Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Maskipakko ja ulkonaliikkumiskielto. Muuten ei tuu kesää.
se jos mikä on varmaa niin kesä tulee. rokkivestivaalit eli rokkenroll taitaa jäädä haaveeksi samoin Savonlinnan Oopperajuhlat, Porin jatsit jne. Entäs miten tangolavat, ei taida tanssita kesällä jos korona jyllää.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, lapsi päiväkotiin, isommat kouluun, teini etänä. Eli teini häiriköimässä Netflix maratonia :(
N36
Kateelliset alapeukuttaa :D
N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAittakaa nyt ihmiset ne maskit päähänne, ihan muiden suojaksi. Varsinkin näiden uusien virusvarianttien kanssa maskit ovat vähentäneet leviämistä huomattavasti. Älkää miettikö vain itseänne
T: Nuoren keuhkosairauspotilaan läheinen
Pystyisitkö jotenkin huolehtimaan, että keuhkosairaan läheisesi ei tarvitsisi käydä kaupassa? Joko käymällä itse, järjestämällä kaupan kotiinkuljetuksen tai vaikka maksamalla jollekin hänen naapureistaan hakupalkkaa, jos hoitavat läheisesi ostokset?
Voi pyhä yksinkertaisuus. Et voi olla tosissasi.
Kun läheisenä MINÄ käyn kaupassa ja hoidan kaikki asiat. Voin siis tuoda taudin kotiin. Miten ihmiset voivat olla noin käsittämättömän yksinkertaisia?
No voi pyhä yksinkertaisuus, pidä sinä kontaktisi minimissä. Tilaa ruuat vähintään keräiltynä ja hoida muut asiat netissä. Kaikille se maski ei kuitenkaan ole naamalle tulossa eikä se pakkomaskimaissakaan ole leviämistä estänyt.
Miten joku voi peukuttaa tätä vastausta? Ei normaali elämä toimi niin, että istutaan kotona ja vaan tilaillaan tavaraa. Jotkut joutuvat käymään ihan oikeissa töissäkin, ja on asioita joita ei yksinkertaisesti voi hoitaa netissä.
Ja se maski on muuten ihan tutkitusti vähentänyt tartuntoja, VARSINKIN näiden uusien viruskantojen kanssa. En voi käsittää, miten tässäkin vaiheessa voi vielä olla perseilijöitä, jotka eivät ihan periaatteesta käytä maskia. Ettekö te ihan oikeasti tajua, että tämä homma voi jatkua vaikka vuosikymmenen tällä menolla?
Narsismi on nykyajan pahin ongelma.
-eri
Näillänäkymin ei vaikuta mitenkään. Lapset 10 ja 12 vuotiaita, joten heidän treenit jatkunee. Teen edelleen etänä ja lähinnä olen kotona ruokakauppakäyntiä tai firman salilla käyntiä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAittakaa nyt ihmiset ne maskit päähänne, ihan muiden suojaksi. Varsinkin näiden uusien virusvarianttien kanssa maskit ovat vähentäneet leviämistä huomattavasti. Älkää miettikö vain itseänne
Pystyisitkö jotenkin huolehtimaan, että keuhkosairaan läheisesi ei tarvitsisi käydä kaupassa? Joko käymällä itse, järjestämällä kaupan kotiinkuljetuksen tai vaikka maksamalla jollekin hänen naapureistaan hakupalkkaa, jos hoitavat läheisesi ostokset?
Kun läheisenä MINÄ käyn kaupassa ja hoidan kaikki asiat. Voin siis tuoda taudin kotiin. Miten ihmiset voivat olla noin käsittämättömän yksinkertaisia?
Miksi et sitten käytä hengityssuojainta asioidessasi kaupassa ja muualla? Jos haluat vielä lisäsuojauksen, hanki myös suojalasit. Maksavat alle kympin ja ovat monikäyttöiset. Mulle ei tulisi mieleenikään mennä ilman hengityssuojainta minnekään, missä on muita ihmisiä eikä turvaväliä olisi mahdollista pitää. Hyvin yksinkertainen asia.
...Minä käytän. Valitettavasti se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Omiin toimiin ei mitenkään, mutta varmaan asiakkaat vähenee entisestään, kun pelkäävät. Suunnitelmana on lopettaa yritystoiminta ja pistää talo myyntiin, etsiä vuokra-asunto, kaipa sitä tukia saa niin että elossa pysyy. En jaksa enää taistella, luovutan. Tuskin mitään töitä löytyy yli 50-vuotiaalle.
Olen tosi pahoillaan puolestasi. Mikä ala, joku hieroja?
Ei muuta elämääni mitenkään.
En käytä edelleenkään maskia tai lotraa käsidesiä. Käyn kaupassa normaalisti. Lapset on jo etäkoulussa. Etätöissä olen ollut neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sulku tehtäisiin (eikä sitä edes tehdä), sen hyöty alkaisi näkyä 2-3 viikon päästä.
Ts Me olemme paskassa kaulaamme myöten.
Kiitos hallituksen nahjustelun.Jo viitsisit ottaaselvää niin hallitus halusi jo vuosi sitten kovempi toimia mutta eduskunta torppasi.
Jos viitsisit ottaa selvää, niin presidentti ehdotti hallitukselle korona-työryhmän, eli nyrkin perustamista, mutta hallituksen kimmat totesivat että "Älä sä pappa viitti, kyllä me hiffataan tää."
Ja hienosti on mennyt....Eiku.
Joutuiko joku liikkumaan viime kevään ravintolasulun aikana kaupungista toiseen? Miten huoltoasemat, pääsikö niissä käymään vessassa tai oliko niiden yhteydessä olevat kaupat auki silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun palauttamaan mieleen yläkoulun asioita ja toimimaan opettajana omien töitteni ohessa. Verenpaineeni pysyy koholla 24/7. Ruokaa pitää laittaa myös päivällä.
Ei kyllä yläkoululaista enää pitäisi joutua kädestä pitämään.
Ei niin, mutta jos en edes yritä, hukun wilma-viesteihin. Pieleen meni tämän kasvatus. Mutta nythän kysyttiin, miten elämä muuttuu rajoitusten vuoksi.
Luen tavallista enemmän NWO-havaintoja blogia
Älkää vanhemmat valittako lisääntyneistä ruokakuluissa etäopetuksen aikana. Jos rahat loppuu, on kyse omasta taloudellisen hallinnan puutteesta. Lapset ovat teidän omia, eivät yhteiskunnan.
En tiedä mitä sulku tulee koskemaan eikä kiinnosta. Elän kuten ennenkin. Työskentelen yksin ja käyn työhuoneellani joka päivä. Jos joku paikka on kiinni, en mene sinne. Helppoa!
En ole seurannut koronauutisointia puoleen vuoteen, enkä ole perillä uusimmista rajoitus-suositus-määräys-höpötyksistä. Osa ihmisistä näyttää kulkevan paperilappu naaman päällä, ja jotkut palvelut ovat kiinni. Ravintoloissa on osa pöydistä pois käytöstä, sen olen huomannut.
Opettelin syksyllä sellaisen tavan, että en edes vilkaise lööppejä kaupassa käydessäni. Sen oppii noin viikossa. Uutisia en katso enkä lue lehtiä. Julkisissa liikennevälineissä, kaupoissa ja kauppakeskuksissa kuuntelen aina musiikkia vastamelukuulokkeilla, niin ei tarvitse ärsyyntyä melusaasteesta.
Pitäkää koronanne ja rajoituksenne, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten käytä hengityssuojainta asioidessasi kaupassa ja muualla? Jos haluat vielä lisäsuojauksen, hanki myös suojalasit. Maksavat alle kympin ja ovat monikäyttöiset. Mulle ei tulisi mieleenikään mennä ilman hengityssuojainta minnekään, missä on muita ihmisiä eikä turvaväliä olisi mahdollista pitää. Hyvin yksinkertainen asia.
Luuletko sinä, että joku hengityssuojain ja suojalasit estää koronaviruksen tarttumisen?
Ihan v*t*n viimeisen kerran:
Se maski vähentää sen hengityssuojaimen KÄYTTÄJÄÄ levittämästä OMAA P*PÖÄÄN.
Ja ei, en tiedä miksi tuo viimeinenkin sana täytyy vauvassa sensuroida, jotta viesti kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset pitäisi laittaa kiinni. Pääkaupunkiseudulla ihmiset hengailee niissä.
Oletko rasisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi pyhä yksinkertaisuus, pidä sinä kontaktisi minimissä. Tilaa ruuat vähintään keräiltynä ja hoida muut asiat netissä. Kaikille se maski ei kuitenkaan ole naamalle tulossa eikä se pakkomaskimaissakaan ole leviämistä estänyt.
Miten joku voi peukuttaa tätä vastausta? Ei normaali elämä toimi niin, että istutaan kotona ja vaan tilaillaan tavaraa. Jotkut joutuvat käymään ihan oikeissa töissäkin, ja on asioita joita ei yksinkertaisesti voi hoitaa netissä.
Ja se maski on muuten ihan tutkitusti vähentänyt tartuntoja, VARSINKIN näiden uusien viruskantojen kanssa. En voi käsittää, miten tässäkin vaiheessa voi vielä olla perseilijöitä, jotka eivät ihan periaatteesta käytä maskia. Ettekö te ihan oikeasti tajua, että tämä homma voi jatkua vaikka vuosikymmenen tällä menolla?
Narsismi on nykyajan pahin ongelma.
-eri
Ettekö te vouhottajat oikeasti tajua että tämä virus on tullut jäädäkseen eikä se katoa mihinkään.
Voit elää loppuelämäsi kasvomaskikuplassa, minä ajattelin elää normaalisti.
Teini kotona etäkoulussa, ei kivaa, mutta kestän.
Teinin treenit tauolla... tästä kärsii koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käytkö kaupassa läheiselle vai et? FFP2 ja asiat hoituu.
....
Se tauti voi oleskella myös: Sormissa, hiuksissa, kasvoilla, kengissä, vaatteissa...
Uskokaa nyt, ainoa tapa vähentää leviämistä on se, että jokainen joka hengittää käyttää maskia yleisissä tiloissa.
No varmaan lähinnä siten, että jään työttömäksi. Työnantajalla ei ennenkään kovin vahvasti mennyt, mutta viime keväästä lähtien ollaan oltu tosi tiukoilla, työnantaja on ihan loppu. Ja niin kuulemma rahatkin, eikä enää saa luottoa. Tästä puhuttiin jo viime viikolla, että nämä lähiviikot nyt ratkaisee miten käy ja nyt kuulemma alkaa loppusuora, pomo kehotti kaikkia etsimään uutta työtä. Mistähän sitä tässä tilanteessa mahtaa saada.
Mies ehti jo palata työpaikalle, mutta nyt sitten takaisin etätöihin kotiin. Mitenkähän yo-kirjoitusten käy, meillä on nuorella ne kohta edessä. Se vähän jännittää ja kun nyt pysyisi terveenä, olisi aika ikävää, jos ne siirtyisi ensi syksyyn. Ja sekin on surullista, jos ei voi pitää juhlia. Toinen lapsemme tulee opiskelupaikkakunnaltaan kotiin. Kyllä tämä elämää muuttaa monella tapaa. Ja on jo muuttanut. Ikävintä on, että ei tiedä miten meidän kaikkien käy tulevaisuudessa. Ja ylipäätään, miten yhteiskunta tästä selviää, velkaantuminen on aika hillitöntä valtiolla. Konkursseja tulee, monet menettävät kotinsa, toivottavasti ei tule taas itsemurha-aaltoa kuten suuren laman aikana. Voi olla synkkä tulevaisuus näillä meidän lapsilla ja nuorilla. Olen huolissani, mutta en paniikissa. Iäkkäään, muistisairaan äitini tilanne huolestuttaa myös.
Ei mitenkään.
Lisää sulkuja !
Tyhmä Uusmaalainen, sitä saa mitä tilaa.