Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Jatkan työssäkäyntiä joukkoliikenteen voimin ja naamarättiähän en kasvoilleni edelleenkään laita, vaikka kuinka ahkerasti aivopesisivät niillä bussikuulutuksilla yms.
Minä ja lapsi jatketaan normisti harrastuksissa ja koulussa. Ainoa mikä hieman harmittaa, ettei ravintolaan pääse syömään, mutta pitää sitten tilata ruokaa kotiin. :)
Toivottavasti maskia käyttämättömälle k-päälle puhuu karman laki.
Kovasti tunnut sitä kerjäävän...
Että mä VIHAAN kaikkia, jotka kuvittelevat pääkaupungissa olevansa jotain h-vetin vapaamatkustajia, koronan yläpuolella!
HÄVETKÄÄ!
Päästään Leville takas kun lapset pääsi etäkouluun.
Käyn työssä työpaikalla, mies jatkaa kotona etätöissä kuten tähänkin saakka. 9-v. lapsi käy koulua ja harrastuskin jatkunee kerran viikossa. Eli ei radikaalia muutosta meillä.
Pk-seudulla asumme.
Lapsi on etäopetuksessa alkaen 8.3. joten ruokaa on varattava hieman normaalia enemmän, koska ei koulussa syö.
En tiedä omasta kohtalostani, mutta olen jo viime kesäkuusta saakka töihin palattuani varautunut niin henkisesti kuin rahallisesti toiseen pitkään lomautukseen.
Jos lomautus tulee, se sitten tulee.
3 kk puskuri on olemassa.
Ei vaikuta mitenkään. Ehkä pitää porrastaa lapsen synttäri vieraiden tuloa. Pienet juhlat pidetään koska tätä on jo vuos kestäny eikä tietoa kauan kestää, kyse on kuitenkin lasten lapsuudesta. Työt, koulu ja lasten harrastukset pyörii normisti. Missään ei käydä. Eipä käyty viime vuonnakaan niin siinäkään ei muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Hesalaisilla nyt loma ja saavat rauhassa reissata ympäri suomea tartuttamassa.
Meillä hämeessä lomat alkavat maanantaina...
Hyvä
No ollaan sit kaikki perheenjäsenet etänä, joten voimme lähteä Lappiin mökille.
Vierailija kirjoitti:
En saanut taaskaan selvää että mitä alueita tuo koskee. Myös Pirkanmaata? En minä tiedä missä vaiheessa ja tasossa tämä touhu missäkin päin on. Uudenmaan ja Satakunnan tilanne kai tuo pahin nyt, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että myös Pirkanmaalla menee yläkoulut etäopetukseen ja ravintolat tuoksi ajaksi kiinni? Olen koko elämäni saanut uutisista ihan hyvin selvää mutta nyt varmaan pitää odottaa selkosuomen uutisia sillä tuo ei ole ihan nyt kansantajuisesti selitetty. Kiitos hei.
Sama, en ottanut mitään selvää. Koitin lukea Aamulehdestä - ei ollut selvää sielläkään.
Mitä nyt ei-ymmärtämiseltäni ymmärsin, niin ei muuta omaa elämää mitenkään. Etätyö jatkuu ja harrastukset ; koirat ja luonnossa liikkuminen, jooga ja omat mielenkiinnonkohteet, kuten ennenkin.
T. Pirkanmaalainen
Mies saattaa joutua etätöihin. Vanhempi lapsi ei pääse harrastuksiin ja nuoremmalla harrastuksen sisävuorot jää pois. Ei pääse lounaspaikkoihin, sisäliikuntapaikkoihin eikä leffaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhmäliikuntatunnit loppuvat kolmeksi viikoksi ja kun niistä on jo maksanut niin sulun jälkeen pitäisi keksiä, miten ne korvaa ja voi olla ettei ole mahdollista käyttää, kun viime vuodenkaan toukokuun tuntien peruutusta ei pystynyt korvaamaan.
Saa nähdä meneekö jo koko liikuntakeskus konkurssiin.
Ilman liikuntaa kärsin selkäkivuista joten olen todella pulassa. Vaikeaksi menee vielä jos kuntosalillekaan ei pääse.
Mene ulos kävelemään! Se on ilmaista ja tekee hyvää selällekin.
Hölmö, sulku tarkoittaa sitä että pysytään kotona. Ei todellakaan lähdetä ulos hortoilemaan.
Idiootti!
Ei mitenkään. Kiva opiskella etäkoulussa. Muutenkaan en missään ole liikkunut n. vuoteen. Hyvä että ravintolat jäi. En ole elämässäni paljon matkustanut enkä matkusta jatkossakaan. Miljardeja ihmisiä muitakin jotka elävät elämänsä matkustamatta. Netissä voi virtuaalimatkailla. Ajattelin ostaa juoksumaton. Pelkään että Suomelta loppuu fyrkka ja raharikkaat ostaa Suomen luonnon. Mut joo, tätä samaahan tää on ollut jo vuoden ja tulee olemaan jatkossakin, veikkaan että vähintään viisi vuotta. Että repikäämme siitä huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesalaisilla nyt loma ja saavat rauhassa reissata ympäri suomea tartuttamassa.
Meillä hämeessä lomat alkavat maanantaina...
Hyvä
Voi, kun olisikin kolmen viikon pituinen! Mutta tässä maassa on ollut lockdownia toisensa jälkeen!! Vuosi sitten alkoi eka lockdown ja nykyistä on kestänyt tällä hetkellä kohta kolme kuukautta ja jatkunee yli pääsiäisen.
Mikään muu minua ei ole juurikaan haitannut, mutta saamarin kampaamot ovat mukana. Selkäni takia olen käynyt kerran viikossa yli 10 vuotta pesettämässä. Nyt en tiedä, mihin yrittäisin. Ei kai mihinkään, koska kampaamo saisi 2000-20000 euron sakon!!
Kuntosali menee kiinni, muuten ei vaikuta mitenkään.
Ei oikein mitenkään.
Painumme kolmeksi viikoksi mökille. Hoitelen sieltä työt. Enimmäkseen lämmitän saunaa, pilkin ja hiihtelen.
Olen yläkoulun opettaja, joten kolme viikkoa menee etänä kotoa käsin. Koepäivät menivät uusiksi, koska etäaikana en aio kokeita pitää. Oma lapseni on alakoulussa, ja on mukava olla kotona lähettämässä lasta koulutielle ja olla kotona häntä vastassa. Hyppytuntien aikana lenkitän koiran keskellä päivää, joten lähinnä tässä koiran elämään on vaikutusta.
Miust on törkeetä, et toi sulku ei koskenu hesalaisten lomailuu! Nyt, ku hesalaiset sai pitää lomansa ja levittää koronaa tänne meille, kiitti vaan siitä, nii vois tasa-arvon nimis itekki lähtee lumilautailee 8. päivä. :) Normaalisti ollaan isoveljen kaa käyty pari kertaa lumilautailemas joka vuosi, mut ny koronan takii ei olla menty. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tää, ku ite noudattaa suosituksii ja sit hesalaiset ajattelee vaa itteesä. Protestina siis rinteeseen. Ja koska hesalaiset ei haluu ottaa vastuuta, nii mitäpä sit miunkaa…
En ole kuullut, mitä koskee? Suljetaanko jotain? Vai onko vaan tän koronapelleilyn jatketta? Eiköhän totakin larppailua pelleilty jo ihan tarpeeksi kauan.
Ei mitenkään. Jo marraskuun alussa, kun tartuntaluvut olivat nousseet, irtisanoin kaikki työntekijäni. Hoidin yksin loppuun asiakkaille vielä jäljellä olevat tilaukset. Sen jälkeen pistin lapun luukulle eli lopetin yritystoiminnan. Eläkeikään on enää 5 vuotta ja pärjään siihen asti säästöilläni ja pääomatuloillani.
Kun oli jo viime vuonna lomautus, miksei hän heti liittynyt johonkin liittoon (esim. YTK) saadakseen jatkossa ansiosidonnaista päivärahaa?
Ette ilmeisesti osaa tehdä halvalla hyvää ruokaa, jos mies joutuu ruokajonoon, mutta sinä et? Ette siis tee kotona ruokaa?
Miksi asunto menisi alta?
Saatte varmasti toimeentulo- ja asumistukea olettaen, että sinun palkkasi on niin pieni, ettei sillä kahta elätetä.
Provolta haiskahtaa.