Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita, jotka ei uskalla ostaa omistusasuntoa?

Vierailija
24.02.2021 |

ja miksi ette uskalla`?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vakituista työpaikkaa.

Vierailija
2/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et uskalla? Jos vakityöpaikka puuttuu niin ymmärrän. Tai jos paikkakuntana on joku kuihtuva kylä, jossa omaisuus käytännössä muuttuu arvottomaksi. En minäkään näissä tilanteissa uskaltaisi asuntoa ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et uskalla? Jos vakityöpaikka puuttuu niin ymmärrän. Tai jos paikkakuntana on joku kuihtuva kylä, jossa omaisuus käytännössä muuttuu arvottomaksi. En minäkään näissä tilanteissa uskaltaisi asuntoa ostaa.

Sinä et ole ostamassa asuntoa, vaan tekemässä sijoituksen. Et taida ymmärtää mitä koti edes tarkoittaa, sitä ei rahassa mitata.

Vierailija
4/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomarkkinat romahtavat Suomessa seuraavan 1-2 vuoden sisällä täysin. Ostin edellisen asunnon v. 2005 ja myin sen sievoisella voitolla useita vuosia myöhemmin. Sen jälkeen olen asunut vuokralla vailla huolia, seuraavan asunnon ostan sitten kun taas romahtaa.

Vierailija
5/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avannut asuntosäästötilin hiljattain, mutta edelleen hirvittää. Eli asunto on hankinnassa kunhan valmistun ja saan vakituisen työpaikan. Ehkä kyse on siitä kun on aina ollut pienituloinen, lapsesta asti, niin se velka on se mikä jännittää. Ikinä en ole ostanut mitään velaksi vaikka luottokortti löytyykin. Lapsuudesta muistaa miten velka oli pahasta, miten siitä itkettiin kun ei ollut laskuihin varaa... Tämä on oma syyni siihen miksi oma asunto pelottaa.

6/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakityöpaikka ei ole nykyään enää validi syy koska vakityöpaikka tänä päivänä ei tarkoita mitään, toista se oli esim. 20 vuotta sitten. Ja niinhän se sopimuspaperissa lukeekin, toistaiseksi voimassa oleva työsopimus. 

Ainahan ostamiseen/lainaan riski sisältyy, mutta niin sisältyy lähes joka asiaan elämässä.

Vierailija
7/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Syntymäköyhä yli 60 v. Ei rahaa, ei lainaa pankista riittävästi (kaksio Hgissä 250 000 ->). Että vuokralla jatketaan...

Vierailija
8/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntomarkkinat romahtavat Suomessa seuraavan 1-2 vuoden sisällä täysin. Ostin edellisen asunnon v. 2005 ja myin sen sievoisella voitolla useita vuosia myöhemmin. Sen jälkeen olen asunut vuokralla vailla huolia, seuraavan asunnon ostan sitten kun taas romahtaa.

Perusteletko?

Vierailija
9/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään riitoja taloyhtiössä. 

Vierailija
10/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vakiduunia+ entiset ja tulevat naapurit mietityttää.

Ostaisin ison matkailuauton jos ei ois rahasta kii, vois muuttaa aina kun naapurit käy hermoille.

Vierailija
11/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä vakityö mutta olen aina ollut perheen ainoa palkansaaja ja vielä pienituloinen sellainen joten omistusasunto olisi liian suuri riski. Mistä pystyisin maksamaan jonkun putkiremontin yhtäkkiä? Julkisivun?

Vierailija
12/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakityöpaikka merkitse mitään. Meidänkin firmaan palkattiin vakisopparilla taannoin porukkaa ja nyt niistä jo osa joutuu lähtemään kun on yt:t. Eivät ole montaa kuukautta kerenneet töissä olemaan.

Juuri siksi tehtiin vakisoppari, että voidaan irtisanoa tai lomauttaa. Esim määräaikaista kun ei voi.

Vierailija
13/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma "ongelmani" on liian halpa vuokra-asunto. Vuokraa ei sopimuksen mukaan saa korottaa, joten se on nyt 12 vuotta vanhalla sopimuksella melko edullinen. Muutama vuosi sitten laskin, että minun olisi pitänyt löytää 250-275 tuhannen hintainen asunto, ennen kuin ostaminen kannattaisi. Halvin, jonka löysin oli 350 tuhatta. Niin kauan kuin tässä voi asua, pysyn tässä, luulen, ettei sellaista asuntomarkkinoiden romahdusta tule, että taloudellisista syistä kannattaisi muuttaa omistusasuntoon.

Vierailija
14/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, palsta meni rikki, mutta sivupalkissa olevat keskustelut saa auki. Ihme juttu.

Vierailija
15/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jotkut kuvittelevat, että vuokralla asuminen on halvempaa? Laskekaapa huviksenne yhtiövastike ja lainan kk-lyhennys yhteen, harvassa on ne asunnot joissa nuo on enemmän kuin asunnosta maksettava vuokra. Taloyhtiön remontit rahoitetaan yhtiölainalla, ei tarvitse olla rahaa maksaa oman asunnon osuutta remontista kerralla.

Vierailija
16/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannatakaan ostaa. Ostaisin vasta sitten, kun euro on hajonnut.

Vierailija
17/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole ostamassa asuntoa, vaan tekemässä sijoituksen. Et taida ymmärtää mitä koti edes tarkoittaa, sitä ei rahassa mitata.

Ainoa järkevä syy omistusasunnolle on se, että sen hinnan voi saada takaisin, joskus jopa paljon suurempana. Muutenhan vuokralla loikoilu olisi ihanteellista, ei huolen häivää mistään.

Vierailija
18/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhosin velkavankeutta pitkän aikaa, mutta 2009 päätettiin ostaa asunto kuitenkin. Nyt syksyllä myytiin se 2x hinnalla ja muutettiin hiukan pienempään, meille sopivaan asuntoon. Nyt ollaan sitten velattomia täällä Helsingin ytimessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan