Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen joista et pidä?

Vierailija
24.02.2021 |

Olen joutunut tekemisiin ihmisen kanssa josta en pidä yhtään. Hän on sovinistinen keski-ikäinen mies, mutta sillä ei sinänsä ole merkitystä. Voisi olla myös nainen. Ekaa kertaa elämässäni joudun miettimään miten tohon nyt suhtautuisi. Nyt vasta tajuan miten hyvin yleensä tulen toimeen kaikkien ihmisten kanssa. Näytätkö henkilölle että et pidä hänestä vai yritätkö saada aikaan positiivista vuorovaikutusta? Ignooraatko paitsi silloin kun kohteliaisuus vaatii juttelemaan? Sinänsä hän ei ole tehnyt mitään kovin ikävää, me vain emme yhtään tule toimeen vaikka luultavasti molempi mieluimmin tulisi toimeen. Mies on eronnut vuosia sitten, eikä ole löytänyt uutta, enkä yhtään ihmettele tuolla luonteella. Hän on kuitenkin tärkeä eräälle ystävälleni, joten on pakko tulla toimeen ja olla tekemisissä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileän kohteliaasti, eipä siinä muu auta. 

Pyrin siihen etten aiheuta kenellekään seurueessa epämukavaa oloa omalla käytokselläni silloin kun on pakko olla tekemisissä ihmisten kanssa joista en pidä. 

Vierailija
2/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisesti suhtaudun kaikkiin ihmisiin, kohteliaasti ja mukavasti. Ei minun tarvitsisi edes miettiä muuta, vaan se olisi itsestäänselvyys. Jos tyyppi ei ole tehnyt sinulle tai läheisillesi mitään pahaa, niin voit suhtautua häneen tavallisesti. Ainakaan minä en jaksaisi miettiä tyypin suhteen mitään erikoisratkaisuja, sillä niitä on hankala noudattaa pitemmän aikaa.

Kaikki eivät pidä kaikista ja se siitä, ongelma on vain sinulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla mahdollisimman etäinen ja vähän tekemisissä. Kohdatessa perus käytöstavat häntä kohtaan, muttei mitään ylimääräistä sanottavaa.

Vierailija
4/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi mietit tyyppiä niin paljon. Miksi käytät aikaasi hänen tekemisien, historian ja tulevaisuuden miettimiseen? Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?

Vierailija
5/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Minua siis vaivaa että hän huomaa etten pidä hänestä jos teen niin kuin haluaisin eli en puhu hänen kanssaan muuten kuin silloin kun on pakko. Kuitenkin tää tyyppi sitten todennäköisesti veetuilee minusta ystäväpiirilleni ja aiheuttaa sitä kautta kitkaa mitä en kaipaa elämääni. Jos siis ignoiraan miehen niin paljon kuin haluaisin.

Vierailija
6/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viileän kohteliaasti, eipä siinä muu auta. 

Pyrin siihen etten aiheuta kenellekään seurueessa epämukavaa oloa omalla käytokselläni silloin kun on pakko olla tekemisissä ihmisten kanssa joista en pidä. 

Näin se juuri menee normaaleilla ihmisillä. Eli kohtelias käytös on ainoa tapa. Kohteliaisuus yltää myös siihen, että ei supise muille omista mietteistään ja laita ajatuksia muiden päähän oman mielikuvan takia. Toista pitää kohdella siis kohteliaasti missä vain ja milloin vain.

Vierailija
7/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna veetuilla. Liikaa vaadittu, että joudut näyttelemään aina hänen seurassaan. Ja kenen vuoksi sen näytelmän vetäisit? Aivan. Ei maksa vaivaa.

Vierailija
8/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Minua siis vaivaa että hän huomaa etten pidä hänestä jos teen niin kuin haluaisin eli en puhu hänen kanssaan muuten kuin silloin kun on pakko. Kuitenkin tää tyyppi sitten todennäköisesti veetuilee minusta ystäväpiirilleni ja aiheuttaa sitä kautta kitkaa mitä en kaipaa elämääni. Jos siis ignoiraan miehen niin paljon kuin haluaisin.

Vai että todennäköisesti... Olet siis päättänyt jo asian, mutta tietoa ei ole. Jos hän on jotenkin ikävä sinua kohtaan, niin tottakai otat asian suoraan kahden kesken puheeksi rauhallisessa paikassa. Et jää märisemään lapsellisesti asiaa, vaan olet aikuinen. Yleensä asiat selviävät, jos ne haluaa selvittää.

Vierailija
9/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

veta turpa jos varauskone

Vierailija
10/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että todennäköisesti... Olet siis päättänyt jo asian, mutta tietoa ei ole. Jos hän on jotenkin ikävä sinua kohtaan, niin tottakai otat asian suoraan kahden kesken puheeksi rauhallisessa paikassa. Et jää märisemään lapsellisesti asiaa, vaan olet aikuinen. Yleensä asiat selviävät, jos ne haluaa selvittää.

Tämä. Seuraava ongelma jonosta! Tämä on jo puhuttu.

Vierailija
11/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelen mahdollisimman kaukana. Olen huono näyttelemään, mun naamasta näkee kun en tykkää jostain.

Vierailija
12/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna veetuilla. Liikaa vaadittu, että joudut näyttelemään aina hänen seurassaan. Ja kenen vuoksi sen näytelmän vetäisit? Aivan. Ei maksa vaivaa.

Ei se nyt niin kauhee vaiva ole jos koetan hänen kanssaan joskus keskustella vaikka ei yhtään viitsisi. Jos sillä vältän ilkeät puheet. Jos.

Vierailija
13/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin en tuntisi

Vierailija
14/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos hän veetuilee herkästi kaikista mahdollisista ihmisistä, leikin varjolla toki, niin kai nyt taatusti ainakin minusta. Ja ei ole mitään puheeksi otettavaa. Ei hän ole mitään erityisen ilkeää minulle sanonut. Emme vain pidä toisistamme YHTÄÄN.

Vierailija
15/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun viileän asiallisesti sellaisiin ihmisiin, joista en pidä. Juttelen vain kohteliaisuudesta, tai jos on työkaveri, niin puhtaasti työasiaa. Ei mulla ole mitään syytä olla erityisen mukava ihmiselle, joka ei ole yhtään mukava mua kohtaan. Minusta sellainen on nuoleskelua. Välttelen, jos mahdollista. Tämä siis, jos kyseessä on selkeästi ikäväksi osoittautunut ihminen.

Vierailija
16/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun viileän asiallisesti sellaisiin ihmisiin, joista en pidä. Juttelen vain kohteliaisuudesta, tai jos on työkaveri, niin puhtaasti työasiaa. Ei mulla ole mitään syytä olla erityisen mukava ihmiselle, joka ei ole yhtään mukava mua kohtaan. Minusta sellainen on nuoleskelua. Välttelen, jos mahdollista. Tämä siis, jos kyseessä on selkeästi ikäväksi osoittautunut ihminen.

Entä jos hän ei ole tarkoituksella ikävä. Jos hän yrittää tulla toimeen sun kanssa mutta olette kuin kissa ja koira, kommunikointityylit ei kohtaa. Mua ärsyttää hänen tunkkainen sovinisminsa ja häntä ärsyttää se etten suostu alistumaan siihen. Ap

17/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stomppaan sen.

Vierailija
18/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin kaikkien kanssa tulemaan toimeen, vaikka en pitäisi jostakusta. Itse en osaa asettua vastaan, jos joku on kusipää mulle tai riippuu ihan henkilöstä uskallanko sanoa vastaan. Asiallisesti pyrin oikasemaan asiat.

Vierailija
19/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hän ei ole tarkoituksella ikävä. Jos hän yrittää tulla toimeen sun kanssa mutta olette kuin kissa ja koira, kommunikointityylit ei kohtaa. Mua ärsyttää hänen tunkkainen sovinisminsa ja häntä ärsyttää se etten suostu alistumaan siihen. Ap

Ehkä sitten sanoisin siitä, jos olisi pokkaa ja sopiva tilaisuus. Jos siis on sellaista selkeää häiritsevää kommentointia, joka ärsyttää tai loukkaa.

Vierailija
20/26 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten sanoisin siitä, jos olisi pokkaa ja sopiva tilaisuus. Jos siis on sellaista selkeää häiritsevää kommentointia, joka ärsyttää tai loukkaa.

Ei ole sitä vaan sellaista olettamista. Esim vuokrataan yhdessä mökki viikonlopuksi, naiset maksaa oman osuutensa ja huolehtii omat varusteensa ja oman osuutensa ruokakustannuksusta, silti hän olettaa saavansa naisista itselleen sisäkön. Esim kun häneltä kysytään mitä hän toivoo että ostetaan kaupasta, vastaa että mitä te minulta kysytte, sehän on teidän vastuulla. Ai jaa. Tämmöstä. Muut miehet kyllä osallistuu vastaavaan yhteiseen suunnitteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän