Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?

Vierailija
25.02.2021 |

Mihin kaikkeen vaikuttaa?

Kommentit (518)

Vierailija
361/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos bussiin pääsee ongelmitta niin ei mitenkään. Jos en pääse bussiin mikäli on niin täynnä niin sitten on yksi koronahoitaja vähemmän työvuorossa :)

Vierailija
362/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitenkään. Käyn töissä, kuljen julkisilla. Ainoastaan jossain luki, että ruuhköabussiin ei oteta enää niin paljon matkustajia, no sittenhän myöhästyn varmaan joka päivä töistä. Lukiolainen jatkaa etäopiskelua, on ollut jo marraskuusta asti. Huusi

vaan, että voi V*TTU, kun piti päästä nyt hiihtolman jälkeen pitkästä aikaa kouluun🙄. Lähikaupassa käyn ja koiran kanssa ulkona. That's it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että putiikki kaatuu.

On se hienoa olla riistoyrittäjä. Edes työttömyystukea en tule saamaan.

Voitteko te yrittäjät kertoa, MITÄ pitäisi tehdä? Antaa koronan levitä? Vaiko kenties hölvätä teille rahaa?

Kumma juttu, että yrittäjät ovat aina vastustamassa veroja ja työttömyyskorvauksia, mutta sitten kun oma firma ei pärjää niin suu levällään huudetaan että antakaa ilmaista rahaa. Sitten taas äänestätte sitä teidän kokoomusta, joka juuri on sitä mieltä että kaikki pärjätköön omillaan ja että terve markkinatalous korjaa itse itsensä ja että heikkojen firmojen kuuluukin kuolla pois.

Ihmettelen kanssa mitä nämä yrittäjät vinkuu, kaikilla menee huonosti. Erityisesti ravintoloitsijat.

Vierailija
364/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun lomauttamaan noin 10 henkilöä. Tiedän että kaikille tulee taloudellisia vaikeuksia ja joillain on pohjalla muitakin elämään liittyviä haasteita. Itkuisia tapaamisia niistä tulee. Harmittaa todella paljon heidän puolestaan, hyvä työntekijöitä. Kun homma on tehty, tulen itse lomautetuksi. 

Vierailija
365/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso joutuu lomautetuksi.Sitten tulot tippuu,hän saa kelan työttömyyskorvausta. Hänen rahansa+minun rahat=-- ei riitä kaikkee .Ruokaan ei riitä rahat. Joudumme ruokajonoon (tai mies joutuu minä olen töissä)ja hattu kourassa ruinataan isovanhemmilta apua.Padkaa.Padkaa.Sama juttu viime vuonna.Jos tänä vuonna ei tilanne parane menee asunto alta.

Vierailija
366/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmäliikuntatunnit loppuvat kolmeksi viikoksi ja kun niistä on jo maksanut niin sulun jälkeen pitäisi keksiä, miten ne korvaa ja voi olla ettei ole mahdollista käyttää, kun viime vuodenkaan toukokuun tuntien peruutusta ei pystynyt korvaamaan.

Saa nähdä meneekö jo koko liikuntakeskus konkurssiin.

Ilman liikuntaa kärsin selkäkivuista joten olen todella pulassa. Vaikeaksi menee vielä jos kuntosalillekaan ei pääse.

Mene ulos kävelemään! Se on ilmaista ja tekee hyvää selällekin.

Hölmö, sulku tarkoittaa sitä että pysytään kotona. Ei todellakaan lähdetä ulos hortoilemaan. 

Asun Hgissä ja kävelen ulkona tietenkin ja ilman maskia, täällä riittää tilaa missä asun. Kauppaan menen FFP2 naamalla plus rituaalit  käsidesiä lotraan. Hgin keskustassa kuljen FFP2 naamalla, liian vaarallista kulkea muuten. Käyn hyvin harvoin nyt. 

Vierailija
367/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että putiikki kaatuu.

On se hienoa olla riistoyrittäjä. Edes työttömyystukea en tule saamaan.

Voitteko te yrittäjät kertoa, MITÄ pitäisi tehdä? Antaa koronan levitä? Vaiko kenties hölvätä teille rahaa?

Kumma juttu, että yrittäjät ovat aina vastustamassa veroja ja työttömyyskorvauksia, mutta sitten kun oma firma ei pärjää niin suu levällään huudetaan että antakaa ilmaista rahaa. Sitten taas äänestätte sitä teidän kokoomusta, joka juuri on sitä mieltä että kaikki pärjätköön omillaan ja että terve markkinatalous korjaa itse itsensä ja että heikkojen firmojen kuuluukin kuolla pois.

En ole yrittäjä, mutta mun mielestä jo aikoja sitten olisi pitänyt laittaa rajat kiinni ja rajoille sekä pakkotestaukset KAIKILLE sekä pakkokaranteenit KAIKILLE. Ihan hölmöläisen hommaa taas nämä rajoitukset, kun kohta laukkaa rajan yli kausityöntekijät puutarhoille ja maatiloille. 

Vierailija
368/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitenkään.Olen koti/mökkihiiri anyway.Työt jatkuu normaalisti,eikä lopu.

Vierailija
369/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nähdä vanha ihana kaveri ensviikolla ja käydä vähän bailabaila mut viddu ei sittuu mitään ja pää täs hajoo pikkuhiljaa. lapsillakin lomat päällä eli sittevaa ollaan sisällä kun ei enään muutakaan saa tehdä.

Vierailija
370/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaisilla nyt loma ja saavat rauhassa reissata ympäri suomea tartuttamassa.

Meillä hämeessä lomat alkavat maanantaina...

Vierailija
371/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtäni kuten ennenkin eli hoidan lapsianne ja toivon, etten saa tartuntaa. Vapaa-ajalla lenkkeilen koiran kanssa ja teen perheelle ravintolatason ruokaa.

Vierailija
372/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaanmatka peruuntui. Työt jatkuu osin työpaikalla ja osin etänä. Kotiin, kauppaan ja töihin. Ulos tuulettamaan päätä välillä...

Vierailija
373/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta.

Vierailija
374/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalep kirjoitti:

Viikko aikaa järkätä työt jälleen uuteen uskoon. Lähi- ja etäopetuksen sekamelskaa, koska alakoululaiset tulee kouluun. Työn määrä lisääntyy merkittävästi. 

Kohtalotoveri täällä. Yo-valvontojen, abien suullisten tenttien, uusintakokeiden ja etäopetuksen sekamelska osuu tähän kolmeen viikkoon. On ajoitus kohillaan 😂

Vierailija
375/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, mutta ymmärrän yrittäjiä joilta lähtee yritys, asunto jne. alta. Varsinkin jos alueella ei ole erityisen paha korona tilanne.

Hieman liikaa solidaarisuutta pääkaupunkiseutua kohtaan.

THL suositti näitä toimenpiteitä HUSin alueelle. Hallitus päätti rakaista myös muita alueita, ihan vain pitääkseen pääkaupunkiseudun äänestäjät tyytyväisenä.

Älä luule, että pk-seudulla ollaan tyytyväisiä. Vuoden kestänyt rankja virustilanne, suuri osa asukkaista vastuullisia ja elämä hyvin rajoitettua.

Pieni osa örveltää, heitä riittää joka puolella Suomea.

Vierailija
376/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään.

Lähes vuoden olen muutenkin tehnyt vain etätöitä ja asioinut kaupassa aiempaa pikaisemmin ja emme miehen kanssa muutenkaan ole koskaan olleet kylässäkäyviä tai meillä ei ole väkeä rampannut. Kun kevät etenee, tulen ulkoilemaan enemmän kuin nyt talvella olen tehnyt, mutta tämä on minulle tuttu muutos joka vuosi.

Ei haittaa sisätilojen kiinnimeneminen minua siis mitenkään. Hyvä vaan, että saadaan ne ihmiset, jotka eivät itse kykene käyttäytymistään rajoittamaan, edes vähän ohjatuiksi pois tautihotspoteista.

Vierailija
377/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma työpaikka menee toistamiseen koronan takia kiinni ja lomautus iskee niin mahdollisesti toteutan jo nyt päässä pyörivät kys- ajatukset tuomalla piipun ohimolle.

Keskivaikea masennus, ahdistuneisuus, maksuhäiriömerkintä, varattomuus,... lista on loputon mitä korona on tähän mennessä aiheuttanut henk.koht tasolla. Ulospääsy alkaa näyttää aika hankalalta.

Vierailija
378/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tulee tikennuksia,olen onelinen siitä olis vaan tuleet jo aikaisemmin eise korona tähän lopu tulee vaan kiihtymään nyt Lapissa jonne Hesalaiset veivät sen .on varmaan hyvä olo heillä :((

Vierailija
379/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä teille piittaamattomille ihmisille. Näin käy, kun ei osata olla.

Vierailija
380/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei vaikuta mitenkään. Edelleen altistan itseni työssä, jossa 2 metrin turvavälin noudattaminen ei ole työn luonteen takia mahdollista (terapiatyö).

Vapaa-aikaan vaikuttaa siten, että kuntosalille ei pääse.