Mun pahasta mielestä ei ole koskaan mun ”ystävät” välittäneet
En edes lue heitä ystävikseni, koska yksi oli narsisti ja muut muuten vaan piittaamattomia, mutta ainakin nyt tiedän, miksi minulla on ollut niin kauan paha olla; koska minulle on aiheutettu paha mieli siitä välittämättä. Oletan ystävien kuitenkin välittävän siitä, että aiheutuiko minulle paha mieli vai ei, samoin, kuin oman vanhemman. Taustallahan tässä on siis se, ettei lapsena jos mulla oli paha mieli äitini koskaan käsitellyt sitä, tai saati sitä, että hän vioillaan sen aiheutti, vaan hän sanoi mulle, että minun typeryyteni oli syynä mun pahaan mieleeni.
Kommentit (50)
Eihän nyt kukaan hyvä äiti voi olla sitä mieltä, että koska lapsi voi aikuisena pahoin, niin syynä ovat lapsen lapsuudenaikaiset typeryydet! Äitini koittaa tuolla selityksellä vain ohittaa sen faktan, että hän itse ajatteli lapsestaan pahoin ja on siksi itse syypää lapselle lapsena aiheutettuun pahaan mieleen ja siitä seuranneeseen masennukseen yms aikuisena. Ja siis ei vain masennukseen vaan kaikkeen kykenemättömyyteen, millä elämässä saa hyvän mielen, esim. siihen, onko ns. munaa sanoa ikäville ihmisille takaisin jne.
Ap
Kyllä miljoonaperijättären pitäisi sentään olla ympärillään olevien ihmisten elämän keskushenkilö!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miljoonaperijättären pitäisi sentään olla ympärillään olevien ihmisten elämän keskushenkilö!
Tässä on nyt vähän toisenlaisesta asiasta ja ongelmasta kyse. Haluan syyttää äitiäni siitä, että hän ajatteli mun asioitteni olevan lapsena typeryyksiä! Kunnon vanhempi ARVOSTAA omaa lastaan ja kunnioittaa ja toi akka vielä maksaa siitä,,että mä en arvostavaa ja hyvää kohtelua saanut.
Ap
Äitini lyhentää multa vaatimaansa lainaa joka kuukausi sadalla eurolla. Hän haluaisi, että autan häntä taloudellisesti yhteensä 20 000eurolla. Olen auttanut vasta 8 000 eurolla. Hän maksaa 100e/kk takaisin, mutta enhän mä voi niitä rahoja mihinkään käyttää. Jos hänelle tulee uusi rahapula, niin tuskin haluan hänelle antaa omista rahoistani senttiäkään. Mun pitää siis jemmata niitä säälittäviä satasia, että ananko apua niillä, jos kusipää-muiden elämän ankeuttaja- baska joutuu pulaan?
Ap
Soitin äidilleni siis tänä aamuna ja sanoin, että pahan mieleni syypää on hän.
No, selkeästi onkin, koska hän MYÖNSI mielipiteensä olevan, että mun asiat ja toiveet lapsena olivat typeryyksiä!
Sellainen kakka-äiti siellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meneehän se elämä noinkin.
Itsekin roikut palstalla ja paljon mua enemmän.
Ei tässä ole mitään noinnottelua. Mun tavoitteeni on olla AINA 100% hyvällä mielellä, mikäs on sun tavoitteesi täällä paskapalstalla roikkumisessasi? Tuskin mitään sun elämästäsi paremman tekevää?
Ap
Ja siis tavoitteeseen, eli siihen, että ois AINA 100% ajasta hyvällä mielellä päästään tietenkin käsittelemällä asiat, tilanteet ja ongelmat sellaisen fiiliksen edessä.
Ja mulle se on ainakin se, että äitini kohteli minua väärin ja antoi vääränlaisia oppeja elämään.
Ap
Olet ollut hämmentävän hiljainen viime aikoina. Mikä nyt laittoi psykoosit tulille?
Hauku nyt ne ystävät kuitenkin ensin. Saadaan vähän vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut hämmentävän hiljainen viime aikoina. Mikä nyt laittoi psykoosit tulille?
Niin, jos EN ole täällä, olen hyvällä tuulella tekemässä muita asioita. Täällä käsittelen äitini minulle aiheuttaman pahan mielen pois menon esteenä olevat asiat. Totta kai kun saa miljoonaperinnön, aukeaa paljon sellaisia mahdollisuuksia tekemismielessä, mitä ei ilman sitä ihanaa rahaa ollut.
Ap
Emme mekään välitä sinun pahasta mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
En hauku. Tuo äitini asenne, että minun pitämäni asiat olivat typeryyksiä esti kaikki ystävyydetkin. Siis ei suoraan tuo lause, mutta samanlainen asenne minua kohtaan kuitenkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat olla noin ilkeä ja pahoinvoiva ihminen? Tiesitkö, että jos sanot noin mulle, sanot niin itseasiassa itsellesi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenne saattaa piillä siinä, että roikut palstalla niin paljon. Ajattelet samoin oman minäsi mielipahoista. Eivät ole tärkeitä. Koska niin sut on kasvatettu. Etkä pysty olemaan 100% onnellinen ja hyvällä mielellä ja tuulella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hauku. Tuo äitini asenne, että minun pitämäni asiat olivat typeryyksiä esti kaikki ystävyydetkin. Siis ei suoraan tuo lause, mutta samanlainen asenne minua kohtaan kuitenkin.
Ap
Niin, eli sinulla ei koskaan ole ollut edes ystäviä. Mistäköhän johtuisi? Osaatko yhtään arvata? No siitä, että sinä olet äärettömän hankala, itsekeskeinen, itsekäs, omaan napaasi tuijottava marttyyri, jota kaikkien tulisi palvoa. Mutta jokainen järkevä ihminen pysyy sinun kaltaisistasi mahdollisimman loitolla, muuten myrkytät toistenkin mielet. Hyi, mikä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat olla noin ilkeä ja pahoinvoiva ihminen? Tiesitkö, että jos sanot noin mulle, sanot niin itseasiassa itsellesi?
Ap
Pidäpä ne keittiöpsykologiasi ihan vain itselläsi, et ole pätevä tekemään edes aforismeja, saati diagnooseja :D
Up