Puistattaako ketään muuta lapsen kutsuminen "meidän neidiksi" tai "prinsessaksi"?
Lähipiirissä on muutama ihminen, jotka eivät juuri koskaan puhu tyttäristään nimellä kun kertovat näiden edesottamuksia, vaan aina "meidän neiti sitä ja tätä". Tuo kuulostaa korvaani jotenkin halveksuvalta tai vaihtoehtoisesti vähän ylpistelevältä. Onko vika minun tulkinnassa vai tuossa ilmaisussa? Toinen vähän oksua suuhun tuova ilmaisu on kutsua tyttölasta prinsessaksi. Meillä on itsellä tyttövauva ja en tykkää yhtään, jos joku häntä nimittää prinsessaksi. Ihan kuin hän olisi joku hienohelma palvelijoineen.
Ja näin tasa-arvon aikakautena täytyy sanoa, ettei kauhean usein kuule vastaavia nimityksiä pojista (prinssi tai herra).
Kommentit (688)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poikaystävä kutsuu mua ”rinsessaksi”. Se on niin absurdia että ei voi kuin nauraa.
N64
Oletko sellainen puuma?
No en, samaa ikäluokkaa ollaan! Ei sentään niin absurdius dum absurdium
Mua ärsyttää poikaystäväksi kutsuminen, kun kyse on aikuisesta miehestä
Sanoin sukulaismielle, että teidän pikku sutenööristä tulee vielä etevä liikemies. Sukulaismies haukkui pataluhaksi. Nyt poika on rippikouluiässä ja etevä pikkurikollinen sekä mustan pörssin kauppias.
Ei puistata. Kaikki rumat nimitykset puistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytöt ovat prinsessoja, meidän perheen prinsessoja eikä se kuulu kenellekään muulle. Tytöillä on erittäin hyvä itsetunto eivätkä ole hemmoteltuja mutta menepä sanomaan mun miehelle että hän ei saa kutsua tyttäriään prinsessoiksi....
Kertoo sivistyksen puuttumisesta se että arvostelee äänekkäästi muiden ihmisten valintoja . Olen huomannut että ne ihmiset jotka näin tekevät eivät koskaan etene omassa elämässään minnekään. Ovat siellä katkerassa itsesäälipussissa ja myrkyttävät oman mielensä ja muiden jos pystyvät. Olkaa siellä vaan, se on teidän osa maailmassa, tukehtua kateuteen. Vapaa valinta kaikilla.
Nyt tais osua tunteisiin...
Ei puistata, se on vain hassuttelua ja sinulla ei ole minkäänlaista huumorintajua. Normaalia nykyisin, mielensäpahoittajien aikakaudella.
Yksi kaveri on kutsunut tytärtään taaperosta alkaen naiseksi. "Hei nainen, nyt lopetat." Tää on tuntunut oudolta, en osaa eritellä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei puistata, se on vain hassuttelua ja sinulla ei ole minkäänlaista huumorintajua. Normaalia nykyisin, mielensäpahoittajien aikakaudella.
Normaalia on nykyisin, ettei minkään saa sanoa ärsyttävän, tai muuten leimataan mielensäpahoittajaksi. Miksi koet olevasi jotenkin oikea henkilö sanomaan, kenellä on huumorintajua ja kenellä ei? Kaikki, jotka eivät naura samoille vitseille kuin sinä, ovat huumorintajuttomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytöt ovat prinsessoja, meidän perheen prinsessoja eikä se kuulu kenellekään muulle. Tytöillä on erittäin hyvä itsetunto eivätkä ole hemmoteltuja mutta menepä sanomaan mun miehelle että hän ei saa kutsua tyttäriään prinsessoiksi....
Kertoo sivistyksen puuttumisesta se että arvostelee äänekkäästi muiden ihmisten valintoja . Olen huomannut että ne ihmiset jotka näin tekevät eivät koskaan etene omassa elämässään minnekään. Ovat siellä katkerassa itsesäälipussissa ja myrkyttävät oman mielensä ja muiden jos pystyvät. Olkaa siellä vaan, se on teidän osa maailmassa, tukehtua kateuteen. Vapaa valinta kaikilla.
Nyt tais osua tunteisiin...
Tais todellakin. Tämä ketju on siis opettanut meille, että tietty puhetapa ei saa ärsyttää. Jos ärsyttää, olet kateellinen itsesäälipussilainen, joka vapaan valintansa seurauksena tukehtuu kateuteensa. Piste nyt kaikki aikuiset ihmiset, joiden mielestä näiden neitien äitien jutut ovat rasittavaa kuultavaa.
Tosiasiassa luulen, että aika moneen todellakin kolahti ja korvissa vilisi omat kahvitauon jutut tällä viikolla.
Mä kutsun meidän poikavauvaa toisinaan nuoreksi herraksi tai herra Lahdeksi (sukunimi muutettu). Mahtaako tämä ärsyttää ap:ta?
Naapurin poikaa kutsun pikkupiliksi, vaukka nimi on Vili.
Kyllä, puistattaa ja ärsyttää. Mega ++
Vierailija kirjoitti:
No itseppä spede pahoitit mielesi siitä, että joku oli pahoittanut mielensä, eikä ole kanssasi samalla taajuudella. Olet hölmö, ymmärrätkö?
Ei puistata, koska olen normaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poikaystävä kutsuu mua ”rinsessaksi”. Se on niin absurdia että ei voi kuin nauraa.
N64
Oletko sellainen puuma?
Se on mun kosto tuosta rinsessasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N64
Oletko sellainen puuma?
Siihen tulee oma sävy kun nuo on vanhemmanpuoleisia ihmisiä. Minusta se kuulostaa hauskalta, hiukan vitsikkäältä ja ironiselta. Lisääntymisiän jälkeen on niin vapaa ihmissuhteissa. Vaarilla on tyttöystävä hoitokodissa (taitaa tosin olla töissä siellä)
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin kutsuu neidiksi tai prinsessaksi kuin niputtaa itsensä ja lapsensa yhdeksi yksiköksi.
Näille "meillä syödään jo kiinteitä ja me opetellaan käymään potalla" tekisi aina mieli kommentoida että vähän myöhään jätät pottaharjoittelun kun olet jo kolmekymppinen ;)
Luuletko että taapero itsekseen harjoittelee pottailua tai kiinteiden syöntiä? Harjoittelu on yhteistä tekemistä. Vai eikö opettajakaan voi sanoa luokastaan "meillä on harjoiteltu aakkosia"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin kutsuu neidiksi tai prinsessaksi kuin niputtaa itsensä ja lapsensa yhdeksi yksiköksi.
Näille "meillä syödään jo kiinteitä ja me opetellaan käymään potalla" tekisi aina mieli kommentoida että vähän myöhään jätät pottaharjoittelun kun olet jo kolmekymppinen ;)
Luuletko että taapero itsekseen harjoittelee pottailua tai kiinteiden syöntiä? Harjoittelu on yhteistä tekemistä. Vai eikö opettajakaan voi sanoa luokastaan "meillä on harjoiteltu aakkosia"?
Onkin eri asia asia sanoa "meillä (kotona) syödään kiinteitä" kuin "me harjoitellaan pottailua": Ei se opettajakaan sano, että "me harjoitellaan aakkosia", koska ei kuulu meihin, jotka harjoittelee. Että sikäli kyllä tuossa oli moka, mutta ihan sama: ärsyttävä tapa.
Likka on puistattava nimitys tytöstä. Kuulostaa siltä, ettei ole poikaa onnistuttu saamaan. Tuli vaan tommonen likka, jolle ei edes etunimeä ole viitsitty antaa.
Prinsessaksi kutsuminen inhottaa myöskin, tosin ei yhtä paljon kuin likottelu.[/quote]
Samaa mieltä! En ole likka-nimitykseen omasta lapsesta törmännyt muualla kuin satunnaisesti tällä palstalla. "Meillä likka teki sitä ja tätä.." Tämän täytyy olla joku murrealueisiin liittyvä juttu? Itselle kuulostaa todella järkyltä!