Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Ei haittaa pätkän vertaa tuo sulku. Pystyn kyllä elämään ilman ravintoloita tai baareja 3 viikkoa.
En osaa sanoa, heti kun tulee alueelliset tiedotteet mitä sulku tarkoittaa paikallisesti niin osaan sanoa miten vaikuttaa elämääni. Asun ja työskentelen alueella joka on kiihtymisvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, lapsi päiväkotiin, isommat kouluun, teini etänä. Eli teini häiriköimässä Netflix maratonia :(
N36Kateelliset alapeukuttaa :D
N36
Lapsi päiväkotiin vaikka olet työtön? Korona-aikana vielä...
Toivottavasti työnantaja määrää tiukemmin ihmiset etätöihin. Minun on pakottavasta syystä käytävä tekemässä yksi lähityönä hoidettava homma toimistolla joka viikko. Aina siellä on enemmän väkeä, jotka ovat omatoimisesti lopettaneet etätyöt.
Ei vaikuta mitenkään sulku eikä korona muutenkaan.
Olen yksin kotona parhaiten viihtyvä eli ennen koronaakin kävin vain töissä, kaupassa ja muun ajan olin kotona. Niin toimin nyt ja koronan jälkeenkin taas. Ei mun elämä ole yhtään muuttunut eikä muutu.
En ole koko korona aikana ollut kipeä. Ei perus flunssaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, mistä saan rahat kasvavien lasten (teini-ikäinen poika ym.) lisääntyneisiin ruokakuluihin. Eletään jo kädestä suuhun, ja nyt sitten lapset syövät entistä enemmän kotosalla. Eivätkö päättäjät olisi voineet varmistaa tuon sulun ajaksi jotain rahallista tukea tms. kotona olevien lasten ruokiin?
Mitä järkeä hankkia lapsia jos ei itsellä riitä resurssit edes niiden ruokkimiseen??
Eipä se pahemmin vaikuta, kun itselläni on muutenkin jo nuo toimet käytössä. Teen etänä työtä enkä ravaa ravintoloissa.
Ei mitenkään. Lapset alakoulussa. Ja muutenkaan en asu pahimmalla alueella. Enkä ole edes töissä.
Ei enää lounasta ravintolassa. Eipä oikein muuten.
Ei mitenkään, lapset sen verta pieniä että käyvät koulua ja tarhaa. Itse ulkoilen ja toimin ihan normaalisti. Alkaa tuntua että tämä Covid-19 on joku maailmanlaajuinen projekti jolla saadaan ihmiset hysterian valtaan. Sori vaan ei tehoa muhun eikä vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, mistä saan rahat kasvavien lasten (teini-ikäinen poika ym.) lisääntyneisiin ruokakuluihin. Eletään jo kädestä suuhun, ja nyt sitten lapset syövät entistä enemmän kotosalla. Eivätkö päättäjät olisi voineet varmistaa tuon sulun ajaksi jotain rahallista tukea tms. kotona olevien lasten ruokiin?
Mitä järkeä hankkia lapsia jos ei itsellä riitä resurssit edes niiden ruokkimiseen??
Vuonna 2006, olisi pitänyt ennustaa vuoden 2021 taloudellinen tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAittakaa nyt ihmiset ne maskit päähänne, ihan muiden suojaksi. Varsinkin näiden uusien virusvarianttien kanssa maskit ovat vähentäneet leviämistä huomattavasti. Älkää miettikö vain itseänne
T: Nuoren keuhkosairauspotilaan läheinen
Pystyisitkö jotenkin huolehtimaan, että keuhkosairaan läheisesi ei tarvitsisi käydä kaupassa? Joko käymällä itse, järjestämällä kaupan kotiinkuljetuksen tai vaikka maksamalla jollekin hänen naapureistaan hakupalkkaa, jos hoitavat läheisesi ostokset?
Voi pyhä yksinkertaisuus. Et voi olla tosissasi.
Kun läheisenä MINÄ käyn kaupassa ja hoidan kaikki asiat. Voin siis tuoda taudin kotiin. Miten ihmiset voivat olla noin käsittämättömän yksinkertaisia?
No voi pyhä yksinkertaisuus, pidä sinä kontaktisi minimissä. Tilaa ruuat vähintään keräiltynä ja hoida muut asiat netissä. Kaikille se maski ei kuitenkaan ole naamalle tulossa eikä se pakkomaskimaissakaan ole leviämistä estänyt.
Miten joku voi peukuttaa tätä vastausta? Ei normaali elämä toimi niin, että istutaan kotona ja vaan tilaillaan tavaraa. Jotkut joutuvat käymään ihan oikeissa töissäkin, ja on asioita joita ei yksinkertaisesti voi hoitaa netissä.
Ja se maski on muuten ihan tutkitusti vähentänyt tartuntoja, VARSINKIN näiden uusien viruskantojen kanssa. En voi käsittää, miten tässäkin vaiheessa voi vielä olla perseilijöitä, jotka eivät ihan periaatteesta käytä maskia. Ettekö te ihan oikeasti tajua, että tämä homma voi jatkua vaikka vuosikymmenen tällä menolla?
Narsismi on nykyajan pahin ongelma.
-eri
Ettekö te vouhottajat oikeasti tajua että tämä virus on tullut jäädäkseen eikä se katoa mihinkään.
Voit elää loppuelämäsi kasvomaskikuplassa, minä ajattelin elää normaalisti.
Toivottavasti ei tullut jäädäkseen. Nimittäin on olemassa valtava riski, että virrus mutatoituu vielä 100 kertaa tappavammaksi versioksi.
Siinä kohtaa sinäkin alat sitten "vouhottaa". Tai jos vaikka saat jonkin keuhkotaudin. Yht'äkkiä alkavat maskittomat kiinnittää huomiota.
Joka tapauksessa, jos tämä tauti jää , tulee se pysyvästi aivan s**tanan kalliiksi. Myös sinulle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä sulku tulee koskemaan eikä kiinnosta. Elän kuten ennenkin. Työskentelen yksin ja käyn työhuoneellani joka päivä. Jos joku paikka on kiinni, en mene sinne. Helppoa!
En ole seurannut koronauutisointia puoleen vuoteen, enkä ole perillä uusimmista rajoitus-suositus-määräys-höpötyksistä. Osa ihmisistä näyttää kulkevan paperilappu naaman päällä, ja jotkut palvelut ovat kiinni. Ravintoloissa on osa pöydistä pois käytöstä, sen olen huomannut.
Opettelin syksyllä sellaisen tavan, että en edes vilkaise lööppejä kaupassa käydessäni. Sen oppii noin viikossa. Uutisia en katso enkä lue lehtiä. Julkisissa liikennevälineissä, kaupoissa ja kauppakeskuksissa kuuntelen aina musiikkia vastamelukuulokkeilla, niin ei tarvitse ärsyyntyä melusaasteesta.
Pitäkää koronanne ja rajoituksenne, ei kiinnosta.
Ja tällaiset ihmiset äänestävät.
"LALALALALALALALALALALALAA!!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAittakaa nyt ihmiset ne maskit päähänne, ihan muiden suojaksi. Varsinkin näiden uusien virusvarianttien kanssa maskit ovat vähentäneet leviämistä huomattavasti. Älkää miettikö vain itseänne
Pystyisitkö jotenkin huolehtimaan, että keuhkosairaan läheisesi ei tarvitsisi käydä kaupassa? Joko käymällä itse, järjestämällä kaupan kotiinkuljetuksen tai vaikka maksamalla jollekin hänen naapureistaan hakupalkkaa, jos hoitavat läheisesi ostokset?
Kun läheisenä MINÄ käyn kaupassa ja hoidan kaikki asiat. Voin siis tuoda taudin kotiin. Miten ihmiset voivat olla noin käsittämättömän yksinkertaisia?
No voi pyhä yksinkertaisuus, pidä sinä kontaktisi minimissä. Tilaa ruuat vähintään keräiltynä ja hoida muut asiat netissä. Kaikille se maski ei kuitenkaan ole naamalle tulossa eikä se pakkomaskimaissakaan ole leviämistä estänyt.
Miten joku voi peukuttaa tätä vastausta? Ei normaali elämä toimi niin, että istutaan kotona ja vaan tilaillaan tavaraa. Jotkut joutuvat käymään ihan oikeissa töissäkin, ja on asioita joita ei yksinkertaisesti voi hoitaa netissä.
Ja se maski on muuten ihan tutkitusti vähentänyt tartuntoja, VARSINKIN näiden uusien viruskantojen kanssa. En voi käsittää, miten tässäkin vaiheessa voi vielä olla perseilijöitä, jotka eivät ihan periaatteesta käytä maskia. Ettekö te ihan oikeasti tajua, että tämä homma voi jatkua vaikka vuosikymmenen tällä menolla?
-eri
Ettekö te vouhottajat oikeasti tajua että tämä virus on tullut jäädäkseen eikä se katoa mihinkään.
Voit elää loppuelämäsi kasvomaskikuplassa, minä ajattelin elää normaalisti.Toivottavasti ei tullut jäädäkseen. Nimittäin on olemassa valtava riski, että virrus mutatoituu vielä 100 kertaa tappavammaksi versioksi.
Siinä kohtaa sinäkin alat sitten "vouhottaa". Tai jos vaikka saat jonkin keuhkotaudin. Yht'äkkiä alkavat maskittomat kiinnittää huomiota.
Joka tapauksessa, jos tämä tauti jää , tulee se pysyvästi aivan s**tanan kalliiksi. Myös sinulle.
No niin tulee kalliiksi kun tuntuu että ihmisiltä on lähtenyt järki siinä miten tätä asiaa tulee käsitellä. Ei se velaksi ja rajoittamalla onnistu tai se on sitten loppuelämän normaali.
Ja tuolla ajattelutavalla että saan keuhkotaudin en uskalla mennä ulos koska saatan jäädä auton alle.
Ei mitenkään paitsi etäkoulu varmaankin jatkuu lapsella.
En anna sen lisätä tai edes herättää minussakaan rokotteenkokeiluhaluani, vaikka siihenhän sillä pyritään. Ei se mömmö käyttökelvoksi sulkutiloilla muutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Voit elää loppuelämäsi kasvomaskikuplassa, minä ajattelin elää normaalisti.Toivottavasti ei tullut jäädäkseen. Nimittäin on olemassa valtava riski, että virrus mutatoituu vielä 100 kertaa tappavammaksi versioksi.
No niin tulee kalliiksi kun tuntuu että ihmisiltä on lähtenyt järki siinä miten tätä asiaa tulee käsitellä. Ei se velaksi ja rajoittamalla onnistu tai se on sitten loppuelämän normaali.
Ja tuolla ajattelutavalla että saan keuhkotaudin en uskalla mennä ulos koska saatan jäädä auton alle.
Et voi olla tosissasi. Selityksesi ovat 13 -vuotiaan tasolla.
Ei tämä tauti katoa millään muulla kuin taltuttamalla. Se tapahtuu
- Maskeilla ja muusta hygieniasta huolehtimalla
- Karanteeneilla
- Rajoituksilla
- Rokotteilla*
Valitettavasti tuo viimeinen ei tällä hetkellä auta, koska nykyiset rokotteet eivät estä tartuntaa. Tilanne olisi sama kuin polio-rokote, jonka ottamisen jälkeen voit edelleen saada polion ja tartuttaa sitä muihin tietämättäsi.
On se hienoa olla nuija. Tismalleen.