luovutusta. Äärestä harva sitä pyytää.
Pyydettiin kun olimme valmiita. Ei halunnut tulla samaan aikaan koska on riskiryhmässä ja pelkää koronaa.
No mutta onhan hän varmasti siellä nyt jo käynyt? Ei se teidän syy ole, että hän on riskiryhmässä.
Maksa luonnossa.
Maalla merellä tai ilmassa.
Vaikka takuuvuokraa ei ole maksettu? En usko, että yksikään vuokranantaja luovuttaa avaimia ennen kuin takuuvuokra on maksettu.