Miksi et vastaa puhelimeen?
En ymmärrä, miksi monet ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Joudun työni puolesta soittamaan joitakin kertoja päivässä, en kauppaa mitään, vaan ilmoitan henkilölle tärkeästä asiasta, jolla on vielä usein melko kiire. Tosi moni ei vastaa. Sitten lähetän viestin, niin siihen vastataan heti tai viestin saaja soittaa heti takaisin. Itse vastaan aina puhelimeen, siksihän se on, että minut tavoittaa.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on valitettavasti niin, että jotkus tietyty ihmiset eivät uskalla vastata tuntemattomaan, outoon numeroon.
Jotenkin se on ihan sairasta.
Ei pelkkä puhelimeen vastaaminen aiheuta mitään ongelmaa, mutta tätä kouluttamattomat ja tyhmät ihmiset sekä henkisesti sairaat eivät käsitä.
Viesteihin on sitten helpompi vastata, kun silloin on jo varmuus siitä, kuka ottaa yhteyttä.
Tosin eiväthän viestitkään ole mitään takuu varmoja siitä, etteikö yhteydenottaja olisi huijari.
Ja useinmiten soittajan tiedot voi tarkistaa netistä.
Ja jos viestissä on vielä työntekijän nimi, niin useimmat heidät löytää työpaikkansa puolesta netistä.
Sairaita ovat soittelijat, jotka soittavat ja soittavat, vaikkei kukaan vastaa.
Pelkkä puhelimeen vastaaminen voi aiheuttaa esimerkiksi sen, että soittaja puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu ja sitten on vain pakko sanoa, että kiitos, kun en halua kuulla enempää ja lyödä luuri korvaan, mikä ei ole sivistynyttä, mutta pakko tehdä, kun väliin ei voi paperista luetun "ymmärtämistä" keskeyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minulle soittaa joku yleensä muutaman kerran vuodessa, yleensä se on sukulainen jonka numero jo onkin tallennettu. Jos odotan lääkårin soittoa, mikä sekin tapahtui nyt ekan kerran vuosikymmeniin, niin vastaan kyllä.
Muut soitot ovat vääriä numeroita, edes kauppiaat eivät prepaidiin soita.
Niin ja toinen on että en pidä puhelinta mukana. Jos olen ulkona, kaupassa tai mitä vaan, niin en soita takaisin kun huomaan. Ajattelen että jos asia on tärkeä niin lähettää viestin tai soittelee uudelleen.
Puhelimeni on kuin lankapuhelin ennen vanhaan. Se on kotona.
Laita viestiä jos on jotain asiaa olevinaan.
Minulle ei juuri koskaa soita kukaan, jonka numeroa en tunne, ellei se ole puhelinmyyjä tai huijaus. Siksi annan ensin piristä loppuun, haen tietoa numerosta fonectasta ja/tai googlesta. Sitten soitan takaisin, jos vaikuttaa siltä, että voisi olla jotain muuta kuin myyntiä/huijaus.
Olen introvertti. Introvertti inhoavat puhelimia. Miksi soittaa, kun tekstarit on keksitty?
Puhelimen soiminen kuulostaa 2021 häirinnältä. Viestit ovat paljon kätevämpiä.
En vastaa yleensä enää outoihin numeroihin. Puhelin on äänettömällä töissä ja joudun sammuttamaan työkoneen metelin takia jos puhun puhelua, en yksinkertaisesti ehdi sitä tekemään jatkuvasti enkä tosiaan ole tavoitettavissa koko ajan.
Minulla on tietojenluovutusestot trafille ja maistraattiin, maksullinen telemarkkinointikielto ja silti saan päivittäin puheluita myyjiltä ja ties keltä. Tänään oli tullut 9 numeroa joista jokainen oli jokin kaupustelija netin mukaan.
Toki joudun katsomaan puhelinta suht usein ja reagoin heti jos numero näyttää kuuluvan esim sairaalaan tai lasten koulusta on tavoiteltu.
Olen täysin kyllästynyt tähän puhelinterrorismiin. En näytä pystyvän itse tekemään mitään ettei minulle soitettaisi jatkuvasti. Olen kertonut satoja kertoja puhelimeen että olen kieltolistalla, on luvattu pyyhkiä nimi mutta muutaman viikon päästä joku taas soittaa samasta firmasta. Tuhansia numeroita on estolistalla ja olen tehnyt kymmeniä reklamaatioita. En oikeasti enää jaksa.
Tässä minun syy.
Puhelinmyyjät tai sitten on tiedossa että toisella puolella on mulkku. Sellaisille ei vastata.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä. Yritysnumerooni tulevia myyntipuheluita ei koske kuluttajansuojalaki.
Voit olla aivan varma, etten vastaa ennalta tuntemattomaan numeroon. Laita viesti ja kerro asiasi. Helppoa.
En laita viestiä, vaan soitan seuraavalle saman alan yrittäjälle, sille kilpailijallesi, joka vastaa puhelimeensa.
En vastaa jos minulla ei ole aikaa puhua tai mahdollisuutta keskittyä puheluun. Tunsin soittajan tai en.
Minun puhelin ja minun numeroni, joten teen sillä mitä haluan. Jos on oikeaa asiaa, voi laittaa viestiä, niin otan sitten yhteyttä (mikäli koen tarpeelliseksi). Kun 99% vieraista numeroista soittavat yrittää tavoittaa ainoastaan tuuputtaakseen jotain, ei huvita vastata sen yhden prosentin asiapuhelun mahdollisuuden vuoksi.
Itse en vastaa koskaan ilman numeroa soittaviin. Hehän ovat aina huijareita tai puhelinmyyjiä. Fiksu laittaa viestin, eikä soittele. Sovi soittoaika henkilön kanssa.
Älkää vastaamattomat ihmetelkö, jos teidän soittamiinne puheluihin ei vastata.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen soiminen kuulostaa 2021 häirinnältä. Viestit ovat paljon kätevämpiä.
Ystävät ovat turhia, koska he eivät ole kustannustehokkaita. Yhdessä oleminen ja puhuminen on turhaa, vain viestillä ilmoitettavat tarpeeksi tärkeät asiat ovat nykyisin ajankäytön kannalta järkeviä. Pitää nääs katsoa tempparit, big brotherit, netflixit ja strömsööt. Ystävien turhat jutut häiritsevät näitä elämän tärkeitä asioita, joihin aina riittää aikaa. Parempi 10 jaksoa temppareita kun tunnin puhelu ystävän kanssa ellei hänellä ole jotain todella tärkeää sanottavaa, jota ei voi viestillä etukäteen antaa arvioitavaksi onko se vastaamisen arvoinen asia.
Ystävien välinen keskustelu on kyllä niin yliarvostettua. Saman voi hoitaa 160 merkillä.
Puhelin on aina älä häiritse -tilassa. Vastaan, jos huomaan ja on hyvä hetki. Viesteistä tulee vaimea piip, joten niihin tulee helpommin reagoitua.
1. Jos en ehdi puhua
2. Jos soittajan numeroa ei näy
3. Jos puhelu tulee vieraasta, ulkomaisesta numerosta, enkä juuri satu odottamaan sellaista. Yleensä ei ole mitään syytä, miksi joku vieras soittaisi minulle ulkomailta, ja nyt on viime aikoina ollut paljon niitä huijaussoittoja
4. Jos tunnistan numeron puhelinmyyjän numeroksi
Yllä tapauksia, joissa en vastaa. En halua vastata huijaussoittoihin, enkä myöskään puhelinmyyjille, sillä en heiltä kuitenkaan mitään osta.
Taas uudella tai vanhalla teemalla PUHELINTERRORISMI jaanaava mitään ymmärtämätön umpinuppi penää, että hänen pillinsä mukaan ja hänen ehdoillaan tulisi kaikkien muidenkin tanssia. Miksi ja millä perusteella?
En vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin ja syitä on täällä jo mainittu.
Teen etätöitä usein luurit päässä. Osallistun zoom-palavereihin, pidän zoom-luentojaa, seuraan webinaaria yms. Tietyt kirjoitushommat vaativat keskittymisrauhan.
En silloin vahtaa puhelimiani, jotka ovat äänettömällä.
Viestiä vaan sinne vastaajaan, kiitos.
Kaikki ystävät, tuttavat ja työkaverit tietävät varsin hyvin, että luen sähköpostin kahdesti päivässä aamupäivällä ja iltapäivällä. Että siten tavoittaa varmimmin. En minä siellä luokkatilassakaan puhelimeen vastaillut, kun lähiopetusta vielä pidettiin.
Tuntemattomiksi jääneet call centereiden ja muiden tahojen puhelinnumerot menevät estoon samantien. Kumma kun ei niitä suoramarkkinointikieltojakaan voida kunnioittaa.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin, joita ei löydä kännykän yhteistietoihin tallennettuna. Jos jollain on aidosti tärkeää asiaa, hän voi jättää tekstiviestin, jossa hän lyhyesti selittää mistä on kysymys. Lisäksi en pidä aina kännykkää mukana kuten käydessäni ruokakaupassa tai muuten vain liikkuessani ulkona. Ei maailma romahda jos on muutaman tunnin tavoittamattomissa. Olen syntynyt ja kasvanut lankapuhelimien valtakaudella ja tekee hyvää annostella myös tietokoneen ääressä vietettyä ruutuaikaa.
En vastaa, koska
1. Puhelinmyyjät yrittävät väkisin tyrkyttää jotain tarpeetonta
2. Huijarit yrittävät urkkia tilitietojani
3. Kaverit yrittävät nakittaa minua lapsenvahdiksi, kuskiksi, muuttoavuksi tms. ikävään hommaan, johon en halua suostua
4. Olen nukkumassa, vessassa, suihkussa tai kaupan kassajonossa