Mitä Suomen luonnossa eläviä eläimiä olet nähnyt vapaana luonnossa?
Kommentit (94)
Isoista pedoista suden, karhun ja ilveksen.
Harvinaisin Harjalintu, upein korppi.
Hauskin oli, kun meidän lähellä puussa oli usein varisparvi, joista yhdellä oli vähän hassu ääni. Yleensä vain kuulin äänet, kun olivat siellä tiheässä kuusessa. Ajattelin, että noin voi olla, joku syntymävika tms. Sitten mä lopulta näin tän syyllisen - se oli variksia matkimaan alkanut harakka.
Edellisessä viestissäni tablettini teki Tepposen. Oli tarkoitus kirjoittaa vesilisko
No liito-orava ja susi tulee ensimmäisenä mieleen näistä vähän harvinaisemmista.
Terveisiä Kaakkois-Suomesta.
Oli tarkoitus kirjoittaa viestiin 64 vesilisko. Linnuista olen nähnyt mm. merikotkan.
En ole vielä nähnyt kultasakaalia, mutta ei tuo kovin kultaiselta vaikuta
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://yle.fi/uut…
Karhu juoksi tien yli. Siinä jos ois vähän vähemmän ollut väliä... Harvemmin olen kuullut karhukolareista.
hirviä, peuroja, kauriita, erilaisia lintuja, kyitä, oravia, siilejä, kettuja, hiiriä, rottia, päästäisiä, lumikko, ilves, susi, lepakko, supikoira, sammakoita, sisiliskoja, eilaisia hyönteisiä... aika vaikea luetella kaikkia
Tulin kauppa-autolta lasten kanssa ja kaksi ilvestä kulki edeltä polkua pitkin mökille päin. ja tkoivat siitä matkaa erämaametsän. Se oli Hauholla.
Kettu, supikoira, kauris, peura, rusakko, jänis, kissa, koira, ilves & hirven
Poro ja lehtokotilo ja hirvi ja kärpänen ja ...
Ainaski rusakon, oravan, siilin, sisiliskon, ristihämähäkin, ketun, hauen, ahvenen, siian, kuhan, perhosia, sudenkorentoja, tuhatjalkaisen, lokin, peipposen, varpusen ja kanahaukan. Niin ja variksen, naakan ja harakan tietysti.
Hirvi, kettu, saukko, kärppä, lumikko, huuhkaja, maakotka, kalasääksi, hiirihaukka, lapinpöllö, suopöllö, metso, teeri, riekko, etsäpyy, peltopyy, närhi, käpytikka.... äh, jätetään linnut väliin...
metsäkauris, erilaisia myyriä, päästäisiä.
Vieraslajeina minkki, supikoira...
Sutta, karhua, ahmaa enkä ilvestä en ole livenä nähnyt, vaikka maalla asun ja täällä niitä on.
Riistakameran kuviin niitä on jäänyt.
Assburger kirjoitti:
Hirvi, kettu, saukko, kärppä, lumikko, huuhkaja, maakotka, kalasääksi, hiirihaukka, lapinpöllö, suopöllö, metso, teeri, riekko, etsäpyy, peltopyy, närhi, käpytikka.... äh, jätetään linnut väliin...
metsäkauris, erilaisia myyriä, päästäisiä.Vieraslajeina minkki, supikoira...
Sutta, karhua, ahmaa enkä ilvestä en ole livenä nähnyt, vaikka maalla asun ja täällä niitä on.
Riistakameran kuviin niitä on jäänyt.
Rusakko toki on jokapäiväinen tuttu.
Joskus näkee jopa metsäjäniksen.
Pitkä kuuma kesä ja silloin usein kyitä järvissä.
Susi, peura, kauris, hirvi, mäyrä, supi, kettu, metsäjänis, rusakko, varpuspöllö, varpushaukka, huuhkaja, kuukkeli, kanahaukka, sinisuhaukka, tuulihaukka, peltopyy, tavi, sinisorsa, metso, koppelo, teeri, pyy, tiaisia 5 erilaista, sinirinta, peukaloinen, pääskyjä 3 erilaista, sieppoja, rastaita.
En minä enempää jaksa, niitä on niin paljon, maalla asun täälä näitä näkee omallakin tontilla.
Näin äkkiä mietittynä ainoat nisäkkäät, jotka ovat vielä näkemättä ovat karhu, ahma ja liito-orava.
Mistäs sen tietää mitä kaikkia on nähnyt, kun ei lajilleen tunnista? Jonkun sammakon olen nähnyt joskus, samoin peuran ja hiiren ja myyrän, mutta niitähän on kaikkia useampaa sorttia. Hyönteisistä nyt puhumattakaan, niitä on tsiljoona eri lajia.
Mutta sanotaan nyt vaikka piisami, hirvi, vesilisko, taviokuurna ja särmäneula.
Edelliseen jatkona vesilläkö.