Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et vastaa puhelimeen?

Vierailija
23.02.2021 |

En ymmärrä, miksi monet ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Joudun työni puolesta soittamaan joitakin kertoja päivässä, en kauppaa mitään, vaan ilmoitan henkilölle tärkeästä asiasta, jolla on vielä usein melko kiire. Tosi moni ei vastaa. Sitten lähetän viestin, niin siihen vastataan heti tai viestin saaja soittaa heti takaisin. Itse vastaan aina puhelimeen, siksihän se on, että minut tavoittaa.

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en ehdi. Puhelin soi 30 sekkaa ja sitten menee vastaajaan. Kiitos telian. Itse sitä ei pysty muuttamaan mistään, heillä on vaan systeeminä tuo.

Sen vastaajan saa kytkettyä veks. Itse en vastaajaan soittele, joten kytkin sen pois päältä kokonaan.

Vierailija
62/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen soiminen kuulostaa 2021 häirinnältä. Viestit ovat paljon kätevämpiä.

Ystävät ovat turhia, koska he eivät ole kustannustehokkaita. Yhdessä oleminen ja puhuminen on turhaa, vain viestillä ilmoitettavat tarpeeksi tärkeät asiat ovat nykyisin ajankäytön kannalta järkeviä. Pitää nääs katsoa tempparit, big brotherit, netflixit ja strömsööt. Ystävien turhat jutut häiritsevät näitä elämän tärkeitä asioita, joihin aina riittää aikaa. Parempi 10 jaksoa temppareita kun tunnin puhelu ystävän kanssa ellei hänellä ole jotain todella tärkeää sanottavaa, jota ei voi viestillä etukäteen antaa arvioitavaksi onko se vastaamisen arvoinen asia.

Ystävien välinen keskustelu on kyllä niin yliarvostettua. Saman voi hoitaa 160 merkillä.

Eli pitääkö tulkita siten, että tahdot esimerkiksi pakettiautomaattiin saapuneesta toimituksestasi mieluummin ihmisen soittamaan sinulle entuudestaan tuntemattomasta ja arvaamattomasta numerosta ajankohtaan katsomatta kuin vastaanotat simppelisti viestin jonka voit tavata aivan rauhassa. Otatko pakettikoodin ylös kunhan löydät kynän. Kuulostaa helpolta mutta usko pois et tahdo enää kymmenenkään tilauksen jälkeen.

Pakettiautomaattiin saapuneesta paketista laitetaan tekstiviesti med pakettikoodi eikä soitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi kun puhelin tosiaan soi 30sek.

En kuule, useimmiten äänettömällä.

Olen töissä, oma puhelin on taukotilassa.

Vieras numero, en odota puhelua mistään.

Laita viesti.

Vierailija
64/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:ko ei todellakaan kauppaa mitään, edes välillisesti/välittömästi? Mikä on se tärkeä ja kiireellinen, täysin puhtaasti epäkaupallinen(;?;) asia, jonka tiimoilta ap työnsä puolesta soittelee eli puhelinterrorisoi ihmisiä?[/quote

Ketä?

Niitä, joita hän ahdistelee puhelimitse epätoivotusti, yllättäen ja pyytämättä. Ei kerro "tärkeää ja kiireellistä" asiaansa, joten ainut looginen päättely on, että se ei täten kestä päivänvaloa tai kriittistä tarkastelua.

Vierailija
65/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ainakaan kolmeen vuoteen saanut miellyttävää puhelua. Soitot tarkoittavat pakkomyyntiä, joku on sairas tai kuollut, joku haluaa minulta jonkun palveluksen heti. 

Vierailija
66/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät ja huijauspuhelut pommittavat puhelintani lähes joka arkipäivä (monesti myös lauantaisin!) niin ei tee mieli vastata outoihin numeroihin.

Vierailija
67/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:ko ei todellakaan kauppaa mitään, edes välillisesti/välittömästi? Mikä on se tärkeä ja kiireellinen, täysin puhtaasti epäkaupallinen(;?;) asia, jonka tiimoilta ap työnsä puolesta soittelee eli puhelinterrorisoi ihmisiä?

Kyllä näin on, voitko kuvitella?

Ilmoitan asian, joka on henkilölle tärkeä ja mieluinen. Asian ilmoitus vie noin 20 sekuntia, mutta tarvitsen vastauksen jota en voi odottaa kauaa. Jos kirjoitan viestin, se vie kauemman aikaa ja en tiedä koska saan vastauksen.

Tämä siis liittyy työhöni, mutta en soita työkseni. Soitan päivän aikana noin kolmesta viiteen lyhyttä puhelua. Ja kuten sanottu, ihmiset eivät vastaa puhelimeen, mutta viestin saatuaan soittavat takaisin, koska asia on heille tärkeä. Pidän sitä kyllä outona ettei vastata puhelimeen, jos on mahdollisuus vastata.

Ap

No kuule, tällaista se on nykyisin. Syyt näet ketjusta. Sopeudu ajatukseen, että useimmiten asiasi etenee viestin ja takaisinsoiton kautta. Näin toimin itse, kun minulla on puhelinasia. Erittäin toimivaa.

Miten muuten itse toimit puhelinmarkkinoinnin ja muun häiriösoittelun suhteen?

T. Se yrittäjä, joka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin

Vierailija
68/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:ko ei todellakaan kauppaa mitään, edes välillisesti/välittömästi? Mikä on se tärkeä ja kiireellinen, täysin puhtaasti epäkaupallinen(;?;) asia, jonka tiimoilta ap työnsä puolesta soittelee eli puhelinterrorisoi ihmisiä?

Ilmoitan asian, joka on henkilölle tärkeä ja mieluinen. Asian ilmoitus vie noin 20 sekuntia, mutta tarvitsen vastauksen jota en voi odottaa kauaa. Jos kirjoitan viestin, se vie kauemman aikaa ja en tiedä koska saan vastauksen.

Tämä siis liittyy työhöni, mutta en soita työkseni. Soitan päivän aikana noin kolmesta viiteen lyhyttä puhelua. Ja kuten sanottu, ihmiset eivät vastaa puhelimeen, mutta viestin saatuaan soittavat takaisin, koska asia on heille tärkeä. Pidän sitä kyllä outona ettei vastata puhelimeen, jos on mahdollisuus vastata.

Ap

Kuinka sä p.....nen kehtaat? Eikö ole tullut provikoita tarpeeksi? Painu sinä puhelinmyyjä niin pitkälle sinne minne aurinko ei paista. Kuinka sä kehtaat edes hengittää ja kävellä tämän maan päällä?

Vierailija
69/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Yritysnumerooni tulevia myyntipuheluita ei koske kuluttajansuojalaki.

Voit olla aivan varma, etten vastaa ennalta tuntemattomaan numeroon. Laita viesti ja kerro asiasi. Helppoa.

En laita viestiä, vaan soitan seuraavalle saman alan yrittäjälle, sille kilpailijallesi, joka vastaa puhelimeensa.

Siitä vaan ja sen kun tuppaat My way or no way, mothereffers -pärmärityylilläsi. Jos joku vastaa niin siinäpä vastaa, siitä ei silti ole takeita, että kukaan koskaan sitä tekisi. Evvk, väkisin ja väsyttämällä et pääse puheille.

Kyllä ne yrittäjät vastaavat, jotka haluavat asiakkaita. Ei tarvitse kummankaan päsmäröidä, yrittäjän eikä asiakkaan.

Vierailija
70/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kuule, tällaista se on nykyisin. Syyt näet ketjusta. Sopeudu ajatukseen, että useimmiten asiasi etenee viestin ja takaisinsoiton kautta. Näin toimin itse, kun minulla on puhelinasia. Erittäin toimivaa.

Sopeutumisen ja ymmärryksen pitäisi molempien olla aina kahdensuuntaisia ja molemminpuolisia. Viestintä on +kahden osapuolen kauppa. Kohtalosi sopeutumattomana jääränä lienee aiheesta konkurssi.

Vierailija
71/187 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen myös yrittäjä, siksi vastaan aina puhelimeen. Kaupustelijoille sanon heti: ei kiitos ja hei, suljen puhelimen. Ei se ole ongelma, puhelun voi lopettaa jos sattuu joku lehtimyyjä tms.

Ap

Vierailija
72/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa yhteenkään outoon nroon. Viesti perään mitä asiaa? Jos ei viestiä tule, niin soittakoon vaikka sata kertaa.

Vierailija
73/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä säilytätte puhelintanne, ellette puolessa minuutissa ehdi vastaamaan? En ole mikään kännykkäkäsi, mutta aina kapine on saatavilla.

Vierailija
74/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin on aina kotona, minä en. Kun tulen kotiin näen kuka on soittanut ja saatan soittaa takaisin, tuntemattomille en.

Vierailija
75/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka sä p.....nen kehtaat? Eikö ole tullut provikoita tarpeeksi? Painu sinä puhelinmyyjä niin pitkälle sinne minne aurinko ei paista. Kuinka sä kehtaat edes hengittää ja kävellä tämän maan päällä?

Kyllä nyt on rajut mt oireet. Varmasti olisi syytä hakea kunnon lääkitys ja terapiaa tuohon vihan käsittelyyn.

Vierailija
76/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se vastaaja nimenomaan sitä varten, että voin screenata puhelut. Suomalaisia telemarkkinointipuheluita ei tule, kun olen ne kieltänyt, mutta ulkomailta on viime aikoina tullut huijauspuheluyrityksiä.

Soitan takaisin, kun vastaajaani on jätetty viesti, en muuten. Ja vastaan vain, jos on aihetta odottaa soittoa.

Vierailija
77/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle ja miehelleni ON TULLUT YHTEENSÄ NOIN 10 ULKOMAAN PUHELUA viikon aikana ❗

Ja niissä on edessä SUOMEN suuntanumero ❗

En vastaa enää yhteenkään tuntemattomaan numeroon. Sori.

Vierailija
78/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan vastata,mutta jos kuulen että joku huijari myyjä.Länttään kii!!! Ovellekkaan kauken maailman myyjät pääse.Ovikello ei soi vaikka niitä näkyy,kamera kuvaa.Koira varotus.On isoo koira.Hjyyyts.. Ärttikin .

Vierailija
79/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kaltaistesi rasittavuuksien turhanpäiväisiin höpöhöpö -puheluihin, jotka ovat ehkä omasta mielestänne ihan hirveän mukavia, ja miellyttäviä, mutta todellisuudessa ovat kuitenkin aivan jotain muuta. Helpompaa olla vastaamatta, kuin päätyä vääntämään vänkääjälle rautalangasta, ettei ole kiinnostunut.

Vierailija
80/187 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on valitettavasti niin, että jotkus tietyty ihmiset eivät uskalla vastata tuntemattomaan, outoon numeroon.

Jotenkin se on ihan sairasta.

Ei pelkkä puhelimeen vastaaminen aiheuta mitään ongelmaa, mutta tätä kouluttamattomat ja tyhmät ihmiset sekä henkisesti sairaat eivät käsitä.

Viesteihin on sitten helpompi vastata, kun silloin on jo varmuus siitä, kuka ottaa yhteyttä.

Tosin eiväthän viestitkään ole mitään takuu varmoja siitä, etteikö yhteydenottaja olisi huijari.

Ja useinmiten soittajan tiedot voi tarkistaa netistä.

Ja jos viestissä on vielä työntekijän nimi, niin useimmat heidät löytää työpaikkansa puolesta netistä.

Sairaita ovat soittelijat, jotka soittavat ja soittavat, vaikkei kukaan vastaa.

Pelkkä puhelimeen vastaaminen voi aiheuttaa esimerkiksi sen, että soittaja puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu ja sitten on vain pakko sanoa, että kiitos, kun en halua kuulla enempää ja lyödä luuri korvaan, mikä ei ole sivistynyttä, mutta pakko tehdä, kun väliin ei voi paperista luetun "ymmärtämistä" keskeyttää.

Tuota minä en ymmärrä. On paljon kohteliaampaa sitä puhelinmyyjää kohtaan lopettaa puhelu nopeasti kuin viedä hänen aikaansa ja sitten vasta kieltäytyä. Minulle ei tule suomalaisia myyntipuheluita, koska numeroni on salainen JA olen kieltänyt puhelinmarkkinoinnin ENKÄ anna markkinointilupaa tilatessani jotain tai osallistuessani johonkin, mutta silloin harvoin kun joku kuitenkin tulee, sanon ihan surutta heti kun myyntipuhe alkaa, että "en koskaan osta puhelinmyynnistä, mukavaa päivänjatkoa" ja suljen puhelimen.

Ja puhelinmyyjiä on ihan turha vihata niin pitkään kuin puhelinmyynti on laillista ja niin pitkään kuin itse antaa puhelinmarkkinointi luvan.