Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ulkonaliikkumiskielto tulee niin mitä silloin saa tehdä?

Vierailija
24.02.2021 |

Saako mennä koiran kanssa ulos? Kaverin kanssa lenkille, jos pitää turvavälin? Kauppaan???

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla kotona

Vierailija
2/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättömät kauppa- ja apteekkiasiat. Lääkärissäkäynnit. Töissä käynti, jos on pakko. Liikuntaa ulkona päiväsaikaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän kirjainta sanasta ulkonaliikkumisKIELTO et ymmärtänyt?

Ei silloin mennä kaverin kanssa juoksemaan tai Prismaan haistelemaan hajuvesiä, silloin ollaan kotona.

Vierailija
4/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin liikkuisin normaalisti. Ei paljoa kiinnosta moiset kiellot yhden flunssan takia.

Vierailija
5/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin liikkuisin normaalisti. Ei paljoa kiinnosta moiset kiellot yhden flunssan takia.

Tuskin liikkuisit, koska sitten olisi poliisi kaduilla varmistamassa, että siellä ei liikuta.

Vierailija
6/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kiinnostaa kun lätkäistään sakko saman tien jos heilut ulkona ilman hyvää syytä. Näin on ollut jo kuukausia monessa Euroopan maassa.

Vierailija
7/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan jää kuuntelemaan naapurini tömistelyä. Sitä saa kuulla muutenkin ihan liikaa.

Vierailija
8/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin liikkuisit, koska sitten olisi poliisi kaduilla varmistamassa, että siellä ei liikuta.

Tervetuloa vain tänne perämetsään. Hyvä kun poliisimäärä riittää edes keskusta-alueen partiointiin.

Vierailija
9/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellainen kielto tänne tulisi niin se olisi ensin yöllinen ulkonaliikkumiskielto eli tyyliin välillä klo 21-05. Työmatkat eivät sisältyisi tähän kieltoon, mutta sitten pitäisi olla koko ajan todistus työnantajalta mukana autossa tai lompakossa.

Koiraa saisi käydä kusettamassa, mutta vain yksin eli ei mitään koko perheen piknikkejä puistoon.

Kaupassa saisi käydä ennen klo 21 ja klo 05 jälkeen. Kaupat olisivat tällä välin kiinni, paitsi huoltoasemat, koska yövuoroissa käyvien pitäisi päästä tankkaamaan.

Vierailija
10/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kiinnostaa kun lätkäistään sakko saman tien jos heilut ulkona ilman hyvää syytä. Näin on ollut jo kuukausia monessa Euroopan maassa.

Tosin muutamissa maissa sallittiin liikkuminen kilometrin etäisyydellä kodista,m joten tuskin kukaan tulee roskiksen luota hätistelemään.

Vierailija
11/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on sitten pakko aseistautua, jos poliisikyrpänaamat alkaa nenän edessä pomppia!

Ai jaa, sä oletkin lapsi. No ei sitten mitään.

Vierailija
12/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on sitten pakko aseistautua, jos poliisikyrpänaamat alkaa nenän edessä pomppia!

Nokian nuoriso-ohjaaja saa sinutkin kuriin, älä huoli. Aseistautumaan, sinä? loukkaat vaan itsesi.

Vierailija
13/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion kyllä ajaa mökille vaikka olisi mikä ulkonaliikkumiskielto. Suomi on täynnä metsäautoteitä joita ei kukaan pysty valvomaan. Ja aina voin sanoa olevani menossa kauppaan tai lääkäriin kipeän käden takia tms.

Vierailija
14/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstratkaa vessapapereita jo

Vierailija
15/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat valmistuvat jo nöyrtymään johtajiensa edessä.

Vierailija
16/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI koske minua. Olen jo sairastanut koronan vuoden vaihteessa. En ole enää edes maskia pitänyt.

Vierailija
17/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei pahemmin ole katuja, enkä kyllä keksi mistä ne poliisit tänne asti piisaisi vahtia pitämään.

Vierailija
18/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion kyllä ajaa mökille vaikka olisi mikä ulkonaliikkumiskielto. Suomi on täynnä metsäautoteitä joita ei kukaan pysty valvomaan. Ja aina voin sanoa olevani menossa kauppaan tai lääkäriin kipeän käden takia tms.

Ei ulkonaliikkumiskiellon aikana kaupat ole auki ja monessa maassa poliisi vie sinut sitten sinne lääkäriin. Kuka muutenkaan menee yöllä lääkäriin, jos ei ole hätätilanne?

Vierailija
19/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti yöllä voimassa olevassa ulkonaliikkumiskiellossa tarkalleen on? Suurin osa nukkuu yöllä.

Vierailija
20/115 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kahteen kuukauteen nähnyt ainuttakaan poliisiautoa edes täällä päin. Kaksi poliisiautoa vahtimassa per 20 000 ihmistä? Kertokaa miten tuo käytännössä toteutuisi.