Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsänen: abortti on kestämätön alhaisen syntyvyyden Suomessa

Vierailija
23.02.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/85e49a5a-9d25-46ef-81d3-059f5196a45e

Voi Päivi, miksi noin? Minusta abortissa kyse on jokaisen henkilökohtaisesta valinnasta.

Kommentit (347)

Vierailija
241/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään tämä ei kuulu Räsäselle pätkääkään, mitä muut naiset kropalleen tekee.

Hyvä lapsi,sitä vartenhan hän on eduskunnassa ,että vaikuttaa asioihin.Niinkuin kaikki muutkin kansanedustajat.

Vierailija
242/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Abortti on kestämätön alhaisen syntyvyyden Suomessa."

Ei ole. Abortti on naisen oma valinta ja kuuluu heidän oikeuksiinsa. Miksi nainen pitäisi pakottaa synnyttämään? Vain koska siellä on ihminen sisällä? Niin on mutta siinähän on. Mielestäni naisella on oltava oikeus päättää omasta lapsestaan. Jos tämä haluaa abortin, tälle myös tehdään se. Kuuluisi olla itsestäänselvyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teitä oikein pakottaa harrastamaan seksiä? Typerät naiset!

Vierailija
244/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"– Lapsen ja äidin hyvinvointia ja oikeuksia turvaavat toimet tulisi tehokkaammin ulottaa jo raskausaikaan kehittämällä tukitoimia abortin vaihtoehdoille, esimerkiksi adoptiolle, Räsänen sanoi"

Voi Päivi, kuka ne kaikki lapset adoptoi?

Vierailija
245/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas moraalinvartijoita liikkeellä täällä. Mitä minulle kertoo se, että joku esittää mielipiteen "abortti on m urha, eikä sitä saa koskaan tehdä"? Se kertoo joko äärimmäisestä uskonnollisuudesta tai matalasta älykkyydestä. Ei osata nähdä asioita eri näkökulmista, vaan maailma on hyvin mustavalkoinen.

En jaksa itse edes abortin tehneenä loukkaantua näistä väitteistä. Olen itse itseäni jo tarpeeksi aikoinaan syyllistänyt. Lähinnä harmittaa se, että toisten ajatusmaailma on tuollainen. Mahtaa olla raskas elämä, kun täytyy olla toisia arvostelemassa ja tuomitsemassa.

Vierailija
246/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivi on paras poliitikko. Uskaltaa sanoa niinkuin ajattelee.

Ilman muuta abortti eli oman lapsen tappaminen on kamalaa.

Äitejä tulisi kannustaa synnyttämään ja antamaan lapsensa adoptioon.

Lapsettomia pariskuntia on paljon jotka olisivat onnellisia saadessaan lapsen

Hyvä Päivi!

Tuo on niin tuulesta temmattu väite.

Käväise lukemassa adoptiota hakevien tilastoja (spoiler: heitä on jotain satoja) ja mieti sitten mihin ne 10000 lasta/vuosi laitettaisiin.

Muutama sata adoptiota vahvistetaan vuosittain. Lasta odottavia on paljon enemmän.

https://www.sss.fi/2018/08/adoptioiden-maara-kasvoi-viime-vuonna-lahes-…

Tässäkin jutussa sanotaan että adoptiota hakevia tarvitaan lisää.

Vierailija
247/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivi on paras poliitikko. Uskaltaa sanoa niinkuin ajattelee.

Ilman muuta abortti eli oman lapsen tappaminen on kamalaa.

Äitejä tulisi kannustaa synnyttämään ja antamaan lapsensa adoptioon.

Lapsettomia pariskuntia on paljon jotka olisivat onnellisia saadessaan lapsen

Hyvä Päivi!

Mihin meinasit tunkea ne tuhannet lapset, joita kukaan ei halua? Adoptioperheitä ei todellakaan riittäisi kaikille. Otatko sinä ne kaikki elätettäväksesi?

Kyllä niitä riittäisi. Koko ajan tulee lisää adoptiolasta toivovaa. Odottavia on tuhansia ja osa tällä hetkellä odottaa viisi vuotta tai enemmänkin. Moni perhe haluaisi toisen tai kolmannenkin lapsen perheeseen.

Ei niitä lapsia niin vaan adoptoida. Kriteerit ovat tiukat, ja adoptio maksaa helposti kymppitonnin.

Vierailija
248/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot kirjoitti:

Niin, ajattele. Miehet saa sekstailla ihan vapaasti ilman, että kukaan syyllistää sen jälkeen abortista.

Vierailija
249/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Lapsen ja äidin hyvinvointia ja oikeuksia turvaavat toimet tulisi tehokkaammin ulottaa jo raskausaikaan kehittämällä tukitoimia abortin vaihtoehdoille, esimerkiksi adoptiolle, Räsänen sanoi"

Voi Päivi, kuka ne kaikki lapset adoptoi?

Ja lisäksi prosessina adoptio on todella hankala. Ei se ole vain "tässä vauva, ole hyvä" vaan jutidisesti erittäin raskas projekti. Eikä kaikille haluaville adoptio oikeutta edes anneta.

Vierailija
250/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot kirjoitti:

Toisinaan esimerkiksi miehet pakottaa. Oletko kuullut r**skauksista? Olen itse kokenut pakottamista seksiin, joten pidäpä turpasi kiinni ja häpeä, jos osaat.

Vierailija
251/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni meistäkin olisi päätynyt sekajätteisiin poltettavaksi jos äitimme olisi ihan itse saanut päättää ...

Luulen, että aika moni.

Meitä toivottiin ja yritettiin hartaasti, siinä välissä pari tuulimunaakin, joilla sitten varmaan on pienet rypälemäiset sielut. Rauha niille.

Vierailija
252/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni meistäkin olisi päätynyt sekajätteisiin poltettavaksi jos äitimme olisi ihan itse saanut päättää ...

Luulen, että aika moni.

Meitä toivottiin ja yritettiin hartaasti, siinä välissä pari tuulimunaakin, joilla sitten varmaan on pienet rypälemäiset sielut. Rauha niille.

Pienet rypälemäiset sielut! :-D

Vierailija
253/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nostettaisiin kodinhoidontukea, lapsilisää ja äitiysrahaa voisi olla jotain mielenkiintoa lapsia tehdä. Kun nää nykyiset tuet ei tahdo edes riittää pilttien ja vaippojen ostoon!!!

No en minä kyllä rahasta alkaisi lisääntyä. 

Moni saattaisi mielellään lisääntyä rahasta. Maailmalla sijaissy nyttäjiäkin on paljon.

Tunnen yhden homoparin joka sai lapset siten että eräs nainen synnytti rahaa vastaan.

Vierailija
254/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veikkaan että adoptiota haluavia on enemmän kuin adoptioon annettavia lapsia, hyvin voitaisiin alkaa tukea sitä vaihtoehtoa enemmän. Tottahan on että lapsia tarvii enemmän.

Kyllä lapsia on maailman täynnä vailla vanhempia. Mutta ilmeisesti tässäkin suositaan kotimaista lähituotantoa, eikä kiinalaista halpislasta....

Suomessa on sijaisvanhemmista pulaa, ihan siis kantasuomalaisille lapsille. Telkkarissa asti pyörii aiheesta mainos. Eipä tunnu kelpaavan edes Päivi Räsäselle.

Rumasti sanottu! Ymmärtäisin hänen sanomansa niin, että lapset hankittaisiin vakaassa avioliitossa oleville vanhemmille, jotka toivovat omaa/omia lapsia. Näin toimiessa tuo sydäntä särkevä ongelma olisi huomattavasti pienempi.

Kieltämällä abortitko syntyy vain toivottuja lapsia aviopareille?

Lukemisen ymmärtäminen, luetko tuon toisen lauseen harkiten!

Vierailija
255/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kestämätöntä olisi sekin, että naisia pakotetaan synnyttämään lapsia vastoin tahtoaan.

Siihen hommaan nainen on luotu.

Ja miehet on luotu elättämään perheensä. Heillä ei vaan tunnu olevan haluja siihen.

Ei se meillä ole ollut mikään ongelma.

Vierailija
256/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta saan paljon paskaa niskaan, mutta alkuviikkojen abortti ei mielestäni ole murha. Muutaman solun alkio ei ole vielä ihminen. Missä kulkee raja, onkin sitten jo vaikea kysymys. Mikä ratkaisee,sekö että sydän lyö? Vai kun sikiö on "ihmisenhahmoinen" (miten sekin määritellään?) Vaiko se, milloin sikiö voisi olla elinkelpoinen kohdun ulkopuolellakin? Lain määrittelemät viikkorajat abortin saamiselle ovat mielestäni aika onnistuneet. Samoin perusteet, joilla abortin voi saada.

Tiede sanoo kiistattomasti että ihmisen kehitys alkaa hedelmöittymisestä.

Vierailija
257/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Abortti on naisen oma valinta ja kuuluu heidän oikeuksiinsa. Miksi nainen pitäisi pakottaa synnyttämään? Vain koska siellä on ihminen sisällä? Niin on mutta siinähän on. Mielestäni naisella on oltava oikeus päättää omasta lapsestaan. Jos tämä haluaa abortin, tälle myös tehdään se. Kuuluisi olla itsestäänselvyys.

Järkyttävää tekstiä " Naisella oikeus päättää oman lapsensa elämästä" Huh.

Lapsi ei ole naisen omaisuutta eikä ole osa naisen ruumista koska lapsella on ihan oma dna. Ja Onhan lapsella isäkin.

Vierailija
258/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies tosiaan niin hallitseva ja vallitseva,että naisella ei ole mitään mahdollisuutta estää itseään tulemasta raskaaksi? Suomeksi sanottuna, painuuko se kulli sinne pilluun ihan vaan? Varmaan siihen yhteistyö tarvittaneen.. Eivät suinkaan kaikki aborttia hakevat ole raiskauksen uhreja

Vierailija
259/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nostettaisiin kodinhoidontukea, lapsilisää ja äitiysrahaa voisi olla jotain mielenkiintoa lapsia tehdä. Kun nää nykyiset tuet ei tahdo edes riittää pilttien ja vaippojen ostoon!!!

No en minä kyllä rahasta alkaisi lisääntyä. 

Moni saattaisi mielellään lisääntyä rahasta. Maailmalla sijaissy nyttäjiäkin on paljon.

Tunnen yhden homoparin joka sai lapset siten että eräs nainen synnytti rahaa vastaan.

No moni on idiootti. Sanoin, että minä en ala lisääntyä rahasta. Ihan vaan minä.

Vierailija
260/347 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää tekstiä " Naisella oikeus päättää oman lapsensa elämästä" Huh.

Lapsi ei ole naisen omaisuutta eikä ole osa naisen ruumista koska lapsella on ihan oma dna. Ja Onhan lapsella isäkin.

On joka tapauksessa mielestäni hölmöä että abortti pitäisi kieltää. Jos ei oikeasti haluakaan synnyttää tai voi niin mikäpä siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi