Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Ei mitenkään. Käyn nykyäänkin vain töissä ja kaupassa. Liikuntaa saan lenkillä ihan riittävästi. Tällä tavalla olen elänyt jo melkein vuoden. Minua ei tämä haittaa, koska pärjään ihan ok ilman sosiaalisia kontakteja. Ystävien kanssa viestitellään viikoittain ja poikaystävästä on onneksi seuraa.
Ei mitenkään. Kainuussa ei tule olemaan lockdownia :)
Ei täällä saaristossa yksi sulku paljon merkkaa. Etätyöt jatkuu ja kelirikkoa pukkaa, siinäpä se.
Minua ei haittaa vaikka paikat on kiinni välillä. On turvallisempi olo kun tautia hillitään.Syy koronan leviämiseen on ihmisten huolimaton käytös. Miksi esimerkiksi kahvilat ovat illasta toiseen täynnä? Viime keväänä oli kaikki paikat tyhjillään. Se auttaisi jos ei turhaan kuljettaisi. Nykyisin on yhtä paljon asiakkaita kuin ennen koronaa monissa paikoissa.
Ei yhtään mitenkään. Tai no joo, lapsen harrastus menee taas kiinni, mutta siinä kaikki.
Viime keväänä olin 2,5 kk (10 viikkoa) etätyössä kotona, joten eiköhän tämäkin kevät suju etäillessä. Kotona on valmiina nettiyhteys, uusi kannettava tietokone Micsosoft Teams sovelluksen kera.
Viihdyn ihan hyvin yksin kotona koirani kanssa. En kaipaa kulttuuria ja kuntosaleja. Voin ulkoilla koiran kanssa. Luultavasti hiihdän enemmän.
Varmaan tulee kokkailtua enemmän, kun normaalisti syön ulkona lounaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut taaskaan selvää että mitä alueita tuo koskee. Myös Pirkanmaata? En minä tiedä missä vaiheessa ja tasossa tämä touhu missäkin päin on. Uudenmaan ja Satakunnan tilanne kai tuo pahin nyt, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että myös Pirkanmaalla menee yläkoulut etäopetukseen ja ravintolat tuoksi ajaksi kiinni? Olen koko elämäni saanut uutisista ihan hyvin selvää mutta nyt varmaan pitää odottaa selkosuomen uutisia sillä tuo ei ole ihan nyt kansantajuisesti selitetty. Kiitos hei.
Sama, en ottanut mitään selvää. Koitin lukea Aamulehdestä - ei ollut selvää sielläkään.
Mitä nyt ei-ymmärtämiseltäni ymmärsin, niin ei muuta omaa elämää mitenkään. Etätyö jatkuu ja harrastukset ; koirat ja luonnossa liikkuminen, jooga ja omat mielenkiinnonkohteet, kuten ennenkin.
T. Pirkanmaalainen
Sulut koskee myös kiihtymisvaiheen alueita ja Pirkanmaa kuuluu niihin. Aamun tiedotustilaisuudessa lueteltiin mikä kuuluu mihinkin ja Pirkanmaa on kiihtymisvaiheessa.
Ei kukaan töissä edes huomaa, etten kolmeen viikkoon tee oikeastaan mitään. Kunhan palkka tulee vaan tilille.
Vastaan tietenkin puheluihin ja sposteihin, jos niitä tulee. Työpaikalle ei fyysisesti pääse, joten kotona siis läppärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään vaikuttavan niin, että kriisissä oleva liitto päättyy eroon.
Sama täällä
Samaahan tuo on kuin mennyt vuosikin, erotuksella että ravintolat ja baarit sulkeutuvat jälleen.
Ei tämänhetkiseen elämään vaikuta muutoin kuin että palkka hupenee reippaasti tuona aikana (siivoan baareja ja ravintoloita viikonloppuisin).
Siten että aion vaatia yläkoululaiselle ja ammattikoululaiselle vuoden lisää opiskeluaikaa. Eihän tämä näin voi mennä että elämänsä kriittisimmässä vaiheessa olevat nuoret jätetään oman onnensa nojaan.
Itse teen pitkiä työpäiviä kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan töissä edes huomaa, etten kolmeen viikkoon tee oikeastaan mitään. Kunhan palkka tulee vaan tilille.
Vastaan tietenkin puheluihin ja sposteihin, jos niitä tulee. Työpaikalle ei fyysisesti pääse, joten kotona siis läppärin kanssa.
Eikö sulla ole mitään töitä nyt? Etkö pelkää lomautusta/irtisanomista?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa vaikka paikat on kiinni välillä. On turvallisempi olo kun tautia hillitään.Syy koronan leviämiseen on ihmisten huolimaton käytös. Miksi esimerkiksi kahvilat ovat illasta toiseen täynnä? Viime keväänä oli kaikki paikat tyhjillään. Se auttaisi jos ei turhaan kuljettaisi. Nykyisin on yhtä paljon asiakkaita kuin ennen koronaa monissa paikoissa.
Onpa kiva, että pelkuri.lampa.alla on turvallinen olo kun ihmisiltä menee työt alta.
Maksatko heidän lomautukset tai saamatta jääneet palkat samalla?
Ei mitenkään, koska olen viimeisen vuoden ajan vältellyt tarpeettomia ihmiskontakteja, ravintoloita ja muita ns. korkean tartuntariskin omaavia paikkoja. Sulku vaikuttaa eniten sellaisten ihmisten elämään, jotka vähät välittävät rajoituksista ja jotka ylläpitävät pandemiaa levittämällä tautia ympäriinsä. Nyt osui rajoitukset oikeaan paikkaan. Nyt saivat mitä kerjäsivätkin.
Alan kauppaamaan ruumin aukkojani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole mitään töitä nyt? Etkö pelkää lomautusta/irtisanomista?
Miksi pelkäisin? Tukeani tarvitaan, vaikka kaikki muut olisi etänä. Vastailen kysymyksiin. Mutta ei niitä tule välttämättä kuin pari päivässä.
Muuten ajattelin ruveta ottamaan MH tapetteja alas ja uudet ostaa tilalle. Eteisen seinät voisi käsitellä eka maalipesulla ja sitten uutta väriä seiniin. Jos joku soittaa, ei tarvitse juuri sillä sekunnilla vastata. Soitan hetikohta takaisin ja sähköpostissa on Automatic Reply, että olen asennustehtävissä ja palaan asiaan ensi tilassa.
Yle kertoo seuraavaa:
Sulkutilaan liittyvät toimet tulevat käyttöön vain niillä alueilla, jotka ovat epidemian kiihtymis- tai leviämisvaiheessa. Tällä hetkellä niiltä vältyttäisiin siis neljässä perustasolla olevassa sairaanhoitopiirissä: Keski-Pohjanmaalla, Pohjois-Savossa, Pohjois-Karjalassa ja Kainuussa.
Sekä:
Kauppoja ja peruspalveluja, kuten pankkeja tai kampaamoja, ei kuitenkaan voida sulkea.
Samalla kun sulkutila tulee käyttöön, Suomeen julistetaan myös poikkeusolot. Niiden nojalla voidaan ottaa käyttöön perustuslain pykälä 23, jolla suljetaan ravintoloita, baareja ja kahviloita.
https://yle.fi/uutiset/3-11809218