Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin alle 40-v riskiryhmäläiset alkavat saada koronarokotuksia?

Vierailija
23.02.2021 |

Mietin että pitääkö henkisesti valmistautua eristäytymään vielä kesänkin ajaksi... En ehkä kestä. Nyt melkein täysi vuosi jo yksinäisyyttä ja eristyneisyyttä takana. Kuulun itse ensimmäiseen riskiryhmään.

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin rokotukseni jos voisin. TERV.

Kesällä 50

Vierailija
2/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin rokotukseni jos voisin. TERV.

Kesällä 50

Hah, kiitos :D

Tämä se olisikin villi länsi, kun voisi antaa rokotusvuoronsa eteenpäin tai jopa myydä itselleen varatun rokotteen jollekin paremmin maksavalle. Onneksi näin ei tule käymään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, me ollaan korvattavaa karjaa, joka joutaa kuolla pois. Lapset orvoiksi, mutta eläkeläiset ensin!

Vierailija
4/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnalla vasta rokotetaan 60+ ikäisiä riskiryhmäläisiä. Arvaan että aikaisintaan syksyllä voin saada rokotteen koska rokotustahti on mitä on.

Vierailija
5/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vissiin vähän missä päin asut. Ja mihin riskiryhmään kuulut.

Turussa ensimmäinen erä 18-69v ykkösriskiryhmäisiö on jo rokotettu (sillä periaatteella kuka ehti varata ajan, rokotteita vissiin tuli nyt ensi alkuun 1000kpl?j

Vierailija
6/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että huhti-toukokuussa.

Vierailija
7/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä hyvänen aika riskiryhmäläisenä kannata ottaa! Rokotteet ovat vaarallisia riskiryhmille!! Todennäköisemmin kuolet rokotteeseen kuin itse tautiin.

Vierailija
8/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa ensimmäinen erä 18-69v ykkösriskiryhmäisiö on jo rokotettu (sillä periaatteella kuka ehti varata ajan, rokotteita vissiin tuli nyt ensi alkuun 1000kpl?j

Turun nettisivuilta ryöstettyä:

AstraZenecan koronarokotetta tulee Turkuun joka viikko tietty määrä ja rokote-erän suuruus varmistuu vasta rokotteiden saavuttua. 18–69-vuotiaiden 1. lääketieteelliseen riskiryhmään kuuluvien rokotusajat avautuvat varattaviksi heti, kun rokote-erä on saapunut Turkuun. Rokotusaikoja avautuu varattaviksi lisää joka viikko ja aikojen avautumisesta tulee tieto turku.fi/koronarokotus-sivulle. Riskiryhmäläisten kannattaa aktiivisesti seurata joka päivä päivittyviä nettisivuja.

Vierailija
9/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikkakunnasta. Joillakin paikkakunnalla ovat saaneet jo viime viikolla.

Vierailija
10/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan, me ollaan korvattavaa karjaa, joka joutaa kuolla pois. Lapset orvoiksi, mutta eläkeläiset ensin!

No, itselläni ei ole lapsia, vielä. Mutta ei varmaan tulekaan koskaan, kun ei täällä kotona eristyessä ole mitään vaaraa siitä että vahingossakaan tutustuisi yhtään keneenkään. Tinderiä kokeilin hetken, mutta ei kiinnosta olla baarittelijoiden tms kanssa nyt lähemmässä kontaktissa kun minulla on oikeasti riski vakavaan sairastumiseen. Ehkä sitten sen ekan piikin jälkeen uskaltaa... 

Vierailija
11/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa 2024 tällä tahdilla aikaisintaan. Helppo laskea. Me 40+ työssäkäyvät ei-riskiryhmäläiset ollaan vuorossa tammikuussa 2026. Pakko vaan jaksaa täälläkin, 3 maskia + visiirin on työnantaja määrännyt päällekkäin. Hengittää voi öisin työn ja kauppareissun jälkeen.

Vierailija
12/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä hyvänen aika riskiryhmäläisenä kannata ottaa! Rokotteet ovat vaarallisia riskiryhmille!! Todennäköisemmin kuolet rokotteeseen kuin itse tautiin.

Onko tämä totta? Mistä saisi lisätietoa? Linkki?

Vierailija
13/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon Suomessa on kuollut rokotteisiin ihmisiä?

Vierailija
14/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla paikkakunnalla vasta rokotetaan 60+ ikäisiä riskiryhmäläisiä. Arvaan että aikaisintaan syksyllä voin saada rokotteen koska rokotustahti on mitä on.

Jep, sille vähän vaikuttaisi, kun Astra Zenecaa tulee niin vähän ja noita muita rokotteita ei meihin nuorempiin tuhlata. 

Vierailija
15/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa erilaiset periaatteet eri kunnissa. Helsingissä aloitettiin Astra Zenecalla rokotukset 65+ ikäisistä riskiryhmäläisistä. Kuulun itse siihen vakavempaan riskiryhmään sairauteni vuoksi. 

Vierailija
16/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että huhti-toukokuussa.

Muutama viikko sitten oli uutisissa että eka riskiryhmä rokotetaan maalis-huhtikuussa, mutta nyt kun tiedetään että rokotteita tulee luvattuja vähemmän... Turhauttaa! 

Vierailija
17/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Suomalaisia on 5,5 miljoonaa. Nyt on vaivoin saatu rokotettua 285 000 hlö/ 2kk. Osa näistä on kakkosrokotuksia, mukana kaikki pistetyt piikit. Tällä tahdilla 2021 lopussa on laitettu 1 710 000 piikkiä, osa kakkosia. 2022 loputtua on laitettu 3 420 000 piikkiä ja kovalla kiireellä rokotetaan 2021 vuoden rokotettuja uudestaan, kun suoja loppuu 6kk. Sitten vaatii uuden ajanvarauksen. 2024 loppu on siis apn kohdalla todennäköinen.

Vierailija
18/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupajuu. Minulle tulee influenssapiikistä joka vuosi käsi kipeäksi, välillä sen lisäksi myös kuumetta tai pääkipua. Voin sanoa että aika paljon pienempi vaiva ottaa piikki ja kärsiä pienet sivuoireet kuin se influenssa josta jouduin sairaalaan. 

Vierailija
19/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Toivottavasti älyät itse pysyä kotonasi ettei tungeksi tuolla kylillä tartuttamassa muita. 

Vierailija
20/173 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikkakunnasta. Joillakin paikkakunnalla ovat saaneet jo viime viikolla.

Kiinnostaa tietää että missä rokotetaan jo. Toisaalta ihmetyttää että miksi tänne Helsinkiin tuntuu tulevan suhteutettuna vähemmän rokotteita kuin muualle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi