Onko muita, joita suututtaa hyvesignalointi koulukiusaamisella?
Kauhistellaan, julki-itketään, sytytetään kynttilöitä, kauhistellaan lisää ja vaaditaan tekemään jotain, mutta kuka muka oikeasti tekee jotain? Ei kukaan. Kiusaaminen jatkuu, ja kun tulee uudet lööpit, ketään ei enää kiinnosta. Sytytin kynttilän, olen hyvä ihminen. Hyi helvetti.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opetusalalla toimivana sitä mieltä, että ongelma kiusaamisen kanssa on huomattavasti laajempi kuin "ope ei puutu"!
Järkyttävästi käyttäytyviä oppilaita koulussa, laitat "huono käytös" -merkinnän oppilaalle, niin kotoa valitetaan rehtorille, miten opettaja "puhuu" oppilaalle pahasti - oppilas on kertonut kotona, miten ope puhuu niin kamalasti. Kyseessä "vittua" viljelevä kakara, joka piinaa jokaista opettajaa, rikkoo jokaista mahdollista sääntöä, VALEHTELEE opettajan sanoneen niin ja näin. Jokainen oppilasta opettava opettaja on jo suorastaan raivoissaan oppilaan käytöksestä, mutta vanhemmat tekevät valituksen AVIin koulusta ja opettajista. Kertokaa ihmeessä, MITEN tällaisen oppilaan harjoittama kiusaaminen sadaan loppumaan??? Kiusaa sekä oppilaita että opettajia, ja kun käytöstä yritetään rajata niin vanhemmat valittavat AVIin ja opettajat+koulu saavat moitteet!Tässä juuri on yksi suurimmista ongelmista. Opettajan oikeudet on rajattu niin, että mihinkään ei saa puuttua. Jos rajaton lapsi joka ei osaa käyttäytyä tulee perheestä jossa "meidä Matti on sellanen kultapoju, eikä ikinä tee mitään väärää ja opettaja kiusaa Mattia" ja valittelee juurikin jonnekkin aviin, niin mitäpä teet.
No jos itse olisin opettaja, niin laittaisin muksun ja vanhemmat kuriin. Toki sitä en tiedä saisinko siitä kenkää. Mutta tuollaisia anarkisteja kaipaisin enemmän opettajiin. Ja nuo ylemmät päättäjät voisivat ottaa pään perseestä ja LISÄTÄ opettajien valtuuksia. Ja vanhemmat voi pitää päänsä kiinni. Silmille hyppiviä vanhempia on nykyisin aivan liikaa.
Opettajilla on keinot puuttua. On koulukohtainen opilashuolto ja lastensuojelu.
Se toki vaatii tekoja.
Jos opettaja hymistelee menemään ja kertoo ainostaan siitä miten rankkaa työ on, niin ei mikään tietenkään muutu.
Et taida itse olla alalla.
Epäkohtiin tulee puuttua, olet sitten millä alalla tahansa.
Koskelan koulussa on todistetusti ollut työpaikkakiusaamista.
Te olette aikuisia ja teillä on aikuisena ollut keinot käsitellä asiaa.
Sillä lapsella, jota kiusattiin, ei ollut.
Mitä alaa tarkoitat?